PS2 beter dan Xbox.

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Tommy Vercetti, 26 jan 2003.

1. Cube

Cube Speed Junky...

Leuk Bevonden:
    0
    Het maakt niet uit welken console je hebt zo lang je er maar plezier van heb.De console spreekt je aan of niet of je koop ze allen drie.8) 8) 8)

2. carlito

carlito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    FFX vind ik gewoon een matige rpg (FF heeft me nooit geboeid, geef mij maar Fable of Golden Sun). De XBox heeft meer titels van mijn smaak, Halo, JSRF etc. Daarom heb ik een XBox.

Sorry hoor, ik heb een xbox en het is duidelijk een betere console maar FFX is toch echt een super cool en mooi spel net als gta vice city.

3. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Dat kan ik best begrijpen hoor. Maar ik vond FFX zwaar tegenvallen, iedereen zijn eigen mening.

4. Barbatruuk

Barbatruuk huub huub huub

Leuk Bevonden:
    2
    smaak is nog altijd het belangrijkste. het is jammer dat er toch zoveel reclame wordt gemaakt (meer ps2) en dat ps2 toch veel bekender is. iedereen zou gewoon de console moeten kiezen die bij 'm past. ik heb voor de xbox gekozen omdat ik fps/rts fan ben. bij mij had beter een pc gepast maar mijn ouders kopen pas weer een nieuwe over een jaar. de xbox was gewoon een mooie uitkomst. de controller is meer fps-vriendelijk. ik hou gewoon niet van platform games en daar heeft de ps2 genoeg van. het verschil in graphics tussen ps2 en xbox doet me eigenlijk niet zoveel. het gaat toch écht om gameplay. ik xbox gewoon lekker door en heb geen zin om ps2 bezitters af te zeiken. ik speel soms bij vrienden op de gamecube. dat is leuk. binnenkort komen andere vrienden met een ps2 hierheen. dat is óók leuk. vervelend is als ps2 bezitters mij gaan afkraken met m'n xbox. waarom dat? ik heb er toch lol van? de strijd tussen de consoles was en is nog altijd een zinloze discussie.

5. NatureGoneWild

NatureGoneWild Nuub on steriods!

Leuk Bevonden:
    5
    Hm... FF was mooi maar 11 is hier nog niet en 12 komt er al aan....
    dit word teveel uitmelken,in een negatieve zin....

6. NatureGoneWild

Leuk Bevonden:
    5
    Idd,ik en mijn vrienden praten dan ook niet van dit en dat zuigt,nee het gaat meer zo:

O vet dat jij die hebt,ja ook leuk dat jij een ngc hebt,ik kom wel is Super Smash brothers mee je spelen,als jij dan ook een x halo komt doen,zo is het toch veel beter

nieuw motto op het forum

Gamerz des landen,verenigt U :)

7. Barbatruuk

Leuk Bevonden:
    2
    gelijk dat gij hebt

8. masterS

masterS Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    " STAKKER STAKKER STAKKER ;) ;) ;) ;)

9. Barbatruuk

Leuk Bevonden:
    2
    waar the fok heb je 't over?

10. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Van mij mogen ze FF's blijven maken.. zolang ze er op voor uit gaan vind ik het best :9

:confused:

11. Mr.blond

Mr.blond Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    thread niet lopen verzieken met idiote opmerkingen

12. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb FFX niet veel gespeeld ofzo.. maar ik heb er wel een paar uurtjes mee mogen spelen bij een vriend.. en persoonlijk vind ik dat Turn based combat in 3D geen succes is.. bij 2d games voegen de Turn Based gevechtsscenes daadwerkelijk iets toe aan de game door de betere graphics en de stoere aanvallen, terwijl bij een game als FFX al deze aanvallen, stoere special moves en spreuken met al hun grafische hoogstandjes ook gewoon in real time gebruikt hadden kunnen worden... Je krijgt bij final fantasy minder het idee dat je in een woelige strijd verkeerd dan in bv. de van special effects doorspekte en van opzwepende muziek vergezelde 2D turn based combat RPG's..

mijn mening dus..

NGB: Nationale Gamers bond?

13. EliminatorX

EliminatorX Splinter-Cell Freak

Leuk Bevonden:
    0
    (dit waren alle toppers waarvan ik sommige nauwelijks gespeeld heb en ik kan er nix meer op toevoegen want er zijn er geen meer en daarom vul ik dit aan met "en zo kan ik nog wel ff doorgaan!" )

De xbox is pas begonnen, ga niet zeiken als jij die line-up van Xbox ziet ben je de PS2 alweer vergeten.

Een paar spellen die moeten komen en die er al zijn:

*Halo
    *Halo2
    *Tom Clancy's Ghost recon
    *Tom Clancy's Rainbow Six: Raven Shield
    *Tom Clancy's Splinter Cell
    *Tony Hawk's Pro Skater 4
    *Medal Of Honor: Front Line
    *Panzer Dragoon Orta
    *Morrowind
    *Unreal Championship
    *Blinx

en als jij der tekken 4, jak and daxter, rachet and clank bij doet doe ik er nog deze bij, goed???:

*Metal Gear Solid: Substance
    *Dead Or Alive: Extreme Volleyball
    *Dead Or Alive 3
    *Racing Evolutione
    *Jedi Knight II: Jedi Outkast
    *Baldurs Gate: Dark Allience
    *Steel Battalion
    *Shenmue II

met de nadruk op: Xbox is pas bezig!!!!!!!!!

Met vriendelijk groet

EliminatorX

14. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    Ze zijn allebei slecht..... NGC ook trouwens!!

KOOP DE PHANTOM!!!

*ehum*

Snap back to reality!
    Xbox is beter, zie alle argumenten van mijn voorgangers die voor xbox pleiten...
    De enige games voor de ps2 die goed zijn (die ik gespeeld heb) zijn:
    GTA3 Vice City
    GT3

ennn.... tja...
    Wat heeft de PS2 nou :-/
    2 echte games, en GTA3 (VC) komt ook op de pc... :-/

ennuh, wat Hotshot zei:

precies, en waarom gaan zoveel 'xbox only' titels ineens naar de ps2? omdat ze daar meer titels kunnen verkopen..

Dat is dus omdat he allemaal omdat de xbox nog niet 100% gevestigd is, en de PS2 heeft idd een grotere afzetmarkt, maar dat wil nog niet zeggen dat ze op die console beter zijn..

Laatst bewerkt: 4 feb 2003
  15. mischa

mischa Guest

gvd het is niet gta3 vice city maar gewoon gta: vice city!!

16. sharkysharky

sharkysharky Nintendo

Leuk Bevonden:
    0
    Nee dat zijn allemaal toppers?!!?

Als we nu een toppers definieren als zijnde games die bij gamerankings gemiddeld 90 of hoger scoren, oke?
    Dus dan negeren we smaak even, en bekijken we het vanuit algemeen oogpunt.

Dan heb ik hieronder een lijstje gemaakt van de huidige consoles en een aantal vorige met het aantal toppers, volgens gamerankings dan, exlusief de jaarlijks terugkerende sporttitels van Sony, EA en Sega Sports:

- PSOne: 14
    - PlayStation 2: 14
    - GameCube: 6
    - Dreamcast: 8
    - Xbox: 4
    - Nintendo 64: 8

Hmm, interesting, huh?

17. NatureGoneWild

Leuk Bevonden:
    5
    Je gaat daar al de fout in,ze vergelijken het met andere spellen op hun console's en wat de console allemaal kan en wat ze er allemaal op gezien hebben,dus moet je niet xbox en psII games met punten zitten te vergelijken

18. swaquilino

swaquilino bok

Leuk Bevonden:
    0
    en nog steeds is een console war nutteloos ;) het staat al vast wie er gewonnen heeft, en wie dat is........tja dat moet je naderhand wel weten:+

19. dende0611

dende0611 SegaFanboy

Leuk Bevonden:
    0
    Sharky dat ben ik niet helemaal met je eens, want de Dreamcast heeft veel meer spellen de 90% plus hebben gekregen. Dus die redenatie gaat niet helemaal op.

Tentweede zijn het reviews, reviews zijn leuk, maar het is en blijft een mening van een persoon. Dus wat hij een topper vind hoef ik of iemands anders geen topper te vinden.

Als hij in dat lijstje meer leukere titles heeft dan hij in jouw lijstje van PS2 dan is dat zijn keuze. Ik heb dat met DC vs PS 2, DC heeft weer veel meer spellen die ik leuk vindt. Arrowana heeft dat met Gamecube vs Xbox, en zo kan je wel ff doorgaan.

Maar een ding weet ik wel ga nooit uit van reviews als score, dan zijn verkoop cijfers mischien beter, maar dan moet je nog kijken hoeveel een console verkocht heeft. Het beste zou zijn:

Het aantal verkochte exemplaren van een game
    ---------------------------------------------------------------
    Het aantal verkochte exemplaren van een console

Hier komt een cijfer uit waar je dus van uit af kan lijden hoevaak een game op een bepaalde console is verkocht. en dus wel of niet op die console een topper is en goed is ontvangen of niet. En aangezien games misschien meer gaat verkopen in de toekomst, kan je het ook met de wekelijkse verkoop cijfers doen. cijfer wordt dan wel veel kleiner maar het is nog steeds een goede indicatie.

Een titel als Metroid Prime krijgt dus een hoger cijfer in de berekening dan een titel al waverace blue storm (vind ik ook wel leuk maar is niet zo populair (Is een voorbeeld dit is niet negatief bedoelt tegen over de cube of waverace).

Laatst bewerkt: 7 feb 2003
  20. sharkysharky

sharkysharky Nintendo

Leuk Bevonden:
    0
    Dus dan beschouw jij spellen als de laatste Dragon Ball Z voor de PS2, alle Harry Potter spellen, alle FIFA's als toppers. En Shenmue 2, PDO (die ook niet super zal verkopen naar verwachting), ICO (!!!) als niet-toppers?

Niet echt lijkt mij.

En ja, DC had meer spellen dan 90 % maar ik keek alleen naar de spellen met minimaal 25 reviews, dus vandaar...

Mij lijkt gamerankings dus wel een hele goede indicatie te geven hoeveel, algemeen bekeken, toppers een console nu heeft. En, nogmaals, hierbij laat ik smaak, even buiten beschouwing.

Ik vind dus dat de Xbox vrij weinig echte toppers heeft, maar wel een hele brede klasse aan gewoon goede games, tegen de toppers aan.

Deel Deze Pagina