1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 14]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 6 feb 2008.

?

Welke console heeft de beste exclusives in 2008?

  1. Nintendo Wii

    10 stem(men)
    5,1%
  2. Playstation 3

    37 stem(men)
    18,9%
  3. Xbox 360

    149 stem(men)
    76,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Wat vind je voordelen van de PS3 dan? Dan kan je een discussie voeren. Tja mijn pc staat niet in de woonkamer en toch vind ik het erg relaxed om mijn muziek te luisteren, maar ik wil niet dat mijn muziek de game overstemd of dat ik de muziek van de cut-scenes en mijn muziek door elkaar hoor. Dat is een van de vele voordelen van de 360. Ik dacht dat de PS3 deze functie ook had. Ik vond het dus normaal, dus ik heb het nooit als argument gebruikt.

    Ik heb trouwens geen muziek op mijn xbox 360 staan. Ik stream al mijn muziek, videos en foto's van mijn pc. De muziek luister ik van mijn pc via mijn xbox 360 tijdens het gamen. Het geluid van de muziek past zich aan aan het spel. Dus in verhouding blijft hij net zo hard staan. De muziek stopt als er een cut-scene komt en gaat dan weer verder waar hij gebleven was.

    Mijn stereo set is al in gebruik door de 360 voor dobly digital, dus ik kan daar ook geen muziek aanzetten.

    Muziek Rippen naar je xbox is zo Xbox 1 ;). Ik raad iedereen aan om eens zijn muziek te gaan streamen van zijn/haar pc af

    Dus wie is er nu dom .. degene die "dom" is of degene die denkt dat de persoon dom is?

    Wat ik trouwens echt mis is het gebruik van je eigen gezicht in een game (er zijn slechts een handje vol games die dit kunnen) Terwijl dit een kleine feauture is.

    Maar ieder zijn ding :) ... Maar ik ben ook wel benieuwd naar de dingen die de PS3 nu zo speciaal maken (dan heb ik het nog niet over Home (want die is er nog niet) wanneer is de Beta begonnen?
     
    Laatst bewerkt: 3 apr 2008
  2. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Om te beginnen de betrouwbaarheid. ;)

    Maargoed, maakte zelf nagenoeg geen gebruik van m'n eigen muziek tijdens games toen ik nog m'n 360 had. Was eigenlijk alleen bij Test Drive Unlimited dat ik het gebruikte. Bij andere games niet. Bij racegames zoals PGR4, Forza 2 en GT5 zet ik de muziek altijd uit (en gebruik ook geen eigen muziek). Bij dit soort games heb je veel concentratie nodig en muziek zorgt bij mij alleen maar voor afleiding. Het merendeel van de games heeft gewoon een goede soundtrack (soundtracks die ook bij de games passen), dus heb geen behoefte aan een eigen soundtrack.
     
    Laatst bewerkt: 3 apr 2008
  3. Ztefann

    Ztefann Do we Care

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    0
    De voordelen van de PS3 dat zijn er een heleboel imo.
    + Prijs/kwaliteit verhouding
    + Is super qua hardware, gaat niet zomaar kapot
    + Maakt echt bijna geen geluid
    + Mooi design
    + Gratis online, ook nog beter dan 360 online (ligt er nooit uit en dat soort shit)
    + Dedicated servers op sommige online spellen
    + Themes enzo kosten ook geen geld
    + Je kan met geld betalen online en ben niet verplicht bijv 1000 punten te kopen terwijl je er maar 800 nodig heb
    + Blu-ray
    + Maakt geen krassen op je disc/blu-ray disc kunnen wel goed tegen krassen
    + Veel betere games/exclusives (mijn mening)
    + Veel fijnere controller
    + XMB menu veel overzichtelijker en kan je ook nog in het Nederlands selecteren wat handig kan zijn.
    + Standaard 60gb (heb ik dan, nu 40gb)
    + Controller kan je standaard opladen met je USB kabeltje
    + Online hebben alleen mensen een headset die een headset nodig hebben, niet iedereen heeft een headset maar meestal alleen clangamers en niet van die rotkindjes.

    Nadeel:
    - Ingame kan je niet inviten voor chat in het menu of iemand uit je lijst inviten alleen als die ingame is.
    - In het begin werden alle games slecht geport naar de PS3.



    IK VIND het dom als je alleen voor zo'n functie een console koopt.. Lijkt me vrij logisch.:confused:

    Maarja ik heb ze gewoon allebei gekocht :)
     
    Laatst bewerkt: 3 apr 2008
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik snap de gehele discussie eigenlijk niet zo goed. Zijn er zoveel mensen die daadwerkelijk eigen muziek onder spellen zetten? Goede sp-games hebben toch altijd hun eigen muziek? Moet er niet aan denken om daar andere muziek onder te zetten. Enige andere optie die ik me kan voorstellen is bij racegames, maar daar gaat meestal de muziek naar 0 en de fx maximaal, veel leuker.

    Daarnaast is rippen idd echt onzettend traag (1x geprobeerd) en ga ik no way streamen vanaf de pc. Denk nog wel een beetje om het milieu.
     
  5. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ben het volledig met je eens! Moet er niet aan denken om bijvoorbeeld onder Uncharted, Ratchet and Clank, Final Fantasy, Super Mario Galaxy etc m'n eigen muziek te zetten. De muziek is in dit soort games van een hoog niveau en draagt ook echt bij aan de sfeer / de beleving van de game. Daar hoef ik m'n eigen muziek niet bij. Bij racegames gaat de muziek inderdaad uit en de motorgeluiden en de soundeffects op max.
     
  6. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Even je post wat aangepast :x
     
    Laatst bewerkt: 3 apr 2008
  7. Ztefann

    Ztefann Do we Care

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb jij wel een PS3? Want dan zou je moeten weten dat je argumenten wel matig zijn 8)

    McLovin is wel cool trouwens :D
     
    Laatst bewerkt: 3 apr 2008
  8. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ook even een reply. Het zijn uiteindelijk allemaal meningen en het is maar waar je waarde aan hecht. ;)
     
    Laatst bewerkt: 3 apr 2008
  9. Ztefann

    Ztefann Do we Care

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies. Over die controller: Vooral die pijltjes zijn op de Sixaxis echt VEEEEEEEL beter. Serieus, op de 360 controller is dat gewoon kut gedaan, 1 zo'n grijs blok. Die pookjes van de PS3 controller zijn ook gevoeliger etc. Alleen de triggers van de 360 controller vind ik wel beter. Oja en de sixaxis is lekker ligt wat zeker chill is :D in elke houding voel je nauwelijks dat je hem vast heb.
     
  10. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Complete console? Waar is de HDMI kabel dan bij de PS3?
     
  11. Ztefann

    Ztefann Do we Care

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je geen HDTV heb, wat heb je dan aan een HDMI kabel? Ik kreeg bij me 360 een Component kabel en een HDMI kabel, heb ik er dus 1 die ik helemaal niet nodig heb :cool:
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik vind beide consoles absoluut zijn voordelen hebben (heb ze alle twee), maar moet altijd lachen om het argument dat het niet uitmaakt dat dat ding veel lawaai maakt, want dan zet je toch het geluid wat harder. :+

    Heb je een peperdure 5.1 set heb je constant een dikke ruis door je dts geluid. Fijn! Als dat geluid permanent door je geluidsset heen zou hebben dan zou je de hele set terugbrengen naar de winkel en en laat ik mijn set nou net voor 80% van de tijd gebruiken om te gamen. (dus 80% van de tijd een ruis als ik alleen op de 360 gamede)

    Gisteren liet ik mijn vriendin de muziek van halo 3 horen op redelijk niveau (vanwege de muziek en omdat ik de boxen ga vervangen, mijn rears kraken af en toe wat en dat hoor je goed bij de de intro).

    'Wie heeft die kettingzaag aangezet?!'

    Het is gewoon ruk dat dat ding zoveel herrie maakt en doet in mijn ogen behoorlijk af aan de ervaring -_-
     
  13. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Als je geen HDTV hebt, wat heb je dan aan een Blu-ray speler. Komop, zo kun je wel door blijven gaan met dit gebitch.
     
  14. Ztefann

    Ztefann Do we Care

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je geen HDTV heb koop je de PS3 toch ook niet voor de BLu-ray speler? En alsnog heb je er nog wel wat aan, want het gaat ook om de disc, die hebben meer opslag waardoor je grotere games kan spelen. En daarvoor heb je geen HDTV nodig.
     
    Laatst bewerkt: 3 apr 2008
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Bestaat deze thread toch voor 90% uit? Tis net de ruis van de 360 :9
     
  16. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Die capaciteit hebben ze nodig om die HD beelden erop te krijgen. Geen HDTV? Geen HD beelden nodig, en dus ook niet de extra ruimte.

    Begrijp me niet verkeerd, ik vind de PS3 een prima apparaat..speel er geregeld op bij een vriend van me. Maar aankomen met het argument van complete console vind ik niet gepast.
     
    Laatst bewerkt: 3 apr 2008
  17. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Grotere games? :emo: Ze zijn echt niks groter dan op de 360. (in GB's mss wel, maar kwa ingame scale niet)
    En dan heb je die o zo geweldige Blu-ray met zoveel opslag, en dan moet je nog games op je HDD gaan installeren |:-

    Ik heb zelf ook een PS3, en het enige voordeel is dat ik BLu-Ray films kan afspelen. En dat ie stiller is uiteraard. :+
    Dat kreng is in de tijd dat ik em heb al vaker vastgelopen dan mijn 360 in 2 jaar. :{
    * Doet duit in zakje. :+
     
    Laatst bewerkt: 3 apr 2008
  18. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Veel meningen inderdaad, ook van mijn kant. Ik heb de PS3 regelmatig gebruikt en erop gespeeld dus ik kan wel degelijk een representatief beeld schetsen voor mezelf. Misschien komt er ooit nog een PS3, maar dan hoofdzakelijk door de Blu-ray speler denk ik, jammer dat Microsoft dit heeft afgezegd :mad: :mad:

    En Kevf, als ik 50 euro kon betalen voor een stille 360 zou ik het zo doen hoor :D, maar ik ervaar het niet per sé als heel hinderlijk om eerlijk te zijn. Ik heb ook een 5.1 DTS-setje en vind het heerlijk om zo te gamen. Het geruis is jammerlijk inderdaad, is dat btw nog met alle drives die ze uitbrengen?

    @ Ztefann
    Mclovin! :thumbs:
     
  19. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben dus dom als ik mijn consoles ten volle wil benutten, lees als mediaserver. Ik heb zowel mijn (werk)PC, de PC van mijn vrouw, mijn versterker, mijn satellietreciever, NAS-box met 5TB (muziek en films) en natuurlijk mijn 4 consoles (360/PS3 in de woonkamer en 360/PS3 in de slaapkamer) in mijn thuisnetwerk hangen. Alles staat dus met elkaar in verbinding, godzijdank via UTP. Ik kan eigenlijk niet beginnen uit te leggen hoe super relaxt dat is. Met een paar drukken op wat knopjes heb ik dan toegang tot ongelofelijk veel muziek en films.
    Zeker tijdens het gamen vind ik het heerlijk op te bepalen wat ik hoor. Helemaal bij een spel als Forza2 of GT5p, lekker op mn gemak verschillende afstellingen per auto uitproberen en testen wat het beste resultaat geeft. Dat ik dan muziek hoor tijdens het racen gaat niet ten kosten van mijn concentratie. Sterker nog het verhoogt mijn concentratie niveau.
    De voordelen die de PS3 heeft ten opzichte van de 360 vind ik persoonlijk erg meevallen. Het klopt dat de PS3 qua hardware beter is dan de 360. De PS3 is veel stiller dan de 360. Ook zal de PS3 ongetwijfeld minder kapot gaan. Mijn persoonlijke ervaring is echt anders. Ik heb 2 360`s en 2 PS3`s, beide zijn nog nooit kapot gegaan. Misschien komt dat omdat ik al wel mijn 2 360 heb vervangen voor 2 nieuwe met HDMI. Maar de beide 360 heb ik cadeau gedaan aan mijn buurjongetjes en die draaien ook nog steeds prima.
    Ik vind de PS3 echt heel erg lelijk en onhandig. Ik vind de 360 overigens ook niet mooi. Maar hier gaat het puur over smaak en over smaak valt niet te twisten. Geen argument dus.
    De PS3 zou beter zijn wat betreft online mogelijkheden? Wat een onzin. Als ik de PSstore vergelijk met Marketplace dan kan je maar 1 conclusie trekken. Wat er allemaal op Marketplace is te verkrijgen is veel uitgebreider dan de PSstore. Ook het gamen met vrienden is erg lastig op de PS3 omdat je niet vanuit je spel toegang hebt tot je menu is het dus een hels karwei om samen met je eigen vrienden te gaan racen of whatever. Dat de PS3 gratis online kan vind ik minder spannend. De 360 kan ook gratis online. Ik moet nog zien hoelang het PS3 netwerk gratis blijft. Het goed onderhouden van zulke netwerken kost bakken met geld. Zal dus niet lang duren eer het PSnetwerk ook (gedeeltelijk) betaald gaat worden. Kijk maar naar Nintendo die onlangs heeft aangekondigd dat voor sommige games betaald zal moeten gaan worden (online). Dat het netwerk van de 360 er een paar keer heeft uitgelegen is ook niet zo raar. Er zijn op dat netwerk immers veel meer mensen actief als op dat van Sony. Als Sony straks ook over de 10 miljoen gebruikers online gaat zullen ook zij af en toe te kampen krijgen met downtime.
    De controller van de PS3 is misschien beter als die van de 360 maar heeft toch als groot nadeel dat ik de PS3 versie erg ligt in de handen vind liggen. Dat hij op te laden is via USB is een voordeel, hoewel het wel weer een nadeel is. Ik kan de accu`s van de 360 opladen terwijl ik een andere accu op de controller plaats. Als je de controller van de PS3 wilt opladen ben je in feite je controller even kwijt omdat hij aan een draadje vast zit.
    Het games aanbod op de PS3 is erg mager te noemen. Er zijn nog maar weinig echte vette games. Daar komt wel verandering maar op dit moment is de line-up van de 360 toch echt veel beter.
    Als mediaserver schiet de PS3 enorm tekort en laat dat voor mij nou net een erg coole feature zijn. Natuurlijk wordt het allemaal beter op de PS3 maar dat horen we nu al meer dan een jaar. Het is toch raar dat je veel meer soorten bestanden op de 360 kan afspelen dan op de PS3? Het is niet raar als je bedenkt dat Sony bijvoorbeeld het laatste bedrijf was dat officieel MP3 ging ondersteunen of als laatste bedrijf afzag van DRM…….
     
  20. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Het zou ook wel heel slecht zijn als de PS3 qua hardware minder zou zijn dan de Xbox360, aangezien hij 2 jaar jonger is!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina