Xbox 360 op zn max?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Martijnn, 5 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Martijnn

Martijnn Disco disco, good good!

Leuk Bevonden:
    764
    Ik heb het idee dat de xbox 360 op zn maximale zit. Kijk maar naar GTA 4, de framerate is niet optimaal, heeft veel framedrops. Volgens mij is de gemiddelde framerate zelfs lager dan 30fps. Zouden de games nog mooier worden op de 360 en nog soepeler? Ik weet het niet, ik dacht dat met next gen die framerate problemen eindelijk eens over waren. Maarja ze pushen het to the limit en dan heb je dat...

2. Appelkruimel

Appelkruimel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft allemaal met optimalisatie te maken. De PS3 versie loopt niks beter, zit die ook op zijn max? Nee, beide consoles niet: het ligt aan het type games en een hele hoop optimalisatie.

3. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Misschien zit de PS3 al wel op z'n max! :+

4. AgentSmith

AgentSmith Guest

In augustus kunnen we nog Brothers in Arms verwachten, ik verwacht hierbij geen framedrops en pop ups.

5. tmffirework

tmffirework Willem II Tilburg!

Leuk Bevonden:
    0
    het komt ook omdat de wereld zo geweldig groot is. Gears of War II zal echt mooier worden, en zonder framedrop (ahoewel ik dit bij GTA nog nooit heb gehad, enkel pop-ins komen er soms) maar dat komt gewoon omdat die levels veel kleiner zijn en dan is het makkelijker om te draaien ook al zijn de grafics nog een stuk beter.

6. Beawulf Agate

Beawulf Agate aka Mad Murdock

Leuk Bevonden:
    1
    ik heb het spel niet, maar algemeen denk ik niet dat de 360 al op z'n max zit. Het ligt aan de game en daarbij de gebruikte mogelijkheden.
    Ik verwacht eigenlijk nog veel meer in de toekomst van de 360 als je zou een beetje in het verleden kijkt.
    Een goed voorbeeld waren de oude xbox games. Waarvan ik dacht nou we zijn er nu wel, komt er nog een veel betere en grafischer vervolg uit (bijv. Ghost Recon reeks, vergelijk de eerste Ghost Recon maar met Summit Strike)

7. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    En framerate in GTA 4 loopt gewoon vloeiend, zelfs met veel mensen/autos om je heen. Dat was wel anders in Saints Row, nee de 360 kan nog veel meer laten zien. Mafia 2 en Fable 2 laten weer een stapje verder zien dan GTA4.

8. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Precies, en wat te denken van Gears of War 2. Deel 1 blies mij en vele anderen al weg, en datzelfde gaat GoW 2 doen denk ik.

9. Warrior X

Warrior X Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    2
    ik moet zeggen gta4 loopt beter op de 360 dan ps3 maarja als je op hdtv speelt is het sowiso al mooi :)

10. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    En waarop baseer je dat GTA IV beter loopt op een 360 dan op een PS3? Want ik heb beide consoles en ik heb hem op de PS3, en de 360 versie heb ik ook gezien en gespeeld en ik merkte toch echt geen verschil.

11. Chiem

Chiem Chemical Waste

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb idd het idee dat de 360 al behoorlijk tegen zijn max aanzit. Geldt overigens ook voor de PS3. Ik ben dan ook van mening dat het wel heel ongeloofwardig is dat Sony stelt dat de PS3 makkelijk 10 jaar meegaat. De "levensduur" van de console`s zal deze ronde kleiner zijn simpel weg omdat de concurrentie simpel weg veel groter is dan deze was ten tijde van de PS2.

12. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Qua vergelijking van GTA IV op de Xbox 360 en Playstation 3 merk ik weinig tot geen verschil. Het enigste wat mij opviel is dat de 360 versie meer kleur heeft.

13. Chiem

Chiem Chemical Waste

Leuk Bevonden:
    0
    X360 hogere reso
    PS3 meer auto`s en voetgangers

Om maar eens iets te noemen.

14. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Ja, de PS3 heeft zachtere kleuren. Het is maar net wat je mooier vind. Maar qua hoe het spel loopt heb ik geen verschil in beide versies kunnen zien.

15. Warrior X

Warrior X Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    2
    nou als ik met de xbox 360 onder de trein rijd (veel schaduwen etc) dan gaat ie bij de ps3 merkbaar wat trager dan de 360

16. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    En de ps3 versie schijnt op 640p (wat geschaald wordt naar 720p) ipv native 720p te lopen. Dat zal ook wel wat aan reken kracht schelen.

17. Insane/Erret

Insane/Erret If in doubt.. Flat out

Leuk Bevonden:
    108
    ik heb geen last van framedrops met gta op de 360, dat is echt onzin

18. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Gisteren had ik alleen een probleem dat hij de textures niet goed laadde. Alles duurde lang, ik zweefde even met de motor in de lucht en je zag nergens detail. Maarja, dat is gewoon bad luck hebben. Voor de rest ben ik nog geen problemen tegen gekomen.

19. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik heb eerder het gevoel dat GTA IV niet helemaal perfect is en dat eerder aan de ontwikkelaar ligt dan de Xbox 360 ... Ik verwacht veel van games als Alan Wake, Gears of War 2 en Ninja Gaiden II.

20. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Geen enkele game is perfect Fardo.

Met een gigantische sandbox game als GTA IV vind ik eigenlijk dat de technische beperkingen erg meevallen. Een spel als NGII loopt veel soepeler, maar heeft veel minder geavanceerde belichting en schaduwen als GTA IV. Het is altijd de keuze van de ontwikkelaar wat voor consessies hij doet. Dit zal altijd zo blijven, is altijd al zo geweest.

En om op de topicstarter zijn post terug te komen; de 360 draait vast wel op zijn max met de meeste spellen, maar qua effectieve 'output' gaat het niveau ongetwijfeld nog flink omhoog. Gears of War II zal dit vast laten zien, maar spellen die daarna gaan komen zeker ook.

De meest geavanceerde spellen op een console, komen meestal tegen het einde van de levenscyclus pas voorbij. Zie God of War II bijvoorbeeld op de PS2.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina