1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Grand Theft Auto [Deel 9]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Shizzel, 30 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Parasite

    Parasite Ryu Hayabusa

    Berichten:
    722
    Leuk Bevonden:
    3
    Gister de game uitgespeeld en ik moet zeggen dat het een briljante game is maar desalniettemin is het gewoon geen 10 waard.

    Waar ik mij vooral aan heb zitten ergeren is het cover-systeem gedurende bepaalde missies waarbij je vooral snel moet kunnen handelen. Op sommige momenten lijkt het wel het mongoloïde broertje van Gears of War; Het werkt je vaker tegen dan dat het je daadwerkelijk helpt. En waarom mongoloïde? Het is gemakkelijk om in een verkeerde hoek t.o.v. de vijand in cover te geraken waardoor ik vaak genoeg onnodig health ben kwijtgeraakt. Ten tweede kun je niet bewegen tijdens het reloaden en wat ik ook zo vreemd vindt; Als je (net) in cover zit kun je je crosshair niet geheel vrij bewegen waardoor het soms voelt alsof je tegen een onzichtbare hoop stront aan zit te duwen. Je hebt wel de controle over de crosshair maar niet voor de volle 100% waardoor de blind-fire toevoeging in vele gevallen nutteloos is.

    Dan nog iets wat al sinds GTA III in de game zit maar soms ontzettend vreemd doet in deel IV, de Lock-On. Stel, je wordt in een missie achtervolgd door de politie en uiteindelijk heb je geen andere keus dan op de agenten te schieten, je doet dit, je krijgt meteen een wanted-level van 3 sterren en naarmate het steeds chaotischer wordt besluit je uiteindelijk om de agressieve aanpak te hanteren en je al schietend en rennend een weg door een door politie bezette straat, te banen. Maar terwijl je juist net die agent achter een autodeur wilt neerknallen (en er ook recht tegenover staat op 10 meter afstand), druk je op de linker-trigger maar ipv de Lock-On richting de agent gaat die pal tegenover je staat, richt je opeens op een of andere willekeurige voetganger die zich 50 meter verderop bevindt en dan ook nog eens helemaal in een andere richting! En wat gebeurt er dan? Je verliest cruciale tijd of health die het slagen of falen van je missie mede kunnen bepalen.
    En dit heb ik niet alleen gehad bij de politie maar dit had ik ook gister ook toen ik ergens op een verlaten terrein tegen een heel leger aan criminelen aan het vechten was. Ik ben aan het schuilen achter een auto, er staan ca. 20 criminelen voor me, her en der verspreid weliswaar. Ik heb m'n Carbon Rifle en schiet lekker headshot na headshot maar opeens gaat de Lock-On niet meer richting de schooiers die zich pal tegenover mij op 5-10 meter afstand bevinden, maar helemaal naar links, 10 meter omhoog (ik zat aan de kust bij een verlaten pand) en op 50 meter afstand richting een nutteloze voetganger.
    En uiteraard was de crosshair in die situatie bij de voetganger groen gekleurd waardoor het al helemaal nergens op slaat (is 'ie rood gekleurd dan heb je mot met degene). Overigens gebeurde het niet 1 keer maar tot 2 of 3 keer aan toe bleef de Lock-On verschuiven naar die ene voetganger dus die heb ik maar gewoon neergeknald opdat ik op een normale manier ongestoord verder kon. Ik vind het natuurlijk niet erg om een willekeurige voetganger neer te maaien, maar het hoort niet zo te gaan.

    Die Lock-On zorgt overigens voor meer gezeik in bepaalde situaties. Stel, je hebt 6 vijanden voor je die in een vrij rechte lijn opgesteld staan (over een breedte van ca. 5-10 meter) achter kratten, muurtjes en noem het maar op. Soms bepaalt de game dan voor jou op welke je als eerste moet schieten terwijl het vaak in die situatie het geval is dat het slimmer is om je eerst op een andere te richten. En ook al richt je dan vervolgens een totaal andere richting in, als de Lock-On (half indrukken van LT naar volledig) in werking treedt ga je toch weer naar diezelfde vijand toe die je op dat moment helemaal geen zorgen hoeft te baren.

    GTA IV is hands down de beste game uit de serie maar is het de perfecte game? Nee. Verdiend de game een perfecte score? Nee, ik ga maar richting de 9,5-9,8 hetgeen uiteraard nog steeds een ontzettend goede score is. Het vernieuwd ook niet afgezien van bepaalde zaken in het free-roaming genre. Het is gewoon een ontzettend volledige en goede game maar de schoonheidsfoutjes van bovengenoemde elementen zorgen soms voor onnodig frustrerende situaties. GTA IV is echt geen perfecte game en ik snap dan ook niet waarom de game al die 10-en krijgt. Is het 't wilde enthousiasme? Ja, ik denk van wel. Is het gedeeltelijk de GTA-hype die blijkbaar ook bij vele reviewers aangeslagen is? Ja, ik vrees van wel.

    Desalniettemin is GTA IV nog steeds een grote kanshebber op de symbolische GoTY-titel maar ik denk persoonlijk dat Ninja Gaiden II(hoewel dit een game is die maar een beperkt publiek zal aanspreken), Metal Gear Solid 4 of Gears of War 2 met deze titel aan de haal mogen gaan. Alhoewel als er een stemming komt, GTA IV sowieso de stem van alle schreeuwerige, irritante 13-jarige kutpubers van de gehele wereld zal hebben...

    En die laatste groep kijkt jammer genoeg alleen naar het 'stoerheids-gehalte' van een game.

    In ieder geval, nu kan ik me eens volledig gaan richten op alle Hidden Packages, Stunt Jumps en andere achievements. Ik zit nou op 505/1000g dus ik heb nog een lange weg te gaan.
     
    Laatst bewerkt: 6 mei 2008
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Het niet kunnen wisselen van wapen als je LT ingedrukt houdt is ook zeer irritant.
    Het hele Lock-on/cover systeem werkt érg stroef =(
     
  3. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Dat had ik gedaan in de Tw@ had een auto geparkeerd voor de ingang van de deur. Zodat niemand er in of uit kon. En toen wat granaatjes door het café heen gegooit waar door alle computers kapot waren. En toen de cops kwamen op hun schieten. Voor je het weet had ik 6 sterren. En liep de NOOSE overal rond. Best komisch aangezien hun niet naar binnen konden, en allemaal daar voor het raam gaan staan. :+

    En dat te bedenken dat voor de game in de winkels was iedereen beweerde dat er wel checkpoints waren. Voor de missies, terwijl het gewoon een simpel smsje is om de HELE missie overnieuw te doen. :mad:
     
  4. Parasite

    Parasite Ryu Hayabusa

    Berichten:
    722
    Leuk Bevonden:
    3
    Het zou de snelheid van de shootouts zeker wat kunnen opvoeren. Ook het wisselen van wapen terwijl je in cover zit gaat soms zóóóóó ontzettend tergend langzaam.

    Weliswaar zijn het allemaal kleine puntjes van kritiek maar wel puntjes die soms behoorlijk irritant kunnen zijn.
     
  5. Sev

    Sev The Lone Wanderer

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is toch ook niet heel raar? Als jij in een Mp3speler jat en er zit politie achter je aan en ik kom je tegen waarna ik vervolgens jou ff in je poten schiet.. Sluit niet uit dat ik dan vast kom te zitten :+
     
  6. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Vice City kon je dat wel doen, kreeg je zelfs geld van de politie omdat je zo'n goede burger bent.

    Maar vind het grappig dat nu ineens iedereen zo reageerd dat de game geen 10 waard is, terwijl ik dat al heel vroeg zei en toen iedereen boos reageerde dat het waanzin is dat het geen 10 waard zou zijn. :+
     
  7. Parasite

    Parasite Ryu Hayabusa

    Berichten:
    722
    Leuk Bevonden:
    3
    Zeker nog nooit aan gedacht dat dit hoogstwaarschijnlijk niet dezelfde mensen zijn?

    Ik dacht, ik vraag het even voordat die veer er te diep in gaat.
     
    Laatst bewerkt: 6 mei 2008
  8. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.618
    Leuk Bevonden:
    8.736
    Dat dekking is inderdaad niet super uitgewerkt maar ben wel blij dat het er in zit. Het is alleen niet zo smooth als in GOW
     
  9. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Zitten inderdaad een aantal dezelfde bij. ;)
     
  10. Rbz NL

    Rbz NL Xbox Juan XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.343
    Leuk Bevonden:
    8
    Net die bankoverval gedaan. Shit die is vet. Lekker veel geld erbij ;)
     
  11. Beyond The Grave

    Beyond The Grave Tasty Epic FailCake!

    Berichten:
    810
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of deze vraag al voorbij is gekomen, maar ik vroeg me af of je ook een reward krijgt als je al die 200 duiven kapot knalt? of sowieso de game op 100% uitspeeld? :).

    Btw, gisteren zat ik een beetje te kloten met de woute. op een gegeven moment richt zon smeris zijn shotgun op mn hoofd en hoorde ik em zeggen: 'requesting permission to blow off the suspect's head' o.i.d.
     
    Laatst bewerkt: 6 mei 2008
  12. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Duiven beloning:

    Annihilator Helicopter met als het goed is rakketen die, die afschiet.


    100% beloning:

    Geen limiet meer voor je ammo.
     
  13. Captian_Nemo

    Captian_Nemo Active Member

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vindt het spel zelf ook geen 10 waard, want een 10 is perfect en dat is hij zeker niet.

    Zoals al eerder aangeven het "lock-on systeem" werkt niet echt lekker. Ik vind zelf het systeem zoals bij VC en SA veel beter werken.
    Het zogenaamde uit het politie gebied komen vindt ik ook k*t als je 1 ster hebt moet je de halve stad doorrijden om er vanaf te komen omdat er op elke hoek wel een agent staat.

    Het niet kunnen kopen van property dat vindt ik nog het ergste gemis aan het spel. Het zal misschien nog kunnen komen voor de
    360(niet voor mij dus) d.m.v. DLC.
     
  14. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    heb er andere dingen over gehoord, check de spoilers.
    maar denk dat de jouwe iets geloofwaardiger zijn.
     
  15. Parasite

    Parasite Ryu Hayabusa

    Berichten:
    722
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja, het is een welkome toevoeging maar ik had het liever beter uitgewerkt gezien. Het lijkt nu wel alsof het er op het allerlaatste moment ingestopt is. Er zijn momenten dat je in een fractie van een seconde dekking moet kunnen zoeken maar het gebeurt weleens dat je dan vanuit de verkeerde hoek in de cover duikt waardoor het cover-systeem je dus alleen maar tegenwerkt.

    @ Juunanagou

    Toen ik op +/- een kwart van de game zat, was ik ook van mening dat de 10 welverdiend is maar als je de game eenmaal uitgespeeld hebt en genoeg van de game gezien hebt, kom je toch dingen tegen die niet helemaal perfect of gewoon slecht uitgewerkt zijn.
     
  16. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    heb die dekking niet nodig, niko bellic a.k.a. rambo
     
  17. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Nou, het is niet perfect, maar ik vind het zeker beter dan eerst. Ik vind het lekker werken. Het verschil tussen zelf-aimen en lock-on door de analoge werking van de linker trigger. In Vice City liep je een kamer binnen, werd je meteen overhoop geschoten omdat hij op een willekeurig ventje richtte.
    Het enige wat ik niet goed vind, is dat de lock-on soms te veel kleeft op één persoon. Dan druk ik naar rechts, maar blijft hij vaak hangen op die vijand.
     
  18. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Je moet "rechts" ook even inhouden, dan verspringt hij naar de volgende target. Ik heb er niet zoveel moeite mee. Af en toe gaat het fout, maar ik ben er wel tevreden over. In GTA 5 zal het wel geperfectioneerd zijn.

    Je kunt dit ook niet met Gears of War vergelijken, omdat die hele game draaide om dat coversysteem. In GTA is het gewoon een welkome extra.
     
  19. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het cover systeem best goed werken, natuurlijk is het geen Gears of War. Maar het werkt goed genoeg voor mij. En dat richten is ook enorm verbeterd vind ik, totaal geen problemen meer mee gehad. Wat ik meestal deed is de trigger half indrukken zodat je free aim heb, en dan op de persoon richten die je wil neerknallen, en dan de trigger helemaal indrukken en dan gaat hij op die persoon waar je op mikt. Werkte erg goed moet ik zeggen.

    En over de cijfers die GTA heeft gehad, natuurlijk is het geen 10. Geen één spel zal ooit een 10 verdienen. Want perfectie bestaat niet. Maar het is zeker een goed spel maar er zitten inderdaad een paar minpuntjes. Zo vind ik het erg jammer dat je geen property kan kopen, je hebt vrij weinig aan het geld. En het daten is in het begin nog wel leuk, maar gaat enorm snel vervelen, zou meer in een sims game passen.
     
  20. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    nou het enigste wat me geld kost is de ziekehuisrekening :mad: ben nu al 150.000 kwijt.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina