1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 17]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 1 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DGTyrael

    DGTyrael Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Tiens, van de ene op de andere dag vind ik dat GTAIV iets donkerder is geworden. Ik heb de hele dag de break-in laten spelen en niets aan de instellingen veranderd. Weet er iemand hoe dit komt?
     
  2. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik neem aan dat je tft geen lagere resolutie heeft dan je LG tv? Dan is t mogelijk dat wanneer je dezelfde resolutie op n groter scherm bekijkt, deze net iets minder kan zijn.
    Echter: hdready beelden moeten prachtig zijn, dus ik heb t idee dat je t niet goed hebt aangesloten en je niet hd zit te gamen.

    Ik begrijp dat je de xbox360 via VGA hebt aangesloten? Heb je ook de resolutie gewijzigd in t dashbord van de xbox360 (meest rechtse tabblad bij console settings)?
    Je moet deze op 1366x768 zetten. Vaak komt de resolutie ff in beeld als je de xbox360 aanzet, maar dat verschilt per tv. Ander kan je meestal op n knop op de afstandsbediening van de tv drukken om te zien welke resolutie de xbox360 weergeeft.
    Een 2de optie is dat de resolutie die de LG via vga aankan, minder hoog is dan de resolutie van het scherm. Al verwacht ik dit niet. Check dit in de handleiding.

    Als dit niet helpt, zal je toch ff n hd componentenkabel moeten halen. Misschien kan je er ff eentje lenen van n vriend. Vergeet dan niet de schuif op deze kabel op HD te zetten!

    Wat ik niet zo handig vindt: waarom heb je de xbox360 niet meegenomen naar de winkel, zodat je verschillende tv's kon testen?

    Laat ff weten of t lukt.
     
  3. El Exotico

    El Exotico Active Member

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Ferry34;

    Ik kon mijn Xbox niet meenemen, want ben vanuit m'n werk naar de MM gegaan... Daar de aanbieding meegenomen en dit scherm is wel een supermooi scherm. Ik heb 'm middels de RGB/DVI (VGA is niet aanw.) aangesloten. Dit omdat dit naast de SCART, component&HDMI de enige aansluiting is...

    De enige reso die ik kan kiezen is 1360x768 in het Dashboard.
    Ik kan weliswaar handmatig de 1366 reso instellen, maar dan is deze niet beeldvullend... Overigens had mijn oude Acer een maximum reso van 1400x1050 (16:10)

    Op zich is het beeld niet echt lelijk ofzo, maar ik zie wel een terugval in detail (met name de AA&AF bij PC graka genoemd).

    Component kabel zou in principe toch een kwestie van smaak zijn (las ik tenminste in de TS:eek:)

    El Exotico

    EDIT: net nog ff in het dashboard zitten kijken, maar geen 1366 en ook geen 720P optie. De reso 1280x720 geeft "geen signaal" aan... Vreemd. Verder heb ik ook ff Forza 2 gerund, maar geen verbetering in de textures.

    EDIT 2: Net ff de uitgebreide manual doorgespit en dit geeft aan dat via RBG de 720 reso's niet worden ondersteund....grrrrr Dit betekend dus dat ik component kabels zal moeten halen voor het op HD-reso spelen (toch?)
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2008
  4. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Nop zit geen max aan. Maar natuurlijk is het voor geen enkele TV goed als ie 24/7 aanstaat. Vooral als ie nieuw is.
    Maar met die break in kan er niets fout gaan.
    Zorg wel dat je de TV in cinema mode zet (hierbij is het contrast ongeveer 50%), ziet er trouwens ook het mooist uit.
    Had hem zelf ook 10 uur aangezet, daarna paar uur uit. Toen 6 uur aan, paar uur uit. 5 uur aan enz

    Edit: Hehe jij zit ook bij tweakers op t forum.. Zie daar dat je pcies dezelfde vragen stelt :9 Hehehe
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2008
  5. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Er klopt gewoon iets niet als je zegt dat t beeld niet echt lelijk is, het moet gewoon bijzonder mooi zijn.
    (heb je de beeldinstellingen wel n beetje bekeken en heb je er nog iets anders op aangesloten zoals een dvd en hoe is t beeld daarvan?)
    Het is vaker zo dat alleen de resolutie 1360x768 gekozen kan worden, maar staat dit ook ingesteld op je tv? Volgens mij moet die dit gewoon kunnen weergeven via vga.
    Als jij op je afstandsbediening op MENU drukt en daarna SCHERM en dan MODE XGA, dan moet je volgens mij ook hier gewooon 1366 of 1360x768 kunnen kiezen.
    Ik denk dat wanneer je op INFO op de afstandsbediening drukt, je zal zien welke resolutie wordt weergegeven?

    Waarom heb je geen hd componentenkabel eigenlijk? Die zat toch gewoon bij je xbox? Ik vind persoonlijk de componenten wel mooier trouwens. Als je nou in de buurt van Amersfoort zou wonen, ik heb nog wel zo'n kabel liggen.
    Ook begrijp ik niet wat je rgb/dvi nou is. Je kan heb sowieso niet met dvi hebben aangesloten, dus ik neem aan dat je gewoon de 15 pins vga hebt?
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2008
  6. Alexis

    Alexis Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand toevallig al ervaring gehad met de Samsung LE32A456 ?
     
  7. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
  8. Moulijn

    Moulijn Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben benieuwd naar je pics en ervaringen...:9
     
  9. El Exotico

    El Exotico Active Member

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Ferry34;

    Ik heb een gewone Core versie van de 360, dus geen Component HD kabel. De VGA kan wel op 1366 draaien (door scherm in te stellen via Mode XGA), maar de Xbox Dashboard geeft deze reso niet... Als ik het scherm force dan krijg ik de reso niet beeldvullend.

    De info knop geeft geen reso of iets dergelijks aan, dus kan ik het niet 100% checken.

    Ik woon overigens in Bussum, maar dat is ook niet echt naast Amersfoort... Heb je die componentkabel ook te koop:confused: W.b.t. de VGA is idd een 15pins, maar volgens de TV werkt hij op de RGB aansluiting. Verder heb ik de Advanced Scart & Standaard kabel, maar dit zal het beeld denk ik niet verbeteren... Ik heb gewoon geen zin om weer een kabel van € 30,- te kopen voor minimale verbetering... (screenshotvergelijking anyone?)

    Net nog ff een originele DVD erin gegooid, maar daar ook geen totale beeldvulling op 1366...
     
  10. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Hmm, s kijken hoe we dat kunnen doen. Je mag mn hd componenenkabel wel ff gebruiken om te kijken of t verbetert. Zo ja, dan hou je m gewoon.

    Je moet gewoon prachtbeeld hebben op je tv. De resolutie is net zo hoog als die van mij, maar die van mij is 2x zo groot en dus minder scherp. (ik heb meerdere malen op dit forum foto's gepost, dus je kan wel zien hoe t er bij mij uitziet. Zelfs met n cheapo fototoestel).
    Aan die scart heb je niks nee.
     
  11. El Exotico

    El Exotico Active Member

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Ferry34, je hebt PM!
     
  12. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Oke, misschien een noob-vraag, maar wie kan me helpen!

    Zelf ben ik niet thuis in het LCD gebeuren dus ik weet niet wat ik met deze aanbieding moet:

    Samsung LE32A450 voor 570 Euro!

    Video

    Schermgrootte 32"
    Resolutie 1366 x 768
    Dynamische Contrastverhouding 10.000 : 1
    Kijkhoel 178 / 178
    Response Time 6 ms
    DNIe™ DNIe +
    Helderheid 450
    Achtergrondlicht CCFL
    LCD 100Hz Nee
    Movie Plus Nee
    1080 24p Real Movie Ja

    Audio

    Geluidseffectsysteem SRS Trusurround XT
    Sound Output(RMS) 10 W x 2
    Luidspreker Onderluidspreker
    Woofer Nee

    Input & Output(Zijkant)

    HDMI 1
    Composite(AV) 1
    S-Video 1
    Koptelefoon 1
    WISELINK Nee

    Input & Output(achterkant)

    HDMI 2
    Composite(AV) Nee
    S-Video Nee
    PC input (D-sub) 1
    Component(Y/Pb/Pr) 1
    RF Input 1
    Koptelefoon Nee
    RS232C (for Service only) 1
    Scart 2
    Video Monitor Out 1
    Digitale audio (Optical) Ja
    Ethernet Nee

    Kast Draaien (links/rechts) Ja

    Kenmerken

    Beeld-in-beeld Ja
    Sleep Timer Ja
    Klok en timer aan/uit Ja
    Stil beeld Ja
    Favoriete kanaallijst Ja
    Automatische uitschakelfunctie Ja
    OSD language EU 22 talen
    Auto Volume Leveller Ja
    Anynet+ (HDMI-CEC) Ja
    Teletext(TTXT) 1000 p
    Contentbibliotheek Nee
    EPG Nee
    RSS (Real Simple Syndication) Nee
    DMA Ja
    Smart Contents Manager Nee
    Entertainmentmodus Ja
    DLNA Nee
    Optical Link Ready Nee
    IDTV / Ready Ready


    Is Samsung een goede keus?
    Is de TV een goede keus?
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Slechte LCD's heb je helemaal niet meer.
    Gebruik al 2 jaar zonder enige probleem een R71 van Samsung.

    Vandaag eindelijk bericht over mijn bestelde Sony KDL-40D3500.
    De FullHD kan elke moment binnen komen in het magazijn.

    Sony had een leverings problemen.
     
  14. El Exotico

    El Exotico Active Member

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou... na 4 electronica/TV winkels eindelijk duidelijk antwoord op de vraag; is component beter dan VGA (als je TV de VGA niet als HD ziet).\o/

    Een verkoper (met zelfde opstelling als mij: XBOX Core/HD Ready 1080P scherm/VGA Kabel) gaf aan dat ik nog steeds op SD aan het gamen ben, ook al staat de reso op 1360. Ik kan de dashboard nl. geen 720p/1080i laten draaien en daardoor pakt de XBOX de SD reso's. Mijn Xbox en scherm zien de VGA dus niet als 720p...|:-

    Component kopen dus...:)

    pssst... Ferry 34? Andere forummers?
     
  15. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Is dit, technisch gezien dan, een goede aankoop?

    LE40A552 van Samsung voor 867 euro?
     
  16. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Is een leuke aankoop idd.

    Ik zou voor dat geld een HD-Ready Plasma nemen van 37" of 42". Ligt eraan wat je zelf belangrijker vind, resolutie of beeldkwaliteit.
     
  17. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Persoonlijk zou ik ietsje langer sparen en de LE40A656 nemen ik heb deze naast de LE46A552 zien draaien en de A656 geeft veel betere zwartwaarde (zelfs met blacklight op 10vd10 en geen spaarstand). De zwartwaarde op de A656 als deze goed is ingesteld zijn ongeveer net zo goed als Panasonic PX80 plasma. Echt ik viel echt bijna achterover toen ik de A656 in actie zag.

    Het was overigens bij de BCC waar de verlichting heel slecht is en meer aan een grot doet denken. De A656 was de enige die eruit sprong qua zwartwaarde.
     
  18. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar hij is wel 350+ euro duurder dan een PX80 O-)

    Voor dat geld zou ik helemaal voor een PZ80 gaan, F-HD plasma. Maargoed, ieder heeft zen eigen smaak, de ene houdt meer van LCD omdat hij vooral overdag tv kijkt bijvoorbeeld. Ik kijk alleen 's avonds tv en dan nog in een verduisterde kamer ook, dan is plasma de beste keus -> hands down
     
  19. wc-bril

    wc-bril Toiletpapier

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit ook aan de A656 te denken, alleen wat je zegt: wat is goed ingesteld? Ik heb laatst bij mijn samsung een beetje zitten vogelen met instellen zoals contrast, helderheid, kleur en scherpte, maar ik blijf het toch lastig vinden wanneer het de beste instelling is. Heeft iemand hier tips over?
     
  20. y3nis

    y3nis Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    pfff ik wordt echt helemaal scheel van al die LCD TV's die er nu zijn (tijdens het zoeke op de beeldbuis) Dus ik denk ik vraag het hier maar gewoon eve misschien hebben jullie zo een kant en klaar antwoord ligge.

    Specificaties waar de TV aan moet voldoen:
    prijs: 400 - 800 euro
    70-85 cm 32 inch dus ofzo
    weinig na-ijling(responsetijd is dit dacht ik?)
    Snelle verwerkingssnelheid (Achtergronden ook een hoge framerate, wat me opvalt in de winkels is dat achtergronden meestal met een lagere framerate gaan, of is dit illusie)
    hoog contrast, verschille in zwart/bijna zwart goed zichbaar dus. (het verschil tusse dynamisch en die andere soort contrast snap ik niet)

    alvast bedankt mense voor de moeite O-)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina