[Algemeen] Grand Theft Auto [Deel 9]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Shizzel, 30 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.034
    Leuk Bevonden:
    5.847
    Nee dat weet ik niet, maar ik hoop het wel. :cool:
     
  2. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    :thumbs: Zeker weten! Die gebouwen vragen er om.
     
  3. Marco82

    Marco82 Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    8
    Gisteren de grootste anti-climax gehad....

    Ik liep in een tunnel bij de haven op eiland één, liggen er daar drie molotov cocktails. Ik pak ze op, ren naar de straat en jat wat auto's om ze naast elkaar neer te zetten. Dat is zo gedaan, maar de politie heeft me door en schiet op me. Ik ren ff terug en hoor BOEM, explosie gemist...

    Tweede keer dan maar. Zelfde riedeltje, helaas wéér politie. Ik mis de explosie weer omdat ik dekking moet zoeken. Frustratie neemt toe.

    Derde keer dan. Alles zonder problemen, geen politie, molotov cocktail op het dak en de auto's fikken. Begint het (*@&*@&*&@ te REGENEN! Al het vuur dooft en ik zie weer niks.

    AAARGH!
     
  4. Ferror

    Ferror resU deretsigeR

    Berichten:
    457
    Leuk Bevonden:
    0
    Die nieuwe kleren etc. zijn voor zowel de X360 als de PS3.
    De X360 krijgt ook nog een uur of 10 aan extra content.

    So I've heard.
     
  5. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Waar ik me een beetje aan irriteer is die map, waarom in hemelsnaam een gele streep ik kan het amper zien soms die groene streep is niet veel beter. Het enige wat het nog een beetje goed maakt is die GPRS, ik speel niet op een HDtv misschien is dat het verschil maar ik vind het wel crap gedaan in vergelijking met Saints Row waar het wel duidelijk was.
     
  6. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Zal wel aan je TV liggen idd. Bij mij is het gwoon goed te zien, alleen die blauwe soms wat minder. Die GPS functie dat ie een piepje geeft als er een bocht aan komt is wel handig. Hoef je niet elke op die map te kijken of er een bocht aan komt. Zeker nu je de stad nog niet goed kent.
     
  7. Docc

    Docc Lash LaRue

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben nu met de missies al ver gevorderd. Heb er zo'n 80 gedaan en heb er nog 10 te gaan. Zij-missies heb ik nog weinig gedaan. Maar ben met iedereen goed bevriend en kan al die extra's van hun gebruiken.

    Ik begin het nou alleen steeds iets minder te vinden. Net zoals een nieuwe auto. De eerste drie maanden is het leuk en daarna ben je het gevoel kwijt. Dat gevoel heb ik nu ook met GTAIV nu ik bijna aan het eind ben. In het begin was het echt een vette game en de missies zijn allemaal echt supervet maar nu begin ik steeds meer te zien hoeveel er eigenlijk mist en hoeveel er niet klopt of veel beter had gekund.

    De missies zijn allemaal heel erg vet en heb ik niks over te klagen. Allemaal heel erg vet gedaan, en ik hou van die simpele hit-missies waar je iemand moet whacken en meer niet. En natuurlijk tussendoor de grote missies met grote indoor en outdoor shootouts, met als hoogtepunt natuurlijk de bankoverval, dat was erg vet!

    Maar nu laat ik die missies even links liggen om wat rond te rijden en te kloten en gelijk vallen sommige dingen gelijk op. Het zijn allemaal kleine dingetjes (sommige wel heel klein) maar toch merk je het wel. Het AI-verkeer is weer zo dom als een drol. Als je voor een stoplicht staat te wachten wordt je van achteren geramd omdat de AI jou niet als een bestuurder ziet maar als een obstakel. En dus rammen ze na een paar seconden wachten tegen je aan of scheuren ze over de stoep om je in te halen en maken er een chaos van. Heel erg slordig, terwijl je hier in San Andreas geen last van had, zelfs als ik in een vrachtwagen met dubbele trailer zat wachtte de AI nog netjes achter je. En in GTAIV dus niet meer.. En als je achterin de taxi stapt rijden ze ook alles kapot, als je op de plaats van bestemming komt rijden ze lantaarnpalen de grond uit, en als je naar je safehouse gaat rijden ze vaak je mooie Ferrari's in de prak!

    Het is ook vervelend dat je helemaal niet van de politie kan ontsnappen als je in een helikopter zit als je 3 sterren of meer hebt. Ook al knal ik de politiehelikopter neer en vlieg er dan vandoor, je raakt ze nooit kwijt omdat de cirkel altijd op jou gecentreerd blijft. Ook wel jammer maar aan de andere wel een beetje logisch.

    Wat ik minder logisch vindt is dat als de politie achter je aan zit, je helemaal niet op de metro kan stappen!! Ik was bezig met een vette achtervolging door allemaal steegjes, klom over hekken, rende door appartementen en met nog maar een klein balkje health vluchtte ik de metro in. Nadat ik bij het perron kwam, bleek dat alle metro's op volle snelheid voorbij reden en er geen enkele voor je stopt! Dat is toch ook heel erg stom?? Het zou toch juist vet zijn als je op de metro kon stappen om aan de politie te ontsnappen? Nu moet je de rails oprennen en een kwartier over de rails lopen voordat je ze kwijt bent en weer bij het volgende station het perron op kan. Dan spring ik liever op de metro, en ik snap niet waarom ze dat zo hebben gedaan dat je niet op de metro kan stappen..

    Dan zijn er nog de wapens. Dat zijn er natuurlijk ook veel te weinig! 2 pistolen, 2 SMG's, 2 shotguns, 2 Assault rifles, 2 snipers, een honkbalknuppel, een mes en een rocket launcher. Dat stelt toch geen ene kut voor. Zelfs in Vice City had je meer wapens, van revolvers tot aan een kettingzaag en vlammenwerper. En heel veel verschillende soorten machine guns en pistolen etc. Ook in San Andreas had je veel meer wapens. Op de screenshots van GTAIV zijn ook veel wapens te zien die helemaal niet in de game zitten (silenced pistol bijvoorbeeld zou PERFECT passen in GTAIV, aangezien er op elk kruispunt wel een politieagent staat), echt veel te weinig, helemaal als je bedenkt dat je daarentegen naar de hoeren kan gaan, en je kan laten pijpen, trekken of neuken. Totaal nutteloze shit en een tijdverspilling.

    Ook de kleding is niet veel soeps. Je hebt misschien 2-3 kledingstukken die er mooi uitzien, en de rest is net zulke troep als in San Andreas, simpele truien en broeken waarvan je weet dat niemand ze ooit zal dragen.

    Ook zal je (als reactie op Saints Row) alle telefoonnnummers kunnen bellen die je tegenkomt. Daar klopt ook niks van. In de taxi staat bijvoorbeeld 'DRIVERS WANTED' met een nummer eronder, maar als je dat nummer belt gebeurt er niks. Ook op internet als je bijvoorbeeld op AutoErotica aan het kijken bent en er staan nummers bij auto's die te koop staan, kan je deze niet bellen.

    Ook is je geld nog steeds helemaal niks waard. Er is beloofd dat je geld nu veel meer waarde zou hebben en je er zuinig mee om zou moeten gaan. Ik heb nu bijna 600,000 op mijn rekening staan, en het enige waar ik het aan uit KAN geven zijn taxiritjes van hooguit 50 dollar en een uurtje bowlen wat een tientje kost. Zo heeft je geld totaal geen waarde. Laat dan de mogelijkheid open om er bijvoorbeeld exclusieve auto's voor te kopen of huizen. Want nu heb je er helemaal niks aan.

    Verder zou je ook nog overal op kunnen klimmen, van telefoonpalen tot aan brandtrappen. Maar hier is ook niks van waar. Aan een paar gebouwen heb je een ladder, maar de brandtrappen zijn allemaal onbereikbaar en dus weer mis je iets wat vooraf beloofd was, namelijk dat je ook verticaal de stad zou kunnen ontdekken.

    En dat je je auto niet kan tunen vind ik ook een klein gemis. Het is toch vet om je auto een mooi kleurtje te geven of nieuwe rims. Zo krijgen ze auto's ook waarde, want die hebben ze nu ook al bijna niet. En net als in alle GTA's (van deel 3 tot en met nu) is weer het derde eiland het saaist, er is echt geen drol te beleven :p

    Allemaal kleine dingetjes waardoor ik toch het gevoel mis dat er enorm veel te doen is buiten de missies om zoals in San Andreas. Ik hoop dat al dit soort dingen bewaard zijn gebleven voor de DLC.
     
    Laatst bewerkt: 2 mei 2008
  8. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Ik erger me vooral aan het rijden, als je een beetje vaart hebt kan je gewoon onmogelijk een fatsoenlijke bocht maken met de meeste auto's. Dit is echt heel frustrerend bij een achtervolging etc. Voor de rest hele chille game:)
     
  9. Achillias

    Achillias Guest

    Ik moet nu ene Goldberg gaan interviewen voor Francis en hem daarna omleggen (maandag 12:00) maar zie hem niet op de kaart staan? Iemand enig idee waar ik moet zijn?
     
  10. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd, in GTA:confused:A kon je dan heerlijk met de handrem er door heen sliden maar dat kan nu niet echt meer. Als je nu de handrem gebruikt dan glijd je 100 meter door(beetje overdreven IMO).
     
  11. Dead Rising

    Dead Rising viel tegen

    Berichten:
    690
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan je eigenlijk een custom radio zender maken met je eigen muziek?
     
  12. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Je krijgt 3 uur van te vore een berichtje en dan krijg je een dingetje op je map.
     
  13. lol

    lol Active Member

    Berichten:
    378
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net de story uitgespeeld en wat een einde _O__O_
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Eerste 1,5 uur van GTA er op zitten en mijn indruk is zeer goed. Dit gaat zeker een game worden waar ik me nog erg mee ga vermaken. Vette stad die echt leeft en nu al het gevoel dat er TE veel te doen is.

    minpunten:

    - Net een paar dagen AC gespeeld en dan doen deze graphics wel even pijn. Kan me voorstellen dat je na 5 uur koppijn hebt
    - Kan mijn gsm nauwelijks lezen. Welke malloot heeft dit getest. Heb het scherm al helderder, maar nog helderder wordt lelijk.
    - Hij loopt wel erg vaag door de bochten

    Wordt zeker een vette beleving.
     
  15. egelhunter

    egelhunter It's all in the game

    Berichten:
    1.842
    Leuk Bevonden:
    49
    * Idd AC is wel een van de mooiste games op het moment grafisch. Maarja ik vind gtaIV echt niet slecht, als de zon opkomt dan ga maar eens van de skyline genieten, zo mooi. En dat iemand koppijn krijgt na uren gamen?? Nog geen last van gehad. En ik kan mn gsm gewoon prima lezen. Heb je wel HD tv?

    Weet iemand trouwens of er ook een boot naar t vrijheidsbeeld vaart of in ieder geval vervoer? Heb nog niks kunnen zien. Kan er alleen naartoe zwemmen of vliegen of varen met een gejatte boot.
     
    Laatst bewerkt: 2 mei 2008
  16. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Dat gsm lezen is idd te belachelijk voor woorden. En dan zeggen heb je wel een HD tv... dat zou toch helemaal niet nodig moeten zijn :confused:
     
  17. king kai

    king kai xbox360

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    Het klopt dat de graphics op zich slecht zijn, maar je moet het wel een beetje relativeren. Kijk hoe groot die stad is, wanneer je dit meeneemt ziet alles er wel erg mooi uit vind ik. (en GTA heeft nog nooit bekend gestaan op grafisch gebied)

    GTA San Andreas vind ik ook nog altijd het leukst, er was heel veel te beleven. Ik zit nu nog steeds met GTAIV in het eerste deel, dat is alleen maar een donkere grijze stad waar bijna niks te beleven is.

    De AI van de politie en ambulance is ook erg slecht. Wanneer ik ze met zwaailichten zie rijden zijn ze altijd binnen 5 seconden tegen een muur geparkeerd.

    Wat ik nog het vetst vind is hoe alle mensen overal heen vliegen als je ze beukt (met die nieuwe physics engine?). Wanneer je ze raakt vallen ze allemaal heel erg realistisch, en het ziet er fantastisch uit!

    Al met al zou ik de game een 9 geven, de hele GTA ervaring vind ik wel geweldig!
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Zeker een hd-tv hier. *Patst nog even met pana plasma en vette dts surround set* :+

    Graphics zijn zeker te verklaren, echter het is wel even wennen. AC is trouwens ook voor een groot deel free-roam. Ok niet zo uitgebreid, maar toch. Het is ook meer de hoofdpijnfactor waar ik mee zit ;)
     
  19. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ik heb een normale tv (Geen HD is nog steeds normaal toch? :+) en ik kan het prima lezen.
     
  20. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Ik heb maar een gewone tv en ik heb totaal geen moeite bij het lezen van mijn gsm

    Ik heb nog een vraagje. Moet je na de multiplayer ook saven of slaat die de statistieken automatisch op?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina