Hedendaagse speelbaarheid.

Discussie in 'Algemeen' gestart door x-boxter2003, 10 feb 2003.

1. x-boxter2003

x-boxter2003 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben al een gamer van in het NES tijdperk, ik heb sindsdien alle consoles gekocht die er uitgekomen waren met uitzondering van 3DO, Neogeo en Atari Jaguar.

NES, SNES, Sega Master System, Mega drive+ Mega CD (die Mega CD was echt een super blunder!!!), Saturn, Playstation,........... Ik kan zo maar blijven doorgaan. Nu vind ik in de loop der jaren dat de graphics subliem geworden zijn! vergelijk maar eens een 8-bit game met nu.... Maar de speelbaarheid van de games is behoorlijk achteruit gegaan en dat is begonnen vanaf die Saturn. Vroeger kon ik me wel uren, dagen en weken amuseren met 1 game! Nu heb ik dat gevoel niet meer van vroeger. Nu vraag ik me af of iemand ook dit gevoel heeft?? Of word ik oud??

2. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is een inmiddels veel besproken nadeel van de modernisering en de verbeterde techniek in de console wereld.
    Het is in dit tijdperk geworden: Graphics voor gameplay

.........
    aldus wijze woorden van The_Eraser :)

3. SuperZaadje

SuperZaadje Mosterdn00b

Leuk Bevonden:
    0
    Vroeger was alles leuk, want toen was het allemaal nieuw
    we zijn gewoon verwend

daarom zijn er ook zoveel van die idioten die altijd maar zeggen dat bv Zelda 1 beter is dan Zelda: ocarina of time ofzo, of die zeggen dat gta1 beter is dan gta3, of die zeggen van doa1 is beter dan doa3...... je snapt het wel

vroeger was alles nieuw, natuurlijk was de impact toen gewoon groter

4. x-boxter2003

Leuk Bevonden:
    1
    Dat is niet voor alle games GTA3 is stukken beter dan GTA1! Maar inderdaad Zelda 1 en 2 zijn voor mij topgames die ik goed ingepakt bewaar in mijn kastje met een slot er op!

5. Enygm

Enygm Enygm

Leuk Bevonden:
    0
    En vroeger was er een pak minder keuze aan games. Je moest wel een hele tijd een spel spelen waardoor je het beter leerde kennen, meer apprecieerde en er meer in opging. Tegenwoordig komen er zo veel spellen tegelijk uit dat je ze allemaal eens wil proberen en er dus maar een stukje van speelt, of je speelt het uit met cheatcodes, maar je bijt er je niet in vast. Af en toe zijn er wel nog uitzonderingen natuurlijk. (Ik speel bijvoorbeeld nog heel veel Amped. Ik zal ooit die eerste plaats halen (ik sta nu op 33, maar ik heb zoveel problemen om al die sneeuwpopjes omver te kegelen.)

6. The killerbee

The killerbee RoyT NL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik speelde ook uren achterelkaar mario bros. en nu wil ik dat ook wel doen met spellen zoals halo, maar als er dan een maat van me bij is vind hij het na een uurtje of 3 gaan vervelen... dat vind ik wel jammer...gelukkig heb ik andere games.

7. x-boxter2003

Leuk Bevonden:
    1
    Jaaaaa!!! Mario bros!!! mijn eerste game op de NES samen met Duck Hunt <--- die was wel dom hoor!!! Heb ik uren en maanden gespeeld zelfs nu durf ik hem nog eens boven te halen!!!

8. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk nog steeds dat THE LAST NINJA van system 3 geloof ik op de N64 het beste spel ooit is.
    Maar ik denk dat ik het eens moet zijn met degene die zegt dat we verwend zijn.
    Je bent het tegenwoordig gewoon dat spellen er geweldig uitzien en er rekening gehouden word met schademodellen enzv.

9. thomas63

thomas63 Greek Slayer

Leuk Bevonden:
    0
    jup, daar heb je dus écht compleet gelijk in. ik speel ook al 10 jaar games(ben wel nog maar 16 dusssss....8) )
    ik vond ook dat die oude mario en donkey kong games (in 2D dus) super verslavend waren, maar....:) ik vind toch dat de speelbaarheid sinds de 2D naar 3D overschakeling sterk verminderd is.:{ (niet dat ik de hedendaagse games verafschuw ofzo hoor, maar k'vind toch dat de games van hedendaag minder verslavend zijn.

10. thomas63

thomas63 Greek Slayer

Leuk Bevonden:
    0
    nee, beste spel: Final Fantasy 7 (die serie is buiten den 7 en den 9 complete uitmelkerij8) )
    verslavendste spel ooit: Pacman en daarna Super Mario land 3:joshi's island op den NES

11. thomas63

thomas63 Greek Slayer

Leuk Bevonden:
    0
    dit waren dus de classics. de beste 2 spellen van de laatste tijden:1.Halo 2.GTA Vice City

12. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    Correctie --> Verslavendste spel ooit --> Supaplex

13. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Pardon Supaplex is gewoon diefstal van het concept Boulderdash dat overigens veel beter uit de verf kwam ook.

Resident Evil 1 was echt een heel goed spel op de psx.

14. Joeri71

Joeri71 Keep an open mind...

Leuk Bevonden:
    1
    Dune 2 op de PC das pas een maga spel, op 4 diskettes

15. SuperZaadje

SuperZaadje Mosterdn00b

Leuk Bevonden:
    0
    WAS ja, niet IS ;)
    ik kan het nu nieteens meer spelen zo groot zijn die pixels

16. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Uhm oh ja Boulderdash is misschien al 15 jr geleden waarschijnlijk langer.

Maar WAS wel een goed spel.

Je kunt hem wel terug verwachten op je GSM met de tijd want die oldies worden op de gsm opnieuw uitgebracht.

17. fallout

fallout Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    dat is dus al een foute instelling.

het gaat niet altijd om de GFX man! als de gameplay goed is dan hoeft een spel echt niet mooi te zijn vind ik. kijk maar naar GTA 1 das nog steeds echt onwijs cool om te spelen en fuckin lelijk.

anyweez.

ik ben het er mee eens dat de speelbaarheid en innovatieve gameplay er niet echt op vooruitzijn gegaan de afgelopen jaren. kijk maar naar Racing Evoluzione.

mooie GFX maar weinig opties/mogelijkheden en echt een klote AI. gaat helemaal nergens over.

ik heb me idd ook afgevraagd of ik verwend was, of dat het kwam omdat ik ouder werd. maar ik denk het niet.

want Halo blijf ik spelen in tegenstelling met mn meeste andere xboxspellen die ik minder speel.

halo is 1 van de weinige spellen waar aan alles is gedacht. daar kunnen andere developers een voorbeeld aan nemen.

we hebben weer vette gameplay nodig. weg met de lineariteit. spellen zoals Zelda 3. en coole shooters zoals Duke Nukem 3d. dat hebben we nodig :)

18. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    ik ben het er mee eens dat de speelbaarheid en innovatieve gameplay er niet echt op vooruitzijn gegaan de afgelopen jaren. kijk maar naar Racing Evoluzione.

mooie GFX maar weinig opties/mogelijkheden en echt een klote AI. gaat helemaal nergens over.

Je moet het niet bij een voorbeeld houden, er zijn echt wel innovatieve games met goeie graphics naar mijn mening; Halo (zoals je zelf al noemt), Splinter Cell, GTA3, GT3, Tony Hawk serie, en zo zijn er nog wel een stel te noemen volgens mij...

Dus niet zo zeuren dat de kwaliteit achteruit gaat, met de xbox heb je sowieso het gevaar dat developers zich meer op de graphics gaan richten (door de reputatie van de Doos) dan op de gameplay (gelukkig is de verhouding vaak geonoeg goed).

19. fallout

fallout Active Member

Leuk Bevonden:
    3

true true, k vermaak me stiekem ook wel met RE,

offtopic:
    ehm k heb et geld nog niet trouwens. neem aan dat het morgen er wel staat.
    er zit een kleine vertraging in denk ik. met het internet bankieren.

20. Cypher

Cypher Yohohohohoho!

Leuk Bevonden:
    8
    Het beste spel ooit is nog steeds HALO omdat er zowel voor gameplay en graphics het beste uit de kast gehaald is .

Deel Deze Pagina