1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 14]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 6 feb 2008.

?

Welke console heeft de beste exclusives in 2008?

  1. Nintendo Wii

    10 stem(men)
    5,1%
  2. Playstation 3

    37 stem(men)
    18,9%
  3. Xbox 360

    149 stem(men)
    76,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
    En dat begrijp ik van Microsoft, het is nu eenmaal PR, maar ik ben overtuigd van m'n mening. Alleen zeg ik dat omdat ik duidelijk wil maken dat berichten over MS hier steeds minder kritisch worden bekeken, al kan ik ook dát begrijpen.
     
    Laatst bewerkt: 17 apr 2008
  2. Appelkruimel

    Appelkruimel Active Member

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    0
    Je doet met andere woorden precies hetzelfde als wat jezelf apart vindt...nee dan ben je een mooi hypocriet toppertje!

    Nee, niks verkeerds mee bedoeld hoor :), maar je snapt mijn statement. Laten we dan vanaf nu MrX aanhouden en geloven wat de persberichten ons melden. Als MS zegt dat er een verdubbeling is is er een verdubbeling, als Sony dat zegt, is dat ook zo.
     
  3. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Juistem, was ook mijn gedachte. Zou kunnen omdat de 360 hardwaresales in Europa niet boven die van de PS3 uitkomen. Maarja, het is en blijft PR. Zal altijd zo blijven....
     
    Laatst bewerkt: 17 apr 2008
  4. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat een onzin zeg... De meeste berichten over MS worden juist door mij en velen anderen voorzien van een GOEDE bron.... Juist de nieuwsberichten van Sony worden hier te pas en te onpas op het board gemikt.... Ik vroeg het ook al een Kameo en nu ook aan jou.... Laat eens wat van dat soort berichten zien dan?
    Feit is dat Sony nog steeds 3e viool speelt en MS als eerste van de twee op de "casual prijs" zit. Heeft niets met "minder kritisch kijken" te maken maar gewoon slim zaken doen.... Iets wat Sony deze generatie lijkt te vergeten. Niemand had verwacht dat ze rond deze tijd in de war nog zover achter zouden lopen....
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    222
    Het is eigenlijk jammer dat de Sony baas van de benelux hier niet actief is of die van Nintendo. Ik zou ook graag zijn/haar mening in een forum willen horen
     
  6. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Die hebben in principe weinig te zoeken op een Xbox forum. ;)
    Een multiplatformsite zou een ander verhaal zijn.
     
    Laatst bewerkt: 17 apr 2008
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    222
    Ken jij iemand die op een multiplatform site post.. of op een nederlandse playstation site of nintendo site? Ik ken er geen ... helaas. :{
     
  8. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Slikken als zoete koek? Dat maak jij er van, ik zie niemand dat nu doen. Echter, eerdere berichten van MrX en berichten uit het retail kamp van enkele weken terug lieten al zien dat de verkoop een boost heeft gekregen door de prijsverlaging, op zich vrij logisch. Dat maakt een bericht van Microsoft nu wel wat geloofwaardiger, of het ook correct is zullen we waarschijnlijk nooit weten, Europese cijfers worden niet of nauwelijks vrijgegeven, dat weten we onderhand toch wel? MrX bevestigd het zelfs voor de Nederlandse markt. Feit blijft wel dat 2x0 nog altijd 0 is. :+
     
  9. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    NPD dag! Yay meer cijferjes :9

    Beetje saaie maand als je het mij vraagt. Wii heerst nog steeds, 360 en PS3 vrijwel gelijk.

    Ben het vrolijkst om de mooie sales van GoW CoO en FF Crisis Core. Parels van games zijn dat!

    Source: NPD/Sonycowboy/Neogaf
     
    Laatst bewerkt: 18 apr 2008
  10. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Net veel bijzonders inderdaad. De Wii duidelijk de nummer 1 en de PS3 en de 360 nagenoeg gelijk. Smash Brothers op de Wii is echt een sales kanon! :b: En terecht, want het is ook een hele goede game. Ben benieuwd wat Mario Kart in Amerika gaat doen (de game doet het heel goed in Europa en Japan). Zeker mooi om te zien dat de twee PSP toppers God of War Chains of Olympus en Final Fantasy Crisis Core het goed doen!
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    222
    Ik vind het nog wel een verschil ... Als je de cijfers op telt (populaire games) dan zie je het volgende beeld voor de consoles:

    1. Wii - 3,3 Miljoen
    2 Xbox 360 - 1,8 Miljoen
    3. PS3 - 0,2 Miljoen

    Er werden in maart in Amerika dus bijna geen PS3 games verkocht :eek: Zo saai is die maand dus niet. Ik ben benieuwd naar de verkoopcijfers van GTA IV

    @Alonso - Ken je een Playstation of Nintendo baas welke actief aan het bloggen is (waar dan ook ter wereld?)
     
    Laatst bewerkt: 18 apr 2008
  12. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Saaie maand?! Absoluut niet!

    • We hebben het over maart, over het algemeen een vrij 'trage' maand.
    • De Wii doet wel even 720K stuks en is nu ook in de USA console keizer!
    • Aan software is 1 miljard omgezet, een bizar aantal voor maart.
    • De 360 gaat de PS3 weer voorbij, het tij is weer gekeerd?
    • De 360 blijft onverminderd software koning met 4 titels in de top 10 en een attach-rate van 7.5

    Voor de maart maand zeker indrukwekkende cijfertjes ..
     
    Laatst bewerkt: 18 apr 2008
  13. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Nope (tenminste, staat in een reactie op de NPD cijfers in Amerika).

    Ja hoor. Op de US Playstation Blog (er komt tevens een EU Playstation Blog als ik het goed begrepen heb)

    Daar zie je bijvoorbeeld dit soort mensen bloggen:

    Grace Chen, Senior Manager PSN Store
    Stephanie Yoshimoto, Senior Product Marketing Manager
    Peter Dille, Senior Vice President, Marketing & Playstation Network


    Of:

    Jack Tretton, President & CEO, SCEA
    Kaz Hirai, President & Group CEO, SCEI
    David Reeves, President & CEO, SCEE


    En developers zoals:

    Evan Wells, Co-President Naughty Dog
    Christophe Balestra, Co-President Naughty Dog
    Ted Price, CEO Insomniac Games


    etc.
     
    Laatst bewerkt: 18 apr 2008
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    222
    Dan vraag ik me af waar die 1,7 M software units gebleven zijn en dus 224K per stuk heeft verkocht ... :eek: .. of de NPD cijfers kloppen niet of het persbericht klopt niet of het gaat in het persbericht om wereldwijde cijfers en dat is dan ook een somber getal (dus dat denk ik ook niet)
     
  15. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Door de titels die niet in de top 10 staan? Nr 10 deed 224K, een PS3 titel. De volledige software bibliotheek van de PS3 deed blijkbaar 1.9 miljoen stuks in maart (downloads meegerekend?). Echter, één titel op de Wii wist deze bibliotheek geheel te overtreffen.

    Wat ook opvallend is, is dat de Blu Ray overwinning blijkbaar (nog) niet voor dat extra zetje zorgt? Als ik deze cijfers zie, zie ik de consument nog lang niet warm lopen voor de PS3 als Blu Ray speler.

    De laatste Japanse hardware cijfers ..

    Dra-matisch slechte next-gen HD console cijfers .. De PS3 is weer terug bij af, de consument is daar niet klaar voor HD gaming. Japan doet deze rond niet mee in de next-gen HD console race. En de 360 kan daar onderhand beter inpakken en wegwezen.
     
  16. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    720 MILJOEN? 721.000 hoor 8)

    Die cijfers van de games van de PS3 lijken me niet helemaal correct. Of Sony heeft ze verkocht aan de retaillers, maar de retaillers hebben ze allemaal nog in de schappen en in het magazijn liggen 8)
     
  17. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Die 1,9 miljoen lijken me niet de totale wereldwijde sales van maart.
    Deze 5 games hebben bij elkaar wereldwijd al +/- 1,9 miljoen stuks (VGChartz) verkocht:

    -GT5P (alleen de losse exemplaren, de exemplaren in bundels en de downloads niet meegerekend).
    -Rainbox Six Vegas 2
    -Army of Two
    -MLB 2k8
    -MLB The Show

    Dat zou betekenen dat wereldwijd geen één andere game is verkocht en dat er dus maar 5 titels zijn verkocht in heel maart in de hele wereld. Lijkt me niet... Vaag.

    Maargoed, ben heel erg benieuwd naar de sales van Mario Kart op de Wii en GT5P in Amerika. Moeten we helaas nog een maandje opwachten.
     
    Laatst bewerkt: 18 apr 2008
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    222
    Dus nu de ham vraag hoe komt Sony aan de 1,9 miljoen verkochte softare units in de US .. terwijl de NPD cijfers een ander beeld geven?
    :confused:

    En stel dat ze dus in Amerika totaal 1,9 miljoen verkocht hebben .. dan hebben de wii en de x360 alleen al met de top charts dit cijfer gehaald. Slechte maand voor Sony in Amrika imho

    1. Wii - 3,3 Miljoen
    2 Xbox 360 - 1,8 Miljoen
    3. PS3 - 0,2 Miljoen
     
    Laatst bewerkt: 18 apr 2008
  19. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    De cijfers van NPD laat alleen de top 10 zien. Zou bijvoorbeeld makkelijk kunnen dat bijvoorbeeld een Uncharted en andere games in maart een X aantal keer verkocht zijn etc.

    Owja, voor de online bloggende Playstation lui, zie mijn post een aantal posts omhoog.
     
    Laatst bewerkt: 18 apr 2008
  20. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Niet echt een blog, maar het heeft er wel wat van weg:
    http://nl.wii.com/news/

    Er was een grotere Engelse, maar die ben ik ff kwijt.

    Maar dat doet ie trouwens met elke major Wii game en hardware. Ik zie het dus wel degelijk als een soort blog.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina