1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 15]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Eindeloos......

    Sony, van harte gefeliciteerd met het verslaan van de X360 in Europa. Geweldig nieuws, gaat super met Sony!

    Wat? Een paar games en features weer uitgesteld, who gives a shit! Dat ding is echt vet gaaf iedereen koopt hem in Europa, dan moet het toch wel goed zijn?

    /Mod Deze thread is al 'gepeperd' genoeg zonder dit soort loze replies. Hou het een beetje netjes svp~Kevf
     
  2. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
    zucht...gaan we die toer op? Je begrijpt me dus duidelijk niet. Wil je echt impliceren dat ik zo denk of vat ik het verkeerd op? Indien niet, m'n excuses.
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2008
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  4. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Eens, maar ik denk omdat de Wii niet meer in te halen is. De Wii is de nieuwe PS2 en het is IMHO ook gewoon een console hoor.

    De rest 'vecht' om een 2e en 3e plaats maar ergens boeit het natuurlijk helemaal niets dat de een uiteindelijk 'wint' met 30 miljoen stuks en de ander met 40 miljoen. Het PlayStation tijdperk is gewoon over, genoeg signalen in de markt en ook Blu Ray zal voorlopig weinig invloed hebben. Daarnaast zeggen resultaten van GTA4 genoeg, een 'Playstation' franchise volgens Kaz waarmee men echter wel hetzelfde dan wel meer kan verdienen op het platform van die ander. Droom lekker verder Kaz ..

    Waarom ik dit zeg? GTA4 is nu officieel de grootste entertainment release ooit ..

    Pappen en nathouden ..
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2008
  5. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Hmm, slecht nieuws. In hoeverre Ripten betrouwbaar is weet ik echter niet.
     
  6. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik vind niet dat de xbox en playstation met de wii te vergelijken zijn. Maargoed van mening verschillen mag. Hier is trouwens nog een goede column:
    http://www.budgetgaming.nl/columns/columns-18.html

    Maargoed, ik stop nu weer met posten in dit topic. Het is fanboyism ten top en de discussie is eindeloos.
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  8. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Hopelijk voor de PS3 bezitters kan je gewoon een prijs betalen en krijg je toegang tot alle 12 de episodes. Of 5 euro per episode ofzo, dan valt het nog wel mee :+
     
  9. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan ze niet helemaal met elkaar vergelijken, dat klopt. Maar het zijn allemaal spelcomputers van bedrijven die allemaal een stukje van de markt willen. Als de Wii er niet was geweest dan was de PS3 misschien in een land als Japan niet geflopt en hadden we nu veel meer Japanse PS3 games gezien.

    Goede column? Het hangt van aannames en vage conclusies aan elkaar ..

    De schrijver zou eens de wereldwijde verkoopcijfers moeten bekijken ...

    Wel deelnemen aan de discussie en bij de uitgang nog even de deelnemers uitmaken voor fanboy. Beetje jammer en vooral typerend. =(
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2008
  10. Deepeej

    Deepeej Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor de mensen die misschien naast hun xbox ook nog een ps3 willen hebben:
    Bij de postbank heb ik met rentepunten een ps3 voor 254,95 besteld met daarbij het spel uncharted en rachet and clank.... Goede deal vind ik zelf.... Zelf gebruik ik hem denk ik alleen als bluray speler aangezien ik al te weinig tijd heb om al mijn xbox spellen uit te spelen ...
     
  11. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg niet dat jij een fanboy ben, of iemand anders die net meegediscuseerd heeft. Maar er zitten gewoon fanboy's in dit topic. Van allebei de consoles of je het nou wil toegeven of niet. Het zijn altijd dezelfde mensen die als de PS3 een keer positief in het nieuws komt gelijk de boel af gaan kraken. Zeggen dat het niks voorstelt en dat de PS3 zuigt. En als je dan een keer wat negatiefs over de xbox zegt wordt je gelijk afgemaakt. Want geeft toe, zowel de Playstation als de Xbox zijn verreweg van perfectie. Dit is gewoon een eindeloze en zinloze discussie die blijft doorgaan tot de nieuwe generatie komt. En dan begint het weer opnieuw. Het is een beetje hetzelfde als het geloofstopic. Maargoed zoals ik al zei ik heb hier geen zin in. :+

    En zoals ik al eerder zei, ik heb alle 3 de consoles en ik zal ze alle drie met plezier blijven spelen. en het zal me een worst wezen wie net wat meer verkoopt. Als ik maar leuke games kan spelen.
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2008
  12. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind het fanboy gehalte hier juist erg laag. Er zijn aanhangers van alle consoles waardoor je een goede discussie kan starten, en ja fanboy's doen soms ook mee, dat houdt het toch levendig ;)

    Die column is geschreven met een negatieve visie. Het is waar dat WII bezitters minder games kopen, maar je kan beter een console hebben met een game-rate van 2 over 60 miljoen, dan een console van 25 miljoen en 4 games. Daarbij is zorgt de WII voor een opleving van de naam Nintendo, iets wat begon bij de DS, de volgende console van Nintendo zal dan hoe dan ook aanslaan, alsware het playstation effect. Nintendo hoeft nu alleen nog maar de hardcore gamers aan zich te binden (het deel wat nog niet nintendo gebonden was), iets wat mij persoonlijk veel makkelijker lijkt dan andersom. Game makers kunnen een massa console niet blijven negeren, mainstream is de toekomst, een groot publiek bereiken, iets wat zich vandaag de dag ook al voordoet met het verdwijnen van exclusiviteit voor 1 console.
     
