Xbox360/gameverhuur intresse ?

Discussie in 'Algemeen' gestart door roy844, 8 apr 2008.

1. Fergie

Fergie FR vak W1

Leuk Bevonden:
    0
    Iedereen mag ze eigen mening hebben over dit concept. Dat jij er wel vertrouwen in hebt hoef je dat niet duidelijk te maken door te zeggen dat wij ons moeten schamen. Ik denk als dit een goed concept is dat dit dan al op de markt was.

Het feit dat er bij veel videotheken games zijn te huren maken dit concept bijna niet mogelijk door porto kosten. Daarbij komt nog dat je niet hoeft te wachten wil je de game diezelfde dag spelen.

2. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Off-topic: maar heb je al eens gezien wat mensen hier op XBW in hun signature hebben staan?? Slechte deals met:

Denk dat je dus wel iets gematigder kan zijn met je vertrouwen? Ik bedoel; als we elkaar op XBW al niet vertrouwen (of nodig vinden om publiekelijk zwart te maken), hoe wil je dan recht praten dat dit niet ook in een verhuur-situatie kan plaatsvinden?

3. meuhtje

meuhtje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het probleem is niet dat er geen markt voor is....tuurlijk is er markt voor (in elk ander land werkt het ook, niet alleen in Amerika...je moet het alleen handig aanpakken). Vergis je alleen niet in de organisatie/investering dat het met zich meebrengt (wat denk je dat de verhuursoftware kost? zijn allemaal al standaardapplicaties voor), maar daar is al genoeg over geschreven. Als jij jezelf geschikt acht als ondernemer en creatieve oplossingen kan bedenken, moet dit geen probleem zijn.

Maar goed, *stel* dat je dat allemaal op orde hebt. Het mag in Nederland simpelweg niet. Of beter gezegd, de fabrikanten verlenen er geen toestemming voor (en volgens de Nederlandse wet moet je voor verhuur toestemming vragen aan de fabrikant). Het is ook allang eerder eens geprobeerd, google maar eens op "skiq". Was hetzelfde concept als in het buitenland wordt gehanteerd (je kon de game zelfs ophalen bij bepaalde aangesloten winkels), alleen waren ze vergeten toestemming te vragen aan de NVPI. Niet al te slim dus....... (nu verkopen ze alleen nog games geloof ik).

Anyway....niks is onmogelijk, maar je moet dus beginnen te lobbyen bij het NVPI (www.nvpi.nl), grote fabrikanten etc. Vervolgens moet je echt een ijzersterk businessplan hebben met een goede financiele onderbouwing (wat is er voor hun te winnen?? en waarom zouden ze niet met een grotere partij in zee gaan?), willen die mensen je serieus nemen en naar je luisteren.
    Voorbeeld: DVD's die videotheken moeten inkopen kosten ook veel meer als de DVD's die wij in de winkel kopen, zoiets zal er dan voor games wellicht ook komen.

Nogmaals, onmogelijk is het niet want in bijna elk land om ons heen mag het of wordt het gedoogd (dat is ook zo met de games die videotheken verhuren, dat wordt gedoogd, vandaar dat het altijd oude meuk is). Maar je zal er dus heel veel tijd in moeten stoppen en veel doorzettingsvermogen moeten hebben. Men is er op zijn zachtst gezegd niet al te happig op namelijk. Succes!

M. (had zelf ook eens zo'n idee maar is toch maar een ander bedrijf begonnen)

Laatst bewerkt: 8 apr 2008
  4. dirtybolle

dirtybolle xboxlive member

Leuk Bevonden:
    0
  5. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
  6. dirtybolle

dirtybolle xboxlive member

Leuk Bevonden:
    0
    oeps sorry, ik had dus verkeerd gekeken in de FAQ,

er wordt dus enkel verkocht voor nederland, maar als diegene die zo'n systeem wilt opzetten nu eens gaan samen zitten met gameloop om de service uit te breiden met een nederlandse tak

7. Ent

Ent GUNNER

Leuk Bevonden:
    0
    ik hoef echt niet perse een game te huren, als ik een spel leuk vindt download ik de demo en koop gewoon het spel. Maar aan de andere kant is het opzich wel leuk om een game voor een week te huren en ff te spelen, maar dan moet het huren wel goedkoop zijn. Maar ik denk zelf dat er niet echt een markt voor is

8. XI Jptje NL XI

XI Jptje NL XI EndLeSs Gaming

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie er persoonlijke wel iets in zitten.Tuurlijk grote toppers zoals metal gear 4 en GTA IV ect,die wil ik best kopen,maar spellen die me erg doen twijfelen lijkt mij een goed idee om eerst te huren.

9. meuhtje

meuhtje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    en hoe zou het toch komen dat ze hier niet verhuren? Juist....er wordt in Ned geen toestemming voor verleend (zie eerder verhaal). dus voordat iemand iets wil gaan opzetten, zal eerst de toestemming geregeld moeten worden (knappe jongen als je die krijgt).

10. Shizzel

Shizzel Guest

Even een vraagje: hou oud ben je/hoe oud zijn jullie, en hebben jullie de survey/vraag met antwoorden zelf geschreven?
    Want dan zou ik echt gaan twijfelen of het niet beter is een cursus Nederlands te gaan volgen i.p.v. een bedrijf opstarten.
    Vett, licht eraan, erg veel uitroep- en vraagtekens, geen gebruik van komma's, etc. etc.

En 5 euro per dag, meer niet? 5 euro per dag komt erop neer dat als je een game een weekje zou willen huren, je 35 euro zou moeten betalen; dan denk ik dat bijna iedereen kiest om een paar dagen te wachten en voor nog geen tientje meer hier op de Bazar hem te kopen.

11. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    ik ken genoeg games die ik maar een dag wil spelen.. dan huur ik voor elke dag van de week een andere game..

12. (Smart)ass

(Smart)ass Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    als er een winkel was in Gouda die games zou verhuren, voor niet meer dan 5 euro per dag, zou ik het zeker doen, als ik niet zeker wat of het wat voor me is. huur ik hem gewoon, en dan koop ik hem:)

weet nog wel dat ze vroeger nintendo 64 spellen verhuurde, had 3 x de totale waarde van goldeneye gehuurd, toen maar gekocht

13. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    5 Euro per dag? Tegenwoordig liggen er spellen (bij dixons) voor die prijs te koop. Eerder 5,- voor een week... Anders zou ik er eigenlijk nooit gebruik van maken, sowieso is door de komst van demo's voor bijna ieder spel, het verhuren van spellen denk ik nog minder populair.

14. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Voor 5 Euro per week zou het tof zijn. Games die je leuk vind, maar niet veel geld aan wil verspillen is dit de beste optie.

Weet nog dat ik vroeger gewoon zelfs een SNES kon lenen bij de Videotheek, in het weekend altijd SNES + Donkey Kong World. :)

15. BIG2

BIG2 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hier in amsterdam kan het volgens mij nergens duss goed plan maar volgens mij gaat het moeilijk worden juridisch gezien.

Deel Deze Pagina