1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] [PS3] Gran Turismo 5

Discussie in 'Games' gestart door dantiney, 27 jun 2007.

  1. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Tussen Forza en PGR (op sommige momenten heb ik zelfs de indruk dat het meer arcade is dan PGR). Maar om het echt te beoordelen zal je de game zelf moeten spelen.
     
  2. boatfreak

    boatfreak Guest

    Is hier ook een echte demo van te downloaden? een maat van me heeft namelijk wel een ps3 maar gebruikt hem alleen voor de blue ray en speelt dus geen spellen.
     
  3. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Nee, is geen demo van te downloaden.
     
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ik heb hem vandaag eindelijk aangeschaft, maar ben op grafisch gebied toch wel lichtelijk teleurgesteld. Gameplay wise is het wel goed, maar ik ben nog niet echt te diep gegaan, aangezien ik Mario Kart ook heb.
     
  5. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest


    Waarom teleurgesteld? Ik weet eigenlijk niet wat developers nog moeten doen om mensen wel tevreden te krijgen. :{:)
     
  6. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    Ja dat je grafisch teleurgesteld bent om deze game kan ik echt niet bevatten, dan weet ik niet wat voor standaarden jij hebt. Dit vind ik echt het mooiste racespel dat ik ooit heb gespeeld en het hoort ook bij games met mooiste graphics ooit.
    Of het kan ook aan je tv liggen. Misschien heb je zo een samsung lcd die alleen kartels weergeeft, zoals die demopods in de mediamarkt.:confused:
     
  7. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Het ziet er gewoon niet zo mooi uit als men ervan maakt...

    London is wel mooi gemaakt, maar de circuits zien er echter helemaal niet zo mooi uit als op eerdere (lekker opgepoetste) screens
     
  8. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest


    Ik heb dat een tijdje geleden hier al eens gezegd. Ze zijn bij Sony erg goed in het oppoetsen van beelden als het gaat om een game die nog uit gaat komen.
    Maar laten we eerlijk zijn, als je die beelden niet had gezien (je had immers kunnen verwachten dat dit het geval zo zijn) dan ziet het er toch schitterend uit? ik denk niet dat er op dit moment een race game is die deze kwaliteit kan evenaren. :)
     
  9. cap01

    cap01 Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb al vele games zien passeren op alle platformen maar deze kwaliteit ben ik nog niet eerder tegengekomen.
    Alles op een 42" plasma ( HD via HDMI - 720p ) en optisch uitgestuurd geluid.
    Ook met een stuur, man..als je hierin teleurgesteld heb je het spel echt niet goed gespeeld of bekeken.
    Deze beleving is echt intens !! :thumbs:
     
  10. Exige

    Exige PS3: Miqe

    Berichten:
    952
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom wordt deze game een simulatie genoemd? Het heeft niets met het rijgedrag van echte auto's te maken en daarom valt deze game me behoorlijk tegen. Forza Motorsport ligt wat dat betreft mijlen voor op Gran Turismo. Zo kan je in GT5:p met 200 km/u langs de vangrail of door het gras scheuren en zonder problemen verder gaan. Tegenstanders maken continu dezelfde fouten en auto's klinken als een stofzuiger. Gran Turismo is dus een arcade racer en ligt in hetzelfde straatje als PGR. Ook leuk op zijn tijd, maar ik had een simulatie verwacht. :{
     
  11. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest


    Dan was het verstandig geweest als je je even had verdiept in de vorige delen van GT. :)
    En heb je de Enzo in Forza wel eens gehoord? Over stofzuigers gesproken. :emo:
     
  12. strapping young lad

    strapping young lad Active Member

    Berichten:
    2.668
    Leuk Bevonden:
    0
    Nogmaals:

    http://www.youtube.com/watch?v=L023Gxp4pWM

    Meer simulatie bestaat niet... schade komt nog, dus tegen een vangrail aan knallen wordt bestraft door schade i.p.v. een penalty.

    De auto's hebben prima handling, lijkt mij zeer realistisch, en ik zeg lijkt, want ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe de handling is van een ford GT, een Z06, een GTR nissan of een F1 ferrari... maar het neigt erg veel naar realisme. Kun je een voorbeeld noemen waar jou dit in tegenviel?

    De AI maakt soms fouten.. dezelfde vaak, maar dat is beter dan dat ze maar wat apatisch meerijden en hun rondjes maken.

    Over het geluid ben ik het 100% niet mee eens.. ik vindt de autos goed tot geweldig klinken over mijn set, forza 2 vindt ik minder goed klinken, met name de enzo in forza zoals hierboven wordt gezegd.

    Verder zie ik geen reden om dit geen simulatie te noemen.. de graphics zijn de meest realistische graphics die ik tot dusver heb gezien in een race game.. met name de cockpit view is bijzonder, en de tracks zijn net echt.
     
  13. Ryan Mckane

    Ryan Mckane Active Member

    Berichten:
    510
    Leuk Bevonden:
    2
    http://nl.youtube.com/watch?v=p_NaGxgjd3M

    Noem jij Forza 2 trouwens dan wel realisme met die overdreven uitbreek radius ??
    En over het geluid...
    Het geluid in GT5 vind ik ook stukken beter als in Forza 2...waarom ?

    - Kwaliteit sample's liggen veel hoger! (scherper,helderder,zonder tikjes en andere rare geluiden)

    -In GT5 klinken fabrieksauto's als fabrieksauto's...daar zitten dempers in en katalysatoren.

    -Rijdt met GT5 maar eens in een Tuned Lancer X, dan heb jij echt het geluid van een tuner...hard...knetterend en agressief.

    -In Forza 2 klinkt een originele kliko V6 als een opgeblazen Supra met 800 PK...realisme...tsja...

    - In replay's is het detail van het motorgeluid van GT5 vele malen hoger als in Forza2, je hoort eerst de motor...dan pas de uitlaat bij het paseren...ook de diepte van het geluid word beter bepaald waar de auto zich op dat moment bevind...en de verschrikkelijke goede echo effecten in bepaalde bochten....meesterwerk! Hier een voorbeeld: http://nl.youtube.com/watch?v=dHuIuuFZJVw&feature=related

    http://nl.youtube.com/watch?v=GgttfnWSRZA&feature=related
    * PATS *
     
    Laatst bewerkt: 10 apr 2008
  14. Exige

    Exige PS3: Miqe

    Berichten:
    952
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuk hoor dat filmpje met die Formule 1 auto die hetzelfde rijdt als een echte Formule 1 auto, maar zulke filmpjes heb ik ook gezien met PGR (Nürbürgring). Is PGR daarom ook meteen een simulatie?

    Jullie hebben duidelijk nog nooit 'echt' in een van de auto's gereden waarmee je in GT5 speelt. Ik heb zelf echt in bijvoorbeeld de Nissan 350Z, Golf GTI en Supra gereden en weet precies hoe ze klinken. GT5 komt bij lange na niet bij het echte geluid. Het geluid van de Nissan 350Z is speciaal voor die auto ontworpen en er is werkelijk niets van in GT5 terug te vinden! Er zullen vast auto's in GT5 zitten die wel goed klinken, maar ik ben ze nog niet tegengekomen.

    Waar zeg ik dat het geluid in Forza 2 beter is? Ik zeg dat Forza beter in de buurt komt van een race simulator. Dat komt door de realistischere handeling van de auto's en schademodellen. Ook de AI vind ik beter in Forza en het volledig tunen van elk onderdeel bracht realisme in de game. Grafisch blijft Forza achter en qua geluid vind ik beide games matig.
     
  15. Ryan Mckane

    Ryan Mckane Active Member

    Berichten:
    510
    Leuk Bevonden:
    2
    Je woorden over de 350Z mag je bij mij terug nemen want ik zit er vaker in dan jij ooit in een sportwagen hebt gereden!
     
    Laatst bewerkt: 10 apr 2008
  16. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Het geluid van de auto's in GT5P vind ik het beste geluid ooit van auto's in een racegame, het komt namelijk het meest overeen met de realiteit.

    Zoals IGN het zo mooi zegt in hun review:

     
    Laatst bewerkt: 11 apr 2008
  17. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Het mag dan misschien qua opnamen perfect zijn, maar toch mis je de nodige 'body' in het geluid. Je hoort de hoge tonen te veel en de lage, volle tonen lijken er wel uitgefilterd. Moet er wel bijzeggen dat ik de echte raceklasses nog niet gehoord heb, uitgezonderd de F2007 natuurlijk (en die klinkt super).

    Ik heb het spel trouwens nog steeds niet binnen van Play :mad: Wat een schijtzooi zeg. Al twee weken 'onderweg'.
     
  18. Exige

    Exige PS3: Miqe

    Berichten:
    952
    Leuk Bevonden:
    0
    Wordt dit nu een patstopic wie het meest in sportwagens heeft gereden? Een dergelijke discussie levert geen toegevoegde waarde op aan deze thread. In de 350Z heb ik een half jaar gereden en ik vind het geluid geweldig. Dat alles terzijde, gezien we de auto beiden echt kennen: vind jij het geluid van deze auto goed verwerkt in GT5?
     
    Laatst bewerkt: 11 apr 2008
  19. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Was jij diegene die die zwarte 350Z had gewonnen met de Gran Turismo 4 challenge?

    Ik heb zelf een weekje mogen rijden in die gele 350Z GT4 Limited Edition, gave bak was dat.

    btw, op insidegamer heb ik een klein tournooitje opgezet, beetje gejat van de PGR en Forza Xboxworld tournooien. Als jullie zin hebben om mee te doen, zou erg tof zijn :)

    We rijden gewoon wekelijks een Time Trial met een voorafgekozen wagen en track, hier een linkje naar dat forum topic http://www.insidegamer.nl/forum/viewtopic.php?t=56021
     
    Laatst bewerkt: 11 apr 2008
  20. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Wat mijn standpunt is,Gran Turismo is een rijsimulator,en Forza de race sim.

    Maar zelf speel ik gt al vanaf deel 1 en dat was natuurlijk uitmunted steengoed,deel 2 idem dito:)
    Maar sinds deel 4 vond ik het erg matig worden,en ben ik overgestapt op Forza maar dankzij het schade model en snelheid heeft Forza niet de charme van gt wat wel een beetje jammer is- ja ik weet lekker belangrijk misschien.

    Maar waar ik op doel,als je realistisch wilt racen moet je Forza aanschaffen,en wil je de auto puur rijden zoals die in werkelijkheid is zonder teveel race poespas,dan moet je weer bij gt zijn.
    Maar beide games zijn allebei even top,met ieder zijn kwaliteit en kwantiteit:)
     
    Laatst bewerkt: 11 apr 2008

Deel Deze Pagina