1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

draadloos Laptop

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lil^Kaweh, 15 feb 2008.

  1. Lil^Kaweh

    Lil^Kaweh Active Member

    Berichten:
    249
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo,

    ik heb net een Sitecom Broadband Router gekocht om draadloos te gaan met me laptop vooral. Pc maakt niet zoveel uit. ik had een kabel vanuit de modem naar de router gezet, en vanuit de router weer eentje naar me Pc. maar hoe kom ik nou draadloos het internet op met me laptop,?? ik heb er niet zoveel verstand van. ik kom ik een scherm met allemaal verbindingen van andere mensen maar hoe zie ik welke netwerk aansluiting van mij is ??

    alvast bedankt
     
  2. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Gezien je modem sitecom heet zal je verbinding waarschijnlijk standaard "Sitecom" heten. Het is wel aan te raden om de naam en je netwerk te beveiligen.
     
  3. Lil^Kaweh

    Lil^Kaweh Active Member

    Berichten:
    249
    Leuk Bevonden:
    0
    en hoe doe ik dat dan , want achter sitecom staat er namelijk wel onbeveiligd
     
  4. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Lees deze manual en zorg dat je in het scherm komt bij stap 3. Daar zou je ergens je WEP/WPA key moeten kunnen invullen en dan is hij beveiligd. Denk er wel aan deze goed te bewaren.

    http://www.sitecom.com/showdownload.php?id=2042

    Als je het type model geeft van jouw router kan ik wat betere, gedetailleerde informatie zoeken. Maar hiermee zou het moeten lukken.

    - Open je browser (Internet Explorer o.i.d.)
    - Typ het netwerk-ip in van de router (staat in je manual/ uitvoeren-->cmd-->ipconfig/all-->standaardgateway als ik me niet vergis)
    - Ga naar Basic Settings
    - Ga naar het tabje Wireless
    - Hier kan je een aantal dingen aangeven:
    Network ID = Hoe je hem wilt noemen
    Channel = Kan je gewoon kiezen
    WEP security = Kan je aanzetten om draadloos te beveiligen. 64-bit security is volgens mij een wachtwoord met 10 dingen en 128-bit met 26. (wij hebben 64)
    Bij WEP key = Moet je dan het wachtwoord invullen. Je kan er meerdere invullen zodat je 1 week de 1 kan doen en de andere week de andere.
     
  5. Lil^Kaweh

    Lil^Kaweh Active Member

    Berichten:
    249
    Leuk Bevonden:
    0
    oke bedankt ;) .
    maar nu, weet iemand een goede site waar er staat hoe je draadloos internet krijgt met de laptop?
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Staat dit niet in de manaul van de draadloze router ??

    Heb vandaag 2 draadloze netwerken aangesloten en beide routers hadden een totaal verschillende menu indeling.
    1 gebruiksaanwijzing voor alles routers bestaat er dus niet.
     
  7. Lil^Kaweh

    Lil^Kaweh Active Member

    Berichten:
    249
    Leuk Bevonden:
    0
    ja ik heb het geprobeerd maar er ik zie zo'n plaatje met
    De Laptop------->De Netwerk ----X----> Internet dus er tussen de netwerk en de internet staat een rode kruis en daar zit dan waarschijnlijk iets fout.
    als ik op die rode kruis klik komt er een probleem oplossen, en staat er dat ik of een Lan -verbinding moet aanstellen of dat ik de laptop moet verplaatsen om eventuele storingsbronnen te vermijden.
    en ik had ook geprobeerd om met een andere laptop van iemand anders op de Netwerk verbinding te komen en dat lukte gewoon.

    ???
     
  8. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan komt het waarschijnlijk door je laptop. Ik heb ook wel eens zoiets, maar dan helpt opnieuw opstarten gewoon. Ik heb geen idee wat er bij jou aan de hand is.
     
  9. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    RTFM, oftewel. Read The Fucking Manual.

    Komop zeg. Dit is je nu 2x verteld..

    In je router moet je instellingen zetten voor de internet verbinding. De router zal daarna dit signaal via draad & draadloos doorsturen naar de pc- en laptops.
     
  10. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    Aber, een andere laptop deed het wel..
     
  11. Lil^Kaweh

    Lil^Kaweh Active Member

    Berichten:
    249
    Leuk Bevonden:
    0
    ja maar die manual is helaas Windows Xp en niet voor Vista. want ik probeerde die cijfers in te voeren in de internetbrowser en de pagina verscheen niet, terwijl die op deze pc (XP) wel verschijnt.
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat zal natuulijk nooit werken als je geen draadloze verbinding hebt met de router.
    Als je de juiste SSID en WEP/WPA codes heb ingevoerd en het werkt nog steeds niet dan kunnen er 2 dingen aan de hand zijn.

    1. Router kan geen nieuwe IP-adressen aanmaken.
    2. MAC-beveiling in actief in router.

    Wie heeft de Draadloze router geinstalleerd ??
    Vraag zijn/haar hulp !!!!
     
  13. Lil^Kaweh

    Lil^Kaweh Active Member

    Berichten:
    249
    Leuk Bevonden:
    0
    ja ik heb de router zelf (Geprobeerd!!) te installeren en hij deed het de 1e uren ook maar daarna niet meer, ik denk dat ik iets heb ingesteld waardoor ik er niet meer op kan.
    maar kan ik met de normale gekabelde Pc ook de router instellen
    (198.16 ........) voor mijn draadloze laptop?
     
    Laatst bewerkt: 17 feb 2008
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De router stel je altijd eerst in via een UTP kabel.

    Zoek de installatie-cd op van de router en geeft deze vervolgens een Hard-reset.
    Sluit vervolgens pc/laptop aan via de UTP-kabel op de LAN 1 t/m 4 ( De Wan aansluiting zal niet werken ).
    De router zal nu de pc/laptop een ip-adress geven.
    Stop de installatie-cd in de pc/laptop en werkt de wizard vervolgens af.

    Het beste kan je dan de modem van de spanning halen en deze verbinden met de WAN van de router.
    Spanning op de modem en wacht tot dat deze online is en daana pas de Router aansluiten op de spanning.
     
  15. Lil^Kaweh

    Lil^Kaweh Active Member

    Berichten:
    249
    Leuk Bevonden:
    0
    probleem is dat ik geen installatie-cd heb (gekregen) alleen een cd waarop 4 Manual's staan in verschillende talen
    en Acrobat Reader Downloaden.
    verder niks
    router is van Sitecom
     
  16. Vinnie 78

    Vinnie 78 Vinnie vinyl

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    Lil^Kaweh, als ik zo vrij mag zijn om eventjes gebruik te maken van jouw thread.

    Ik heb een probleempje met het draadloos internetten via m'n laptop. Als ik verbinding wil maken via het netwerk met beveiliging, dan maakt de laptop wel verbinding (deze is uitstekend, dat geeft die aan) met het wlan, maar ik kan er niet mee op internet. Als ik de beveiliging uitzet kan ik wel gewoon internetten. Heeft iemand een idee wat ik fout doe?

    B.v.d.
     

Deel Deze Pagina