  13. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm jammie.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  14. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok maar ik werd gewoonweg erg simpel van die discussie. Gaat helemaal nergens over. MS heeft misschien 5.0 miljoen consoles verkocht en Sony dan misschien 5.1 of 5.2 miljoen. Sony blaast continue hoog van de toren, eerst was het maar lame dat niet alle xbox titels op de X360 gespeeld konden worden. Kan nu ook niet op de PS3. Sony zou de wereldwijde launch beter doen dan MS. Ze deden niet eens een wereldwijde launch. De PS3 zou bijna alles in 1080p doen, ook gelul. We zouden Home snel kunnen ervaren, ook gelul. WipeOut HD zou al eind 2007 te spelen zijn, ook gelul. Ingame XMB zouden we ook snel krijgen, ook gelul. Killzone 2 zou in Sept 2008 te spelen zijn, ook gelul. Het lijkt snotverjuu wel of Sony niet eens een deuk in een pakkie boter kan slaan, het begint echt heel sneu te worden. En dan gaan ze nu een overwinning claimen in Europa. Jezus ze hebben er misschien een paar duizend meer verkocht maar vergeten wel even dat een redelijk aantal mensen een PS3 puur en alleen als BR speler hebben gekocht en er dus geen games op spelen laat staan kopen. Er is niet 1 X360 verkocht die puur en alleen als DVDspeler gebruikt wordt. Die zogenaamde overwinning in Europa stelt geen bips voor. En als je dan moet gaan uitleggen waarom loop je tegen figuren aan die maar niet het grote plaatje willen zien of kunnen zien omdat ze veel te weinig van de markt zien en/of snappen.

    Ik had graag gezien dat de PS3, zoals Sony claimt, de X360 zijn kont flink zou schoppen omdat dat betekend dat wij dan een nog betere console voorhanden zouden hebben dan de X360, helaas is dat niet het geval. Ik zit er zelfs serieus over na te denken om mn PS3 te verkopen. Ik voel me hard genaaid door Sony. Hopelijk komt WipeOut HD eind van deze maand maar als die ook nog maar 1 x wordt uitgesteld of tegenvalt verkoop ik de PS3 of hak dat ding in duizend stukkies en zet het filmpje op YouTube, misschien dat ik dan eindelijk eens lol heb van mn PS3.

    Anyway, excuses voor mijn kinderachtige reactie om Sony te feliciteren met haar overwinning in Europa, was idd een stomme reactie.
     
  15. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    En ze blijven bezig.. Hopelijk is hij nu voor eens en voor altijd gewoon stil met die nieuwe chip.

    En hier nog wat geruchten:

    Nou dat zou echt tof zijn! Beyond Good and Evil <3

    Edit; is dit wel het juiste topic om dit soort dingen te posten? Centrale discussie tread over nieuwtjes, geruchten e.d.? Of moet die aangemaakt worden?
     
    Laatst bewerkt: 8 mei 2008
  16. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Mijn nieuwe HDMI falcon 360 is toch echt super stil. Ik ga hem alleen in de slaapkamer gebruiken omdat ik daar tv kijk via de Xbox een beetje herrie in mn woonkamer met goede surround set-up mij niet veel uitmaakt ;)
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Alleen de nieuwe chip lijkt voor deze thread van belang idd.

    Ik las op tweakers dat de 360 nooit stiller gaat worden, terwijl de ps3 wel stil is. Dit zou komen door de datadichtheid op een dvdtje in vergelijking tot een blu-ray schijf. Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen flauw idee heb of dit waar is. (het ligt dus aan de drive dat hij zoveel herrie maakt)

    @Chiem: ik snap je frustratie en deels deel ik hem. Ik had vele malen meer verwacht van Sony, helemaal in 2008. Als console vind ik de ps3 veel fijner (vooral vanwege de stilte!). Echter de beloftes en extra features er om heen blijven ver achter en worden ook vaak gebroken.

    Vandaag heeft een Sony pr-man durven lopen roepen dat Sony de beste line-up van 2008 heeft. Moest er wel even om lachen. Hun lijst is korter dan die van de 360 en staat bol van de uitgestelde games.

    Natuurlijk blijft het een kwestie van smaak, maar de 360 tovert dit jaar gewoon meer exclusieve toptitels op hun console, dat is gewoon een feit.

    edit:
    @Xwon: heb zelf ook een leuke dts set, wil daarom helemaal geen ruis!
     
  18. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook een nieuwe X360....laten we elkaar geen mietje noemen maar de X360 legt het zwaar af tegen de PS3, hardware-matig dan. Maar ik game alleen op de X360 (of PS3 ) en dan is het geluidsniveau meestal dusdanig hoog dat ik hem niet hoor en als dat geluidsniveau dan niet meer kan omdat het dan te laat is (buren, of dinnuhtje) zet ik mn koptelefoon op. Al met al is er prima mee te leven met de herrie van de X360 hoewel het natuurlijk niet om over naar huis te schrijven is.

    Hardwarematig is PS3 > X360
    Softwarematig is X360 > PS3

    Ach ja de PS3 had zo mooi kunnen zijn. De PS3 valt mij gewoon erg tegen, hij is misschien, in het meest positieve geval iets beter/mooier dan de X360, maar tot nu toe heb ik echt veel en veel meer lol van mn X360 gehad dan van de PS3. De PS3 is een beetje als neuken zonder echt een waanzinnig hoogte punt. Je blijft je maar verheugen op dat ene moment (lol) wat er dus maar niet komt. En tegen de tijd dat het dan eindelijk komt zie je dat andere lekkere wijf rond lopen en ben je alweer afgeleid om je echte hoogte punt te beleven. (no offence to the ladies btw)
    De PS3 is en blijft een hoop scheren maar weinig wol.
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2008
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Vorig jaar en da jaar daar voor niet dan :cool:
     
  20. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    New computer game deal for F1
    http://www.autosport.com/news/report.php/id/67228
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina