1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie thread [Deel 18]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 14 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. El Exotico

    El Exotico Active Member

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    In mijn zoektocht naar een 26" met component HD READY voor rond de € 450,- gestuit op een Tatung (via $shop/Azerty.nl/central point):
    ---------------------------------------
    Tatung 26" LCD-TV V26MMFJ-ET1:
    Aantal kleuren--16.2
    MPixel pitch--0.4215 x 0.4215 mm
    Helderheid--500 cd/m²
    Responstijd--8 ms

    Analoge Tuner
    1366x768

    Alle mogelijke aansluitingen
    € 384,- incl. verzendkosten (€35,-)
    --------------------------------------
    Ik heb op Tweakers.net wat research gedaan en dit is aardig tot zeer positief. Nu ben ik na mijn laatste miskoop op zoek naar gebruikerservaringen. Aangezien de Tweakers-topic wat oud zijn, mijn vraag hier dus:

    Kent/weet iem. of de Tatung schermen ergens te bewonderen zijn & dus zo aan mijn opstelling te koppelen?

    Groeten,

    El Exotico
     
  2. Ahara

    Ahara Guest


    Hmm, na wat speurwerk heb ik bijna de neiging om naar groningen te rijden en daar bij de saturn een xbox360 arcade met 2 games te kopen voor 169,- euro + een panasonic TH-37PV7 voor 488,- euro...

    gr
    Ahara
     
  3. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan zou ik als ik jou was deze bestellen en die plasma ophalen. Bij die arcade moet je weer extra kabels kopen, je hebt geen HDD en geen GTA4 of Halo 3.
     
  4. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    PANASONIC TH37PV7 PLASMA-TV 37"

    Zojuist besteld op Block.nl voor 531,50 inclusief bezorging en verwijderingsbijdrage.
    Ook meteen betaald.
    Nu maar afwachten wanneer die geleverd gaat worden.

    (Ben niet in de winkel geweest om te kijken want de afspraak de ik daar in de buurt had ging niet door en had weinig zin een eind te reizen om een tv te bekijken waarvan ik toch al weet dat het een goede aankoop is.)

    Heb er zin in om er binnenkort van te kunnen genieten, Maar eerst maar even afwachten wanneer ik gebeld word voor een bezorg afspraak.

    Dit is de tweede keer dat ik blind een tv op internet bestel maar heb er dit keer een stuk meer vertrouwen in.
    (Zeker ook omdat ik kort geleden de 42pv70 nog werkend heb gezien en dat zag er zeer goed uit.)
     
    Laatst bewerkt: 16 mei 2008
  5. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Kerel je gaat toch ook geen Acer of Vestel scherm kopen?
    De Samsung 26R81B is 469 euro op internet.
     
  6. daanoss

    daanoss Active Member

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    0

    Yess heb hem ook gekocht, moest besteld worden kan hem dinsdag halen.
    Ik heb hem voor 483 inclusief alles, ga ook nog 5 jaar extra garantie kopen erbij...
     
  7. FanaticFakke

    FanaticFakke Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga binnenkort een Xbox 360 Premium kopen via Ebay (dus waarschijnlijk al een iets oudere versie). Om ten volle te kunnen genieten van de beeldkwaliteit wil ik ook een HDTV aanschaffen. Nu, met alle technologische vooruitgang tegenwoordig zie ik door het bos de bomen niet meer.

    Misschien dat jullie raad weten? Ik heb zelf al een zicht op wat ik ongeveer wil:

    Ik zoek achter een tv met beelddagionaal 60 à 70cm liggen (sluit dus al een plasma tv uit). Aangezien de Xbox 360 premium een Component HD AV Cable bevat moet deze dus ook een component ingang hebben. De afstand waarvan ik kijk is een 2,5m.

    Ik heb gelezen dat 720p de beste beelden weergeeft bij het gamen. Maar hoe zit dit dan wanneer ik standaard (analoge) tv kijk? Zit ik dan ook goed met 720p of moet ik switchen naar 1080i? En ga ik zowiezo kwaliteit verliezen t.o.v. een beeldbuis tv bij analoog kijken?

    Even naar de toekomst toe. Ik ben de komende jaren niet van plan naar digitale televie over te schakelen. Ook HD DVD's zijn niet aan mij besteed.

    Verder vraag ik mij ook af waar ik nog rekening mee moet houden? Ik denk dan aan het aantal hertz en contrast. En welke refreshrate is gangbaar voor te gamen? 8ms of liever minder?

    Alvast bedankt voor jullie reacties!
     
    Laatst bewerkt: 16 mei 2008
  8. daanoss

    daanoss Active Member

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    0
    Wanneer je analoog gaat kijken gaat het achteruit..op je LCD dan.

    Je hebt verschillende LCD schermen in verschillende prijs klasses, het is echt je eigen keuze, je moet eens gaan kijken in verschillende winkels en ga op een afstand staan van 2,5 meter.

    720p is beter dan 1080i, progressief is altijd beter, i staat volgens mij voor interactive, dat ververst eerst de oneven regels en daarna de even regels, omdat dit niet tegelijk gaat krijg je vegen in het beeld als een soort van bezem.

    100Hz is natuurlijk beter dan de 60Hz dat de meeste LCD tv's hebben.
    Een responsetime van 8ms is goed genoeg, lager is natuurlijk altijd beter.

    Verder is het echt een persoonlijk keuze, dingen zoals pixel plus en extra's daar moet je niet altijd op afgaan.

    Dit was mijn mening...;)
     
  9. Moulijn

    Moulijn Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook na een lange zoektocht vanmorgen de panasonic TH-37PX80 besteld, tezamen met een Philips PFL 9603 voor m'n schoonvader voor een heel aantrekkelijke prijs bij Smits in Arnhem. *)
    Kan de winkel zeker aanraden. Ze hebben daar nog eens de tijd voor mensen (bakkie koffie) en er valt goed te onderhandelen. Zelfs de kerel van de MM in Arnhem zei dat ie niet kon tippen aan de prijs van Smits :thumbs:
     
  10. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Al het rode :)
     
  11. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Tatung was n tijd geleden ff populair, omdat ze als eerste n full hd lcd op de markt brachten voor n lage prijs.
    Je leest echter nooit hier op de forums van n boel mensen die zo gelukkig zijn met de beeldkwaliteit van hun Tatung en dat zegt genoeg.
    Bovendien is t zeer moeilijk om deze zelf te testen (ik meen dat ze 1 plek hebben in Nederland waar dat kan) en je moet natuurlijk geen tv kopen zonder deze re testen.

    Is t niet veel gemakkelijker om dit bij de MM te doen, aangezien je andere tv daar ook vandaan komt, ivm inruilen?

    De Samsung R en S klasse zijn nogal populair in dat formaat onder xbox360 bezitters. Test die, en n paar andere, s in de winkel.
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2008
  12. Shizzel

    Shizzel Guest

    Ai ai ai, ik heb net de afmetingen van mijn toekomstige Samsung PS42C91 bekeken, en toen kwam ik erachter dat ik een poster heb die waarschijnlijk net zo groot is als het effectieve beeldscherm (zonder rand dus). En dat is fokking groot :eek:. Het TV-meubel van de Ikea heb ik dus eigenlijk vanaf het begin al nodig, anders past hij alleen op de grond :eek:!

    Maar het mooie hieraan is: ik heb even de TV-verkoper uitgehangen bij mijn vader (sowieso al vaak laten weten dat Plasma supermooi beeld geeft, etc etc), en hij overweegt nu ook dezelfde TV te kopen :D! Hij kwam nog aan met: "Ja, maar dan moet de kast eruit gesloopt worden, en dan moet alles geverfd worden, etc etc!"; gelukkig hielp mijn moeder notabene nog mee door te zeggen dat mijn zusje's kamer ook in 3 dagen verbouwd en geschilderd was.

    Al met al ziet het ernaar uit dat als we naar een goede winkel gaan, we een degelijke korting kunnen krijgen door er meteen 2 tegelijk te kopen, en ik hem met wat mazzel aan het eind van de maand al kan kopen!
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Eindelijk is het zover , de Nederlandse zenders worden haarscherp.

    De publieke zenders Nederland 1, 2 en 3 zenden vanaf volgend jaar in een aanzienlijk hogere beeldkwaliteit (HD-tv) uit. Hiertoe komen drie speciale tv-stations in de lucht naast de bestaande kanalen. De komende drie maanden wordt als voorproefje een nieuw kanaal 'Nederland 1 HD' toegevoegd.

    Het nieuwe kabelbedrijf Ziggo, dat voortkomt uit de fusie van @Home, Casema en Multikabel, alsmede UPC garanderen dat betrokken zenders in HD-kwaliteit de huiskamers zullen binnenkomen.

    Bovendien komt er in de maanden mei, juni en juli naast het 'gewone' Nederland 1 een soort 'premium'-versie van Nederland 1. Dit extra kanaal gaat het EK voetbal, de Olympische Spelen en mogelijk ook de Tour de France in HD uitzenden.
     
  14. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    SBS wil het ook gaan doen, Tegen een kleine vergoeding van €3 extra per maand.
     
  15. FanaticFakke

    FanaticFakke Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    720p is beter voor sport en gaming te bekijken maar geldt dit dan ook voor analoog tv kijken? Of kun je hier dan beter switchen naar 1080i?

    De reden waarom ik dit wil weten. Anders kan ik gewoon voor de beste 720p tv in zijn klasse gaan en geen onnodig geld geven aan een 1080i versie.
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2008
  16. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Voor snelle beelden wel. Bij talkshows ofzo boeit het niet echt.
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Kijk toch zelden naar de commerciele zenders (RTL,SBS) , die zenders hoef ik dan ook niet.
    Bij die zenders wordt je altijd doodgegooid met reclame.

    HDTV betekend wel een andere decoder , maar dat vertellen ze er weer niet bij.
    Zag de prijzen voor de 1e HDTV PVR decoder (ingebouwde HDD) en daar wordt je niet vrolijk van.

    geen HDD - € 530
    160GB - € 590
    320GB - € 619
    500GB - € 649
    700GB - € 749
     
  18. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is niet per definitie waar. 720p geeft een beter beeld bij beelden met veel snelle bewegingen. Bij stilstaande of rustige beelden geeft 1080i een beter/scherper beeld.

    Dat is ook niet per definitie waar. Er is een wereld van verschil tussen 100hz op een LCD en een CRT bak. 100hz op een LCD is niets meer dan een software 'trucje' waarbij men extra frames/beelden in het originele beeld stopt. Dit zou dan voor vloeiendere beelden moeten zorgen maar dit trucje kan ook zorgen voor ongewenste bij effecten.
     
  19. Alexis

    Alexis Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft het voor nut om extra bij te betalen voor een Panasonic TH42-PZ85 terwijl die Intelligence Frame Creation volgens die Britse site HDTVTEST helemaal niet werkt zoals het moet? En da is een van de weinige verschillen tussen de PZ85 en de PZ80. Iemand al ervaring mee gehad toevallig??? :)

    Wat bedoelen ze trouwens met 'Cannot deinterlace film-based content properly' ? Die termen zeggen me niets..
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2008
  20. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Je maakt n paar vergissingen.

    Iedere hdready/full hd tv kan zowel 720p alsook 1080i ontvangen, anders mogen ze geen hdready heten.

    Bij games is 720p op n hdready meestal t mooiste, bij langzamere games soms 1080i. Dit hangt ook af van de tv.
    Dit zijn inkomende signalen, waarna de tv t omrekent naar zn eigen resolutie zoals 1366x768. De tv laat altijd n progressive beeld zien (1 heel beeld ineens) en nooit interlaced (even en oneven beeldlijnen achterelkaar zoals bij n crt).

    Bij analoge tv kàn je helemaal niet tussen deze 2 kiezen. Het tv signaal heeft n veel lagere resolutie en de tv moet dit signaal upscalen naar de resolutie van t scherm, bijvoorbeeld 1366x768.

    Daarom zien analoge zenders er op n hdtv er vaak minder goed uit, dan op n crt. Ook omdat de hdtv ook nog s n stuk groter zijn, waardoor je goed de matige kwaliteit van de zenders kunt zien.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina