Wat is beter Xbox Live of Ps2 online

Discussie in 'Algemeen' gestart door BIG TIM, 10 feb 2003.

1. orgaZm

orgaZm CEV's

Leuk Bevonden:
    0

anders lees je ff wat topics in hier door

2. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Ik zou zeggen, kijk ff hier, daar is al het mogelijke over credit cards en Xbox Live! al wel genoemd, en daar zou deze thread eigenlijk ook moeten staan.

/edit OrgaZm was me voor :p

3. orgaZm

orgaZm CEV's

Leuk Bevonden:
    0

\o/ \o/ :+

4. BIG TIM

BIG TIM StRiP It GiRL

Leuk Bevonden:
    0
    Thanks voor alle info ga zo nog maar ff door !!!!

5. Xstyle

Xstyle Guest

wanneer komt ps2 online???

6. BIG TIM

BIG TIM StRiP It GiRL

Leuk Bevonden:
    0
    weet ik niet denk net een maandje of 2 na live!!!!!
    teminste in nl en be

7. the_mad_man

the_mad_man True Noir

Leuk Bevonden:
    0
    FF 11 komt trouwens ook op de pc
    dus das 1 reden minder om ps2 online service te nemen :)
    en ik zou xbox live kiezen omdat voor de xbox meer spellen het online gedeelte ondersteunen

8. Robie

Robie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    XBOX LIVE NATUURLIJK
    ik ga niet alle voordelen zeggen want die hebben ze al gezegt maar ik ben voor xbox live!!!

9. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Het allerbelangrijkste feit??

Dat de Xbox is gebouwd om Online te gaan. Niet een extra feature, maar vanaf het grondbeginsel van het ontwerp is er rekening mee gehouden. Een ingebouwde netwerkkaart, harde schijf en een headset die perfect aansluit op je Xbox.

Daarnaast heeft MS een (tot nu toe overal) supersnel en betrouwbaar netwerk aangelegd met mega-servers in Londen, Amerika en Japan waarop Xbox Live draait. Er zijn ook al heel veel developers bezig met Xbox Live spellen dus er komen VEEL! Xbox Live games aan.

Verder is er 1 manier van werken. Developers hoeven geen rekening te houden met verschillende bandbreedtes (ok alles sneller als 256 down en 128 upload) of grote verschillen op verschillende servers. Dit is voor een developer een groot voordeel, hoe meer gelijkheid hoe sneller / gemakkelijker programmeren natuurlijk!

ik geloof dat ik nog wel even door kan gaan, maar dit is wel genoeg zo voor nu :+

10. LaZZ

LaZZ Lord of the Rings

Leuk Bevonden:
    0
    Oke, ik zou voor Xbox Live! kiezen, ik geen nu ff aantal redenen, aantal moet je echter wel aan kunnen voldoen.

Xbox heeft inderdaad een veel snellere server en is vrijwel LAG-vrij, in de VS zijn hierover bij de PS2 veel klachten binnen gekomen, dat het haast onspeelbaar was. Over XBL echter niks dan lovende kritieken.

Het online PS2 netwerk is inderdaad gratis maar er zit wel degelijk een adder onder het gras. De developers bepalen zelf of jij moet betalen voor hun game. Omdat ze zelf de servers moeten hosten (en dat kost geld) is het dus waarschijnlijk dat je in de toekomst voor veel games moet betalen. Dat wordt op den duur dus flink duur..

XBL ondersteunt in elke game voice-over, bij de PS2 is dat tot nu toe alleen nog maar in Socom.

Tja, voor Xbox Live heb je inderdaad een Credit Card nodig, ook het eerste jaar anders kun je je niet inschrijven. Is voor sommigen misschien een probleem maar heeft veel voordelen voor MS. Ze zijn zeker van je financiele positie, je bent onder welke omstandigheden dan ook altijd aansprakelijk voor datgene wat je moet betalen. Waarschijnlijk kun je de CC van je ouders wel gebruiken. Is verder 100% veilig, je Xbox kan namelijk niet gehacked worden en de servers bij MS zijn goed beveiligd.

11. Goldfish

Goldfish is een kutnaam

Leuk Bevonden:
    0
    ik kies ook xbox live, omdat xboxlive een georganiseerd goed over nagedacht idee is. volgens mij is ps2 op internet net als xboxconnect maar dan handiger. Xbox Live! moet je echt kopen EN je krijgt er een communicator ding bij, word echt supervet! alleen hoop ik dat het niet een en al FUCK YOU! YOU GONNA DIE! SUCK MY DICK! word.

et enige nadeel van xboxlive vind ik het jaarlijkse bedrag wat je moet betalen en een creditcard nummer... ik ga eventjes heeeeeeeeel erg aardig doen tegen mijn ouders:D

12. kippetjes

kippetjes veteran

Leuk Bevonden:
    0
    hehe mee eens 8) maar je kna toch maar 1 accaunt per xbox dus bij een clan gaan zit er dan niet in of wel?

13. LaZZ

LaZZ Lord of the Rings

Leuk Bevonden:
    0
    Maximaal 8 accounts per Xbox maar moet je wel voor elke account een nieuwe starterkit kopen.

14. BIG TIM

BIG TIM StRiP It GiRL

Leuk Bevonden:
    0
    jullie weten er veel van maar waar kan ik die info vinden???

15. Offtrack

Offtrack ForzaGT :)

Leuk Bevonden:
    6
    Het magische internet...

16. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
  17. the stealthgod

the stealthgod The time has come

Leuk Bevonden:
    0
    Xbox live!

18. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Lekker beargumenteerd ook.... :{

19. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Xbox Live's communicator daarvoor doe ik het...

Wil wel eens een stel Chinezen horen vloeken als ik ze afmaak :+

En dan heeft Live alleen maar mensen met breedband die er gebruik van maken, dus minder kans op lag.
    Ik weet niet of het op de PS2 ook komt, maar doormiddel van Live kan je ook nog eens extra levels, of skins/poppekes downloaden voor een altijd games wat blijft groeien, wat ik ook een erg groot voordeel vind.

20. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    De PS2 heeft toch ook een headset of zoiets in de aard?

Ik denk dat Xbox Live het beste zal worden, dat online gebeuren van de PS2 wordt volgens mij een echt rommeltje, iedere game heeft zijn eigen eu, tja hoe zal ik het zeggen... , ierder game heeft zijn eigen 'server' waar dat MS eigenlijk maar '1 grote server' heeft. De PS2 laat 56k gebruikers toe, wat op zich niet er is maar als je met spelers zit op 1 server die iets beter hebben dan 56k en dan komt er een 56k gebruiker bij dan is dat niet goed voor die speler(s) en/of die server.

Laatst bewerkt: 19 feb 2003

Deel Deze Pagina