Ik ben eigenlijk toch wel benieuwd naar het volgende: Straks kom ik met de xbox aan mijn breedband lijntje te hangen ten behoeve van XBLive. Ik las ergens dat er gewoon een aantal poortjes open worden gezet op die router. Het hele ftp/fxp verhaal speelde zich in het verleden vooral af rondom anonymous accessable poort 21 servertjes. Nu is dit echter aan het verschuiven naar allerlei andere manieren van hacken. Ik heb op mijn pc standaard een simpel firewalletje draaien, maar is mijn xbox daar straks ook voor beschermd (illegale shit etc). Ik zou raar op mijn neus kijken, wanneer ik ooit de melding krijg dat mijn 8gb hd op de xbox inene vol blijkt te zijn. Om vervolgens te moeten ontdekken dat ook de xbox wordt gebruikt voor dit soort vervelende doeleinden. Is die box veilig of moet MS straks allerlei xbox security patches gaan uitbrengen (over downloadable content gesproken )
thanks rinus voor de reply, helaas gaat het in die thread vooral over virussen, dan hebben we het dus over schade aan de box op wat voor manier dan ook. Ik heb het meer over het gebruik van de 8gb HD als storage voor rotzooi. Daarnaast gaat het ook om eventueel mogelijke toekomstige fraudes. Ben daar op zich niet zo bang voor, maar je weet maar nooit welke nutcase ooit lef genoeg heeft om het te proberen. We wachten het af. Weet alleen wel dat ik alleen al met mijn normale pc al heel vaak met sam spade wat etterbakkies heb getracked and traced naar weet ik welke uithoek van de aardkloot. En meest van tijd gaat het om grapjes, maar soms zijn er echt flinke etterbalen bij.. we will wait and see i guess. m-X