Mooier beeld?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door xboxmaniaxx, 21 dec 2002.

  1. xboxuser

    xboxuser Weedbox

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    0
    zie het verschil

    Voor iedereen die een spel heeft met stilstaande menus met veel rechte lijne, net als bij halo kan het verschil tussen scart en composit zelf zien. Kijk eens goed naar de blauwe verticale lijnen bijv bij mission select. Goed gezien, iedereen die een composit kabeltje gebruikt (de gewone kabel die bij je xbox zat) ziet hier golfjes om de lijnen en de witte letters kunnen vage schaduwen hebben. Gebruik je een SCART cable dan zijn die golfjes weg en is het beeld gewoon scherper. Je zult misschien ook merken dat het beeld rustiger voor je ogen is.
     
  2. Robhimself

    Robhimself Like a surgean

    Berichten:
    1.075
    Leuk Bevonden:
    2
    je hebt zowiezo een Advanced Scart nodig ;) Of dat het euvel oplost, denk ik niet. Als je TV geen 60 Hz ondersteund, zou je zwart/wit beeld moeten krijgen.
     
  3. xboxmaniaxx

    xboxmaniaxx Loyal to the game

    Berichten:
    764
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb die kabel al gekocht gasten! En ik moet eerlijk zijn: Het beeld is er erg op vooruit gegaan. Bedankt voor jullie adviezen!:cool:

    Dit draadje mag van mij wel gesloten worden
     
  4. X-Nemesis-X

    X-Nemesis-X Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    dit is al de 5de naai actie van de dag van microsoft

    ( tja ik heb wat tegen bill gates :r ) waarom zou je je afvragen

    Ik ben de trotse bezitter van een x-box maar waarom... nou omdat die bill gates weer is geld teveel had en buffy xbox only uitgebracht heeft daarom moest ik dus ook een xbox kopen om die buffy game te kunnen spelen maar ja ik zeik want xbox rulezz

    maar ik dwaal af

    ik bedoel die betere beeldkwaliteiten door middel van scart kabels of andere dergelijk producten is geld verspilling
    misschien is er 1 pixletje per vierkante meter meer toegevoegd maar dat is dan ook de max !

    als je een kleine beetje ( dmv vergrootglas ) verandering in de kwali wilt zien is wellicht op een big breedbeeld of plasma zie je misschien net even iets geliktere pixel afbeelidng shit maar voor het blote oog echt niet zichbaar !

    ASK ME ANITHING

    mzzl }:]
     
  5. X-Nemesis-X

    X-Nemesis-X Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    maar als het waar is

    petje af !!!

    om de graphics nog beter te kunnen maken dan de xbox al kan ;) :cool:
     
  6. softrunner

    softrunner Active Member

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0
    als je op een goedkope manier een scherp beeld wilt hebben, kun je het beste spelen op een 37cm tv. dat beeld is scherper dan van een groot beeld tv. en het is nog goedkoop ook. :)
     
  7. Chrisvr2000

    Chrisvr2000 Gamer P.S.

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    zo'n advanced scart scheelt maar iets wat beeldkwaliteit betreft, tis vooral handig voor 5.1 en 6.1 dolby
     
  8. Robhimself

    Robhimself Like a surgean

    Berichten:
    1.075
    Leuk Bevonden:
    2
    Wat een gelul zeg. Op elke TV met een 100% volwaardige RGB-Scart aansluiting zie je het verschil...heeft geen reet met pixels te maken, want een TV werkt met beeldlijnen.

    De Adv. Scart filtert alle factoren die voor het beeld zorgen, zodat je stiller en strakker beeld krijgt. hier zie je uitleg over RGB Scart. Nix geen pixels.......

    De XBOX ziet echt niet dat er een andere kabel aanhangt (ok, hij ziet de Optical Out wel) en produceert dus ook geen extra pixels......wat een lulkoek, zeg :{

    Mensen die overwegen zo'n kabel te kopen, moeten eerst checken of de TV RGB input slikt....sommige TV's hebben wel een Scart aansluiting, maar die is dan niet RGB.

    Get yer facts right.
     
    Laatst bewerkt: 31 dec 2002
  9. p1m

    p1m Guest

    sorry maar hoe check je dat dan..
    ik heb zo'n
    ___________
    \. . . . . . . . . |
    /___________|
    stekker geval dacht ik waar xbox
    (ik had eerst een normale van nintendo maar xbox moest weer apart doen)


    met drie stekkertjes
    een rode een witte en een gele in zitten

    of kijk ik nu helemaal verkeerd?
     
  10. hunter

    hunter Battleship

    Berichten:
    446
    Leuk Bevonden:
    0
    k heb die av scart voor m'n 5.1, kwa beeld heb ik het verschil nog niet echt ontdekt...(zal er ongetwijfeld zijn maar zo klein dat je daar dus in ieder geval geen 30 euro voor neerlegd)
    maar zoals ik al zei : voor 5.1 ist wel handig :)
     
  11. thawarhead

    thawarhead Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Kost die kabel 30 euro? Dat vind ik wel fokking veel! Das 70 gulden man!
     
  12. p1m

    p1m Guest

    wij doen niet aan terug rekenen
     
  13. robo

    robo ®obo

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    ik wel en ik vind het afzetterij.
    je moet overal iets voor kopen :
    -dvd
    -dolbi
    -beter beeld
    sorry hoor maar dat hadden zeook kunne inbouwen of zo of er bij kunne geven ( niet dat dat wat uit amakt , want dan was de xbox gewoon duurder geweest)

    Greetz Robo
     
  14. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    @ robo: De advanced scart is voor BETER beeld ÉN voor DOLBY dus ook beter voor je DVD!!

    Je hebt hem bij een 5.1 setje ALTIJD nodig, want anders begrijpt je decoder het niet!!
     
  15. shinobi

    shinobi ninja master flex

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    0
    een tip voor mensen die em willen halen, koop em alleen als je een grote tv heb want dan is het pas goed zichtbaar als je game op een kleine tv dan is het niet waard tenzij je wel 5.1 geluid wil :)
     
  16. Lorre

    Lorre Brrrrrrrrmmm

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    voor de mensen die een RGB-scart-ingang niet herkennen

    Het symbooltje dat e naast staat (vanachter op je tv)

    Is een vierhoekje met 3 puntjes erin

    _____
    l . . .l
    l____l
    zoiets
     
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2003
  17. MR. Perfect

    MR. Perfect Guest

    Nou heb ik een 5.1 dolby surround set gekocht, maar ik weet niet hoe ik hem op mijn XBOX moet aansluiten. Ik heb wel een Advanced Scart cable, maar ik heb geen snoertje die daarin past. Ik heb ook geen versterker, alleen een subwoofer (die levert de stroom en daar sluit je ook alle andere boxen op aan). Weet iemand hoe ik dat setje op mijn Advanced scart cable aansluit?
     
  18. De Maki

    De Maki Active Member

    Berichten:
    723
    Leuk Bevonden:
    0
    *zucht*

    Zoals ik het nu lees ga je geen 5.1 geluid krijgen met de set die je nu hebt. Je moet een optische kabel hebben die je aansluit in de advanced scart kabel en vervolgens in de optische INgang van je versterker. Deze versterker dient ook nog een decoder te bevatten die het signaal van de Xbox kan decoden naar 5.1

    Check dit topic voor meer info
     
  19. Flamingo

    Flamingo ********************

    Berichten:
    812
    Leuk Bevonden:
    1
    HAHAH ik heb zo'n kabel liggen maar ik wist niet dat dat voor beter beeld was ik dacht alleen geluid.............dat ding heb ik al een half jaar ofzo.

    (Dat is toch zo'n kabel met zo'n blok in het midden ??)

    Nou morgen ff aan pluggen... en kijken of ik het verschil kan zien.
     
  20. De Maki

    De Maki Active Member

    Berichten:
    723
    Leuk Bevonden:
    0
    Verschil zie je echt zeer goed. Vooral bij spellen waarin kleine details te zien zijn, zoals bijvoorbeeld de nummerborden op de auto's in PGR zien er opeens haarscherp uit, dus zeker ff aansluiten die kabel :9
     

Deel Deze Pagina