[XOne] [Centraal] Draadloos/ Wireless Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door bl0kkie, 29 jan 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou oppassen als ik hem was :+

2. willempien

willempien Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag een draadloze adpater gekregen. Ondanks de USb plug en play :mad: krijg ik de boel niet aan de praat. Wij hebben een tweetal draadloze routers in huis staan en ca. 5 computers die daar probleemloos mee samen werken. Ook aan kennis om draadloze verbindingen te maken is thuis geen gebrek. Desondanks krijgen wij de met de Xbox geen enkele connectie met één van de routers.

Bij de netwerkinstellingen zien we keurig de routers staan (ééntje zelfs zonder enige beveiliging!) en slaat het ontvangst metertje 100% in groen. Op de Usb adapter brand het lampje keurig rood zodat deze klaar staat om een verbinding te maken. Zodra we de keus hebben gemaakt voor welke router we kiezen en gaan connecten/testen geeft het media/test scherm aan dat de usb adpater wel werkt maar geen connectie krijgt.

Status code:
    w; 0000-0000
    x: 8000 - 0011
    y: 0000 - 0000
    z; 0000 - 0000

wie kan ons helpen?

3. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Er kunnen een aantal mogelijkheden zijn.

1. MAC-adress beveiliging actief.
    2. Router kan maar een beperk aantal IP-adressen aanmaken.

Volgens de Nederlandse wetgeving ben je niet strafbaar als je inlogt op een onbeveiligde draadloze netwerk.
    De gebruiker heeft er namelijk zelf voor een open netwerk gekozen.

4. willempien

willempien Active Member

Leuk Bevonden:
    0

1.Bedankt voor je antwoord maar ik heb juist de mac beveiliging al uitgezet en de router geheel open gezet om alle problemen uit te sluiten. ZOdra ik eindelijk een verbinding heb kunnen maken ga ik de beveiliging wer activeren.
    2. Beide routers hebben nog voldoende ruimte om ip adressen te verstrekken.

5. Mike08

Mike08 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wireless adapter defect???

Ik heb net een tijd via de zoekfunctie gezocht naar een antwoord op mijn vraag, maar kon niets vinden. Ik ben in het bezit van een 2e hands Wireless adapter, gekocht via eBay. De verkoper vertelde me dat de adapter prima werkte.
    Als ik mijn Xbox aanzet, dan werkt mijn draadloze adapter echter niet. Het lampje gaat niet branden, niet groen en niet rood. Haal ik de USB aansluiting echter los en sluit deze daarna weer gewoon aan, dan springt het rode lampje aan, wat na een aantal seconden groen wordt. Zoals het hoort dus. De adapter werkt dus wel gewoon goed hierna. Echter, iedere kaar als ik mijn Xbox opstart, moet ik een keer de USB stekker loshalen en weer aansluiten. Pas dan werkt de adapter.

Iemand bekend met dit probleem?

6. VTec

VTec Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit nu ook te kloten met m'n nieuwe router (Wireless N) en de Xbox 360. Met m'n oude Linksys werkt het prima (ook nu) maar zodra ik de Conceptronic Wireless N wil gebruiken dan wil ie geen connectie maken met de router. Hij wordt wel netjes gevonden, maar daar is alles mee gezegd, helaas. Zowel met beveiliging als zonder geprobeerd, maar 't probleem blijft bestaan.

7. Vens

Vens stoer!

Leuk Bevonden:
    0
    ook ik heb een probleempje, zei het een kleine: Ik wil graag de media die ik op mijn eigen pc heb staan (zoals muziek, foto's en dergelijke) op mn 360 krijgen. Deze staat echter gelinked aan de pc van mijn ouders op mijn account. Die gebruik ik alleen niet meer, omdat ik mn eigen pc gekocht heb. Iemand een idee hoe ik dit om kan zetten?

8. Acolyptus

Acolyptus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik bij edit settings (Submenu van network settings), kan ik wireless mode niet selecteren. Alle lettertjes ervan staan in het grijs, hetzelfde geldt voor network bij network settings helemaal onderin. Die lettertjes staan ook in het grijs. In datzelfde balkje staat link met een gevuld rood bolletje, daarnaast staat nog act met een bolletje dat niet gevuld is.

De wireless adapter zelf geeft het rode lichtje aan.Verder doet mijn router het gewoon, want ik heb op mijn computer gewoon internetverbinding. Iemand die mij met dit probleem kan helpen?

9. VTec

VTec Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Al eens de Wireless USB eruit gehaald en weer aangesloten ?

10. Mcp

Mcp Metastasizing

Leuk Bevonden:
    0
    ik zei niets! ^_^

Laatst bewerkt: 8 mei 2008
  11. Acolyptus

Acolyptus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Meer dan 10 keer..

12. VTec

VTec Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mmmm, lastig ;)

Tja, wanneer het niet wil werken dan wil het ook ECHT niet werken. Dat ondervind ik tenminste in combinatie met m'n nieuwe Conceptronic C300BRS4 Wireless router :mad:

Laatst bewerkt: 8 mei 2008
  13. Vens

Vens stoer!

Leuk Bevonden:
    0
    niemand die mij hier mee kan helpen?O-)

14. Avioto

Avioto Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een Wireless Adapter gekocht en aangesloten. Rood lichtje brand, maar als ik Xbox Live connection test doe, staat er bij de eerste test al disconnected. Ik heb 2 adapters, beide doen het niet..

Status code
    Mijn broer heeft ook een wireless adapter (andere 360), en als ik die aansluit doet ie het wel!:confused: Ik heb die wel gebruikt voordat ik die van mij aansloot, kan het daar aan liggen?

Kan iemand mij helpen? kword echt wanhopig. Ik wil heel graag op Xbox Live nl. :)

15. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Rood betekend geen verbinding met Router.
    Misschien is er een MAC-adress beveiliging actief in de router ???

16. Avioto

Avioto Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, bij mijn broer's Xbox werkt het prima. Het probleem is dat mijn Xbox 360 de nieuwe adapter niet herkent. Als ik naar edit settings ga is dat stukje met 'wireless mode' grijs en kan ik dus niet editen.

Als ik de draadloze adapter van mn broer gebruik doet ie het dus wel...:confused:

17. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Werkt het ook niet met de andere USB-poorten op de Xbox360 ??

18. Avioto

Avioto Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nope, ook dat heb ik geprobeerd.

Dit is echt frustrerend:x

19. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Additional Settings > Advenced Settings > Wireless Information.
    Krijg je hier wel de info van de Wireless Adapter te zien ??

Zo niet , dan kan je maar 1 ding doen en dat is bellen met de heldpdesk.

20. Avioto

Avioto Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, daar kom ik niet bij. Maar daar onderaan staat wel 'Wired Mac Address' Het is natuurlijk niet wired.. kan ik dat miss veranderen? Ik heb er wel eens een ethernet kabel in gehad:eek:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina