1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 15]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    PS3 outsold 360 in Europe LTD.

    Noem me een noob, maar wat betekent LTD in dit geval?
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dunno, maar kan het me bijna niet voorstellen! Verder aardige conferentie, echter geen echte nieuwtjes.....zou home trouwens niet 'this fall' komen? :+
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    221
    Tevens kan je deze marketing zin op verschillende manieren lezen: "PS3 has now outsold 360 in Europe LTD" - Heeft deze meerdere consoles verkocht dan de xbox 360? Of heeft deze slechts een paar maanden meer verkocht dan de xbox 360?
     
  4. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Xbox 360 Top Live Titles (based on UU’s)
    1 GTA IV
    2 Call of Duty 4
    3 Halo 3
    4 Guitar Hero III
    5 Gears of War
    6 Rock Band
    7 Tom Clancy's Rainbow Six® Vegas 2
    8 Iron Man Demo
    9 FIFA 08
    10 Forza Motorsport 2

    ---

    Was te verwachten, ik verwacht dat CoD4 nog wel een paar keer de 1ste plaats bereikt, maar daarna is het toch echt tijd voor GoW2. :cool:
     
  5. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Lol @ Killzone... De ontwikkelaar heeft zelf nog nergens aangegeven dat ze een release datum hebben... De laatste opmerking van een tijdje geleden was: "hij is klaar als wij dat zeggen..."

    Inderdaad.


    Heel scherp opgemerkt! De 360 heeft dacht ik veel meer dan 5 miljoen consoles verkocht in Europa (ik weet dit niet zeker maar ik dacht dat Mr X hier eens iets over had aangegeven....).
    Hier hoor ik graag eens wat meer over.
     
  6. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    LTD = launch till date, dus vanaf de launch tot nu.
     
  7. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Misschien verder kijken dan jullie neus lang is en dan zien jullie dat het een member van het Neogaf Forum is die het zo verwoord. Bovendien maakt maakt die LTD imo wel duidelijk dat de PS3 in totaal meer heeft verkocht dan de 360 in Europa.

    Uit liveblogs van Eurogamer en Joysiq/PS3 fanboy komt het volgende:
     
  8. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0

    life to date eigenlijk.

    Maar komt op het zelfde neer. Volgens Sony zijn er op dit moment meer PS3's verkocht in Europa dan 360's.
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    221
    Wel jammer voor Sony dat er dan minder GTA IV versies zijn verkocht in vergelijking met de 360 (zie o.a. de dutchcharts) ;)

    Ik geloof er eerlijk gezegd geen hout van dat er nu meer verkocht heeft dan de Xbox 360 .. maar goed marketing blijft marketing
     
    Laatst bewerkt: 6 mei 2008
  10. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Of het daadwerkelijke waar is blijft natuurlijk de vraag waar niemand hier het antwoord op weet (buiten Mr X misschien). Denk echter wel dat het ondertussen een nek-aan-nek race geworden is hier in Europa (wie er nou een kop staat blijft de vraag) en dat de PS3 wel eens de 360 (eventjes) zou kunnen voorbij steken als MGS4 uitkomt, moest ie nog niet voorstaan.
     
  11. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmmmm.
     
  12. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Ik weet niet hoe het me de rest zit, maar ik neem het van MS met even veel zout aan als van Sony. Zeker als het bekend wordt gemaakt op een event. Bovendien zal het me eigenlijk een worst wezen wie er nou het meest verkoopt :+.
     
  13. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    *Hmmmt mee

    Heb er weinig aan toe te voegen. ;)
     
  14. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Killzone 2 naar 2009, een gevoelige tik voor de line up van 2008. Dat betekend dus dat GoW2 eerst komt, werkelijk hilarisch! Sony maakte ook bekend dat we Home tegen het einde van 2008 kunnen verwachten, zal dus ook wel 2009 worden. LBP weer met 1 maand uitgesteld en staat nu voor Oktober 2008. Oktober...lol...is ook al erg dicht tegen 2009 aan.
    Dan kwam vorige week ook nog het nieuws dat de BluRay verkopen toch ook wel behoorlijk telleurstellend zijn na de "overwinning" op HD-DVD.

    Gaat lekker daar bij Sony lol.

    Maare tis toch niet normaal meer. Ikzelf wacht bijvoorbeeld ook al een half jaar op WipeOut HD. Die game stond toch echt voor Nov 2007 geplanned.

    En dan gaat Sony nu stoer doen over dat ze meer PS3s verkocht hebben dan X360s in Europa, rofl! Nintendo schopt overal ter wereld kont. Maar wij (Sony) zijn toch maar even mooi tweede in Europa. Geweldig jongens! \o/

    Ik wist dat Sony het deze ronde lastig zou krijgen maar dat ze halverewege 2008 nog steeds aan het kloten zijn valt mij toch echt tegen. En de tijd begint echt te dringen. 2008 zal niet HET jaar voor Sony gaan worden. Misschien 2009?

    Anyway, volgens mij liggen ze bij MS helemaal dubbel van het lachen op dit moment, en geef ze eens ongelijk.
     
  15. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Tsja, je moet wat als je console in de USA 6 miljoen stuks achterloopt en daarnaast in Japan net als de 360 flinkt flopt momenteel. :+

    Ik geloof best dat de PS3 nu de 360 voorbij is in Europa maar volgens mij zal het nog wel even een nek aan nek race blijven. Het blijft een gevecht tussen een console van 199 Euro tegen een console van 399 Euro.

    Men zegt niet voor niets dat de 'strijd' in Europa wordt uitgevochten. Feit blijft, met dit soort 'resultaten' ga je niet zo heel veel toffe exclusives zien in deze console generatie.

    Ik zag trouwens dat de 360 de GTA4 sales race ook in de UK en Italie heeft gewonnen, wie had dat ooit gedacht van deze 'Playstation' titel.
     
  16. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat zou het uitmaken dat het vroeger een playstation spel was? Ik had je van te voren ook wel kunnen vertellen dat de xbox versie beter verkoopt. Met waarschijnlijk als grootste reden DLC en het feit dat xboxlive toch net wat beter is uitgewerkt. Dan heb ik het niet over lag e.d. maar meer over de gebruikersvriendelijkheid.

    En persoonlijk vind ik die opmerking van Chiem een beetje scheef. Ja de Wii verkoopt veel beter dan de overige 2 consoles. Maar het feit blijft dat de Nintendo op een totaal andere doelgroep richt dan de Xbox en Playstation. Het is meer een fun console voor de familie om af en toe gezellig mee te spelen. Maar het is een beetje hetzelfde als opscheppen dat Volkswagen meer auto's verkoopt dan Ferrari.
    Het is wel een beetje een kromme vergelijking maar hoop dat je begrijpt waar ik op doel.
     
    Laatst bewerkt: 6 mei 2008
  17. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3

    [​IMG]


    Bron
     
  18. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat mag jij vinden maar geluukig geef je al aan dat jij er persoonlijk anders overdenkt. Er is eigenlijk helemaal niets scheef aan mijn opmerking. Ik en met mij bijna iedereen die een PS3 of een X360 koopt, koopt deze voor de fun. Mensen geven geld uit aan consoles/games. Nintendo pakt daar nu verre weg het grootste gedeelte van. Een jaar of 4 geleden was dat altijd Sony met de PS2. Die tijd is nu totaal anders. Maw, Sony verliest momenteel ENORM veel marktaandeel. Zoals het er nu naar uitziet zal MS meer X360 verkopen dan Xboxen, zij winnen dus marktaandeel. Nintendo....lijkt me duidelijk, die zijn weer helemaal terug. Sony is hoe je het ook bekijkt de grote verliezer, daar is niets krom aan. Dat zij nu gaan pronken met het feit dat zij meer PS3s verkocht hebben dan X360s in Europa is eigenlijk best zielig en verbloemt wat er echt aan de hand is.
     
    Laatst bewerkt: 6 mei 2008
  19. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Fun was verkeerde benaming, ik bedoelde party console. de Xbox en de Playstation vechten samen om hetzelfde marktaandeel. Het zijn soortgelijke apparaten die dezelfde doelgroep voor ogen hebben. De Wii doet daar helemaal niet in mee. De Wii is enige in zijn soort. Het meerendeel van de games op de wii zijn party games, dingen zoals Wii fit, Wii sports dat soort games. Afgezien van de paar normale games die ze hebben. In dat optiek kan ik dus wel begrijpen dat Sony blij is, en ik zie daar niks verkeerds aan. Ze zijn hun grootste concurrent (Microsoft) voorbij gestreven in de verkoop cijfers.
    En ik zie niet in hoe jij Sony nu al de grote verliezer kan noemen. De consolewar is nog lang niet gestreden en het zal nog zeker jaren duren voordat de nieuwe generatie consoles eraan komen. En in die tijd kan er nog een hele hoop gebeuren.

    Maar goed, meningen verschillen.
     
    Laatst bewerkt: 6 mei 2008
  20. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0

    Bwa, als het nu zo zou zijn dat ze gelijktijdig gereleased waren en met een vergelijkbare prijs zou het niet zo'n opvallend nieuws zijn imo, maar rekening houdend met een jaar voorsprong van de 360, met een groot prijsverschil nota bene, zie ik niet in waarom dat nieuws zo gedownplayed moet worden.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina