1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 17]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 1 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Jah je moet meer dan zoveel dagen geregistreerd zijn om dat suptopic te mogen bezoeken..
    Hier dan maar:
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Is er ook een alternatief voor hdmi?
    Ik heb nog een oude xbox vanaf de launch met een super dvd drive en die wil ik houden en een oude kopen voor alleen hdmi lijkt me wat too much.
    Een converter of een DIY oplossing mogenlijk voor hdmi?

    Of toch een xbox zoeken met hdmi aansluiting..?
     
  3. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Als jij in een winkel ben, dan kan jij zonder naar de kaartjes of het model van de tv te kijken, zien of een tv hdready of full hd is?

    Ik zie het niet (bij een goede tv) en vindt het dus het geld niet waard. Als ik een full hd tv bekijk, zie ik geen mooier beeld dan op mn hdready. Nogmaals: het switchen van full hd naar 720p op een full hd tv heeft natuurlijk helemaal geen zin.

    Als jij het wel ziet, moet je een full hd kopen.
     
    Laatst bewerkt: 30 apr 2008
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Er zijn wel converters tekoop zoals deze ,
    [​IMG]

    Alleen zijn ze behoorlijk prijzig.

    Het zit ook tussen de oren.
    Als jij vertelt aan een leek dat FullHD beter is dan geloven ze het ook.

    Mijn zwager denkt nog steeds dat zijn LE32S62B een Plasma is en dat de HDMI speciaal gemaakt is voor de Wii.
    Toen hij de "plasma" kocht werd het hem door de verkoper vertelt en hij kan het weten.
     
  5. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe maak ik de mooiste foto's van mijn tv met beeld erop? Donkere kamer/geen flitser?
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Paar tips.
    1. Geen directe lichtbron op de tv.
    2. Kamer zo licht mogelijk , voorkeur daglicht.
    3. Flits helemaal uit.
     
  7. Shizzel

    Shizzel Guest

    Kom net van de MediaMarkt Hengelo, en zag daar de Samsung 42C91 staan: wat een schatje :eek:. En voor een klein prijsje van 800 euro, goedkoper dan bij Goedkopen.nl zelfs!
    Denk dat ik hem daar maar ga halen, maar wat voor ervaring hebben jullie met onderhandelen bij de MediaMarkt? Krijg je bij zo'n TV er zo 50 euro af als je vraagt naar een mooi prijsje, of moet je allemaal tactieken gebruiken? Als ik hem voor zo'n 750 euro mee zou kunnen nemen, en ik mijn TV snel kan verkopen, kan ik hem aan het eind van de maand al kopen namelijk *).
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Slechte ervaringen.

    Wilde een tijdje geleden bij de MM (Hengelo) een nieuwe digitale camara kopen en natuurlijk was de demo weer het laatste model.
    Hij wilde mij de demo wel verkopen maar kreeg geen cent korting.
    Hij heeft de camara mogen houden .

    Heb ook een keer een portable dvd-speler gekocht daar en ontdekte onderaan de doos een sticker met een RMA nummer :mad:
    Had voor dat ding het volle pond betaald , natuurlijk meteen de volgende dag terug gebracht.
     
  9. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat betreft 32 inch, daar heb je zeker wel deels gelijk in. Of je een verschil gaat zien tussen SD, HD en Full-HD heeft alles te maken met een paar factoren: de scherm grootte, de kijkafstand en het onderscheidend vermogen van je eigen ogen. Over het algemeen mag je wel stellen dat 1080p op een 32 inch scherm bij een kijkafstand van 3 meter zinloos is.
     
  10. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus jij wil beweren dat het verschil tussen een native 1080p bron en een 720p bron niet te zien is op een Full HDTV?
    Ermm... juist
     
  11. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Het schakelen tussen 1080p en 720p op een full hd scherm is werkelijk totaal zinloos. Dat begrijp je toch zeker zelf wel????
    Als jij het op die manier bekijkt, dan begrijp ik wel dat jij denkt dat het verschil te zien is.

    Het gaat erom, of je een verschil ziet tussen een hdready scherm en een full hd scherm, wanneer deze bijvoorbeeld een Blu-ray laat zien.
    Ik zie geen scherper beeld op mn hdready plasma, dan op een full hd.
    De verschillen zijn zo klein, dat ik het geld er in ieder geval niet voor over heb.
     
    Laatst bewerkt: 2 mei 2008
  12. Giokeh

    Giokeh JRPG-fanboy

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi allemaal!
    Heb deze middag het supernieuws te horen gekregen dat ik voor m'n verjaardag een LCD'tje mag gaan halen en m'n ouders heel wat bijleggen, kortom ik heb zo'n 1300-ish euros te spenderen.
    Ik ben op dit moment aan het twijfelen tussen deze 2 jongens.
    -LG 42LG5020
    -SAMSUNG LE40A557

    Kijk en oordeel wat jullie zouden nemen en graag waarom, naar mijn bescheiden mening zou ik voor de LG willen gaan omdat ie net iets groter is en voor wat ik begrepen heb ook iets lekkerder is om te gamen, kan natuurlijk compleet fout zitten!
    Ik hoor het graag :) \o/

    Ow en aangezien ik nu toch op de vraagtour ben, welke cabel zou ik nu moeten aanschaffen om met volle teugen van m'n HD te kunnen genieten? heb zo'n Xbox 360 Component HD AV Cable.

    Ik benadruk dat ik GEEN elite bezit.
     
    Laatst bewerkt: 2 mei 2008
  13. Achillias

    Achillias Guest

    Na een jaar te hebben genoten heb ik toch besloten om mijn Samsung S81 26 inch te verkopen om voor een grotere en nieuwere model te gaan.


    Welke series zijn er tegenwoordig van Samsung (ja het wordt een Samsung zo tevreden over die dingen). Wil me er rustig op oriƫnteren en het net afstruimen voor de goedkoopste en beste opties.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 mei 2008
  14. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Je moet jezelf eerst nog een paar andere dingen gaan bedenken.
    - Hoever zit ik van het scherm
    - Hoe is de normale ontvangskwaliteit van kabeltelevisie

    Dan moet je de specs gaan vergelijken en het uiterlijk.

    met de Samsung heb je in ieder geval 1080p (fullhd) over component HD av kabel.
    bij de LG weet ik het niet zeker. kan wel.
     
  15. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Giokeh, overweeg deze eens, Panasonic TH-42PY70 al te krijgen voor +/- 1200 euro. Echt een goed scherm!
     
  16. Moulijn

    Moulijn Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de foto's. :thumbs: Heb deze plasma nog niet eerder in een winkel kunnen bewonderen (misschien dat ik niet goed zoek), vandaar enkele vragen:

    1) Zie ik het op de foto's goed dat er een zwarte lijst omheen zit die iets een spiegeling weergeeft (vergelijkbaar met de samsung?). Tot nu toe twijfel ik nog erg over het design (hoewel dat voor een tv niet het belangrijkste is, maar goed).

    2) Op de foto lijkt je kamer erg licht. Heb je veel last van lichtinval en hoe reageert je plasma daarop? Is de weerspiegeling bijvoorbeeld te vergelijken met een oude crt? Hoewel ik overdag werk en voornamelijk s' avonds de 360 aan heb, wel ik in het weekend ook nog wel eens spelen.

    Heb hier nog een oude philips matchline staan, die het gaat begeven (hij moet eerst 20 min 'warmdraaien' voordat ik alle zenders kan zien |:-. Ik twijfel tussen de pana TH 37PX80 en een samsung (nieuwe) 5 of 6 serie van 37 inch. Hoor graag jullie mening :thumbs:
     
  17. BBE TheOne

    BBE TheOne BBE Forever!!!

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    He Mannen! Hier wat foto's van me nieuwe Samsung LE40A656!!!:thumbs:

    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]


    Ik heb mijn oude LE40M86BD verkocht en deze aangeschaft! Het is echt een aanrader! Zwart is ook echt Zwart, het is een goede verbetering vergeleken met me oude tv!.
    En die rode rand valt niet op! het is juist erg mooi en stijlvol!

    Ciaooooo_0/
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Zelf gebruik ik de VGA-kabel omdat deze gebruik maakt van de volledige resolutie van mijn LCD (1360x766).
    Helaas ondersteund mijn toekomstige Sony FullHD via VGA maximaal maar 1366x786 dus zal ik weer terug moeten naar Component om van 1080p te kunnen genieten.

    Volgende week even naar Sony bellen en vragen hoe het nu zit met de levering van de KDL-40D3500.
    Hij staat nu al 7 weken in bestelling :mad:
    Heb de gratis dvd-speler DVP-NS78H (1080p) vorige week gekregen , maar had liever eerst de FullHD thuis gehad.
     
  19. enzowpablo

    enzowpablo Active Member

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooi man, goed beeld.
    Beter dan ik had verwacht van een LCD.
    Alleen jammer van die rode rand, maar dat is mijn mening.

    Ik ga zelf weer voor een plasma dit keer mischien ook van Samsung: PN50A550
     
  20. Giokeh

    Giokeh JRPG-fanboy

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Striker NL, dankje voor de tips.
    @ Chiem dankej voor de aanbeveling.

    Ik heb vandaag deze vroege morgen mijn voordeel kunnen doen bij MediaMarkt ivm 11% korting op alle spullen van Philips en heb me deze beaty aangeschaft Philips 42PFL7603D.
    Ik hoop nu dat ik goed gekozen heb :D
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina