1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [X360]Xbox Live NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 7 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ricardotje

    ricardotje Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    hey

    Ik probeer al een hele tijd sinds wij adsl hebben van telfort, mijn nat op open te krijgen dit wil maar niet lukken....

    Dit heb ik al geprobeerd:
    Heb de poorten 88 en 3074 toegevoegd aan mijn port forwarding lijst in mijn router voor mijn statische ip van mijn 360.
    Heb in de firewall een regel gemaakt van wan naar lan en lan naar wan met daarin de poorten 88 en 3074 voor alle ip's overigens(heb ook voor alleen statische ip geprobeerd).
    Heb geprobeerd als de firewall uit staat.

    Ik heb de volgende router: Zyxel P-2602R-D1A
    Met de volgende firmware:V3.40(ASG.1) nieuwste firmware.

    Mijn xbox 360 heeft dus een statisch ip.
    Maar mijn nat blijft maar op moderate en dat is zeer vervelend want daardoor kan ik met een vriend van mij niet spelen.

    Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen want kom er niet meer uit.
    Ik heb verder nog een ander probleem en dat is: dat wij hier thuis 2 360's hebben met xbox live en voor allebij kun je niet poorten openzetten dus wat is hier een oplossing voor???(dit is bijzaak voor nu eerst op 1 xbox nat op open krijgen)
     
  2. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467

    hoeft niet maar t maakt geen drol uit als je t wel doet, hij reset m namelijk zelf als jij op apply drukt
     
  3. Vriendloos

    Vriendloos Guest

    Eindelijk gelukt verdomme x'D

    Wat een gekloot allemaal zeg

    @Ricardotje

    Heeft je router UpNP? Zo ja, dan moet je dat inschakelen. Reset de router, ga naar je Xbox en doe gewoon automatic, dan moet hij als het goed is naar OPEN gaan.

    Zo ging het bij mij tenminste :p
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 mei 2008
  4. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Beschikken jullie routers niet over de DMZ optie ? Hoef je enkel een statisch IP adres aan te maken en die onder de DMZ te plaatsen en je bent klaar. Niks geen gedoe met port forwarding en al die onzin. Heb op die manier al mijn consoles verbonden en dus altijd een Open NAT.
     
  5. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Niet echt netjes om alles zomaar in DMZ te zetten. Dat is een beetje een mierenhoop bestrijden met een atoombom :emo:
     
  6. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan in mijn ogen geen kwaad. En waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan denk ik dan. PC is een ander verhaal though.
     
  7. iSteefie

    iSteefie EnVy Our Skills

    Berichten:
    302
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe verander je dit met je Mac?
     
  8. HF360Player

    HF360Player Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    waar kan je dat UpNP inschakelen?
     
  9. ricardotje

    ricardotje Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey man ik heb het even geprobeerd en dit werkte direct heel erg bedankt:thumbs:
     
  10. Fireballs_nl

    Fireballs_nl OF JE WORST LUST!

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    Alles al geprobeerd met de SpeedTouch716 , maar de NAT blijft op strict staan. Afgezien hiervan dit blijft het vaag dat ik een vriend niet kan joinen die een directe verbinding heeft (universiteitnetwerk) dus geen router heeft.

    Wat ik heb geleerd is juist dat mensen met NAT strict de mensen kunnen joinen met NAT moderate of open, andersom is dat dus een probleem.

    Wat dat betreft heb ik het helemaal gehad en wil een nieuwe router, die ook IP telefonie en DECT aankan. Een goed voorbeeld hiervan is de Fritz!Box 7270. Heeft iemand ervaring met dit merk (wellicht andere type)?

    Het probleem is altijd weer een router vinden die geavanceerd genoeg is. Een recente router is natuurlijk helaas geen garantie voor dat NAT verhaal. Het officiele lijstje door MS aan compatible routers is wel heel erg mager!

    Iemand nog tips / ervaringen?
     
  11. Vriendloos

    Vriendloos Guest

    Je moet naar internet explore gaan, en daar voer je je IP van je router in. Dit kan je doen door ff je netwerk settings te bekijken op je Xbox, dan krijg je een pop-up met de inlognaam/wachtwoord, als je er nog niet bent geweest zal het waarschijnlijk default zijn dus standaard wachtwoord en inlognaam. Dan zoek je naar de optie voor UpNP (als je router het ondersteund), doe je het aan en restart je je router, ga naar je Xbox en zet gewoon alles op automatisch en dan moet hij het doen.
     
  12. antrax9

    antrax9 Active Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    Nat staat op strict

    Wat is het probleem me nat blijft op strict staan heb een sitecome wl 160 router heb gelezen dat ik me poorten moet forwarden had er tut voor gevonden maar de plaatjes komen niet overeen met die van mij.:
    Welke provider?:confused:peedlingq
    Wat voor soort (adsl?:
    Wat zijn je up en download snelheden ?:

    Modem

    Welk merk modem heb je?:Thomson Speedtouch 706
    Modem type?:706
    Ethernet gekoppeld aan router:

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS heb me internet wel gedeeld via brug in vista:
    Welke Firewall heb je windows vista furewall:

    Router

    Welk merk router heb je?:confused:itecome
    Welk router type?:wl160
    Welke firmware?:1.45
    Hoe is je xbox aangesloten Heb draadloos internet zit op zolder namelijk.Heb me xbox aangesloten met kruiskabel aan me pc en op me pc me internetverbinding gedeeld zodat ik op live kon :

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?:me nat blijft op strict staan
    Wat heb je geprobeerd?:van alles een tut van portforwarding site
    Waar stopt de test?:nergens alleen nat blijft op strict staan
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?: strict

    als ik euro 2008 online speel tegen iemand valt de ea server steeds uit andere games werken wel goed online
     
    Laatst bewerkt: 21 mei 2008
  13. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Je wil dus wel degelijk gebruik maken van ICS voor xbox live? Nu is dat niet de ideale (lange termijn) oplossing, en zeker niet als je NAT problemen wil vermijden. ICS heeft het probleem dikwijls voor een moderate/strict NAT te zorgen. Via een netwerk bridge aan te maken kan je in principe een open NAT bekomen, maar eventuele problemen zoals een hoge ping kunnen zich blijven voordoen.

    Tenzij je echt geen alternatief ziet zou ik toch voor een wireless adapter opstelling gaan, of met zogenaamde home plugs werken. Deze laatste zijn een goed alternatief als je geen kabel wil/kan trekken en een te zwak wireless signaal hebt aangezien het dataverkeer hier via je electrisch circuit gaat.
     
  14. antrax9

    antrax9 Active Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    En wat is beter homeplug of wirreles en voor wirreles moet je dan speciale adapter hebben of kan elke adapter? beneden staat de modem met router daar zit me ma met haar laptop op internet.
     
  15. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Dat hangt helemaal van de signaalsterkte af van je wireless signaal op de plek waar je xbox staat. Check bv. gewoon even de connectie via het wireless inet van je laptop. In principe kan je dan elke ethernet wireless bridge/gaming adapter gebruiken, maar om je heel wat netwerk problemen te besparen kan je best voor de officiële xbox 360 wireless adapter gaan.
    Of als alternatief kan je via een set van homeplugs, een in te pluggen in het stopcontact bij je router en een bij je xbox, een rommelige lange router-xbox kabelverbinding vermijden.
     
  16. antrax9

    antrax9 Active Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    me ma heeft met haar laptop goeie signaal sterkte ze zit ook vrij dicht bij de router.Ik zelf heb ook goeie verbinding met me pc draadloos.Voor mijn gevoel lijkt home plug sneller of heb ik het mis
     
  17. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Deftige homeplugs zijn theoretisch op zich inderdaad sneller, maar met een goede wireless verbinding zou je ook helemaal geen lag of echt merkbaar tragere download mogen ondervinden.
     
  18. misses_rambo

    misses_rambo Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,
    Ik heb een router van Conceptronic, de C54BRS4.
    Ik heb viavia gehoord dat de NAT open gaat als je de
    nieuwe firmware download.
    Als ik deze download gaan er dan geen gegevens verloren
    of iets dergelijks. (oftewel blijft alles hetzelfde?)

    Groetjes Cindy Hendriks
     
  19. Orclaf

    Orclaf Active Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    NAT MODERATE

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Als ik mijn gateway reset is mijn NAT open, een tijd later is mijn NAT moderate
    Welke provider? Telfort, Internet + Bellen
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: adsl??
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:?

    Modem

    Welk merk modem heb je?: ZyXEL
    Modem type?: P-2602HW-D1A (over POTS)
    USB/ Ethernet?: Ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: Wat is dit?
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: AVG

    Router

    Welk merk router heb je?:
    Welk router type?:
    Welke firmware?:
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: NAT Wisselt tussen OPEN en MODERATE
    Wat heb je geprobeerd?: Upnp aangezet
    Waar stopt de test?: Nergens
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?: OPEN of MODERATE

    Hopelijk komt er snel iemand met hulp
     
  20. Speurneus

    Speurneus Active Member

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan moeten we wel weten wat voor een router je hebt
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina