DC verkoopt beter dan Xbox !!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Quen, 11 apr 2002.

1. Quen

Quen XboX LiVe

Leuk Bevonden:
    0
    Damn Lees dit

NieuwBericht Gsx :

De Xbox wil maar niet lopen in Japan. De verkoopcijfers worden per week steeds lager en de 250.000 Xbox units die vanaf dag 1 in Japan beschikbaar waren zijn nog lang niet op. Deze week ging de PlayStation 2 met 80,734 units, de GameCube met 15,068 en de Xbox met 2,179 units over de toonbank. Het hele lijstje staat hieronder:

Hardware verkoop 1 - 7 april
    Verkoop deze week - totaal dit jaar
    1 PS2 80,734 units - 1,267,945
    2 GBA 40,680 units - 937,908 units
    3 GC 15,068 units - 499,880 units
    4 PSone 3,959 units - 82,702 units
    5 DC 3,427 units - 11,330 units
    6 WSC 2,524 units - 72,028 units
    7 Xbox 2,179 units - 167,116 units
    8 GBC 1,956 units - 36,681 units
    9 GB 331 units - 2,956 units
    10 N64 225 units - 3,105 units
    11 WS 182 units - 2,771 units

zoals je ziet verkoop de dood verklaarde DC nog beter

Nieuwsbericht uit Japan....Gehaald van gsx

Echte Bron Online.com Dengeki

Quen : Gelukkig is Halo nog niet uit in Japan ;) mischien helpt het als zo'n top game komt ;) in europa loopt het ook nog niet top maar dat komt wel als de prijs van de Xer daalt ;) alleen die Japanners doen zo moeilijk =(

Geef julie mening wat gaat er gebeuren ????

2. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Dus?? dit is alleen maar mooi. Microsoft laat xbox niet vallen -> ze lopen alleen goed in europa en amerika -> Minder releases in Japan -> Meer releases en sneller in Europa. Dus dit vind ik goed nieuws

3. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Japan is belangrijk, ze doen daar erg veel, en slagen nog niet. Ze verliezen NU van de DC omdat de DC vele malen goedkoper is (nu een gulden of 80 ofzo :))

4. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik zie ook niet echt ene probleem maar ik ben de Optimist zelve ;)

5. Black Hawk

Black Hawk Ninja Hero

Leuk Bevonden:
    0
    Die fleppy's in Japan zijn gewoon weg jaloers op de X-Doos omdat die gewoon weg veel beter is. Kijk maar naar die cijfers. De japanse console's staan hoog genoteerd (ps2, GC eDC) en x-box staat ergens onderaan. Ik weet het, klinkt heel dom maar volgens mij is het wel zo. Ze zijn gewoon jaloes op ONZE console!! Hoewel ik nog wel een zwak hart heb voor de Dreamcast. Die blijft altijd heersen, ook al is hij dood! }:] The dream is over, but the soul still burns! }:] Mensen die Soul Caliber hadden begrijpe deze tekst.:p

6. Xenior

Xenior Serious Xenior

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie het ook nog wel goed komen daar. Met nog paar goeie titels kunnen hun er ook niet meer onderuit.
    Maar ook ik ben de man optimistioio...:)

7. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoezo een irritante one-liner uit Soul Caliber 8)

Maaruh het is volgens mij toch echt wel te hopen dat Japan ook aan de X-Box gaat... uit Japan komen zoveel goeie games.

8. Koen14

Koen14 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die consoles boven de Xbox zijn allemaal Japs...

9. Vielli

Vielli Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het niet zo vreemd dat de Xbox het zo slecht doet in Japan, die mensen daar kopen gewoonweg liever Japanse spelcomputers ipv Amerikaanse. Wat ook meteen het succes van de Xbox in Amerika verklaard. Daarom snap ik ook niet dat Microsoft zich zo focust op Japan en uitgerekend de Xbox daar voor zo'n lage prijs verkoopt. Ze zouden veel beter de prijs in Europa kunnen verlagen. Ik ken gevoeg mensen die geen Xbox kopen omdat ze de prijs nog te hoog vinden en als de prijs omlaag gaat denk ik dat de Xbox in Europa net zo groot succes wordt als in Amerika.

10. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Als microsoft nou nog een dansmatje gaat uitbrengen zitte ze gebakken daar in japan want die japanners doen alleen maar van die spellen. En dit is serieus. Ik was in australie (waar aziaten de turken van nederland zijn) en al die (nep)jappen stonden niet een vette game te spelen in de arcade (die daar ook veel zijn in sydney) maar nee ze stonden op een of ander dansmatje te springen waar ze precies op de kleur en kant moesten springen die op het scherm kwam.

SICK WEIRDO`S, maar ik blijf ze een ruig volk vinden :D

11. PONKX

PONKX New Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben een turk, ik weet dat het niet over het onderwerp, gaat maar ik wilde even op de vorige post reageren. Kwam een beetje negatief over bij mij, sorry :)

Naja, nu ik er toch ben vermeld ik even. Japan? Moeilijk te veroveren markt, het is gewoon haast niet te doen. Nationalisten eerste klas, Amerika-produkten haters eerste klas. Dus dat gaat niet samen, het is net vuur vs olie. Dussuh, ik denk dat je niet al teveel hoop er op moet vestigen. Tenzij MS echt met een meesterlijke publiciteitsstunt komt voor Japanners.

That was all,

Ciao ladies

12. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    haha ja dat spel ja, in canada deden ze dat ook allemaal, pakistaanse/indische kinderen zijn daar erg veel te vinden.

(de turken van canada)

niet negatief bedoelt hoor...

turkse mensen R0X0r! (sommige, nie allemaal! zelfde geld voor kaaskoppen! )

13. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Misschien bedoelde die in de zin als ; De eh 'niet van dit land afkomende' (tsja de australiers zijn ook niet de oorspronkelijke bewoners maargoed) 'door de maatschappij achtergestelde' inwoners?

14. Netrab

Netrab Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    DC heeft toevallig nu een goede week gehad. die 3.427 units is 1/3 deel van het totaal dit jaar (11.330). De x-box is dit jaar 167.116 keer verkocht wat bijna 15 keer zo veel is als de Dreamcast. Dan kun je toch niet zomaar zeggen dat de DC beter verkoopt?

Playstation 2 verkoopt echter wel een factor 3,7 meer dan de X-box.( 1267945/105 dagen)/(167116/52 dagen) = 3,7

Is Halo nog niet uit in Japan ?

15. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Nee, 26 april ofzow

16. AlphaZeL

AlphaZeL Obey your Master...

Leuk Bevonden:
    1
    dan gaan de cijfer wel met wat aantallen omhoog denk ik zo

17. MrLaurens

MrLaurens Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    hey, sony kan je vergelijken met philips, ze maken veel dezelfde shit.

dus iedereen moet bij philips gaan zeuren dat ze een console moeten maken, dat hebben we een ECHTE eigen console

misschien ver in de toekomst, je weet maar nooit

18. Loekos

Loekos Huur moordenaar

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet wat... we motte miele onder druk zetten... want als die een spel computer gaan bouwen is er dus echt geen betere 8)

19. Tr@m$

Tr@m$ inactieve gebruiker

Leuk Bevonden:
    1
    Ik weet niet of de Japanners wel zo op Halo zitten te wachten, ze houden daar toch niet zo van shooters?:confused:

20. Chukie

Chukie Casual-visitor

Leuk Bevonden:
    0

erhm de cd-i 2?

Volgens mij wasdie cd-i nogal een megaflop...Laat Philips maar nooit meer zulke dingen doen....

Deel Deze Pagina