[Anime] Algemeen (Deel 3)

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Orcrist, 22 sep 2007.

1. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Damn, Karas is een súper serie!

Ik raad hem echt aan iederaan die in is voor anime met geweldig mooi weergegeven actie, een bijzonder verhaal en anime waarbij je echt met de personages meeleeft.

Het verhaal is wel ingewikkeld en het duurde lang voor ik het doorhad. Maar als je het eenmaal doorhebt is het echt geweldig. Zó vet. Vond het een opmerkelijk geheel, het verhaal, de setting.

Even één uitleg, geen spoiler:

Als je denkt dat Yurine één persoon is, is niet zo. Evanals Karas, zijn er ook meerdere. Je moet het zien als een Yurine, als een Karas, als benamingne van een soort, niet een eigen naam.

2. Ashavan

Ashavan Guest

Tower of Druaga
    [yt]EDH-Y9fabfE[/yt]
    Een fantasy achtig iets. Past wel in me straatje.

The King of Nabari
    Actie, Fantasy, Ninja's :D

Monochrome Factor, Chico, Heiress of the Phantom Thief lijken ook redelijk interessant.

Mask of the Maid Guy
    [yt]o8IihC3Y93k[/yt]
    Lijkt me zo fout... Maar goed het is een comedy en die zie je te weinig. De laatste echt geniale comedy was Jungle Wa Itsumo Hale Nochi Guu

[yt]OtEmnFUUpaM[/yt]
    Echt zo'n droge serie :D

3. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Nog niemand hier de eerste ep van Code Geass R2 (season 2) gezien? :eek: Zit hier al zoooo lang op te wachten en kan hem nu dan eindelijk gaan kijken. :D :D Eindelijk begint het weer. _O_

4. Ravage

Ravage Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wel al gedownt, nog niet gekeken. Al wel op blogs gelezen hoe de eerste ep verloopt, heel anders dan ik had verwacht na de cliffhanger aan het einde van S1. :eek:

/me slaat gg voor 350 MB filesize btw. :mad:

5. Ravage

Ravage Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Soul Eater is ook uitgezonden, ziet er erg stylish uit. Ik volg weinig shounen series, maar deze pik ik denk ik wel op. :thumbs:

Soul Eater OP:
    [yt]zRFCTwVaqJY[/yt]

Soul Eater ED:
    [yt]WvKNMQszqvo[/yt]

Laatst bewerkt: 10 apr 2008
  6. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Mja, maar Code Geass doet héél vaak precies de dingen die ik niet verwacht.

Vond de ep in ieder geval wel cool, maar inderdaad heel anders dan ik verwacht had. Je weet nu eigenlijk nog niks van de situatie in de laatste ep van het vorige seizoen.

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Kan iemand mij vertellen waar ik Soul Eater mee kan vergelijken? Want ik ben op zoek naar een nieuwe wekelijkse animé. Naruto en Bleach vervelen echt ernstig.

Verder onderhand bij ep 48 aangekomen van rurouni kenshin. Na ep 28 gaat deze serie echt helemaal los. Een vette ninja animé met wat geschiedenis er door heen. 95 eps en een paar ova's echter het ova gedeelte kom ik niet uit, kan iemand mij vertellen hoeveel en welke ova's er voor deze serie zijn?

8. Ichigo

Ichigo GLOBAL TETRAHEDRON

Leuk Bevonden:
    1
    Nu Gundam 00 SE1 klaar is. Code Geass aan het kijken

9. Near

Near L's opvolger.

Leuk Bevonden:
    0

Bij Rurouni Kenshin zijn er 2 OAV's. De eerste heet trust & betrayal. Maar is er ook in 1 dvd genaamd Tsuioku hen.
    De 2e OAV heet Reflection of Seisō hen.
    Je komt er waarschijnlijk moeilijk uit omdat ze onder Samurai X zijn uitgebracht en niet onder Rurouni Kenshin.
    Er is ook een movie van Kenshin genaamd Ishin Shishi he no Requiem.
    Als je meer info nodig hebt kun je naar: http://en.wikipedia.org/wiki/Rurouni_Kenshin#Movie

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Thanks! Trust and Betrayel is dus later uitgekomen als één. En reflection is de ander. Ben erg benieuwd. Ben op dit moment bij ep 52 van de gewone serie en het bevalt me prima!

Soul Eater nog geen sub van gevonden.

11. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Zo, het is een tijdje geleden dat ik hier gepost heb. Heb echter niet stil gezeten een een hoop (oudere) series gezien of afgemaakt.

Darker than Black
    : Alhoewel ik deze zeer goede serie al een tijd geleden helemaal heb gezien is onlangs episode 26, een extra op de dvd, gesubbed verschenen op het internet. Qua verhaal vertelt het niets extra, het is gewoon een leuke filler :). Mensen die DtB gezien hebben raad ik dan ook aan om deze episode ook te zien.

Clannad: Geweldige serie, een perfecte mix van humor en drama. Meer valt er niet over te zeggen buiten dat het een aanrader is. Kan niet wachten op het 2de seizoen :9.

Ergo Proxy: Wederom een zeer goede serie. Ik dacht eerst dat het eenaction-loaded serie ging worden, maar gelukkig was het een story-based serie met toch net nog genoeg actie.

Green Green: Ecchi serie, maar niet de beste die ik heb gezien. Een lame verhaaltje en 3 irritante idioten. Gelukkig vielen de hoofdpersonages en de andere personages nog mee. Enigste pluspunt aan deze serie: niet meer dan in-themed (haar valt er juist over ofzo, en meestal zijn er dan wel blote borsten) censuur :9.

He is My Master: Ook een ecchi serie en volgens velen op deze forum een goede. Opzich is de serie wel lachen, maar boeiend is ie niet. Kan me zelf niet herinneren of ik deze überhaupt heb uitgekeken :+.

Ikki Tousen: Fighting meets ecchi. Zeer smakelijk tussendoortje. Geen denderend verhaal, maar gelukkig wordt het niet al te ingewikkeld gemaakt zoals vaak wel gebeurd bij zo'n series. Pluspunt: 1 episode met alleen maar in-themed censuur :9.

Ikki Tousen Dragon Destiny: Het 2de seizoen van Ikki Tousen. Hier wordt het verhaal spijtig genoeg te ingewikkeld door zoveel extra personages te introduceren voor maar een paar minuten beeldtijd. Daarna wordt er overgesproken en moet jij maar zien dat je herinnerd over wie ze bezig zijn. Het einde komt wel niet meer overeen met de mangan (Battle Vixens) aangezien de anime deze op een bepaald punt voorbij steekt. Desondanks ga ik toch het 3de seizoen, dat in juni begint, volgen. Pluspunt: Hier is een 6-delige OVA van beschikbaar die puur ecchi, met in-themed censuur is en alle characters van Ikki Tousen (ook characters die niet in de anime zitten, maar wel in de manga) komen er in voor (toch in de laatste OVA) \o/.

Als je het 1ste seizoen van Ikki Tousen al niets vond, dan raad ik je aan om hier ver weg van te blijven.

Rosario + Vampire: Ecchi meets super natural. Daar waar de manga vooral story based is, hebben ze van de van de anime een ecchi gemaakt (in de manga er is dus quasi geen ecchi). Het haalt dus al zeker niet de kwaliteit van de manga, maar het blijft toch een aangenaam tussendoortje. Tevens gebruikt het het verhaal van de manga eigenlijk gewoon maar als bron van inspiratie, maar dat terzijde. Het 2de seizoen dat eind dit jaar uit komt ga ik dan ook bekijken.

Nu zijn er nog een paar anime die ik heb liggen en nog moet uitkijken, maar het nieuwe seizoen is er en de volgende series hebben m'n interesse:
    • Macross Frontier
    • Kure-nai
    • S.A (Special A)
    • Allison and Lillia
    • Soul Eater
    • Kamen no Maid Guy

12. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    AEN heeft de eerste ep gesubt. Heb m net binnen gehaald.

http://bt.animeen.com/

In HD :9

13. Ashavan

Ashavan Guest

Ze moeten eens kappen met die kut formats. Zo kan ik hem toch niet op me grote tv kijken :confused:

14. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    idd. Gewoon allemaal WMVHD gebruiken :+, of MKV.

Gelukkig heb ik een aardig groot pc schermpje. Zal hem vanavond denk ik eens kijken.

15. Ashavan

Ashavan Guest

MKV moeten ze helemaal mee op kutten :p
    Op moment is het noodgedwongen op me 15" pc scherm kijken terwijl er een fucking wandschemr in de woonkamer hangt :mad:

16. Ravage

Ravage Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Pak de uncut HD versie van rumbel, AEN is kwalitatief een stuk minder qua subs.
    As seen here.

Mja, op de 360 of PS3 wordt het idd een beetje onmogelijk dan. :9
    En niet klagen, ik heb een 14,1 inch laptopschempje. :D
    Maar ik heb toch graag de 720P versie encodes(1280x720, mkv, h264). :thumbs:
    Ziet er een stuk helderder, scherper en mooier uit. _O_

Laatst bewerkt: 12 apr 2008
  17. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Trouwens, leuk detail:

Soul Eater is pas net begonnen en Square Enix is er al een game van aan het maken. Of het wat wordt en of het buiten Japan komt zal te betwijfelen zijn, maar toch.

18. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    net de eerste ep gezien. Gave stijl veel belovend. die gaan we dus volgen

19. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Ik wou gister Soul Eater kijken maar de stijl deed m'n kater niet ten goede dus maar niet af gekeken.

Nou voor poging 2 ;)

Trouwens wel nice dat het in HD is maar nog steeds even groot als een normale alevering.

Laatst bewerkt: 13 apr 2008
  20. Ravage

Ravage Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, die versie van mij is 350 MB. :9

Deel Deze Pagina