Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 6 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    De meeste wel (check je specs)
    ja als deze bestemd is voor de 360

    Kabel in xbox 360, kabel in monitor en dan ook de stroom kabels

    hangt van je installatie af ... wit-rood tulp of optisch (maar ik denk dat je het met rood wit moet aansluiten), maar voor deze vraag hebben we te weinig info
     
  2. qusSiaGod

    qusSiaGod Registered Wanker

    Berichten:
    243
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey,

    ik heb nu een Iiyama Vision Master pro 454 een CRT scherm maar ik wil graag een TFT scherm namelijk de Iiyama ProLite B2403WS-1.
    Als ik mijn Xbox 360 op mijn monitor aansluit ziet het er al heel wreed maar als ik nou overstap naar het TFT scherm ziet het er dan veel beter uit of valt dat mee.
    vooral wil ik weten of TFT wel zijn geld waard is als je het vergelijkt met me CRT scherm

    Alvast bedankt :thumbs:
     
  3. boatfreak

    boatfreak Guest

    het is wel een héél stuk groter hoor :D Ik heb gisteren ook een 24 incher besteld, die krijg ik als het goed is zaterdag binnen. Op het moment zit ik nog achter een 16 inchertje xD
     
  4. roijackers

    roijackers Active Member

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke 24 inch als ik vragen mag?
     
  5. Rebel8319

    Rebel8319 XBW Addict

    Berichten:
    2.784
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb me 1 van me xbox nu aangesloten op me 19 inch pc scherm , maar nu zoek ik dus eigenlijk een vga splitter dus een kastje waarop ik me pc En me xbox op kan aansluiten en dan met een knopje kan switchen.

    Weten jullie welke ik het beste kan nemen en waar ze het goedkoopst te krijgen zijn?

    Ik zag wel al wat dingen , maar dat is om van 1 pc 2 schermen te krijgen maar dat is dus niet de bedoeling!

    edit : heb al de SUPERpost gezien 3 pagina's terug .. 15 euro in totaal !! kan niet beter , heb hem meteen besteld
     
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2008
  6. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.625
    Leuk Bevonden:
    130
    Je bedoelt deze --> http://forum.xboxworld.nl/showpost.php?p=2646119&postcount=991 ???

    Die is idd super ... ik zit NU te switchen tussen pc 9dit typen) en GRAW2 coop ... goedkoop, makkelijk en geen verlies. idd super ... en je hebt ook een uitvoering met 4! Dus als je ooit nu wat meer wil (PS3 met vga, bestaat dat?)
     
  7. Rebel8319

    Rebel8319 XBW Addict

    Berichten:
    2.784
    Leuk Bevonden:
    0
    ja idd ! jouw Post :)

    ik heb hem meteen besteld , hoelang duurt het voordat ie geleverd word denk je ? ik heb hem betaald met paypal

    edit : ow shit , ik zal er nog wel een vga kabel bij moeten kopen volgens mij of niet ?
     
  8. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.625
    Leuk Bevonden:
    130
    Ik denk een dag of 2. Ik neem aan dat ze hem op voorraad hebben.

    Ja, je moet wel een 360 VGA kabel hebben:) In total dus 3(!):

    1 van pc naar swicth (std)
    1 van 360 naar switch (de 360 vga kabel)
    1 van switch naar monitor (std)

    dan moet je hem ook nog aansluiten mbv een usb kabel op de pc, want hij wordt gepowered mbv deze kabel

    dan kan je je muis en keyboard op de switch aansluiten (of op de pc aangesloten laten ... wat je wilt)

    Dus kijk ff of je zo'n usb kabel hebt (die zijn standaard) ... zoiets --> http://www.allekabels.nl/na/0/1399/Usb-1.0-Kabel.html

    Btw, 360 met vga is perfect (in 360 dashboard wel bij setting EXTENDED kiezen, dan zijn de kleuren veel dieper en niet flets).

    Zelf heb ik de 360 reso op 1280x720 staan (hoewel anderen beweren dat een andere stand beter is, vind ik dit beter, ook met een reden want in deze stand wordt het upscalen alleen door de monitor gedaan en niet door de 360 want die spuugt 1280x720 uit (als ik het goed heb))

    Het switchen met de kvm switch gaat perfect. Heb het apparaat nu al een paar maanden en hij doet het perfect, helemaal de shit en absoluut geen kwaliteits verlies.

    Btw, je audio moet je natuurlijk ook verzorgen. Zelf heb ik ook nog een audio switch kastje, waarbij ik kan switchen tussen 4 inputs (3 bezet, 1 pc, 1 xbox en 1 synth:)

    :)
     
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2008
  9. Rebel8319

    Rebel8319 XBW Addict

    Berichten:
    2.784
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja oke dan .. ja dan moet ik nog 1 vga kabel bij halen , voor naar het kastje/scherm en dus die usb kabel zodat ie stroom krijgt ! die vga kabel voor de 360 heb ik namelijk al .

    Me audio heb ik aangesloten via me mengpaneel , omdat ik ook bezig ben met produceren , staat hier ook een midi keyboard voor me neus en 2 monitor speakers . Dus dan zal ik die 2 kabels nog wel even bestellen via internet.

    Maar lees ik het nou goed , heb jij ook 1 synth aangesloten , een synth in de zin van een syntheziser ? welke ?

    Thnx voor de uitleg kerel !
     
  10. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.625
    Leuk Bevonden:
    130
    Een Roland XV2020 synth

    Ik heb een Yamaha CLP-880 keyboard (digitale piano) als midi input, via midi ook naar de comp natuurlijk met Vstack en Giga o.a.

    (Verder nog een echte DX7 op zolder:)

    Maar eigenlijk speel ik nu veelal gewoon piano (met soms wat XV2020 achtergrond) ... toch weer terug naar de basics;)

    Ik vermaak me ermee, net zoals met games:)

    Edit: wat foto's geschoten van mijn setup, incl de kvm switch

    XBOX360 onder(!) een XCCUBE PC), 19" widescreen HP w1907v (prachtig scherm!), Yamaha CLP-880 dig. piano, Roland XV2020 synth ... allemaal via de KVM switch en audio switch. Alle audio gaat naar dig. piano en daar luister ik (meestal via hoofdtelefoon)

    Zo ben ik heel compact, bezet ik geen tv (die is voor mijn vrouw) en zit ik toch in de warme huiskamer, alleen online brullen is dan een big no-no:) ... ik ben dan ook vaak in 'whisper' mode, maar dat past wel bij Vegas en GRAW:)

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2008
  11. Vectom

    Vectom Active Member

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ffies een vraagje. Ik ga binnenkort een nieuwe Xbox 360 kopen en die wil ik aan me Samsung 206BW (20'', 1680x1050) hangen via de VGA kabel (DVI is al bezet aan computer).

    Nu is mijn vraag: Op welke resolutie zal het beeld van de Xbox zijn? En ziet dat er net zo mooi/scherp uit als op een 720P HD scherm?

    Thx alvast!
     
  12. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem op 1280x1024.
    Beter dan 720p, dat is 1280x720..
     
  13. enzowpablo

    enzowpablo Active Member

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Tip

    BenQ G2400W

    - 24''
    - 1920x1200
    - 1:1 pixelmapping
    - HDMI
    - DVI
    - VGA

    Voor 330€ toppertje.

    Had hiervoor een Samsung 226BW, en die legt het af tegen dit monster!
     
  14. nielme

    nielme Borgat

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    hejhej , ik lees allemaal dingen maar ik snap er niks van
    ik zie in de winkel altijd mooi beeld en op mijn tv ziet het er gewoon niet uit
    komt door hd tv of zow ?

    alleen nu wou ik een nieuw computer scherm
    en wou ik hier mijn xbox360 (aangeschaft kerst 2006)op aansluiten

    heb maximaal 400 te besteden

    alvast bedankt
     
  15. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Jammer dat je hem dan op 1920*1080 (wel full HD trouwens!) moet zetten,, gaat er toch weer een klein deel van je mooie scherm 'verloren'.
    Dat is btw ook zo met die instellingen die ik hierboven zei hoor.
     
  16. NL Sander

    NL Sander Active Member

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb me nu een beetje ingelezen wat betreft Xbox 360/TFT-monitor. Nu zijn er heel wat monitoren met een maximale resolutie van 1440*900. Op xbox.com lees ik echter dat de Xbox 360 deze resolutie niet ondersteunt, is dit erg hinderlijk tijdens het spelen? Of is het verschil te verwaarlozen?
     
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2008
  17. sabowns

    sabowns Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben van plan om een 22" Samsung LCD 226BW te kopen
    het enige probleem is de resolutie 1680*1050 deze word niet ondersteund.
    Weet iemand als dit een beetje werkt met deze resolutie?
    en weet iemand wanneer deze resolutie bruikbaar word op je xbox?
     
  18. roijackers

    roijackers Active Member

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt. 1680 x 1050 is een 16:10 verhouding. Deze wordt niet door x360 ondersteunt. Die gaat maar tot 16: 9. Dat betekend dus dat je beeld vertikaal iets uitgerekt wordt. Een rondje is een ovaal zeg maar.
    Of het hinderlijk is, is persoonlijk. Ik vind van wel. En ben dan dus ook hard op zoek naar een mooie monitor met 1 : 1 pixel mapping.
     
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2008
  19. enzowpablo

    enzowpablo Active Member

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    G2400w

    http://tweakers.net/pricewatch/165831/benq-g2400w.html
     
  20. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijn er ondertussen al 24'' monitors die 1080P 1.1 op het beeld zetten?
    Dus met zwarte balkjes er onder en erboven, want monitors zijn 16:10 en 1080P is 16;9.

    Alvast bedankt voor het antwoord.
     
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina