1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 14]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 6 feb 2008.

?

Welke console heeft de beste exclusives in 2008?

  1. Nintendo Wii

    10 stem(men)
    5,1%
  2. Playstation 3

    37 stem(men)
    18,9%
  3. Xbox 360

    149 stem(men)
    76,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ztefann

    Ztefann Do we Care

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    0
    Jij hebt goede argumenten zeg: 'Hahaha' slaat echt op kut. Je bent zielig bezig ;) Ik zou je PS3 maar eens terugbrengen want als ie zo vaak vastloopt is er wel wat mis.
     
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik kan er Hahaha neerzetten, of Ben ik het niet mee eens. Het dashboard van de 360 is mooier.
    MAAR...dat komt op precies hetzelfde neer. ;)
    Ik wist niet dat je je beledigd kon voelen door een woordje als hahaha. 8)

    Tuurlijk is er iets met mijn PS3 mis. Geen goede hardware dus!

    Verder ga je helemaal nergens in op de reply's die heb geplaatst. Vind je het dus alleen maar belangrijker dat ik heb gelachen in mijn post?
     
    Laatst bewerkt: 3 apr 2008
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Naast het geluid snap ik ook die mediaserver verhalen niet zo. Ik vind het persoonlijk maar brakkig werken. Gewoon een cheap-ass pctje samenstellen en via vga op je tv en je bent klaar voor dts en 720p. Gehannes met netwerken ed 8)
     
  4. Ztefann

    Ztefann Do we Care

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga de moeite niet nemen op die antwoorden in te gaan, gaat nergens over. Ik ging wel in op dat 'hahaha' omdat dat gewoon het meest dom was wat je zei.
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    doe eens lief tegen elkaar, anders span ik heel hard mijn biceps aan en zet mijn vuile blik op!
     
  6. Ztefann

    Ztefann Do we Care

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    0
    Hahahha ik hou wel gewoon op.
     
  7. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Dit is toch het VS topic, daar mag je elkaar pesten. :+

    Leg dan eens op een lieve manier uit waarom het allemaal dom was? Door mijn gebruik van Haha?
    Of omdat mijn mening precies het tegenovergestelde is van die van jou?
    Vertel, dan kan ik daar in toekomstige reply's aan denken. ;)

    Want zover ik weet ben ik gewoon in gegaan op jou mening zonder het dom te noemen. Ik heb gewoon mijn mening er tegenover gezet.

    Mja... Voor mij is de PS3 iig een leuk apparaat als je een goede Blu-Ray speler wilt hebben.
    Voor games blijf ik liever bij de 360.
    Omdat (en dan som ik eigenlijk weer mijn mening van de vorige pagina op):
    • Betere controller. Pookjes liggen fijner in de hand, triggers werken fijner, beter design
    • Console is mooier kwa design (alleen jammer dat ie niet glimt)
    • Loopt niet zo vaak vast
    • Dashboard werkt erg fijn!
    • Ik hoef games/demo's niet te installeren
    • Kabel om controller op te laden is lekker lang
    • De games!
    • En voor nieuwkomers: de prijs. Als je een 360 koopt ben je ook laar; je hoeft niet nog etra kabeltjes erbij te kopen (als je een HDTV hebt)
    • Nergens verplicht een CC te gebruiken: er zijn gewoon kraskaarten
    • Xbox Live
    • Alles werkt! Ook het geluid
    • Je kan je dashboard naar wens aanpassen (nieuwe wallpaper, kleur/patroon van de guide enz.)
    • Ingame je guide kunnen oproepen
    • Ingame soundtracks
    • Friendslist werkt veel fijner
    • De Marketplace is veel beter te navigeren, en is beter gevuld.
    • Zal vast nog iets vergeten zijn

    Zo. Deze keer zonder te lachen. ;)

    edit: Ik had de laatste reply van Ztefann niet gelezen. Jammer.
     
    Laatst bewerkt: 3 apr 2008
  8. Ztefann

    Ztefann Do we Care

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    0
    ik kon het niet laten, maar ga er maar niet per ding weer op in. Want ik heb geen zin om verder te discusseren hierover. :+
     
    Laatst bewerkt: 3 apr 2008
  9. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat we zo de hele dag bezig blijven :D

    Dit is mijn mening.

    Maar dat is mijn mening! En nu jij weer!

    Wel leuk tijdverdrijf though :D
     
  10. Ztefann

    Ztefann Do we Care

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    0
    Over smaak valt niet te twisten enzo. En ik denk niet dat we elkaars mening zullen veranderen. Dus dit is idd best wel nutteloos :p
     
  11. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik wacht nog steeds op de games die echt Blu Ray nodig hebben om de spelervaring echt "next gen" te maken. Of zal MGS4 dit dan gaan doen....??? Nee, natuurlijk niet, wederom marketing geblaat van een Sony exclusive game ontwikkelaar om mensen het idee te geven dat BR echt voor de games in de console zit....
    Binnen een maand komt GTA4 uit, voor de 360 op een simple DVD'tje en voor de PS3 op een BR. Mocht er een midnight release van de game zijn dan zullen de Xbox eigenaren als eerste online kunnen gaan aangezien die geen "install" nodig hebben. Zo'n grote wereld kan namelijk niet gestreamd worden via de BR speler in de PS3 omdat die daar te langzaam voor is.
    Deze game gaat laten zien dat BR echt niet nodig is en het alleen in de console zit voor FILMS.
    Zoveel argumenten worden hier genoemd die (volgens mij) weinig hout snijden. Ik mis alleen de argumenten die Sony iedereen beloofde in 2005. 2 x HDMI die 1080P uitzenden, "next gen begint wanneer wij dat zeggen", Xbox 360 is Xbox 1.5 etc. Sony heeft nog een lange inhaalrace te gaan en tot op heden hebben ze nog maar weinig beloftes ingevuld. Vreemd dat mensen zich daar niet druk om maken.


    (*rent weg en trekt flamesuit aan* )

    Edit: Oja, dit lees ik net op tweakers.net. MS ontkracht geruchten over interne BR speler in 360

     
    Laatst bewerkt: 3 apr 2008
  12. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Chiem en Xwon winnen naar mijn mening deze verhitte discussie. Het zou leuk zijn als wat meer mensen wat objectiever een mening zouden geven in plaats van het fel verdedigen van hun console met argumenten die echt af en toe kant nog wal raken.
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik ben even weg en lees nu met plezier de discussie :) Ik zal straks mijn overweging maken waarom ik de voorkeur geef aan de Xbox 360 ipv de PS3
     
  14. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Het dashboard omtoveren naar wat jij wil, en de guide aanpassen is ook gratis hoor. Tevens kun je daar net zoals wat bij de PS3 kan een eigen wallpaper gebruiken die van je pc is gehaald.

    En even reageren op dat andere punt van jou;
    ''Xbox Live Jippie bepalen voor iets dat niet een dedicated servers heeft en ook geen open netwerk (geen custom maps mogen erop enzo) en doet het te vaak niet '''

    Hier heeft Microsoft voor gekozen. Er zijn ontwikkelaars die dit heel jammer vinden, zo kun je bijvoorbeeld geen mods van internet afhalen die dingen toevoegen aan de game. Dit heeft MS bewust gekozen omdat zij willen dat alles goed en betrouwbaar is. Je weet immers nooit wat je in een mod kunt verwachten. Misschien virussen, wie weet. Misschien zou MS dit dan wel even uitgebreid kunnen testen, maar doen zij dat dan wel bij zoveel mods? Ik vind het prima zo.

    Eigenlijk snap ik ook niet waarom de games van de Xbox 360 jou niet boeien. Ik hoop hiervoor dan ook wat argumenten te zien.

    De Playstation 3 heeft veel titels met potentie, maar ze maken vaak de verwachting niet waar. Iets wat ik zeer jammer vind.
    Titels als Killzone 2, die zou rond 2008 af moeten zijn en in de winkels terecht komen, dat was wat Sony ons vertelde. Dit is niet het geval, Guerilla, ontwikkelaar van Killzone 2 onktent dit. Er is geen sprake van enig release in 2008, zoals zij zeiden ''De game komt als 'ie af is.'' Helaas heb ik na de E3 niet zoveel meer gehoord of gezien omtrent deze titel.

    Gran Turismo 5, daar is ook veel ophef over geweest zeg. Zo zou de game in de winkels verschijnen als een game met een paar circuits en een handvol auto's. De rest moest je zelf kopen tegen een prijs op het Playstation Network. Of dit nu wel of niet het geval is in de eindversie weet ik niet. Het zou niet slim zijn van Sony om dit te doen. Als je kijkt naar GT 5: Prologue, ziet het er erg mooi uit. Credits voor Sony want dit is een parel. Alleen vind ik het jammer dat Sony heeft gezegt dat er schade in zou komen. Waarschijnlijk komt er gewoon geen schade in de game, dat vind ik zonde. Op grafisch gebied verslaat GT 5 de racegames die beschikbaar zijn op de Xbox 360. Forza Motorsport 2 en Project Gotham Racing 4 bijvoorbeeld. Alhoewel dat laatste meer een arcade racer is. Ik ben erg benieuwd naar aankomend race spel Race Driver: GRID. Het ziet er allemaal erg mooi uit, en het zou eens een waardig opponent kunnen worden van GT5.

    Dan heb je nog games als Uncharted, Rachet & Clank, Resistance, Heavenly Sword, God of War en natuurlijk Metal Gear Solid 4. Die laatst genoemde is ook zeer veel in het nieuws geweest. Geruchten als dat hij een jaar later zou verschijnen op de Xbox 360 is gewoon onzin. Deze game is en blijft exclusief voor de Playstation 3. Iets wat ik jammer vind als Xbox bezitter en MGS fanboy. Dit wordt ook een killer titel, het ziet er nu al erg mooi en tof uit en Hideo Kojima weet wat 'ie doet. Hij maakt hier een werkelijk topspel van.

    Toch vind ik dat de Playstation 3 niet kan concureren met de Xbox 360 op het gebied qua games. De Xbox 360 heeft gewoon meer potentie en een breder assortiment aan games. Titels die in de toekomst flink gaan scoren zijn;

    - Gears of War 2, natuurlijk iedereen kent het.
    - Fable 2
    - Ninja Gaiden 2
    - Too Human
    - Alan Wake
    - Banjo Kazooie

    Zoals je ziet is dit al een best breed assortiment aan parels. Microsoft heeft in het verleden ook slim gehandelt door games als Mass Effect en Bioshock exclusief te behouden. Met de komst van de ''exclusieve content'' voor GTA IV denk ik dat het wel goed zit. Het zal er hard aan toe gaan dit jaar, ik verwacht dan ook een nek-aan-nek race. Stiekem hoop ik op wat exclusieve aankondigingen die het goed gaan doen. De tijd zal het leren.

    Edit; om nog even toe te voegen:
    Met het verlies van de welbekende HD-DVD heeft Microsoft een zware klap te verduren. Ook de consoles zelf kende de nodige problemen. Red Rings of Death, bekrassende consoles en noem maar op. Iedereen die een Xbox 360 heeft gehad of heeft kent het wel. Dit is jammer, zeker voor de reputatie v/d Xbox. Microsoft heeft nu al flink wat andere modellen gemaakt, maar of het de problemen heeft verholpen.. Ik denk dat het nog niet voorbij is. Wel weet ik dat Microsoft hun opvolger technisch qua hardware 100% betrouwbaar zal maken. Ze hebben denk ik wel hun lesje geleerd.

    Maar om nu nog even terug te komen op het HD-DVD, ik denk dat Microsoft er goed aan doet om een losse Blu-Ray speler op de markt te brengen voor een redelijke prijs. Blu-Ray wordt steeds populairder, zeker met al het filmgeweld de laatste tijd. Videomarketplace is wat dat betreft een tegenvaller geworden, dankzij het verlies van HD-DVD. Bovendien hebben wij hier in ons kikkerlandje niet eens een Videomarketplace. Het zou in de 'toekomst' of binnenkort komen, maar van mij hoeft het niet meer. Brengt MS een blu-ray speler op de markt, dan koop ik die. Het zou immers niet slim zijn om diezelfde speler in de console te plaatsen. Dit is dan ook een voorbeeld wat Microsoft goed deed aan de HD-DVD.

    De prijsverlaging van afgelopen maand is ook zeker een pluspunt. Nu kost een Playstation 3 plus twee games €400,- en een Xbox 360 arcade versie €200,-!
    Wat dat betreft heeft Microsoft de laatste tijd slim gehandelt. Met de komst van GTA IV (iedereen in de wereld kent het vast wel) zullen zij hoogwaarschijnlijk een bundel uitbrengen. Zie je het al voor je? Een GTA IV bundel, dus een Xbox 360 plus controller en GTA IV voor de prijs van €250 of €300,-? Dat zou erg slim zijn, zeker om mensen die twijfelen de streep over te trekken.

    Zoals ik al zei, de tijd zal het leren. Ik ben benieuwd wat beide kanten (Sony en Microsoft) zullen gaan doen. Over de Wii spreek ik even niet, het gaat nu mij meer om PS3 vs Xbox 360 gehalte. Ik denk zowiezo dat je de Xbox 360 en Playstation 3 niet met de Wii kunt vergelijken. Het is een compleet andere console. Misschien dat ik daar later toelichting op geef.
     
    Laatst bewerkt: 3 apr 2008
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Even een korte reactie Microsoft ondersteunde de HD-DVD, maar het is Toshiba welke de HD-DVD leverde aan Microsoft. Microsoft is geen hardware boer, maar een software boer.Het zal me iets verbazen dat Microsoft bij de volgende generatie alleen het Platform en het Netwek gaat leveren. Al moet ik wel zeggen dat ik de Faceplates (een andere underdog) ook geweldig vind. :)
     
  16. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ahum...

     
    Laatst bewerkt: 3 apr 2008
  17. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Ahum.....

    Ze zijn vaker op hun beloftes terug gekomen (zie mn eerdere punten :b: )
     
  18. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Schade komt eraan, is inmiddels door de leaddesigner / de baas bevestigd.
    Men is nagenoeg rond met alle fabrikanten (BMW zal wel weer moeilijk doen) en nu kan het in de game gebouwd worden. Lijkt me niet dat je dit allemaal gaat regelen met alle kosten van dien en het er dan niet instopt. Hij maakt geen vaste belofte, maar geeft een richting aan, dus snap het probleem niet. De schade komt in de game, het is alleen nog even afwachten wanneer.
     
    Laatst bewerkt: 3 apr 2008
  19. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Laten we het hopen! Dat is het grootste gemis geweest in de hele GT-reeks vind ik. Daarom zal ik GT5 waarschijnlijk niet halen als er geen schade in zit, dit maakt het spel gewoon af.
     
  20. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Eerst zien dan geloven. Er werd ook bevestigd dat het in GT4 zou zitten. (is niet om te bashen maar ff de feiten uit het verleden naar voren halen)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina