Ik begrijp wel waarom jij zo'n groot verschil ziet tussen full hd en hdready. Jij vergelijkt de 2 resoluties op hetzelfde scherm! (ik heb dit de vorige keer ook al duidelijk vermeld, maar je leest t niet goed).
Wanneer je op een full hd tv een Blu-ray gaat bekijken, dan zal die er zeker scherper en beter uitzien dan wanneer je dit gaat bekijken op 720 op dezelfde full hdtv. Dat is logisch, aangezien de native resolutie van dat scherm 1080p is.
Je kan dus niet (!) een full hd scherm met een Blu-ray op 1080p gaan bekijken en daarna switchen naar 720p en dan zeggen: de 1080p is scherper! Ja dat snapt iedereen wel.
Wanneer je echter dezelfde Blu-ray film tegelijkertijd afspeelt op zowel een full hd tv alsook een hdready tv die er naast staat, zal je werkelijk nauwelijks n verschil zien.
Waarom denk je dat er zoveel grafieken zijn waarop staat dat je voor de voordelen van full hd, echt dichtbij het scherm moet gaan zitten?
Ik heb dus een 1366x768 plasma, met daaraan n xbox360 met hd-dvd en ook een ps3, beiden aangesloten via hdmi op 1080p en ik zie geen verschil in de winkels met andere tv's, wanneer ik een Blu-ray of hd-dvd zit te kijken.
Ook in de winkel zelf, als ik een hdready en een full hd, dezelfde film zie afspelen zie ik bij de full hd echt niet meer detail.
Als jij het op deze manier test en je ziet nog steeds n behoorlijk verschil, dan moet je zeker de full hd kopen.
Doet die Sony full hd over componenten dan?
Laatst bewerkt door een moderator: 4 mei 2008