GTA official reviews thread...

Discussie in 'Algemeen' gestart door Yi-Long, 14 apr 2008.

  1. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Jij zegt dus eigenlijk dat je GTA IV geen lager cijfer mag geven dan een 10 omdat je dan "speciaal wilt doen"? Ik ben van mening dat geen één spel perfect is en dus ook geen 10 verdiend. Elk spel bevat fouten of punten die niet soepel zijn uitgewerkt. Hierdoor is het onmogelijk om een 10 te geven. Dit gebeurde bijvoorbeeld bij halo 2 en zelfs bij Halo 3. Dit zijn 2 spellen die absoluut geen 10 waard zijn. Dit wil niet zeggen dat ik ze niet tof vind maar door de hype voelen veel bladen dat zij dit spel niet lager mogen geven dan een 10 of 9.5. Wat jij "speciaal" noemt, noem ik "objectief" :)
     
  2. VooDoo300

    VooDoo300 010

    Berichten:
    1.780
    Leuk Bevonden:
    6
    ja mee eens, en sinds wanneer is 83% slecht? is nog steeds een dikke 8 hoor.
     
  3. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Dat zeg ik niet.
    Tuurlijk mag je GTA een lager cijfer dan een 10 geven. Graag zelfs!

    Maar ik zeg gewoon dat je die 'lagere' punten ook niet moet vertrouwen omdat je altijd bladen hebt die gewoon een willen opvallen tussen de massa. En het valt gewoon op als 99% van de reviews een game cijfers geven wat varieert van een 9 tot een 10, en een dan opeens aan komt zetten met een lager punt.

    Dat was zo met Gears of War, Halo 3 en dat zal je nu hebben met GTA IV, en zo zal het ook door blijven gaan met gehypte games.

    Ik vertrouw gewoon geen enkele review. Ik lees ze niet eens.

    //edit: Zo kan ik trouwens ook over jouw stukje zeggen: Sinds wanneer is een lager punt pas 'Objectief', en een 9.5/10 niet? ;)
    (alhoewel eigenlijk geen enkele beoordeling objectief is; het is allemaal subjectief...)
     
    Laatst bewerkt: 22 apr 2008
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik zie bijvoorbeeld 1up er wel voor aan om met een 7,5 te komen :p
     
  5. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Jij begrijpt me. :+


    ...denk ik :lol:

    Ik verwijder me even van deze discussie. 8)
    Met deze hoofdpijn begrijp ik zelfs niks meer van wat ik zelf zit te typen.
     
  6. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    We hadden beide niet echt een goede woordkeuze gekozen :+ Maar als je het zo zegt ben ik het met je eens. Reviews zijn allemaal subjectief. Maar soms lees je in reviews veel kritiekpunten die toch voor een negatieve gameplay zorgen. Echter krijgt de game dan alsnog een 9.5 of hoger omdat "de andere bladen dit ook doen". Maar je hebt ook reviews die gewoon objectief ogen. Dat ze dit zijn is een ander verhaal. Maar als je een review leest waarin positieve en negatieve punten worden genoemd kom je zelf vaak wel tot een cijfer. Ik lees reviews meer om de informatie die zij verlenen en ga ook niet uit van het cijfer. Alleen heb ik een fobie voor tienen ontwikkeld :+
     
  7. apox

    apox Active Member

    Berichten:
    169
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat dat betreft kun je een tien ook zien als niet zo zeer perfect maar voor wat dat spel doet en levert op dat moment is er niks beters. Er is altijd wel iets om te klagen, maar als er zoveel is dat het spel goed doet. Wat dat betreft is een 9,9 dan een beetje flauw in mijn optiek
     
  8. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.488
    Leuk Bevonden:
    5.091
    Als ik in een 10 haal op mijn proefwerk is ie toch echt perfect 8) (Al gebeurt dat nooit maargoed 8))
     
  9. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    maar als je 1000 vragen hebt, en je maakt er 996 goed heb je ook een 10, alleen wel dan door afronding;)
     
  10. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.488
    Leuk Bevonden:
    5.091
    Meh 8), daar heb je dan wel weer een punt.

    Volgens mij moeten we weer ontopic anders worden de mods boos :'-(
     
  11. PsychoBoyJack

    PsychoBoyJack Active Member

    Berichten:
    321
    Leuk Bevonden:
    4
    Het was een preview, en geen review.
    ''[Update: The article published in Jeux Vidéo Magazine was actually a preview; the various scores there don't reflect the magazine's final rating of the retail version of GTA IV. Their real review will be in the next issue, published May 15th.]''
     
  12. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.839
    Leuk Bevonden:
    860
    Waarom geven ze een score aan een preview? 8)
     
  13. PsychoBoyJack

    PsychoBoyJack Active Member

    Berichten:
    321
    Leuk Bevonden:
    4
    Geen idee, ik snap die fransen wel vaker niet.
     
  14. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467

    ik heb hier nog ergens een Edge liggen met de review van GTAIII , die gaven ze een 6,.. hebben ze later wel toegegeven dat ze het fenomeen GTA ietwat onderschat hadden :lol:
     
  15. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat je nu eigenlijk zegt is dat als ze hadden geweten dat GTA III zo'n succes werd ze er wel een hoger cijfer op hadden geplakt?

    Lijkt mij niet, En je zult het vast anders bedoelt hebben.

    Of hebben ze de game bekeken met een oog op wat het publiek op dat moment graag speelde?
    Wat ook goed fout is.



    Aan de andere kant kan ik het best begrijpen als de reviewer gewoon niks met sandbox games heeft en op basis daarvan een 6 aan de game geeft.

    Een review en een cijfer blijven namelijk altijd nog persoonlijke meningen en daar hoeft de populariteit van rrn game serie geen invloed op te hebben.

    Daarom vind ik het zo jammer dat veel bladen/sites teveel naar de rest kijken en te weinig naar hun eigen mening, En daardoor geneigt zijn een game als GTA IV een 9+ te geven omdat ze bang massaal de grond ingestampt te worden op internet.

    Wat ik persoolijk erg zwak vind, en zelfs de PU maakt zich aan schuldig.

    Iemand mischien een tip voor een engelstalig tijdschrift dat dit niet doet?
    Ben de PU onderhand wel een beetje zat.
     
    Laatst bewerkt: 22 apr 2008
  16. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Edge is altijd erg streng en gaat niet mee met de hype.

    Mario kart op de wii kreeg een 6, God of Waw II een 7, en ga zo maar door.
     
  17. egelhunter

    egelhunter It's all in the game

    Berichten:
    1.843
    Leuk Bevonden:
    49
    GTA III geef ik een dikke 9,5. Vice City ook. San Andreas krijgt een 9,8. De PU gaf san andreas ook een 9,8. Ben het vaak met ze eens. Ook het cijfer van assassins creed, de 9,9 hoor je mij niet over klagen.
     
  18. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Precies, het cijfer 10 is er niet voor niks het mag/moet zeker gegeven worden als een game dat verdiend. Spellen als GTA, Bioshock, Mass Effect en Assassins Creed zijn allemaal gewoon spellen die richting de 10 gaan, maja iedereens mening verschilt dus je kan nooit iedereen tevreden stellen met een cijfertje (voor wat het je waard is)
     
  19. dendemen

    dendemen wasted'nwounded

    Berichten:
    471
    Leuk Bevonden:
    0
    Jij en de PU?:emo: AC een 9,5?:emo:
    AC is imo een 8-. GTAIII is een 8,5. San Andreas een 9-. En VC een 9. :)
     
    Laatst bewerkt: 23 apr 2008
  20. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond san andreas het kutst. :) Gelukkig hebben ze het roer omgegooid.
     

Deel Deze Pagina