1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 15]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Omdat de PS3 volgens Sony de enige echte "next gen" console is en alle games minstens in 1080p met 60 frames zouden lopen....
    Druk van de console bouwer dus. Net zoals je veel ontwikkelaars (nog steeds) hoort zeggen dat dit (hetgeen ze op dat moment laten zien) alleen mogelijk is met de PS3..... :emo:

    :lol:
     
  2. tmffirework

    tmffirework Willem II Tilburg!

    Berichten:
    1.789
    Leuk Bevonden:
    0
    ik nog op mijn eerste dus :)
     
  3. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    ik had gehoord dat er ook een blu ray dingetje werd gezet op de xbox ofzo.
    nieuwe versie van xbox 360 met een blu ray laser, is dit waar?

    en werkt dit dan ook echt, want het is mij verteld dat ze dit doen om de vooruitgang van al die game shit bij te houde enzo.
     
    Laatst bewerkt: 19 mei 2008
  4. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Beide next-gen HD consoles slaan al tijden geen deuk in een pakje boter daar. Zelfs niet tijdens een van de drukste vakantie periodes in Japan! Zowel de PS3 en de 360 doen in Japan niet mee met de console race, die zitten trouwens beide weer bijna aan een nieuwe dieptepunt qua sales.
     
    Laatst bewerkt: 19 mei 2008
  5. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    komt omdat die jappen allemaal blije hochi mochi spelletjes willen hebben waarbij kleutertjes in korte rokjes de hoofdrol spelen endat is niet te vinden op de xbox 360 en ps3
     
  6. Insane/Erret

    Insane/Erret If in doubt.. Flat out

    Berichten:
    1.575
    Leuk Bevonden:
    108

    Gemiste kans voor PS3.. met maar net 8000 consoles heel weinig
     
  7. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
    Kom zeg, da's toch echt wat jij ervan maakt.

    Het lijkt me een stuk logischer dat Free Radical dat zelf wat wou verdoezelen door gewoon 720p te zeggen (upscaled), maar niet native, aangezien de standaard toch native 720p is, want 576p is toch niet echt goede reclame voor je game.
     
    Laatst bewerkt: 19 mei 2008
  8. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik haal inderdaad oude koeien uit de sloot. Ik kan niet bewijzen dat Free Radical onder die "druk" zou staan maar bij veel walkthroughs van PS3 developers krijg je die zaken te horen (bijvoorbeeld Killzone 2, MGS4 vorig jaar: "This can only be done on PS3 etc.")
    De 1080p en 60 frames p/seconde claims zijn allemaal terug te vinden overigens.
     
  9. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
    Devs die zoiets zeggen zijn gewoonlijk de first party devs.
    In het geval van Haze lijkt het toch simpelweg te gaan over een dev die z'n game probeert te verkopen (zoals elke dev) door het zo goed mogelijk voor te stellen. Het is heel gemakkelijk om Sony daar meteen bij te betrekken, maar met een beetje nuchter denken is het zo'n uitspraak die je elke dev wel zou zien doen. Want in principe klopt het wat hij zegt, de game loopt in 720p, alleeen niet native.
     
  10. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Schoolvoorbeeld van recht praten wat krom is. Natuurlijk klopt er geen ene moer van. De game draait in 576p en wordt vervolgens ge-upscaled naar 720p.
    Gelul over resoluties. Het is natuurlijk heel opmerkelijk dat Ubisoft eerst zegt dat de game gewoon in 720p draait en dat de ontwikkelaar zelf een week later verteld dat dat niet het geval is en dat de game in 576p draait. Als ik tijdens mijn werk dit soort poep-praat zou dat een rede voor onslag kunnen zijn....vaag dat een uitgever er zo makkelijk mee weg komt.
     
  11. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Stem op je favoriete games: http://www.goldenjoystick.com/
    Ik ben er nog mee bezig, maar het valt me wel op dat je bv. bij beste online game niet voor Halo kan kiezen.
    Bij beste PC game staat Crysis er niet tussen. En je kan kiezen voor games die nog niet uit zijn.

    Ik zit nu bij de moeilijkste categorie: Beste Playstation game. ;)

    edit: En waarom kan je bij sommige categorieën wel voor Dora kiezen, maar niet voor Harry Potter? :+
     
    Laatst bewerkt: 20 mei 2008
  12. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Haha ja ik snap die keuzes echt niet, er missen heel wat games, en vind het wat vroeg om nu al een game van het jaar te kiezen we zitten nog net in Mei 8), ik wacht op Fable 2 en Saints Row 2 ook in die lijst staan.
     
  13. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
  14. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    Halo is van vorig jaar. Net als crysis.:)
     
  15. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    'Please note only games released between July 31 2007 and August 1 2008 are eligible for this year’s awards.' ;)
     
  16. Insane/Erret

    Insane/Erret If in doubt.. Flat out

    Berichten:
    1.575
    Leuk Bevonden:
    108
    @ MR X

    Hoe zit het met Splinter Cell?? komt die nog in 2008? en is die nog als 360 exclusive?
     
  17. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Splinter Cell Double Agent is ook al niet meer 360 exclusive dus de volgende zal het ook niet zijn denk :'-(
     
  18. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Ha-ha....

    Waar moet 'ie dan op spelen, een MS tv? Lekker boeiend dat hij op een Sony tv speelt, ik vind het een beetje slappe journalistiek eerlijk gezegd...
     
  19. tmffirework

    tmffirework Willem II Tilburg!

    Berichten:
    1.789
    Leuk Bevonden:
    0
    Die awards zijn echt dom. Ik vind Gear of War 1 en Halo 3 de beste online games. Beide staan er niet tussen. En een SP game als Viva Pinata wel :)
     
  20. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    SC conviction is wel degelijk exclusief. (Wellicht dat hij een jaar later of zo alsnog dan op de PS3 komt, maar het is minimaal een dergelijke window en wellicht permanent exclusief >>> ik ken uiteraard het contract niet persoonlijk)

    Verder durf ik geen uitspraken te doen over de release daarvan. Het is tenslotte geen 1st party game en ik lees ook het Internet, dus heb gezien dat er wat geruchten zijn over deze game.

    Het rijtje wat ik zelf weet is 1st en 2nd party en dat komt momenteel uit op 9 games t/m kerst dit jaar:

    Ninja Gaiden 2, Viva Pinata TiP, Fable 2, Gear of War 2, Banjooi Kazooie, Too Human en nog 3 niet aangekondigde titels. Van die 3 zijn er denk ik 2 als Triple A te beschouwen en Ninja Blade zit er niet tussen (om alvast geruchten rondom die titel af te breken).
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina