1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS3] Hardware/Algemeen [Deel 3]

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door CaptnCook, 30 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mgwlee

    mgwlee Active Member

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    0
    van wat ik gehoord heb moet die uit staan. Tenminste dat heb ik ook.
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Die moet toch aan staan?

    Ik heb:

    720p voor games en bij blu-ray zet ik hem op 1080i ivm dat veel films alleen op 576p of 1080i/p kunnen worden afgespeeld

    Super White aan

    RGB op full (moet echt voor iedereen met een hd(ready) tv, verschil is mega)

    dvd playback op full screen
     
  3. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Dan moet je zeker gewoon bij de Instellingen video-uitvoer uitvinken dat je TV 1080i ondersteunt?
    Of is er ook een minder 'omslachtige' manier om te wisselen tussen 720P en 1080i?

    Je hebt trouwens bij Game-instellingen de optie PS Smoothing. Wat is dat?
    Nu staat ie uit.
     
    Laatst bewerkt: 7 apr 2008
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    nope, elke keer vinkje aan en vinkje uit.....erg irritant. Ik hoop dat het ooit nog eens instelbaar wordt per bron. Dus bluray film automatisch op 1080i en een game op 720p.
     
  5. jenamu6

    jenamu6 Active Member

    Berichten:
    517
    Leuk Bevonden:
    0
    ???

    Bij mij is 1080i voor games echt mooier dan 720p
     
  6. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Heeeeeey eindelijk iemand die het met mij eens is :)
    Maar goed...er kunnen nog zoveel sites en mensen zeggen dat 720p beter en mooier is. Wat ik zie telt het meest voor mij uiteraard..en ik zag minder mooie graphics in GT5P met 720p dan 1080i :)
     
  7. voog

    voog Active Member

    Berichten:
    281
    Leuk Bevonden:
    0
    Niemand ontkent dat 1080i mooier is, maar het zal minder soepel lopen dan 720p.
    Dit omdat 720p/1080p de beeldlijnen allemaal in 1x ververst en 1080i dat om en om doet. Bij foto's en langzamere beelden zul je daarom geen verschil zien. Bij snellere beelden zoals in games en actiefilms zal het toch allemaal wat minder soepel lopen.
     
  8. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ja precies, maar ik heb er nog niet echt last van gehad in Ratchet , Uncharted of GT5P...en Warhawk ook niet. DUs ik laat het lekker zo....pas wanneer ik echt dingen ga merken, dan wel.

    Dit zegt iemand op de GT forum,....



    --

    No thats not how it works.

    So you're saying.. 1920x1080i = 1920x540p

    Correct per definition:

    1920 * 540 = 1.036.8
    1280 * 720 = 921.6

    Theres still more pixels on the screen for 1080i, and you still have a higher resolution. Whether you notice fracturing is another thing.

    There is a lot debate about whether or not the interlaced lines should count or not because the human eye cannot tell the difference unless the frame rate is extremely high. This is dependent on how good your eyes are, the size of your TV, whether or not you're using Plasma, LCD, or DLP, and how far away you are sitting from your TV.

    This is why you cannot say 1 is better than the other in all scenarios.


    Btw, I have my PS3 settings with both 720p and 1080i checked off. Most of the time, it will run on whatever native resolution the game is in. That way, you know you are getting the best picture no matter what options you have.
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2008
  9. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Heb het gisteren ook bij mij even getest. Vond het beeld op 720p toch mooier en vooral rustiger. Bij 1080i trilde het beeld meer bij mij, waardoor het beeld wat onrustig en wat karteliger overkwam. Is denk ik afhankelijk van je TV.
     
  10. XI Jptje NL XI

    XI Jptje NL XI EndLeSs Gaming

    Berichten:
    317
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt,bij 1080i heb je wel een hogere resolutie maar krijg je meer een flikker beeld,en 720p is daarin tegen juist rustiger.Ik vind altijd nog dat 720p voor deze tijd nog het beste is.Full hdtv's zijn peperduur voor de gemiddelde gamer en de gewone hd ready tv's redelijk goedkoop rond de 420/500 euro.;)
     
  11. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    Ik heb ook 1080i geprobeerd, maar in het xbm merk ik geen verschil met 720p. Daarna cod4 gespeeld en je ziet ook niet echt veel verschil, ietsjepietsje meer kartels misschien. Echter als je online speelt dan zie je de namen boven de spelers helemaal uitgerekt en kartelig en dun.
    720p is (iig wat dit spel betreft) beter
    Het ligt ook zeker aan je tv of je verschil merkt, want bij een vriend hadden we ook getest en bij hem zie je duidelijk verschil in het xbm. Bij 720p is het beeld rustig en lijkt er wel AA toegepast. En bij 1080i zie je duidelijk kartels en trillerig beeld.
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2008
  12. XI Jptje NL XI

    XI Jptje NL XI EndLeSs Gaming

    Berichten:
    317
    Leuk Bevonden:
    0
    Jup klopt.720p vind ik de standaard voor alle spellen.Geeft het mooiste beeld en is voor de gemiddelde gamer betaalbaar.:thumbs:
     
  13. Kombat

    Kombat Nico Swinkels

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    0
    Sony ontkent het maar de PS3 GTA4 bundel komt er natuurlijk wel!
    Ik heb even een kiekje geschoten van de interne releaselijst die bij Bart Smit in Drachten gewoon aan het schap hangt.

    Kijk en lees : PS3 bundel GTA4 en MGS4, Dual Shock3, Buzz voor PS3 met Wireless buzzers
    [afbeelding]
     
  14. M@ximuS

    M@ximuS PSN id = MrMaximusNL

    Berichten:
    642
    Leuk Bevonden:
    0
    Op dit moment ben ik wat aan het kijken voor een nieuwe controller. Of betergezegd, een 2e controller. Ik heb nu een SIXAXIS en ik wil er een naast.

    Vroeger bij de Xbox had ik een wireless precision controller van logitech die mij zeer goed is bevallen. Nu heb ik gezocht voor een nieuwe alleen kom ik een aantal nadelen tegen van de logitech:
    - Geen bluetooth maar dongle met wireless 2.4ghz
    - Batterijen ipv accu (vind ik een voordeel)
    - Geen tilt functie (ik mis dat niet, alleen mss in MGS4 maar dan schik ik wel)
    - Geen aanzetmogelijkheid via PS button (is wel lastig maar overheen te komen).

    De SIXAXIS heeft als voordeel dat hij erg licht is. Ik vind zelf alleen de ergonomie van dat ding om op te poepen :p ik heb zelf vrij grote handen en dan zijn de ps3 controllers gewoon te klein in mijn ogen.

    Mijn vraag is dan ook zouden jullie een 2e SIXAXIS kopen en niet zeuren of de minpunten van de Logitech voor lief nemen en daar mee gaan gamen?

    Ik speel vooral games zoals GT / F1 / Uncharted / COD4 etc dus niet iets dat veel de tiltsensor gebruikt.
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Welke van Logitech heb je op het oog? Want ik heb er één gekocht cordless precision oid en die is echt bagger in het kwadraat! Pookjes blijven hangen, ligt gaar in de handt etc.

    Persoonlijk zou ik een dualshock 3 importeren. 38,- ben je klaar.
     
  16. M@ximuS

    M@ximuS PSN id = MrMaximusNL

    Berichten:
    642
    Leuk Bevonden:
    0
    Die ik bedoel is de Logitech Cordless Precision. Die ook gereviewed is door IGN o.a.
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  18. M@ximuS

    M@ximuS PSN id = MrMaximusNL

    Berichten:
    642
    Leuk Bevonden:
    0
  19. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    dualshock 3 is toch even groot als de sixaxis? dan zit je als gamer met grote handen nog steeds met hetzelfde probleem (zijn er geen converters voor (mooie zwarte) 360 controllers, die liggen mij namelijk wel goed in de hand)
     
    Laatst bewerkt: 10 apr 2008
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Die heb ik! Voor 18,- gekocht bij yessasia.....draaaama. Mijn zegen heb je hoor, maar hij speelt echt K. ;)

    Heb voornamelijk een tweede controller voor fighters, maar ik krijg dan altijd deze in handen gedrukt van mijn gasten :+

    @dolphiki: al naar gezocht. Er is er eentje voor de ps2 die er op lijkt. Echter dan moet je wel een converter kopen en is ie niet draadloos. Verder is ie ook zeer schaars.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina