1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Lost Odyssey

Discussie in 'Algemeen' gestart door Willem, 1 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kaaspeer

    kaaspeer Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb het spel net besteld bij play-asia, ik hoop dat ik geen gezeik met de douane krijg.
     
  2. XI Jptje NL XI

    XI Jptje NL XI EndLeSs Gaming

    Berichten:
    317
    Leuk Bevonden:
    0
    mischien dit speleke ook maar is gaan halen.
     
  3. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Zit nog steeds op disc 1 en heb de game al een aantal weken niet meer gespeeld. :eek: Heb ook de motivatie en de zin niet om de game te spelen. Ik keek behoorlijk uit naar de game, maar vind hem toch tegenvallen.
     
  4. Sanderlagrande

    Sanderlagrande The master of gaming

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen zin om de game te spelen? Ok disc 1 moet je een beetje inkomen, ook in het verhaal. Maar vanaf disc 2 vind ik het echt leuk worden. Ook komt er veel strategie bij het vechten kijken. Ook dat er zo veel filmpjes in het spel zitten vind ik het echt een heel leuk verhaal.
     
  5. JapyJapo

    JapyJapo Guest

    ik heb ook last van dat ik geen zin meer heb om te spele zit aan begin van disc 2.
     
  6. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Same here. Ook vind ik disc 1 helemaal niet zo saai als sommigen anderen zeggen.

    heb net de Sorceress mansion gehad, en dat is idd een saai stukje maar zo lang doe je daar niet over.

    Ik vind dit echt een geweldige game, die ik met moeite neer kan leggen.

    De hele game heeft de sfeer en verslaving van Final Fabtasy 7 en 8.

    Heerlijk!!:thumbs:
     
  7. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Pfff, ben eindelijk voorbij dat lame stuk. Kostte me een uur battelen ....
     
  8. Ashavan

    Ashavan Guest

    Kan veel hebben, maar vergelijken met FF7 en 8? Nekschot anyone? Final Fantasy is een totaal hoger niveau dan LO :eek: Heb toevallig FF7 weer eens op me PS1 opgestart en das veel leuker.

    Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de "taktiek" in gevechten. Dus ver is gewoon raggen. Ok je bent 1 battle bezig om de zwakke plek te vinden, maar zodra je weet dat het spirit magic is in de sorceres mansion versla je ze snel.

    Of tegen die tank van die generaal dat je niet de units aanpakt, maar de hoofd cannon. Woopie.

    Geloof niet dat er nog al te veel JRPG's aangekondigd zijn. Maar er zijn wel een paar westerse RPG's voor dit jaar die ook me aandacht hebben getrokken. Hopelijk leveren die meer entertaintment.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 mrt 2008
  9. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Ja, geef jezelf er 1.

    Leer lezen .
    Ik zeg niet dat LO beter is, ik zeg dat het de sfeer en verslaving heeft van die 2 games.
    Dat zijn ook meteen de 2 beste van de reeks tot nu toe, de rest komt niet in de buurt van die 2 games. 12 was weer een stap in de goede richting, maar de balans was gewoon erg slecht in die game.

    .....dat is met ELKE RPG, en zelfs met elke game; als je de zwakke plek hebt gevonden, is het altijd wel makkelijk.|:-


    Jij vind het niet veel aan, prima, anderen wel. Live with it.
     
  10. perfectbas

    perfectbas Active Member

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben het met Cable eens. Ik vind het ook een geweldig spel met een heerlijke sfeer.
     
  11. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Eindelijk binnen _O_ + 15€ invoerrechten

    vanavond/vannacht starten :D
     
  12. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Wat mij nog steeds verbaast is dat er zoveel mensen lijken te zijn die deze game tergend saai vinden en hem toch blijven spelen. Wat is dat toch? 8) Verkoop hem dan gewoon en koop van die centjes een stuk of drie oude FF games. Probleem opgelost...
     
  13. JapyJapo

    JapyJapo Guest

    ik moet me gewoon vermannen en een keer uitspele!! xD
     
  14. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    er zijn ook genoeg mensen die deze game tergend vet vinden \o/\o/\o/
     
  15. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Zoals ik zelf. ;) Daarom word ik ook een klein beetje moe van sommige mensen. Kritiek geven mag best, de game is ook gewoon verreweg van perfect, maar mensen vallen in herhaling en blijven zeggen dat hij tergend saai is. Dan heb ik zoiets van: doe jezelf en ons een plezier en leg de game aan de kant of verkoop hem. Of zeg iets meer inhoudelijks dan 'hij is saai' en 'ik wil steeds bijna stoppen met spelen'.
     
  16. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0

    Pfff, FF 7 is qua verhaal echt niet tegen LO opgewassen. De game speelt wel beter, maar LO heeft echt een waanzinnig diep verhaal, echt ontroerend en gewoon een filmische opbouw. Ik vond FF 7 een van de beste games die ik ooit heb gespeeld, maar LO kan daar wel prima mee concurreren. FF8 t/m 10 vond ik bagger, dus dan speel ik veel liever LO.

