1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wat betekent dit? (2e keer)

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Pejannl, 11 feb 2003.

  1. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Ik probeer het nog maar eens:

    Voordat ik een foute thread aanmaak... Wat betekent dit:

    Mededeling van Wouter: Gelieve start de mod-crew de centrale topics zelf om een bepaalde lijn te behouden.

    (Staat in het games forum).

    Ter verduidelijking: Ik kan aan deze volzin (?) kop noch staart vinden. Wat is "start de mod-crew"? Wat is een "centraal topic"?

    Gaarne een zinvol antwoord op de vraag.

    PS: Als je mijn vraag niet begrijpt of anderszins te blond bent om iets zinvols te schrijven, schrijf dan gerust niks. Ik zal het niet missen. Maar je hoeft ook het topic niet te sluiten. Wellicht is iemand anders slimmer dan jij (die kans is groot).
     
    Laatst bewerkt: 11 feb 2003
  2. Gerbo

    Gerbo Active Member

    Berichten:
    1.085
    Leuk Bevonden:
    6
    pff het is toch al uitgelegd?

    De laatste tijd hebben we een aantal Centrale Topics gestart over games, omdat er op een gegeven moment gewoon teveel topics over 1 spel kwamen. Zo'n topic ligt onder leiding van een Mod en die bepaalt de lijn van de discussie. (Hij zegt vb: Wat vinden jullie van de gfx? enz.) Het is gewoon heel simpel en eigenlijk staat dat zinnetje er om te voorkomen dat gewone members een dergelijk topic starten. Dat is namelijk alleen voor Mods.
     
  3. Mr.blond

    Mr.blond Active Member

    Berichten:
    911
    Leuk Bevonden:
    1
    dat betekent dat je het aanmaken van een centrale thread moet overlaten aan de crew of mods

    2de keer, als je een antwoord hebt gehad op je vraag hoef je er toch geen 2de thread voor aan te maken
     
  4. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Dat is dan kennelijk in het moderators forum gebeurd, want ik kan nergens vinden wat een 'centrale topic' is?

    Jouw bericht lezend mag je kennelijk geen topic openen met de vraag "wat vinden jullie van de gfx"? Dat zal dan ook wel voor het geluid gelden, maar toch barst het forum van de vragen over "hoe moet ik 5.1 geluid krijgen?". Is dat dan geen centrale topic? En de vele topics over controller S versus grote controller of controller van een ander merk, of controller van een andere console? Is dat ook allemaal een centrale topic?

    Mag ik een vergelijkende vraag stellen over bijv Halo versus TS2 of Brute Force, of hoort dat ook in een centrale topic? En hoort dat dan bij Halo of hoort dat bij... Enz enz enz...

    Volgens mij houd je dan nog maar EEN forumrubriek over, met een vijftal centrale topics: hardware, games, te koop, lan en verboden discussies. Die laatste krijgt meteen een slotje dus blijven er uiteindelijk maar vier over.
     
  5. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Nee, klopt. Daarom maak ik een nieuwe thread aan tot ik een antwoord heb gehad. Goed?

    Overigens: Als je alleen maar lullig wil doen, zoals je al eerder tegen me deed, schrijf dan gewoon niets. Dan heb jij geen last van mij en ik geen last van jou. Lijkt mij een goed en volwassen standpunt voor een crewmember. Voor het overige bedankt voor je ongepaste PM-metje.
     
  6. Mr.blond

    Mr.blond Active Member

    Berichten:
    911
    Leuk Bevonden:
    1
    over die pm, daar reageer ik enkel op de tekst die in het klein gedrukt staat in je eerste post, daar probeer je me onrechstreeks te vernederen hoewel ik je gewoon probeer te helpen, als het vijandig overkwam , mijn excuses dan, maar je onderste tekstje is ook agressief ( of komt zo over), ik dacht dat je al een duidelijk antwoord had gekregen, dus sloot ik hem http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?threadid=17895 hier dacht ik dat je een antwoord had, maar blijkbaar is dat niet voldoende

    edit: indien dat laatste zinnetje effectief op mij bedoeld is, zou ik dat graag even weerleggen:
    1 je had een duidelijk antwoord gekregen
    2 wanneer een antwoord gekregen is en de thread verder niet veel meer te bieden heeft mag hij gesloten worden
    3 ik ben niet dom: ik volg Wiskunde wetenschappen ( 1 van de hoogste richtingen die je kan volgen)
     
  7. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Mocht er een centraal topic bestaan over een spel behoren alle vragen in omtrend dat spel in het centrale topic geplaatst te worden.

    Centrale topics worden geopend door moderators om de boel overzichtelijk te houden (we plaatsen dit dan meteen in het centrale topic overzicht en zetten er een mod op die het beheerd), niet dat iedere newbie denkt 'Hee leuk, ik open ook een centraal topic!', met alle respect voor newbie's uiteraard :cool:.
     
  8. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    1: Ik had een half antwoord gekregen en de thread werd daarop meteen gesloten. Het gevoel bekruipt mij dan dat jij maar hautain besluit dat jouw antwoord voldoende is en daarmee basta. Voor zover mij bekend is communicatie altijd twee richtingsverkeer.

    2: Wie bepaalt a) of het antwoord gegeven is en b) of de thread verder niets meer te bieden heeft? Antwoord op beide: De thread opener die ook de vraag stelde. Zolang hij/zij ofwel geen duidelijk antwoord heeft ofwel het antwoord niet begrijpt is de vraag nog steeds open en is de thread nog steeds zinvol. Ik ben met een nieuwe thread begonnen omdat jouw uitlegloze slotje onterecht was. Mijn vraag was onvoldoende beantwoord.

    3: Eerstens heeft je studierichting niets te maken met domheid of slimheid. Tweedens is wiskunde niet 'hoger' dan een willekeurige andere opleiding. Wiskunde evenals andere zgn b-vakken vereist een abstracte denkwijze. Dat wil niet zeggen dat iemand die wiskunde studeert slimmer of dommer of hoger of lager is dan een ander. Kennelijk ben jij van mening dat jij hoger of slimmer bent dan Bill Gates (die zijn studie nooi heeft afgemaakt). Duh! Kijk eens naar je bankrekening. Bill is vele malen slimmer dan jij, want hij heeft enerzijds de poen binnen en anderzijds nog een fatsoenlijk sociaal leven ook! Iemand die goed kan studeren is mogelijk wel intelligent, maar kan tegelijkertijd een sociale nul zijn. Dat noem ik niet slim. Intelligentie en slimheid/domheid houden wel verband met elkaar maar lopen niet altijd parallel. Hitler was en genie omdat ie miljoenen mensen voor zijn moorddadige karretje kon spannen en tegelijkertijd een idioot en een gek. (Nee, ik wil je niet met Hitler vergelijken - Don't get me wrong).

    Tenslotte merk ik op dat je je al eens eerder 'onhandig' tegenover mij hebt gedragen. Wellicht was ik daardoor op dit moment wat overgevoelig tegenover je hernieuwde 'onhandige' aktie. Het is overigens niet nodig om mij met PMs te bombarderen. Fijn dat ik ineens drie PMs krijg, maar als je echt slim bent dan denk je eerst na over wat je wilt schrijven en stuur je vervolgens een PM en niet drie. Misschien heb je wat bedenktijd nodig alvorens je schrijft wat je echt wilt schrijven?

    Overigens studeerde ik in 1975 al wiskunde aan de uni van Utrecht, dus ik ben in elk geval al langer slim dan jij... :+
     
    Laatst bewerkt: 12 feb 2003
  9. Ikke

    Ikke New Member

    Berichten:
    2.700
    Leuk Bevonden:
    0
    GO pejannl, tja blond en belgisch een dodelijke combinatie ;)
     
  10. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Zover was me teenentander duidelijk aan het worden. Kun je dan ook via de forumzachtwaar duidelijk maken wanneer er een "centraal topic" is, of mogelijk gewoon in de threadnaam aangeven dat het een 'exclusieve topic' betreft en dat elders niet meer over die game geschreven mag worden. (Wel lastig hoor!)

    Kritische opmerkingen en vragen:

    1: Hoe kom ik erachter of er al een ct over een game bestaat? Als je tot deze maatregerl overgaat als 'noob-bestrijding', houd je er dan ook rekening mee dat een noob eerstens niet gaat zoeken of er al over een bep game geschreven wordt en tweedens niet eens weet hoe hij moet zoeken.

    Kijk even in de spiegel, Wouterd. Als jij een nieuw speeltje hebt en je enthousiasme daarover wereldkundig wilt maken dan ga je echt niet eerst even zoeken of een ander daar al over aan het schrijven is. Dan wil je gewoon je emotie kwijt. De doorsnee tiener heeft eens wat extra centjes, of krijgt van zijn pa of ma te horen dat ie een nieuwe game mag uitzoeken. Dan duikt ie vol enthousiasme het forum in. Natuurlijk schrijft ie niet "hoera ik heb centjes" want dan ben je een eikel, maar hij schrijft dan wel typisch zo'n vraag als "Kan ik nou beter Halo kopen of beter DOAX met een pakje papieren servetjes"?

    Als diezelfde knaap een probleem heeft met zijn game gaat ie niet zoeken maar duikt ie weer achter zijn 17" geval en ontstaat er iets in de trant van "Kun je DOAX ook met de linkerhand spelen want ik doe 'het' liever met de rechter?" of iets dergelijks... Enfin, je weet wel wat ik bedoel...

    2: Als je met CTs begint dan ontstaat er een paradoxale situatie. De CTs worden natuurlijk gestart over die games die het populairst zijn en wara het meest over geschreven wordt. Dan krijd je dus het effect dat er 100 topics zijn over een game die maar door 100 mensen gespeeld wordt, terwijl de 'grote' games maar in een enkele topic terug te vinden zijn. Dat lijkt me gek.

    Dus zoek je je rot om iets over Halo of Splinterziel te vinden, terwijl je wordt doodgegooid met allerhande (vaak onnodige) topics over bijv Bloodwake en Whacked (twee games die voor mij 2e of 3e garnituur zijn).

    Volgens mij werkt jullie maatregel averechts. De tijd zal het leren.

    Zo, nu genoeg geschreven voor vanavond. Ik ga nog even spelen.
     
  11. Ikke

    Ikke New Member

    Berichten:
    2.700
    Leuk Bevonden:
    0
    misschien kan ik hier wat duidelijkheid in brengen, iig mbt punt 2 want punt 1 begrijp ik niet helemaal (maar dat ligt vast aan mij hoor) iig, het is dus niet zo dat je 1 topic hebt over 1 game en honderd over een andere, xbw gaat kijken naar wat er op dat moment hot is, dus als er op een gegeven moment 100 topics over bloodwake komen dan komt daar dus een centraal topic voor oftewel die 100 andere verdwijnen dus dus die tegenstelling die jij voorspiegelt zal nooit ontstaan iig.
     
  12. timmio

    timmio GOOAALLLL!!

    Berichten:
    512
    Leuk Bevonden:
    4
    Hmm, die 1e thread heb ik gemist ,maar ik moest ook ff achter m'n oren krabben toen ik die zin las. Je kan d'r zoveel kanten mee op, maar de gedachte erachter was enigzins duidelijk, gelukkig nu..

    alleen gaat het topic nu de verkeerde kant op volgens mij..

    trouwens
    PS: Als je mijn vraag niet begrijpt of anderszins te blond bent om iets zinvols te schrijven, schrijf dan gerust niks. Ik zal het niet missen.
    Ik moet eerlijk zeggen dat toen ik dit las ik het niet grappig vond,maar na het lezen van een reactie verderop vond ik het knap gevonden,, dat getuigt toch ook van een behoorlijk slimheid hoor, want ik ben er mee eens dat je opleiding daar niet zoveel over zegt..

    oja,ik zeg het er maar bij,no offense , maar ik wilde gewoon effe reageren of die vraag waar het in het begin om ging.
     
  13. Ikke

    Ikke New Member

    Berichten:
    2.700
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: Wat betekent dit? (2e keer)

    ik vond die opmerking wel grappig (ps ik ben ook blond :))
     
  14. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Uiteraard, dat begrijp ik. Daar komt dan de moderator om het hoekje kijken die de persoon daar op wijst, het topic sluit en een verwijzing naar of het centrale topic of het centrale topic overzicht, dat hier te vinden is.

    De tijd zal het leren ja, als het misloopt wordt er, vanzelfsprekend, iets verandert.

    Er zijn een aantal 'requests' en suggestie's geweest omtrend subfora over popi games als Halo, Splinter Cell en Bloodwake (:+). Dat willen wij, mods en admins, echter liever niet (nog verdere opdeling v het forum wordt ook alleen maar onoverzichtelijk, lijkt ons). o.a. GoT heeft ons geinspireerd tot het maken van de 'centrale' topics. Daar kunnen de fans verzamelen en praten over de spellen. Daarmee neem je de nadelen van subfora weg, en creeer je een aantal voordelen: Mensen die het spel nog niet kennen kijken ff snel in het topic, zien wat screenshots en gaan er meer over lezen.

    Uiteraard moet je nadenken over wanneer je een centraal topic start, zo is er gister op verzoek een FIFA 2003 topic geopend. Dat spel was al niet zo heel populair hier op het forum en heeft tot nu toe nog maar 5 replies gekregen; Matig.
     
  15. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Als een bepaalde centrale topic toch niet zo werkt, zakt ie vanzelf wel naar beneden lijkt mij.. dus lijkt me ook niet zo'n groot probleem.
     
  16. Clawviper

    Clawviper New Member

    Berichten:
    1.994
    Leuk Bevonden:
    0
    ik begrijp zoiezo niet waarom dat vorige topic gesloten werd..
    Het lijkt wel of alles dicht moet tegenwoordig. Als de vraag beantwoord is dan zakt hij toch gewoon naar beneden, ik zie niet in waarom die dus gesloten werd :confused:
     
  17. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Mjah daar erger ik me ook lichtelijk aan.
     
  18. Ikke

    Ikke New Member

    Berichten:
    2.700
    Leuk Bevonden:
    0
    wouter nou mis ik heel mijn punt in je uitleg maar ik had toch wel een beetje gelijk?
     
  19. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    We kijken idd naar wat 'hot' is ja.
     
  20. Ikke

    Ikke New Member

    Berichten:
    2.700
    Leuk Bevonden:
    0
    pffffffff, gelukkig :);)
     

Deel Deze Pagina