Sharky dat ben ik niet helemaal met je eens, want de Dreamcast heeft veel meer spellen de 90% plus hebben gekregen. Dus die redenatie gaat niet helemaal op.
Tentweede zijn het reviews, reviews zijn leuk, maar het is en blijft een mening van een persoon. Dus wat hij een topper vind hoef ik of iemands anders geen topper te vinden.
Als hij in dat lijstje meer leukere titles heeft dan hij in jouw lijstje van PS2 dan is dat zijn keuze. Ik heb dat met DC vs PS 2, DC heeft weer veel meer spellen die ik leuk vindt. Arrowana heeft dat met Gamecube vs Xbox, en zo kan je wel ff doorgaan.
Maar een ding weet ik wel ga nooit uit van reviews als score, dan zijn verkoop cijfers mischien beter, maar dan moet je nog kijken hoeveel een console verkocht heeft. Het beste zou zijn:
Het aantal verkochte exemplaren van een game
---------------------------------------------------------------
Het aantal verkochte exemplaren van een console
Hier komt een cijfer uit waar je dus van uit af kan lijden hoevaak een game op een bepaalde console is verkocht. en dus wel of niet op die console een topper is en goed is ontvangen of niet. En aangezien games misschien meer gaat verkopen in de toekomst, kan je het ook met de wekelijkse verkoop cijfers doen. cijfer wordt dan wel veel kleiner maar het is nog steeds een goede indicatie.
Een titel als Metroid Prime krijgt dus een hoger cijfer in de berekening dan een titel al waverace blue storm (vind ik ook wel leuk maar is niet zo populair (Is een voorbeeld dit is niet negatief bedoelt tegen over de cube of waverace).
Laatst bewerkt: 7 feb 2003