PS2 beter dan Xbox.

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Tommy Vercetti, 26 jan 2003.

1. illa

illa Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    vraagje

Ik heb net besloten om een Xbox te kopen, heb jarenlang psx en ps2 gehad en ben een 1/2 jaar geleden overgestapt op de gamecube, wat een rotding is dat zeg, ik vond het echt helemaal niets en dan die games, als er 1 toptitel bijzit is het veel, die heb ik dus verkocht. Nou ben ik benieuwd wat ik van de xbox ga vinden als echte ps2 er, als je alleen al kijkt naar wat hij allemaal meer kan dan de andere twee consoles lijkt het mij een topaankoop met heel wat titels in opkomst, wat vinden jullie, doe ik hier goed aan?

2. Keeper

Keeper Obi-Jan

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind van wel, en zeker met de komst van halo2, fable, doom III, sudeki enz.

3. RuffRyder

RuffRyder 360º

Leuk Bevonden:
    2
    Ik ook, kijk alleen maar naar de toekomst. :cool:

Xbox Live.. Al die games..

:'-(

4. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    toppers = relatief..

games als splinter cell en gt3 zijn mischien toppers in hun genre, maar als het genre je niks doet, wat dan?

welke games je goed vind schijnt ook af te hangen van je woonomgeving.. als we naar japan kijken waar het afgelopen jaar nintendo met 6 top-20 noteringen de succesvolste verkoper was, en dat dan vergelijken met belgië waar de gamecube blijkbaar nogal bagger verkoopt kan je bijna alleen maar tot die conclusie komen..

ik lees reviews omdat ik het leuk vind en omdat de objectieve informatie (graphics, levensduur etc) wel bruikbaar zijn bij het kopen van een game.. op een punt alleen zou ik mijn aankoop nooit baseren..

5. dende0611

dende0611 SegaFanboy

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gezegd als je toppers wilt bepalen.

Toppers bestaan in mijn ogen namelijk niet, je vindt een spel leuk of niet punt. Ik vind Super Mario Bros 3 leuk, maar Super Mario Sunshine niet. De een is voor mij dus een topper maar de ander niet.

Ik bedoel als jij een topper wilt hebben die universeel is, ondanks wat de Gamers of jii ervan vindt. Dan kom je in het straatje van :"wat is een topper voor de developer en distributer". Anders kan ik niet zeggen wat een algemene toper is.

Want wat voor de een een topper is hoeft voor mij geen topper te zijn.

6. Witkees

Witkees Dutch Ghost for LIVE

Leuk Bevonden:
    1
    Wanneer je niets leuks kan melden over de Xbox en alleen de voordelen van een ander ziet .........

Kun je het beste dat ding verkopen en lekker een ander forum opzoeken !!!

7. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    was dat een algemene opmerking, of was die gericht op een bepaald persoon?

8. NatureGoneWild

NatureGoneWild Nuub on steriods!

Leuk Bevonden:
    5
    Maakt niet uit,een console wars forum met alleen xbox'ers erop.... hm... not possible,denk ik dan toch,in any way,als je vind dat andere hier niet mogen komen moet je gewoon dit deel van het forum zelf niet bezoeken,maar dat is mijn mening

9. Parasite

Parasite Ryu Hayabusa

Leuk Bevonden:
    3
    ?????
    |:-

10. Witkees

Witkees Dutch Ghost for LIVE

Leuk Bevonden:
    1
    Ik kreeg even het idee dat we de xbox in het algemeen aan het afzeiken zijn en dat is niet mijn mening.

Ik vind alles toppie (beeld, geluid, controllers) !

Dat bedoel ik te zeggen, dit keer op een andere manier

11. Meneer Eric

Meneer Eric High Performer

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry hoor maar je moet niet alle Ps2 games opnoemen als men je naar topgames vraagt hoor ;)
    Enkel de onderlijnde zijn echte topgames....

12. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    en de onderstreepte vind ik persoonlijk ook kutgames.. ben geen ff fan, en van stealth 'm ups en realistische racespellen houd ik al helemaal niet..

13. Vaag

Vaag Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Hey mensen,

Dit is mn eerste post hierzo en ik explain why :
    Ik ben echt van nature een playstation gamer.
    Toen ik nog een klein angelootje was had ik bijna alle console's in mn kamertje staan,maar door de komst toen van de psx,heb ik de rest eruit geflikkerd.

Zulke graphics en gameplay vond ik gewoon ernstig mooi en dus besloot ik alles op de psx terichten.
    Toen de ps2 uitkwam heb ik ook maar weinig getwijfeld of ik kocht hem direct bij de launch al.
    In het begin was ik helemaal weg van de graphics,maar ik moet eerlijk toegeven dat ik nu veel betere heb gezien op de xbox.

Tuurlijk,games als gta (vice city) zijn niet zo super mooi,maar tis uiteindelijk toch de gameplay waar het om draait he.
    Final fantasy X,Metal gear solid,Devil may cry;
    Het zijn stuk voor stuk super spelletjes hoor.
    Hier laat ik het ook meteen bij,want uiteraard smaken verschillen he.

Toch,begon ik in het begin van deze week tetwijfelen hoor.
    Met de komst van xbox Live! over 2 weekjes heb ik besloten om een xbox tegaan kopen.
    Uiteraard begint mn collectie met weinig spelletjes,maar ik zal hem veel gaan gebruiken voor het online gamen.

Vanmiddag ga ik mn xbox halen,en over 2 weekjes uiteraard het live gebeuren :)

Ik ben zeer benieuwd hoe de games van xbox nou ECHT zijn,want van al die verhalen word je ook niks wijzer toch ?
    Ik bedoel,je mening hoor je eigenlijk pas tegeven als je ook daadwerkelijk iets gespeeld hebt.

Jammer genoeg geven veeeeelste veel mensen een oordeel over iets wat ze helemaal niet kennen.

Voorbeeld:
    Ik ben een rotterdammer he,maar woon met mn meissie samen in amsterdam:)
    Je moest eens weten hoeveel mensen zo fucking snel een oordeel klaar hebben liggen joh.
    Gelukkig sta ik er een beetje boven en heb ik een grote bek op de momenten dat het nodig is maartoch?

Nou mensen,fijn weekend iedereen hierro en ik denk dat je me hier nog wel een paar keer zal zien hoor :)

Ciao

14. Lord<>Snowboard

Lord<>Snowboard ~XBW Member~

Leuk Bevonden:
    4
    awel goeie post se :p gezijt welkom op het forum :cool:

-> Ps2 is goed maar xbox is beter
    Xbox is duur maar als ge kwaliteit wilt moete betalen!

15. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Xbox is niet zo duur als je denkt hoor - Nou weet ik de precieze prijs van een PS2 niet, maar laten we het ff op €249,- houden..

Nou kost een Splinter Cell pack €299,- - scheelt 50 euro, klopt he..

Splinter Cell kost €59,- in de winkel dus kost een PS2 + Splinter Cell €10,- meer.

(owh, las net dat een PS2 bij Bart Smit €264,95 kost... Scheelt alweer €15,-

Conclusie Om aan te schaffen is een PS2 duurder, maar als je hem wilt gebruiken moet je toch meer betalen.

[edit] Owh, Splinter Cell Pack daar bedoel ik Thrill pack mee, en daar krijg je ook nog PGR bij, die kost binnekort nog maar €20,- (classic-game..) Dus dat wordt de PS2 weer duurder...

16. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3

En je moet voor PS2 een memory card aanschaffen en een harddisk als je hem sneller wilt hebben en nog een modem om op het internet te gaan:)
    Conclusie om PS2 te kopen is het in totaal veel duurder

17. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Een modem moet je ook voor Xbox hebben hoor, anders zit er geen Live! voor jou bij.

Maar qua memory cards heb je wel gelijk.. Owh wat ben ik blij me m'nne Xbox :+ :cool:

18. Lord<>Snowboard

Lord<>Snowboard ~XBW Member~

Leuk Bevonden:
    4
  19. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ik vind gewoon dat je geen kwaliteit krijgt voor je geld bij de PS2 :). Graphics lopen achter met andere consoles en je krijgt geen HD + Internet aanslutiing.

20. ps2/xboxgamer84

ps2/xboxgamer84 Il Dottore 46

Leuk Bevonden:
    0
    De PS2 is gewoon duurder, dat is een feit. Maar dan krijg je wel kwaliteit! Het gaat niet om de graphics, maar om de gameplay en plezier die je aan de spellen beleeft! En wat dat betreft is de PS2 veel beter. Dan kan je in je botte Xboxkop wel de hele tijd denken dat de Xbox meer toppers heeft, das gewoon gelul. Accepteer gewoon dat Sony mijlen voor ligt en de beste games heeft op dit moment. Als je GT en GTA stom vindt dan kan je ook net zo goed roepen dat HALO en Splintercell stom zijn.

Deel Deze Pagina