1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

E-Sport in NL, dus?

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door EXp3r1EnZ, 8 apr 2008.

  1. Liquid 2k7

    Liquid 2k7 Winnezonderstrijd

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zie het als hobby, en op pro niveau als werk.

    er zijn inderdaad te weinig goede clans die door dik&dun bij elkaar blijven en ook de moeite willlen steken om bv met ze allen naar een toernooi te gaan. Ik stel Rainbow Six: Vegas 2. Voor heel de EU ladder (clan fora) worden er bv maar 2 NL teams genoemd die zich bij de top van EU kunnen meten

    EDIT: ik sta achter je ideeen, dus kom maar met je concepten, maar ik zal niet op straat er voor gaan protesteren nzoo ;) ( +1 medestander dusj)
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2008
  2. ReaListiQ

    ReaListiQ Active Member

    Berichten:
    933
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom zouden UKers naar NL komen voor toernooien? ik zie ze echt niet naar NL komen voor een Halo toernooi hoor. die hebben ze al.
     
  3. niels123

    niels123 Active Member

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind je ideen goed, ik zie dat je er goed over hebt nagedacht, dus ja ik wil je wel de punten geven:)

    ik sta er 100% achter en wil waar dt mogelijk is graag aan meehelpen en dan kan towel ook wel helpen, hij is echt prof in 14 jarige chicks regelen :eek:

    @ realistiq, meer tournooien per jaar, meer competitie, meer sponsoring, denk effe na he;)
     
  4. JeePee

    JeePee Guest

    De media heeft er geen behoefte aan. Zie jij je ouders volgend jaar al thuis blijven om de kwartfinale van de WCG met een bak popcorn te kijken? Zie jij je oma al snappen hoe een controller werkt? Gaat gewoon niet werken. Het is niet te volgen voor buitenstaanders. Racefans kijken liever naar de mannen met de echte ballen (lees: coureurs die hun leven wagen) dan naar kinderen die geen enkele inspanning ervoor nodig hebben. Schietspellen worden sowieso niet gewaardeerd door de media en bijvoorbeeld moeders.

    Gamen is iets voor jongens tussen de 10 en 20 jaar. Die doelgroep is veel en veelste klein om er iets groots mee te kunnen bereiken. Die doelgroep uitbreiden is een onmogelijke opgave.

    Leuk als je de WCG wint. Maar het jaar erop is er weer een andere game waar je niets in bakt en dan zit je daar. Zonder opleiding. Zonder werk. Gamen is wat het is en daar kun je helemaal niks aan veranderen.
     
  5. ReaListiQ

    ReaListiQ Active Member

    Berichten:
    933
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja Niels, maar voor hun is het ook niet goedkoop om naar nederland te komen en ze hebben al een XL en TSG?? dus zoveel reden hebben hun niet om massaal te komen.
     
  6. niels123

    niels123 Active Member

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    0
    In 1e instantie niet, maar als je iets opzet wat net zo groot is al XL dan wel, xl5 top 4 , 1 zweeds team, 1 duits team, 1 nederlands team. voor alle 3 de teams is het goedkoper om naar nederland te gaan.
    Daarbij worden die top teams uit engeland ook wel gesponsord, hopla gratis tripje naar nederland, dagje amsterdam inbegrepen, wat willen ze nog meer?:+
     
  7. ReaListiQ

    ReaListiQ Active Member

    Berichten:
    933
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar reken er dan niet op dat er meer dan 5 teams ong. van de UK komen, voor de rest is het te duur.

    Het moet ook heel goed georganiseerd zijn
     
  8. Liquid 2k7

    Liquid 2k7 Winnezonderstrijd

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    amsterdam,waarlegdatdan? maar het is wel een pluspunt wat nederland kan bieden :)
     
  9. niels123

    niels123 Active Member

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    0
    5 is een begin, denk aan paar duitse, paar franse, noors team? zweeds team, en wat nederlandse teams, maak je al gauw 16 teams.

    mja dat is op papier, maar dan zou je al een goede line-up hebben. als dat aanslaat komen er de volgende keer altijd meer teams.
     
  10. EXp3r1EnZ

    EXp3r1EnZ fLaUp3Rd

    Berichten:
    436
    Leuk Bevonden:
    0
    Who doesnt want to go to Amsterdam;)!

    @Jeepee

    Je weet zeker niet, dat de Gem. pro gamer 25 jaar is?
    En btw, mijn moeder was eerst zoals elke moeder, er eerst op tegen, nu ik haar alles tot in de puntjes heb uitgelegd, en overal heb meegenomen, begrijp ze me volledig, en steunt me hier de volle 110%.
    Het ligt eraan hoe je het zelf overbrengt, en hoe je het aanpakt, nogmaals, ik zie WCG niet als No1 Lan van de wereld, en je praat al te snel met 1 keer WCG, volgend jaar wat anders... Ik bedoel, vorig jaar was ik met Gears of War, en hopelijk dit jaar met Halo3! Zoals ik al zei, het ligt ook aan jezelf, en tot hoever wil je ervoor inzetten.

    Verder zie ik helemaal gaan probleem, als hier in NL een europees toernooi hebt als het net zoals MLG is.
    iedereen naast ons kan met de auto, en vliegen is veel goedkoper van Engeland naar NL, dan andersom!
    En zij hebben nog de pond die hoger ligt als de euro, dus zij hebben helemaal geen bezwaar!
     
  11. Liquid 2k7

    Liquid 2k7 Winnezonderstrijd

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    ik wil duidelijk niet naar 020 :)

    mja je hebt daar wel gelijk, eerst maar eens zorgen dat je MINIMAAL +/- 100 man achter je krijgt m'kay?
     
  12. JeePee

    JeePee Guest

    De progamer misschien wel, maar ik heb het over de gewone gamer. En die ligt zo tussen de 10 en 20 jaar. Sure, je hebt uitschieters naar 40, of 6 jaar, maar over het algemeen gezien. En hoeveel progamers heb je nou? Ze zijn op 1 hand te tellen. (geld of waardevollen spullen winnen zie ik niet als pro gamen. Dan zou dat betekenen dat ik er ook één ben. Als je kan leven van het gamen, en auto ervan kan kopen, elke dag relaxed te eten hebt zonder een bijbaan, dán ben je een progamer).


    Nou, dat is er al één. Nu de buurvrouw nog, de overbuurman, je nichtjes, omen, ect. ect. Kijk: niet iedereen kan uitleggen wat buitenspel is, maar iedereen begrijpt het doel van voetbal. Tegen een bal schoppen en scoren. Gamen en alle regels eromheen is zoveel gecompliceerder. En begrijp je net hoe het werkt en wat wel en niet mag, komt er weer een 6de deel op de markt waarbij alles weer anders is. Dat werkt gewoon niet.

    En ik vind dat je teveel naar de gamers zelf kijkt. Tuurlijk, die willen wel. Maar het zijn de mensen die geen zak met gamen te maken hebben die je moet overhalen. De bedrijven met het grote geld. En dat is een vrijwel onmogelijke klus. En hoeveel mensen weten nou iets van bijvoorbeeld Xleague af? Ik (als toch behoorlijke (oud)hardcore gamer) weet er iets van omdat ik toevallig in TeamVVV gezeten heb, maar verder is het een gering clubje gamers dat er iets vanaf weet. Voor de buitenwereld is het totaaaal onbekend. En wat je wilt of doet, dat zal het altijd blijven.
     
  13. Cybeln

    Cybeln jeej

    Berichten:
    2.960
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooi topic ken, denk wel dat hij verplaats wordt naar het xbox live gaming forum: Klik

    *Ben het vokomen eens met een aantal van je punten. Op het moment heb ik zelf ook gewoon te weinig tijd om actief te gamen. Maar ik denk dat als er wat vaker toernooien ed waren dat meer mensen actiever gaan en blijven gamen.

    *Het tweede probleem punt wat je aangeeft is in mij ogen ook de belangrijkste. Veel mensen blijven maar hoppen van clan naar clan en als er 1 keer een discussie is zoeken ze weer een nieuwe. Dit is natuurlijk de makkelijkste weg maar op deze manier kom je er nooit. Daar wil ik wel aan toevoegen dat de gemiddelde leeftijd op de console op het moment erg laag ligt. Veel lager dan in landen zoals Engeland. Het aantal "Volwassen" teams is in mijn ogen niet zo groot.

    *Ook je derde punt vind ik sterk. De meeste mensen hebben geen respect voor elkaar en vinden het tof om andere mensen uit te schelden via live. Erg erg triest in mijn ogen.

    *Ik vind ook dat de sportiviteit ontbreekt. Veel teams geven hun verlies niet toe en denken dat ze nooit kunnen verliezen. Dit is natuurlijk komplete onzin iedereen verliest wel eens. Het gaat eigenlijk nog veel verder dan dit. Veel mensen accepteren niet eens dat ze 1 keer dood gaan en komen dan aanzetten met: ik had lag, me team dekte me niet niet of degene die ze neerschoot is noob?? :confused: Dit gaat natuurlijk nergens over...

    Wel denk ik dat iedereen het er mee eens is dat de E-sport groter moet in Nederland. Persoonlijk zou ik me hier ook best voor willen inzetten. Het groter worden van de wcg in Nederland is niet genoeg. Wat we nodig hebben is meer toernooien verdeeld over het jaar. Om zoiets voor mekaar te krijgen moet je wel veel regelen maar ik geloof wel dat het mogelijk is.

    Hier kom je met een leuk punt. Het gaat erom dat de gamers en de clans weten dat Xleaque er is. Veel gamers en clans weten helemaal niet van dit soort toernooien af. De buitenwereld hoeft ook niet te weten wat xleaque is als de scene er maar vanaf weet. En dat is iets wat op het moment gewoon niet het geval is.

    Een bond dat een aantal keren per jaar een toernooi organiseert voor verschillende games. Samengaand met een bijpassende site waarop alle toernooien van bijvoorbeeld europa staan aangegeven. Dan zijn we er toch al? Vanaf dat moment hoeft het alleen maar te groeien. Het is best mogelijk :)
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2008
  14. EXp3r1EnZ

    EXp3r1EnZ fLaUp3Rd

    Berichten:
    436
    Leuk Bevonden:
    0
    Dank je,

    Ik moet zeggen, dat er veel "Volwassen"mensen gamen, maar de meeste spelen voor de Fun! Geloof het of niet, maar ik ken veel "Volwassen" gamers hoor, zoals ik weer ga zeggen, ligt eraan wat je zelf doet, als je als een peuter gaat gedragen, spelen ze niet snel met je, logisch toch?!
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    om die reden hebben wij 'volwassen gamers' zelf een oude lullenclan opgericht :+
     
  16. Towel

    Towel Guest

    Dude hierboven beweert dat de casual gamer tussen 10 en 20 ligt, maar zelfs dit gemiddelde ligt boven de 20. Exacte getallen weet ik niet, moet je het CBS voor natrekken. Iig niet denken dat het tussen 10 en 20 is omdat jezelf alleen maar pubervriendjes hebt. Verder wil ik mij nog niet mengen in dit betoog.
     
  17. Cybeln

    Cybeln jeej

    Berichten:
    2.960
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoop dat je niet denkt dat ik me als een peuter gedraag.. ^^ Ik ken ook veel volwassen gamers sterker nog veel andere mensen heb ik niet in me f-list staan. Maar idd de meeste spelen niet voor het serieuze.

    Idd leuk, spelen jullie ook veel matches tegen andere clans? Volgens mij hebben jullie best veel leden ook of niet? :)

    Als het gaat om gamen ja. Maar als je kijkt naar de actieve clangamers op de 360 dan komen er hele andere getallen naar boven.

    Volwassen heeft trouwens niet alleen met leeftijd te maken in mijn ogen. Veel spelers die wat ouder zijn (rond de 18.) doen ook niets anders dan flamen. Dat is iets wat je op fora toch ook veel ziet gebeuren. Maar dat is weer het andere punt wat Ken ook al aangaf.
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2008
  18. Nemesis

    Nemesis Decerto.net

    Berichten:
    1.509
    Leuk Bevonden:
    0
    Je weet het Ken, ik sta achter je.

    Wat Nederland nodig heeft is iets als XLeague (TV Show) en XL, waar bijvoorbeeld de GameKings ook aan mee kunnen helpen.

    We zouden kunnen beginnen met een toernooi te organiseren waar wel veel mensen naar toe komen, waar wat te halen valt en waar gamers elkaar kunnen ontmoeten (Ook Freeplay pods neerzetten). Dit gaat alleen wel geld kosten en dat is ook gelijk ons grootste probleem, wij zelf hebben de financien niet en bedrijven vinden het niet interessant om er geld in te stoppen.

    De GameKings zouden bijvoorbeeld kunnen beginnen met andere gameshows, of een eSport programma waar gamers tegen elkaar strijden a la XLeague. Ook de GamePlay zou meer dingen moeten doen qua eSports; meer toernooien.

    Ik vind niet dat gamen iets met de leeftijd te maken heeft, als je bijvoorbeeld kijkt naar iD waar iD Rumsey 27 is en iD IntenZz 14, terwijl ze allebei goed zijn in wat ze doen.

    De organisaties die iets met games doen moeten meer vragen aan gamers, zodat de regels precies goed zijn.

    Ik weet dat dit allemaal gelijk extreem is, maar het zijn ook maar een paar ideeen.

    PS: Ik weet ook zeker dat het heel veel invloed heeft als er teams en spelers buiten de UK naar XLeague en XL komen, zodat de organisatie ziet dat het niet alleen om de UK draait (Ik weet ook bijna zeker dat als XL groot wordt Konspiracy ook buiten de UK toernooien gaat houden).
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2008
  19. niels123

    niels123 Active Member

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    0
    Ken, ik zou zeggen, schrijf een soort synopsis met daarin wat je wil doen en wat je wil bereiken, maak daarbij een poll, vraag of mensen het zien zitten en dan wel of ze er zich echt voor willen inzetten( miss organisatie, maar vooral deelname ) stuur het naar al je vrienden, link het naar iedereen ( miss deal met xboxworld voor frontpage poll of iets )
    en kijk daarmee wat de animo is.

    denk dat je daarin veel meer bereikt dan hier in zo'n subforum waar amper 10 mensen per dag komen ofzo.
     
  20. EXp3r1EnZ

    EXp3r1EnZ fLaUp3Rd

    Berichten:
    436
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, maar dan is het nog niet erg, om te kijken wat de mening is, ik wil eerst gewoon even op klad zien, wat ze ervan vinden, ikga vannacht eraan werken, om alles in een doc. te plaatsen, zal niet in 1 nacht klaar zijn.
     

Deel Deze Pagina