KPN Experia en Xbox LIVE

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Tallon 4 NL, 29 mrt 2006.

  1. NLCJ

    NLCJ Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zojuist mail van Planet vernomen :)
    Alleen vraag ik me af:
    Zijn er nog mensen waar het NIET werkt?O-)
     
  2. Firepower958

    Firepower958 Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Vraagje: hoe kan ik mijn dhcp server enable zetten want ik word er gek van dat ik dit steeds krijg:
    euhm ik heb een vraagje

    ik heb xboxlive met ethernet kabel hij geeft aan dat er verbinding is maar als ik die test doe zegt hij dat die een

    "unable to negotiate lease with dhcp server" of zoiets ik weet niet wat ik moet doen please help me

    ik bedankt uuuu zo ergggg veel als u dity oplost
     
  3. Netwin

    Netwin Active Member

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    0
    Tof dat je die mail gestuurd hebt en bedankt dat je het hebt gepost! Bij mij werkt het nog niet, maar ik wil er met twee Xboxen tegelijkertijd op kunnen.

    Ik heb inmiddels weer gebeld en om een firmware downgrade gevraagd en uitgelegd waarom. Ik ben vriendelijk en uitgebreid te woord gestaan. Ik kreeg alleen niemand te spreken die er over ging of de manier te horen waarop je er een schriftelijk verzoek toe kon doen want, kort samengevat, aan firmware downgrades bij individuele klanten kunnen ze niet beginnen want als ze dan in de toekomst weer dingen veranderen kan je misschien problemen met andere dingen krijgen zoals bellen. Ik moest het echt proberen zelf op te lossen en als dat niet lukt moest ik inderdaad maar overstappen.

    Echt heel vervelend om weer helemaal uit te moeten zoeken met welke spullen je internet hebt, tegelijkertijd via internet kan bellen en met twee Xbox 360 consoles tegelijkertijd met open NAT en zonder lag op LIVE kan terwijl de Xboxen ook probleemloos als Media Extender kunnen werken. Eigenlijk weet je pas echt of het helemaal werkt als het bij jou aangesloten is en je het ziet werken (zoals hier langer dan een jaar voordat ze besloten om de firmware in de Experia Box te upgraden).
     
  4. NLCJ

    NLCJ Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of je het wil, maar je kunt een backup naar mij toe sturen. Ik zal het dan werkend maken voor mijn Xbox (als het lukt :9) En dan terug sturen. Ik zie het wel.

    NLCJ
    (In een PM heb ik mijn emailadres gezet)
     
  5. Firepower958

    Firepower958 Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    weet iemand al iets over mijn vraag
     
  6. Potmikje

    Potmikje Douwe Egberts User

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt Netwin. Jammer vind ik dat ze zo goed als niks kunnen doen.
    Wel fijn dat ze je netjes te woord hebben gestaan.

    Bij een ander internet abo kun je vaak zelf een betere router nemen die de problemen
    van een experia box niet heeft. Zit je echt helemaal vast aan die experiabox trouwens ?
     
    Laatst bewerkt: 7 apr 2008
  7. Peutje

    Peutje Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    heb je een Static IP nodig voor exposed host?? zo doet ie het iig niet. mijn MTU failed al
     
  8. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Hoe werkt de experiabox met homeplugs? Heeft iemand daar ervaring mee, zou ik daar dus goed mee kunnen gamen op me 360?
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Dat werkt heel goed. Homeplugs is gewoon via UTP. Ik heb zelf ook homeplugs in huis (voor de Xbox 360 in de zolder kamer) .. Homeplugs is een betere oplossing dan wireless
     
  10. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Ik wil er dan een van 85mb/s gebruiken is dat genoeg?
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ruim voldoende .. heb ik ook en dat is ruim 1,5x sneller dan de snelste wireless verbinding en veel stabieler ;)
     
  12. NLCJ

    NLCJ Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    *kuck kuch* Ik heb hier 300Mb/s Wireless hoor!
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    de adapter van Microsoft haalt deze snelheid niet en het zegt niets over de stabiliteit ;) maar je hebt altijd baas boven baas. Tevens is wireless ook afhankelijk van de afstand tot de locatie
     
  14. Nature_1

    Nature_1 Stephanovic NL

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    Argh wordt gestoord van dat ding... Gooit heel de tijd mijn live en media connection eruit. Hoe kunnen ze nou de NAT firmware zo op fucken?
     
  15. NLCJ

    NLCJ Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook niet gezegt dat die het haalt, maar wel dat het ook sneller kan:9 Ook heb ik tot ongeveer 150 meter buiten huis bereik met mijn laptop.
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Het gaat hier specifiek om de xbox 360 en de experia box ;) de meeste hebben niet de luxe van een 300mb/s netwerk
     
  17. Remcooo

    Remcooo Active Member

    Berichten:
    179
    Leuk Bevonden:
    1
    Een vraagje over de Experiabox:

    Ik had dus pas dat mijn 360 ook niet meer werkte via de Experiabox. De tips van enkele pagina's terug in dit topic opgevolgd, en de 360 verbond weer met Live.

    Nu is er sindsdien elke keer dat de telefoon eruit ligt, en sinds gister (heb de experiabox gereset en uitgezet) werkt zowel de telefoon, als het internet met draad (waaronder de 360)..Maar mijn draadloos wil zijn IP niet meer vernieuwen

    Hoe los ik dit op?
     
  18. Terriz

    Terriz Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Ik heb ook een probleem met de experia box (zwarte thompson speedtouch 780 Firmware: 6.5.29.0). Het probleem is dat mijn xbox totaal geen contact maakt met de experia box. Ik krijg bij de eerste test al "Disconnected" te zien. Ik heb bijna alles wat mogelijk is al geprobeerd. De xbox is geconnect via een cat6 lijn.
    Ik ben al 7 jaar systeembeheerder bij een vrij grote firma. Dus je mag aannemen dat ik een en ander van netwerken weet. Na een test met een oud modem krijg ik wel deels contact. Maar omdat de xbox alleen PPPoE ondersteunt bied dat geen optie. De volgende stappen heb ik al ondernomen.
    Misschien dat ik wat over het hoofd zie. KPN/Planet willen mij iig niet verder helpen.

    - Kabel gecontroleerd met kabeltester (kabel is goed)
    - Cat5 kabel getest en geprobeerd (kabel is goed)
    - Modem gereset (hard en soft) (maakt geen verschil)
    - Ip op xbox via dhcp of manual (maakt geen verschil)
    - Xbox is niet te pingen via het netwerk
    - Poorten handmatig toegewezen aan xbox ip (delen van spellen.... etc)

    Ik krijg normaal alles waar een stekker en een utp kabel op past aan de praat. Dus dit werkt aardig op mijn zenuwen kan je zeggen. Graag jullie reactie.
     
  19. EUF-DUTCHJACKAL

    EUF-DUTCHJACKAL Active Member

    Berichten:
    660
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb ook alles al geprobeerd, en nog werkt het niet. Wordt er gestoord van! Mja, ik kan i.i.g. nog spelen. (Hoor alleen sommige mensen niet?) NAT lijkt niet van Strict af te willen!!! |:-
     
  20. EUF-DUTCHJACKAL

    EUF-DUTCHJACKAL Active Member

    Berichten:
    660
    Leuk Bevonden:
    10
    hoe doe je dit dan? Exposed host? Is het enige nog wat ik niet geprobeerd heb!
     

Deel Deze Pagina