1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 14]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 6 feb 2008.

?

Welke console heeft de beste exclusives in 2008?

  1. Nintendo Wii

    10 stem(men)
    5,1%
  2. Playstation 3

    37 stem(men)
    18,9%
  3. Xbox 360

    149 stem(men)
    76,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pewiity

    pewiity Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb beide de PS3 en 360.
    De PS3 vind ik beter.
    Bij de 360 mis ik bijv. wifi, oplaadbare controller, browser.
    Ook moet je betalen om online te kunnen gamen.
    Je kan die wifi etc. wel kopen maar dan meer je weer veel geld kwijt.
    Wat ik wel super goed vind werken is de ingame chat en messanger, maar daar blijft het denk bij.
     
  2. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Bull, het zijn niet de meeste developers / games. Het zijn een aantal games.
    Heb inmiddels 30+ PS3 games waarvan 6 games een install nodig hebben(in verschillende grotes, van een paar honderd mb tot groter). En 30 minuten klopt ook niet Fardo. Langste is Devil May Cry geweest, duurde bij mij 18 minuten. De rest stond er allemaal binnen ongeveer 10 minuten op. En een aantal van deze games zoals Oblivion installeren tijdens het spelen.

    Heb een 360 gehad en heb nog steeds een PS3. Heb m'n 360 enige tijde geleden weg gedaan. En dat heeft een aantal redenen gehad. Belangrijke reden is de onbetrouwbaarheid van de 360 / de brakheid van de 360. Heb 7 kapotte 360's gehad. Heb dus een flink aantal weken zonder m'n 360 gezeten, met als dieptepunt 9 weken afgelopen zomervakantie. Dit heeft voor een groot deelte m'n plezier aan m'n 360 vergalt. Een ander belangrijk punt waren de exclusives op de 360. Deze exclusives trokken mij niet heel erg. Het ging slechts om enkele games die op één hand te tellen waren. Multiplatformgames kan ik ook op de PS3 spelen, dus multiplatformgames hebben voor mij geen beslissende factor. Achievements doen me echt helemaal niks, ben geen hardcore online gamer dus Live was voor mij ook geen beslissende factor. Dit allemaal plus het feit dat ik gewoon klaar was met de brakke hardware, hebben mij doen besluiten om m'n 360 weg te doen. Hij was overbodig en stond gewoon stof te happen.

    De exclusieve PS3 games zijn games die mij wel aanspreken. Veelal gameseries (Metal Gear Solid, Ratchet and Clank, Gran Turismo, Final Fantasy etc) die ik al kapot heb gespeeld op de PSX en PS2. Nieuwe toffe series zoals Resistance, Uncharted etc. Heb op Playstation gewoon echt games die ik MOET spelen (Gran Turismo, R&C, J&D, Metal Gear Solid, Final Fantasy etc). Games waarvoor ik een Playstation gewoon blind koop.
    Tevens ben ik super tevreden met de kwaliteit / betrouwbaarheid van m'n PS3. Heb de console sinds de launch en heb nog geen één keer gezeik gehad. Zorgeloos kunnen gamen is voor mij erg belangrijk en dat kon ik gewoon niet op de 360. Tevens vind ik de compleetheid van de PS3 erg fijn. Wifi ingebouwd, Blu-ray speler ingebouwd, voeding ingebouwd etc. Zoals ik al gezegd heb ben ik geen hardcore online gamer. Speel enkele keer online. Het stond mij dus eigenlijk wat tegen om daar 60 euro per jaar voor te betalen op de 360 voor die enkele keer per maand dat ik online game. Koop veel liever een game voor dit geld. Op de PS3 is online gaming (voorlopig?) gratis. Voor mijn situatie is dat prima! Ben tevens een echte filmliefhebber. Wil graag een zo maximaal mogelijke ervaring hebben, dus de ingebouwde Blu-ray speler vind ik erg gaaf / makkelijk.

    Enkele andere zaken die voor mij de PS3 de voorkeur geven boven de 360 zijn de controller en de stilte van de PS3. Heb geen hele grote handen, dus had na een tijdje gamen op de 360 wat last van m'n handen. De PS controller is kleiner en ligt wat beter in mijn handen. Daarnaast is de PS3 nagenoeg geruisloos, je hoort hem amper. Dit in tegenstelling tot m'n 360 die het geluid van een Boeing 747 maakte. Heel irritant tijden het afspelen van films (een van de redenen waarom ik m'n 360 HD-DVD speler al na enkele weken weer heb verkocht) en heel irritant tijdens wat rustigere scenes in games. In mijn geval wint de PS3 het dus hands down tov de 360.

    Heb tevens de Wii boven de 360 verkozen. Voor mij is de Wii echt een funapparaat! Zit echt vrij vaak met een glimlach te spelen. Mario Kart met z'n vieren in de offline multiplayer is echt ongevenaard! Ben al vanaf heel jong een Nintendo liefhebber en dat zal ik altijd blijven. Ik heb tot nu altijd een Nintendo console gekocht voor Mario, Zelda, Mario Kart en Metroid. Ik koop altijd elk Nintendo systeem blind voor deze games. Heb gewoon een speciaal gevoel / speciale band met Nintendo games die ik altijd zal blijven houden. Iets wat ik echt totaal niet verwacht had, is het goed werken van online gaming op de Wii. Speel nu sinds één week Mario Kart online en het werkt echt fantastisch. Mario Kart is voor mij de multiplayergame, zowel offline als online. Tevens vind ik de Wii mote echt fantastisch.

    De PS3 en de Wii hebben games die ik echt MOET spelen en dat heb ik op de 360 niet.

    Voor mij zijn dit dus de redenen / meningen waarom ik voor de PS3 en de Wii heb gekozen en m'n 360 heb weg gedaan (dit hele verhaal is mijn mening, geen feit).
     
    Laatst bewerkt: 16 apr 2008
  3. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar de Xbox360 Pro (om maar een vergelijkbare te nemen met harde schijf) is 270 euro en bevat twee games.

    De PS3 is 400 euro en je krijgt er niet eens een volledig spel bij, alleen een hele uitgebreide demo die nog niet eens af is. En geen headset (staat niet tussen de lijst accessoires die je krijgt).

    Die 130 euro die je in je zak houdt, kan je mooi een play&charge kit voor halen voor 17,50 en een UTP-kabel van 20 meter voor 14 euro. En als je dan per sé draadloos wilt internetten dan haal je voor 65 euro een draadloze adapter.

    Dus ben je 270 + 82,50 = 352,50 kwijt als je lui bent, en 287,50 kwijt als je ff de moeite doet om een kabeltje te leggen.

    Dat scheelt 47,50, waar je dan weer een leuke game voor kan halen, terwijl je er al twee hebt t.o.v. de GT5: Prologue van de PS3. En als je dan nog een headset wilt op de PS3 moet je een game kopen waar je deze bij krijgt of je moet hem ook ergens kopen voor rond de 15/20 euro. Dan wordt het weer 65 euro als je lui bent, en 130 als je de moeite neemt om een kabel te trekken. Kan je veel leuke dingen voor doen ;)

    Don't get me wrong, de PS3 zal hier ook zeker komen. Minimaal als stille BR-speler en dvd-speler. Daarbij scaled hij erg goed up richting de 1080p. De xbox misschien ook wel maar dat ding blaast als een dolle tijdens films, echt geen zin in. Het enige wat me nog niet aanstaat is de prijs. Hij is nog 400 euro met een game erbij die mij juist niet kan boeien. Als er een film-pack uitkomt hier met 3 BR-films en dan voor 300/350 euro ofzo, dat klinkt al wat aantrekkelijker voor mij. Dit wordt toch een soort van media-center thuis. De 360 blijft voor de games in ieder geval :)
     
    Laatst bewerkt: 16 apr 2008
  4. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Mwoaaahh ..

    Verplicht:
    Untreal Tournament 3 (Epic)
    Devil May Cry 4 (Capcom)
    Lost Planet (Capcom)
    Hot Shots Golf 5 (SCEA)
    Resistance: Fall of Man (Insomniac)
    Call of Duty 3 (Treyarch/Pi Studios)
    Call of Duty 4 (Infanty Ward)
    Oblivion (Bethesda)
    MLB '07: The Show (SCE Studios San Diego/SCEA)
    Ratchet and Clank
    Warhawk
    Full Auto 2
    Blazing Angels
    Orange Box
    Assassin's Creed
    Tony Hawk
    Skate
    GT5 Prologue
    Motorstorm

    Optioneel:
    Untreal Tournament 3 (Epic)
    Heavenly Sword
    Ridge Racer 7 (Namco Bandai)
    Ninja Gaiden (Team Ninja)
    Folklore (Game Republic [JP])
    Virtua Fighter 5
    Time Crisis 4

    Het zijn er relatief gezien best veel IMHO. Een 20GB PS3 loopt zo al snel vol ..

    Wat zegt de developer van Fallout 3 over de Blu Ray disc?

    Duidelijke taal lijkt mij .. De enorme grootte van een Blu Ray disc biedt developers simpelweg mogelijkheden om de laadtijden verder te verkleinen. Al dan niet gecombineerd met een HDD install.
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Het is toch ook niet gezegd dat het niet handig gebruikt KAN worden? (het meerdere keren plaatsen van content).

    En eerlijk gezegd interesseert het installeren van games me ook bar weinig. Game er in, kop koffie zetten en klaar. Wat me echter WEL stoort is dat met installs van 5gig mijn 40 gig vanzelf vol raakt.

    Ik doe tegenwoordig topgames niet meer weg. Iaw mijn hd staat gewoon vol straks. Heb er rond de 8-10 games met een verplichte install voor nodig en daar zit je snel aan......

    Als je dan dus een game opnieuw wilt spelen, moet je eerst het bestand weggeknetterd hebben en mag je weer opnieuw installeren. Best gaar.
     
  6. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is zeker gaar. Daarom moet die 80gb maar snel naar Europa komen denk ik! Dan nog zal het niet lang duren voordat die vol staat, als je een fanatieke gamer bent die zijn games houdt, en niet ruilt, ben je gewoon de sjaak.
     
    Laatst bewerkt: 16 apr 2008
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Het voordeel van de ps3 is dat je je eigen HDD er in kan zetten .. dus op zich maakt het niet uit of er wel of geen 80GB versie op de markt is. De PS3 is inderdaad "Completer" dan de 360. Maar de beschikking hebben tot een wireless netwerk .. tja :{ ... Persoonlijk vind ik dat je een draadloos netwerk alleen moet gebruiken voor mobiele apparaten (DS, PSP, Laptop, Ipod,etc). Computers en consoles welke een vaste plek in het huis hebben, kunnen beter bedraad aangesloten worden. Ik ben blij dat je voor de Xbox een keuze hebt of je deze wel of niet wilt kopen
     
  8. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Bull, zojuist even gekeken. Heb 311 mb staan van Resistance en dat bestaat uit updates, patches en downloadable content. Geen install.

    Bull, ook zojuist even gekeken, Heb 11 mb staan en dat is van patch v1.1. Geen install.

    Nogmaals bull, zojuist ook gekeken. MotorStorm neemt 233 mb in beslag. Dit bestaat uit updates, patches en downloadable content. Geen install.
     
  9. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Resistance heeft minstens 120MB van je HDD nodig. Ik heb gelezen dat Resistance tot wel 500MB nodig heeft als je online wilt gaan. Dat is best veel.

    Verbeter me waar nodig, maar ik ben hem in lijsten tegengekomen. Misschien regio afhankelijk.

    Ik heb al verschillende keren gelezen dat 300MB verplicht geinstalleerd dient te worden als je online wil met deze game.

    Nieuwe toevoegingen:
    Dynasty Warriors 6 (optioneel)
    Guitar Hero 3
    Rainbow 6 Vegas 2 (verplicht)
    Smackdown vs Raw 2008 (verplicht)
    Splinter Cell
    Spider-Man 3 (verplicht)
    Heavenly Sword (verplicht)
    Valkyria Chronicles (optioneel)
     
  10. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook beide consoles.
    En hier gaan we weer lol.

    De PS3 is in potentie een betere console maar de 360 is tot op heden beter!

    WiFi: sorry maar wifi zuigt voor gaming.

    Oplaadbare controller: true maar je moet je controller wel aan een usb-draadje hangen om hem te kunnen opladen en dus kan je eigenlijk niet meer gamen (wat is dat draadje kort zeg!) Bij de 360 kan je gewoon je accu/batterijen eraf halen en opladen terwijl je verder gamed met andere accu/batterijen.

    HDD: Dat is bij de PS3 idd veel beter geregeld. Maar de installs beginnen echt irritant te worden. Maar goed das meestal maar eenmalig dus op zich niet zo heel erg.

    MP3: Dit is natuurlijk waanzinnig klote op de PS3. Het ding is al 18 maanden op de markt en nog is dit niet geregeld. Het heeft er dus alle schijn van dat MS hier idd een patent op heeft. Want zo moeilijk is het natuurlijk niet om naar je eigen MP3s te luisteren tijdens een game. Dit is voor mij, en met mij velen velen andere, een enorm minpunt. PS3 fanboys kunnen dit wel gaan af doen als: “Ach boeiuh!” Maar dit is hoe je het went of keert een heel groot gemis!

    online: Opnieuw schiet de PS3 hier enorm te kort. Maar doh wat verwacht je ook als iets gratis is. Kijk nu maar naar het feit dat in de nieuwe store het laden van de plaatjes allejezus lang duurt. Echt bagger. Of als je online wilt gamen met je vrienden, gewoon onbegonnen werk. Echt waardeloos dat online gebeuren op de PS3. En als je een beetje slim bent kost een Gold abbo voor de 360 maar 2,95 per maand!

    games: Natuurlijk is dit persoonlijk maar de 360 heeft veel meer games dan de PS3. En ja ook meer goede titels dan de PS3. Kijk maar de verkopen van de software.

    Nee geef mij maar de 360 op dit moment. De PS3 komt er wel maar heeft nog een lange weg te gaan. En ik voorspel alvast dat het binnen nu en 18 maanden het betalen geblazen gaat worden als je als PS3-bezitter optimaal wilt genieten van online-gaming. Mark my words!
     
  11. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar je HD raakt wel erg snel vol met installs van 4 of 5 gb. Als je de 40 gb hebt en je hebt redelijk wat games, dan zit je al aardig vol. Natuurlijk kan je wel een grotere HD kopen en via USB aansluiten, maar dat zijn wel weer extra kosten die erbij komen dan :+
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  13. Deus X Machina

    Deus X Machina Active Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    Ligt hier een technische beargumentatie achter of doe je dit uit principieel/stralings oogpunt?
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    technische beargumentatie ... Bedraad is sneller en stabieler en is niet afhankelijk van storingen (tevens als je meerdere draadloze apparaten hebt dan pakt deze elk bandbreedte van de router af) De meeste routers hebben maar een beperkte wireless banbreedte.. dus heb je meer last van lag, packet loss en disconnects)

    Mijn PDA, UMPC, Laptop en PSP gebruik ik gewoon draadloos
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik speel met beide consoles draadloos. Word knetter van al die draden en haal erg mooie snelheden met beide consoles. Nog nooit een storing gehad. Minder kabels is imo een luxe :)
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Hangt van je netwerk af en apparatuur af. Wat dat betreft ben ik nog ouderwerts :+ Maar goed ieder zijn ding natuurlijk ;) Ik heb door het hele huis direct kabels laten trekken. Dat ga ik in een volgend huis ook laten doen, maar dan zal er over al glas worden getrokken (denk ik) :b:
     
  17. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Is niet waar. Speel Resistance online en bij mij is het niet groter dan 311 mb (en die 311 mb bestaat uit updates, patches en dlc, niet uit een install).

    [​IMG]

    Dat is niet waar. Ik speel online en MotorStorm neemt bij mij 233 mb in beslag. En die 233 mb bestaat uit updates, patches en dlc, geen install.

    [​IMG]

    Ook geen install. DLC (musicpacks)

    [​IMG]

    Lijkt me niet. Maar de PAL versie heeft geen install.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 16 apr 2008
  18. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
    CGI?.....de MGS games maken nooit gebruik van CGI.
     
  19. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Het varieert hoeveel Resistance nodig heeft op je HDD, daarom zei ook 'tot'. Jij noemt het geen install, ik zie het als zaken die wel degelijk geinstalleerd worden op je HDD en daardoor kostbare ruimte in beslag nemen. Per regio kan dit natuurlijk verschillen, dat het in jouw situatie net even anders is wil niet zeggen dat het ook voor een ander geldt.

    Feit blijft, er zijn simpelweg veel games waarbij een installatie verplicht is. Een rare ontwikkeling voor een next-gen console met een next-gen drive en data drager ..
     
  20. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Idd, is altijd ingame, nooit cgi geweest. En damn, wat waren de filmpjes toch altijd vet(denk aan de filmpjes op de boot in MGS2 bv._O_)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina