1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 15]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Eens.

    De volgende grafiek (en website) zal wel weer met fakkels en hooivorken worden verdreven, maar het geeft een beeld van de eerste 156 weken na de launch van de X360, PS2 en PS3:

    [​IMG]
     
  2. Appelkruimel

    Appelkruimel Active Member

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    0
    Jezelf quoten ftw.
     
  3. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1

    Wat raar dat je dit soort oude quotes opzoekt om een "Hmmmm" te plaatsen....

    Ik ook niet maar ik "Hmmmm" gewoon lekker mee :b: Heerlijk! \o/

    Edit: Ik sluit me overigens helemaal aan bij Chiem zn opmerkingen. Sony is snel, heel snel terrein aan het verliezen, Nintendo is helemaal terug en MS heeft de positie die ze wilde hebben. (voor Sony). De aantallen die Sony in Europa voorloopt (minimaal) maakt MS helemaal goed met de verkopen in de USA. (Japan is ook een verloren continent voor Sony lijkt het wel, de Wii maakt daar gewoon de dienst uit....).
    MS heeft volgens mij meer grote titels in aantocht dan Sony dit jaar. Killzone 2 zou wel uitgesteld worden tot november 2009 ;)
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2008
  4. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Nou, ik zou ook niet weten wat je nog meer zou kunnen zeggen dan alleen 'hmmm'. Een beetje droevig is het namelijk wel. Dit keer komt het nieuwtje niet van een onbekende onbetrouwbare Playstation fanboy site, en alsnog wordt het door een aantal als onzin en onbetrouwbaar afgedaan. :confused:
     
  5. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie niet hoe sony terrein aan het verliezen is? Ze begonnen met een enorme achterstand omdat de Xbox360 bijna 16 maanden eerder gelaunched werd. En Sony is bezig met een inhaalrace.


    Tjah, ik verwacht ook niet anders hoor op een xbox forum.

    Het zal mij persoonlijk aan me reet roesten wie het meeste verkoopt. Als ik maar leuke games heb om te spelen. Heb zowel een Xbox360 als een Playstation 3 en er zitten geen grote verschillen in. Ze hebben allebei hun voor en nadelen. En ik vind het knap dat Sony na zon korte tijd al de Xbox heeft ingehaald in Europa.

    Het is alleen wel jammer dat sommige mensen als er wat positiefs over de Playstation te vermeldden het gelijk de grond in trappen. Maarja dit zijn dezelfde type mensen die vonden/vinden dat RROD niks voorsteld. Als er wat positiefs over hun console is te vermeldden staat het uitgebreid vermeld, maar als er wat negatiefs te vertellen is willen ze het niet horen.
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2008
  6. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het er niet mee eens dat je kan stellen dat de PS3 en X360 vechten om dezelfde doelgroep en dat Nintendo "strijdt" om een andere doelgroep. De doelgroep is gamers. Deze kan je dan natuurlijk verdelen in allerlei subcategorieën. Casual-gamer, family, hardcore or whatever. Ik weet zeker dat als er geen Wii was geweest er meer X360 en PS3s waren verkocht. De Wii speelt dus wel degelijk een rol in de verkopen van de X360 en PS3. Nintendo heeft er met de Wii wel voor gezorgd dat de totale doelgroep groter is geworden maar de stelling dat er evenveel X360s en PS3s zouden zijn verkocht als er geen Wii was is totaal onverdedigbaar. De Wii zit dus wel degelijk in het vaarwater van de X360 en PS3.
    Dat Sony nu “blij” gaat doen over het feit dat zij in Europa winnen van de X360 is gewoon sneu. Sony heeft Europa altijd als niet zo belangrijk gezien. Kijk alleen al naar de release van de PS3, Europa was laatste. Ik vind dat gehype van Sony dus erg misplaatst, zeker als je bedenkt dat de Wii heer en meester is in Europa en de rest van de wereld. En nu niet weer gaan zeggen dat de Wii en andere doelgroep is want in essentie is de Wii hetzelfde als elke andere console. Sony verliest deze ronde keihard. Alleen MS en Nintendo kunnen zeggen dat zij meer marktaandeel hebben gewonnen deze ronde. Sony heeft ingeleverd. Als je in 2006 zou hebben gezegd dat er medio 2008 krap aan 13 miljoen PS3s zouden zijn verkocht werd je totaal voor gek verklaard, ja ook door de X360 fanboys.

    En ja dit moet wel gedowngrade worden. Het is toch van de zotte dat alles maar uitgesteld wordt voor de PS3. Home, LBP, Killzone2, GT5 (ja die zou oorspronkelijk ook in 2008 komen), WipeOut HD in-game XMB, de lijst is lang, erg lang. En dat ze dan gaan roepen dat zij van de X360 winnen in Europa is simpel weg een doekje voor het bloeden voor de PS3s fans. Dus ja dit nieuws moet gedowngrade worden omdat Sony er gewoon een puinhoop van maakt en veel te vaak loze beloftes maakt.

    Maar goed ik ben dan ook geen Sony fan. Ik was dat altijd wel maar ben ergens in 1995 al afgehaakt wat Sony betreft. Heb toen nog wel 2x de PS2 gekocht, jaja mn eerste ging naar 2 jaar kaduuk en ook nu heb ik ook weer een PS3 staan. De reden dat ik overigens afhaakte wat Sony betreft was; klote trinitron TVs (altijd problemen met rood) en natuurlijk de kwaal die Sony al zolang blijft achtervolgen, de kwaliteit van de lasers in CD/DVDspelers en nu beginnen de eerste mankementen zich al voor te doen met de BRlasers. Sony zit al jaren ergens in de middelmaat en met veel zaken zelfs nog daaronder. Merken als Pioneer (een PS3 die door Pioneer gemaakt wordt, hoe geil zou dat zijn lol, Panasonic, Samsung leveren veel vaker betere kwaliteit als Sony. Er is trouwens nog een reden waarom ik Sony ook niet zo’n lekker bedrijf vind; zij waren bijvoorbeeld de laatste die MP3 officieel gingen ondersteunen. Zo ook met het afschaffen van DRM bij downloaden songs.
     
  7. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0

    Dan kun je alles wel onder één dak gaan schuiven, kan je ook zeggen dat alle auto's op dezelfde markt strijden maar dat is gewoon niet waar.
    "Marktsegmenten zijn de verschillende onderdelen (segmenten) waarin een markt onderverdeeld kan worden. Consumenten behorend tot een bepaald segment hebben overeenkomende kenmerken. Deze kenmerken zijn afhankelijk van de manier waarop de markt is gesegmenteerd door de marketeer. Marktsegmentering is een belangrijk onderdeel bij marketing in het bepalen van de doelgroep van een bedrijf." Door een specifiek segment te kiezen, kan een bedrijf opereren zonder dat het in een felle strijd met concurrenten verwikkeld raakt."

    Het is gewoon een feit dat Nintendo een andere doelgroep heeft en dat de Xbox360 en Playstation dezelfde doelgroep hebben.

    Zelfs me zus heeft een Nintendo Wii aangeschaft, terwijl ze daarvoor nooit games gespeeld heeft. Ze vond het een leuk ding om 1 uurtje per week met vriendinnen te spelen. Dat noem ik geen gamers.

    Kijk maar op alle fora, vaak vragen mensen zich af welke console ze moeten kopen. En de vraag is bijna altijd Xbox 360 of Playstation? Nintendo probeerd zijn console bij mensen die daarvoor nooit gegamed hebben aan de man te brengen en dat is ze gelukt. Maargoed ik zie nu alweer dat dit een eindeloze discussie wordt dus ik hou er al mee op.
    En het feit dat Sony europa altijd als laatst doet, ja dat is waar. Maar dat gebeurd overal. Europa is altijd de laatste met games. Het is altijd of Azie of Amerika eerst. En dit gebeurd ook met Nintendo en Xbox games. Het feit dat Sony de Playstation in europa als laatste launchde zegt niks. Iemand moet toch de laatste zijn? Als je het overal tegelijk launched kan je productie het gewoon niet bij houden. Dan zou die overal later moeten worden gelaunched en dan krijgt de Xbox 360 nog een grotere voorsprong.

    En het is inderdaad spijtig dat er zoveel wordt uitgesteld.

    En mag ik een keer je glazen bol lenen? want ik vind het knap dat jij nu al weet dat Sony deze generatie verliest. Het duurt nog zeker 3-4 jaar voordat de volgende generatie eraan komt. Dus er kan echt nog zoveel gebeuren.
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Hmm.. Sony doet het inderdaad weer goed in Europa :)
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2008
  9. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Vroeger werd die vraag beantwoord met Playstation 2 ... En daarnaast, het grote publiek die een Wii koopt zit niet op een gaming forum, dat ding wordt simpelweg blindelings gekocht en is niet aan te slepen. Jantje heeft 'm ook dus ik moet 'm ook! Dat is tevens de kracht van de Wii.

    Als commercieel bedrijf wil ik zoveel mogelijk centen verdienen, Sony kan nu alleen maar lijdzaam toezien dat miljoenen gamers voor de Wii gaan in plaats van hun PS3. En daarnaast hebben ze nog last van de 360 die veel wind uit de zeilen haalt.

    Sony is hard op weg om deze generatie te verliezen. Een enorme markt genaamd Japan is gewoon verloren (hoor ik hier niemand over), in Amerika een enorme achterstand die misschien wel nooit meer in te halen is. Nee, Europa moet het nu worden, Europa dat de pispaal was en is van Sony.

    Het is nog nooit eerder vertoond dat een console met zo'n achterstand nog terug weet te komen en ook al weet men terug te komen dat kan nooit met een dikke voorsprong zijn zoals ze die hadden in het PS2 tijdperk. Gevolg: minder (exclusieve) games. Waar blijft o.a. Final Fantasy, worden we toch niet blij van gamers? Reken er maar op dat studios steeds meer budgetten en mankracht nu aan de Wii gaan besteden, dat is nu al gaande.

    De Wii is de nieuwe PS2, simpel als dat en Nintendo zal er met accessoires zoals Wii Fit alles aan doen om de Wii fris en leuk te houden.
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2008
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dit is het gedeelte waar ik echt flink van begin te balen. Werkelijk waar alles wordt doorgeschoven en uitgesteld. Ik heb mijn ps3 gekocht omdat ik verwachte binnen afzienbare tijd een veel beter geintergreerde live-ervaring te krijgen van Sony en die komt gewoon niet. Daarnaast staan er een stapel spellen op de lijst 'uitgesteld' van hier tot en met Tokio. Op Psonly is een veel gehoorde kreet 'maakt niet uit dat het later komt, zo lang het maar goed is'. Zo ken ik er nog een paar. Zal mijn baas even hetzelfde voorstellen omtrent mijn deadlines :+

    Het is nog steeds de ps3 die hier 70% van de tijd aanstaat en de andere 30% gaat naar de ps2 en de 360. Was het kreng nou maar niet zo'n aanslag op mijn trommelvliezen |:-

    edit: hier trouwens de persconferentie:

    http://www.psonly.nl/nieuws/15343/Live_verslag_van_Sonys_persconferentie/reacties_pagina13/#reacties

    Niks wat we niet al wisten, ik zat toch stiekem te hopen dat Sony eens flink om zich heen zou gaan slaan.
     
  11. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, wat jij doet is je gevoel over een bedrijf veralgemenen naar alle nieuwsberichten, goed of slecht. Dat veel games worden uitgesteld op PS3 is uiteraard nooit leuk nieuws en daar ben ik het met je eens, maar da's dus voor je een reden dat daarom een bericht als de PS3 die beter is verkocht vanaf de launch, ondanks een jaar voorsprong en lagere prijs van de 360 dus gedownplayed (niet gedowngrade zoals jij zegt) moet worden?

    Ik kan niet zeggen dat dat een stelling is waar ik akkoord mee ben. Zo'n berichten zijn toch dingen die je apart moet kunnen bekijken.
     
  12. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    ZO'n beetje iedereen dacht met de release van de PS3 de hoge prijs wel te rechtvaardigen was. De keuzes van Sony hebben ervoor gezorgd dat ze op de 3e plek staan. Op beleidsnivo hebben ze besloten BR door de strot van de consument te duwen. Nu zie je de resultaten. Een jaar uitstel, te hoge release prijs, te weinig consoles kunnen pushen. Dus ja, Sony is dik, dik terrein aan het verliezen hierdoor....

    Voor hetzelfde geld kocht wel iedereen een PS3 door de vette games en Blu Ray maar dit is dus niet het geval.... Ze hebben moeite met de hedendaagse markt.
     
  13. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan de automarkt niet vergelijken met de games/console markt. Das een een veel te kromme vergelijking. Auto`s worden voor verschillende doeleinde gebruikt. Zo zijn er de auto`s die je van A naar B brengen. Auto`s die puur voor de fun gekocht worden, auto`s die je voor je werk gebruikt, enz enz. Komt natuurlijk nog bij dat de prijzen van auto`s enorm verschillen. De een kost nog geen €8000 de ander weer €80000 en dan nog auto die makkelijk meer dan een half miljoen en meer kosten. Ook is de levenduur van een auto veel langer dan een console. Consoles verschillen niet zoveel in prijs en worden maar voor 1 doel gebruikt, fun. Ik ken echt niemand die een console koopt voor een andere rede dan fun.
    Onzin. Ik snap wel wat je bedoeld en opzich ben ik het daar ook wel mee eens maar de markt voor consoles/games is nog zo klein dat het veel te prematuur is om het in verschillende hoofd doelgroepen te verdelen, hoogstens subcatogorieen.
    Dus iedereen die een Wii heeft is geen gamer:confused:
    Ok
    Dat is niet waar. De X360 was ook te krijgen in Nederland toen deze zijn wereldwijde launch beleefde. Vervolgens presteerde Sony het om te verkondigen dat zij dat ook zouden doen en zelfs beter. Toen moesten ze daar weer op terug komen en zeiden ze dat ze liever de USA volpompte met PS3s omdat die markt belangrijker is.
    Het is natuurlijk veel interessanter om de vraag te stellen waarom er zoveel wordt uitgetseld....
    Ik speel al games vanaf midden jaren 80. Ik ben zelfs werkzaam geweest in de gameswereld op verschillende niveaus. Heb winkels gehad, heb voor distri`s gewerkt. Ik ken de ins en outs redelijk goed. Ik heb dus helemaal geen glazenbol nodig om bepaalde trends en of ontwikkelingen in een vroeg stadium te signaleren.


    Ze hebben redelijk veel slecht nieuws moeten brengen en als er dan een lichtpuntje is maxiamaliseer je die optimaal.
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2008
  14. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik maximaliseer het optimaal? Je begrijpt gewoon niet wat ik wil zeggen. Ik denk dat m'n mening best duidelijk is:

     
  15. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Noem het dan in perspectief plaatsen, het gaat om het grote plaatje. Ze vestigen de aandacht op een detail, leuk hoor dat ze nu de 360 voorbij zijn maar als beide voorlopig ongeveer gelijk blijven verkopen win je geen marktaandeel.

    GT5p en GTA4 zijn overduidelijke system-sellers nu. Maar wat als die tijdelijke hype is overgewaaid? Dan hou je een console over van 199 en eentje van 399. Dat is dan weer wel voorlopig een permanent iets.

    Het is net als met voetbal, als fan zou ik het ook niet leuk vinden als mijn club een van zijn beste spelers zou verliezen waarmee ze anders zonder al te veel problemen kampioen zouden kunnen worden. Ik noem o.a. een GTA4. Sony is dan ook net een voetbalclub, geplaagd door veel blessures. Microsoft natuurlijk ook met zijn brakke hardware. En wie staat er aan de zijlijn? Wij, de fans met hier en daar een harde kern. ;)
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Hirai biedt excuses aan voor het eerste jaar van de ps3:

    http://www.psonly.nl/nieuws/15366/Hirai_biedt_excuses_aan_voor_eerste_levensjaar_PS3/

    en blu-ray verkopen vallen tegen:
    http://www.psonly.nl/nieuws/15367/Blu-ray_verkopen_vallen_tegen/

    edit: Sony voelt zich verkeerd behandeld! Moet niet gekker worden:

    http://www.psonly.nl/nieuws/15371/Sony:_We_zijn_verkeerd_behandeld_/

    edit2: en de Dualshock verschijnt, net als Home toen, zeer binnenkort :+

    http://www.psonly.nl/nieuws/15372/Release_van_DualShock_3_volgt_binnenkort/
     
  17. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat PS3 tot nu toe beter verkoopt in europa is imo helemaal geen detail. Zijn verkoopscijfers details tegenwoordig? Waarom zou Sony dat niet mogen zeggen tijdens hun persconferencie?
    Over wat de komende systemsellers gaan zijn was ik al helemaal niet over bezig trouwens.
     
  18. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Wel als je het in juiste perspectief plaatst waar ik ze verder niet over hoor. Het is een klein lichtpuntje, vandaar een detail maar gezien in het grote perspectief zijn ze er nog lang niet, misschien wel helemaal nooit. En wie zegt dat deze voorsprong (mede door tijdelijke games als GTA4 en GT5p) ook zo blijft?

    De hoogtijdagen van het PlayStation merk zijn IMHO definitief over. Vergeleken met de vorige generatie zijn er maar twee winnaars: Nintendo en Microsoft.

    Ik zie nu zelfs de o zo gehypte PS3 exclusive genaamd Haze verschijnen in een resolutie van 1024x576p in 30fps en zonder AA. Dat is praktisch een PAL/SD resolutie! =(
     
  19. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind het zeer vervelend dat iedereen/veel personen hier de WII betitelen als een console die niet mee doet om de console strijd omdat ze zich op een ander publiek richten. De WII doet hetzelfde wat zowel MS en Sony proberen te doen, de markt te vergroten. Vroeger deed Sony hetzelfde met de playstation, en dat vond iedereen wel normaal, en nu nintendo hetzelfde trucje doet horen ze opeens niet meer bij de consolewar?

    Naar mijn mening hebben microsoft en sony gefaald doordat ze een doelgroep over het hoofd hebben gezien die blijkbaar veel productiever is dan men altijd dacht. Sony en Microsoft dachten dat er al genoeg gamers waren om hun console tot succes te maken, Nintendo bewijst dus het tegendeel. Op dit moment gaat maar 1 console de 100 miljoen verkopen halen, maar omdat het een ander publiek aanspreekt hoort het dus niet meer bij de consoles. De nintendo ds en psp zijn ook heel anders. Een volvo en ferrari ook maar toch beide auto's.
     
  20. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat hebben GT5P en GTA4 hier nu mee te maken, die zijn nog geen maand geleden uitgekomen GTA IV zelfs nog geen week. Ik denk niet dat die veel te maken hebben met dat PS3 sinds de launch in maart 07 de 360 ingehaald heeft.

    En ik blijf erbij, het is een europees event, voor europese pers, en echt geen detail. Voor een jaar voorsprong in te halen hebben ze per maand toch serieus wat meer consoles moeten verkopen neem ik aan.
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina