Heb nu sinds een week ook Morrowind, was eigenlijk nog helemaal nog niet bekend met dit genre spellen. Als ik de verhalen moet geloven dan ben ik dus over 2 weken verslaafd aan dit spel. Ben er nu wel aan begonnen maar weet eigenlijk nog niet zo goed wat de bedoeling is. Kan iemand me misschien een beetje op weg helpen
Volg de globale verhaallijn. Je zal een opdracht krijgen (pakje bezorgen in balmora) van die kerel in het begin. Je mag zelf bepalen hoe je gaat, wanneer je gaat, of je wel gaat :|. Of heb je dit al gedaan. Zoniet koop wat armor en doe wat klusjes in Syeda neen (schrijf ik dat goed?), om je zelf wat up te graden........ Suc6....
Jij denkt ook wel dat ik na volgende week verslaafd ben. Ben echt nog maar in het begin, geen idee wat me te wachten staat
Ik heb em sinds zaterdag, en k moet zeggen als je eenmaal begint en je hebt een leuk character, dan is het verslavend om zo goed mogelijke armor steeds te krijgen en je stats te upgraden... en natuurlijk quests te halen.. k ben nu een level 5 Nord Warrior, k vindt alleen dat je level niet snel stijgt
Je begint in Seyda Neen, en het is de bedoeling om dan naar Balmora, een stad ten noorden een pakje te bezorgen. De persoon aan wie je dat pakje moet bezorgen (Caius Cosades) zal je vanaf dan begeleiden met de zogenaamde maain quets, dat waar het spel om draait. Om te beginnen zijn er in Seyda Neen al een aantal opdrachte/quests die je kunt uitvoeren, zo kan je in Arille's Tradehouse de opdracht krijgen om Fargoth (die kleien smurf met dat irritante stemmetje) te volgen naar zijn schuilplaats door s'nacht op de top van de vuurtoren hem te volgen. Zo kan je wat geld verdienen, een andere quest is de zoektocht naar de dode belastingsambtenaar, die ligt erens aan de kust op een uitham van het gebied, als je De kustlijn alsmaar volgens naar het Westen kom je hem vanzelf tegen, door te onderzoeken kun je vervolgens uitvinden wie de moordenaar is, hem killen, en geld binnenhalen als reward. Met al dat geld kan je weer mooie wapens en armor kopen. Als je het pad naar het westen volgt zul je verder nog een mannetje uit de lucht zien vallen. Hij heeft BTW een aardig zwaardje voor de beginnen dus neem die lekker mee en verkoop de scrolls. Nu je een beetje uitgeken ben in Seyda Neen en je de flow van het spel een beetje te pakken hebt kan je aan de mainquets gaan beginnen, je kan dus de silt-strider nemen die je voor een duit naar Balmora brengt, of je kan via Pelagiad (ten Noorden) gaan lopen, waarbij je weer wat side-quests kunt oplossen en wat ervaring kan opdoen, alvorens je je in het diepe stort. Verder is het wel handig om te weten dat je bij een aantal gildes (guilds) kan aansluiten. De drie hoofdguilds (Mages/Fighters en Thieves) zijn in Balmora te vinden. Ook zij kunnen je opdrachten geven waarbij je er in rang stijgt en wat geld bij verdient. Het geheel is nog veel omvangrijker, je zult zelf een hoop moeten ontdekken, het magiegedeelte bijvoorbeeld is extreem goed uitgewerkt, het is verstandig de handleiding door te lezen om op een spoor te komen. Gebruik je plattegrond die bij het spel zit om locaties te vinden. En voor veel meet tips check www.gamefaqs.com onder Morrowind, naast walktroughs (die je niet wil gebruiken) vind je er ook beginners tips en allerlei andere handige locaties etc. Good luck! Spartan117 out!
ik heb Morrowind net een week... Meesterlijk spel... Ik vond Zelda altijd al geweldig op de N64 Ocarina of time & Majoras mask Ik zie dit ook als een soort Zelda maar dan op de Xbox...
Ik heb het spel nu precies een week. Ik zou niet teveel quests tegelijk doen. Deed ik wel en daarom ben ik ff het overzicht kwijtgeraakt. En ik zou zelf een character samenstellen. Dan heb je meer plezier dan dat je een voorgegeven character krijgt. Heb ik niet gedaan, daarom ben ik nu aan t twijfelen of ik op nieuw zal beginnen met een eigen character.
Had ik had eerst morrowind gekocht toen metteen weer geruild wat een ruk spel d8 ik 2 weken later had ik hem weer gekocht ging al veel beter was eigenlijk best wel vet 3 weken later geruild. omdat ik er niks meer mee deed had er geen tijd en ggeen zin meer in.
Da's nou net het mooie aan Morrowind. Doe wat je wil! Ik ben er zelf ook beswel aan verslaafd nu maar op het begin vond ek het wel saai
Wat ik heb gedaan... Is met je eerste character een beetje kloten, rondkijken, de mogelijkheden bekijken, stadjes bezoeken enzo..... Daarna kun je een character starten waarmee je serieus aan de slag gaat!! WHOOPIE!!
Zoow deed ik het ook... Eerst was ik een dark elf... maar dat was niet egt wat ik zocht... Nu ben ik een high elf en dat speelt super.. het enige nadeel is dat je niet zo goed tegen magie kan... Maar voor ieder1 die net begint.. VEEL PLEZIER...
het is zeker niet de bedoeling dat je alles wat je tegenkomt zoals kruiken, vazen enz meeneemt. pfff, is wel echt weer een heel ander spel dan wat ik gewend ben, geef denk toch de voorkeur aan spellen met wat meer aktie. Maar laat ik nog ff volhouden, volgens de verhalen ben ik na dit weekend verslaafd
Alles wat je goed kunt verpatsen meenemen, je hebt het geld in het begin hard nodig. Ik in ieder geval wel, ik wil alles het beste hebben en dat is duur.