    Daarnaast heb je het over raggen. LO is de eerste RPG waar ik gevechten in heb verloren. Jawel in FF7 t/m 10 heb ik nooit een enkel gevecht ooit verloren, zelfs niet tegen eindbazen. (Ik heb het dan niet over de UBEReindbazen zoals Sephyroth, maar wel de meeste eindbazen)

    Hoe voorspelbaar kan het zijn? Je merkt in LO heel duidelijk het verschil tussen je ringen, je skills, en je tactiek. Pas je die niet aan, dan maken ze je het knap lastig in LO, daar waar FF altijd een walk in the park is, whatever attack you use. Ik heb ook nog niet eerder in een RPG "items" gebruikt, zoals mana terug, health terug, KO'd players weer overeind. Was domweg nog nooit nodig. Nu check ik voor ik ergens naartoe ga hoe mijn stock is qua ietms en of ik nog moet bijkopen. Echt een WoW instance gevoel, wat ik op de console nog niet eerder heb gehad.

    Ofwel, over smaak valt niet te twisten, maar LO doet echt wel mee in de strijd om RPG toppers. Het brengt heel weinig nieuws qua RPG, helemaal mee eens, alles al eens gezien (en vaak beter), maar qua sfeer en verhaal een der betere ooit, ik zit continu met tranen in mijn ogen (wat mij eigenlijk nog maar een keer eerder is gebeurd>>> FF 7, ja inderdaad, you know when :) ). Zeker als je de moeite neemt om de dromen door te lezen. En qua gameplay weliswaar niets nieuws, maar soms is dat maar beter. MGS is per game qua vernieuwingen er alleen maar op achteruit gegaan, althans dat zeggen mij MGS spelende vrienden die hopen dat er weer eens een game komt die wat meer retro aanvoelt.
     
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2008
  17. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    Hoe durf je Lost Odyssey te vergelijken met een game als Final Fantasy 7, ook leuk dat je daarna de latere Final Fantasy's benoemd terwijl je in mijn ogen de allerbeste niet eens aandacht schenkt namelijk deel 6 in de reeks.

    LO doet in mijn ogen niet mee in de RPG toppers, dit komt vooral omdat ze veel afhebben gekeken bij andere RPG's. Van het verhaal ben ik zelf juist niet zo kapot en ik vind LO totaal niet de factor hebben waarom je door zou willen blijven spelen. Dit is dan ook een van de meest belangrijke factoren in een RPG voor mij persoonlijk.

    Zodra ik LO opstartte had ik niet het idee van ik moet verder, ik wil weten hoe het verder gaat of iets dergelijks. Ik had eerder zoiets als Ashavan waarbij je even 5 minuten bezig was en de verveling weer toesloeg.
     
  18. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0

    Ofwel, over smaak valt niet te twisten. Anyways, je hebt wel gelijk dat de eerste stukken niet zo interessant zijn. Echter, na de eerste droom had het verhaal mij te pakken (wellicht omdat ik zelf kinderen heb en deze droom me echt enorm ontroerde) en begreep ik de diepere boodschap en het verhaal, of althans waar het naartoe leek te gaan. Heb je wel eens de film "Interview with the vampyre" gezien. Daar zit deels het zelfde verhaal in, wat mij ook erg aangreep.

    Ik ben emotioneel geraakt door het verhaal van LO, wat maar heel weinig games (nog) lukt. Dat had ik ook bij FF 7, maar op een heel ander nivo. Daar was het destijds nieuwsgierigheid, bij LO is het verdriet waarom ik verder speel. FF8 t/m 10 was ik eigenlijk de hele tijd het sppor bijster: Wat willen ze me nou vertellen? Waar gaat dit verhaal naartoe? Ik ben benieuwd of jij op het verhaal let of enkel mechanisch het spel speelt. Waarom ik dat vraag is omdat dat vaak spelers zijn die die "vernieuwingen" zo belangrijk vinden. In een RPG kan me dat namelijk totaal niet boeien als het verhaal maar deugt.

    FF 6 heb ik nooit gespeeld, dus kan ik niet over oordelen. IK werd bij FF op een gegeven moment gek van de radnom encounter fights. Je kon geen 2 stappen zetten of hoppa weer een battle.
     
  19. JapyJapo

    JapyJapo Guest

    LO kan echt niet concureren met FFVII laat dat even duidelijk zijn :p
     
  20. C3LL-NL

    C3LL-NL Seriously easy goin'

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kun je FF8 t/m 10 bagger vinden en FF7 een van de beste games. Zwart-witte bullsh*t imho. FF7 is voor mij nog steeds de beste game maar dat heeft ondertussen al meer met sentiment te maken dan met gameplay/storyline. FF8, 9 en 10 zijn misschien iets minder als 7 maar alsnog ontzettend goed.

    LO in vergelijking met de FF serie...., de manier waarop het verhaal wordt verteld is goed, het verhaal zelf ook, zeerzeker. Maar qua level-uppen, wapens, armor?, ringen, progressie van karakters etc. vind ik het niet echt baanbrekend. Dan is bijv. dat bordspelsysteem uit FF10 wel toffer. Het zou ook leuker zijn geweest als je je karakters in LO veel dieper kon customizen, ik heb er nu een wat oppervlakkig gevoel bij.

    Wederom een persoonlijke mening...:x
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina