Apple / Mac

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door karf, 16 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Waar kan ik commissie aanvragen voor de personen die ineens door mij een mac willen hebben?

    Hoef niet eens een verkooppraatje te houden haha. Directrice van mn stagebedrijf vond mn laptop toch erg strak en mooi werken toen ik mn presentatie gaf met de beamer op mn laptop :+

    Mn ouders die nu beide een powerbook gebruiken en er erg tevreden mee zijn en nooit meer virusshit gedoe hebben en nu wil mn zusje dat ik ook 1 voor haar op marktplaats opzoek omdat ze die van mn ouders steeds gebruikt en nnu zelf ook 1 wil. :+

    I want commission :b:
     
  2. PmH

    PmH Active Member

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben zins kort ook in het bezit van een macbook. Na een tijdje met Vista gewerkt te hebben wist ik het zeker, dit is het moment om een os van Apple te proberen. Ik moet zeggen het werkt prima/logisch_O_.

    Alleen twijfel ik een beetje over de manier waarop mijn Macbook is afgewerkt. Als ik bijvoorbeeld aan de achterkant van de klep voel, dan merk ik dat deze niet helemaal mooi sluit. Daarnaast zit er nog wat speling aan de linkerkant bij de usb poorten enz.
    Hebben anderen dit ook?
     
  3. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    De eerste klacht komt mij niet bekend voor en ik snap ook niet echt waar hij niet sluit. De tweede 'klacht' hebben alle MacBooks die ik heb gezien, er zit gewoon wat speling rond de harde schijf, niets bijzonders.
     
  4. PmH

    PmH Active Member

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik mijn macbook dichtklap en ik kijk aan de achterkant dat steekt de bovenkant (het scherm) aan de linkerkant iets uit.

    Verder trouwens super tevreden hoor, ik zou ook iedereen aanraden om een macbook te kopen. Een groot voordeel van mac is de leuke gratis software (door de Linux basis).

    Paar leuke tools:9:
    Gimp - soort photoshop
    Tuxguitar - Gratis guitarpro voor de gitaristen onder ons
    Neooffice - Compleet office pakket
     
  5. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    De gratis dingen heb je ook voor windows ;)

    Garageband is wel vet handig, echt super gebruiksvriendelijk! Staat op de ilife dvd.
     
  6. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Hoe krijg ik snel en simpel me muziek die ik op me pc heb op me Macbook? Moet ik dan alles gaan branden enzo?
     
  7. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    PC met Macbook verbinden via netwerkje.
     
  8. Stripe

    Stripe Active Member

    Berichten:
    257
    Leuk Bevonden:
    0
    Zullen er veel opleidingen zijn waarbij je echt niet met een MacBook kunt werken gezien de software? Want ehh ik heb geen idee wat ik wil gaan doen maar wil wel een MacBook halen die ook over een jaar nog mee gaat :p
     
  9. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    sowieso kun je er Windows op pleuren dus zou wel geen probleem zijn.
     
  10. Stripe

    Stripe Active Member

    Berichten:
    257
    Leuk Bevonden:
    0
    Oohja die optie was ik even vergeten ^^
     
  11. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Bij een hoop opleidingen heb je niet eens een laptop nodig. Beetje surf/mail/tikwerk kan ook wel vanaf thuis of een school PC. Dat kan anders ook een cheapass laptop nog wel.
    Laptop zul je sneller nodig hebben bij een ICT opleidingen en zelfs dan kun je vaak nog zonder laptop.
    Als je informatica gaat doen raadt ik je een Macbook af, aangezien je dan meer in Windows dan in OSX zit en dan is het redelijk nutteloos om er een Macbook voor te kopen.
     
  12. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    denk dat je pas op HBO niveau echt moet gaan kijken om zelf een notebook te kopen, en welke richting je wilt. want als je byv. Netwerk beheer ofzoiets gaat doen, heb je dus echt geen bal aan OSX, daarintegen als je design ofzo gaat doen heb je er meer aan.
     
  13. Stripe

    Stripe Active Member

    Berichten:
    257
    Leuk Bevonden:
    0
    Het word waarschijnlijk iets medisch, dus dat zal geen problemen geven denk ik :p
     
  14. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey ik wilde een iPhone uit Amerika laten vliegen, alleen deze is niet meer beschikbaar omdat er een nieuwe iPhone aan komt, weet iemand wanneer dit is toevallig?
     
  15. JoMo0

    JoMo0 Unregistered User

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    0
    9 Juni is de keynote met Steve.

    Dan wordt hij aangekondigd en dan is hij hoogst waarschijnlijk ook gelijk verkrijgbaar. Hij is namelijk al een ruime maand heel slecht te krijgen.
     
  16. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Okee dank! Dan weet ik dat :)

    Ander vraagje.

    Gisteren 't een en ander zitten maken in Photoshop.
    Start ik vandaag Photoshop op, mis ik een aantal gebruikte lettertypes. Hoe kan dat nou? Ik kan toch niet opeens lettertypes kwijt zijn?

    Edit
    Of zou het te maken kunnen hebben met de Update naar 10.5.3 die ik gisteren gedaan heb...
     
    Laatst bewerkt: 1 jun 2008
  17. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Zou niet moeten. Kijk anders even in Font Book of ze daar nog instaan.
    Applications > Font Book.
     
  18. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Wazig hor, staan ze ook niet meer in, heb ze maar even opnieuw gedownload.

    Naja, van die vage dingen blijf je altijd houden denk ik...
     
  19. Wildsurf

    Wildsurf Echoes.

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga deze vakantie naar Amerika (\o/) en was van plan om daar een MacBook Pro te gaan halen. Nu heb ik daarover een paar vragen waarvan ze hopelijk beantwoord kunnen worden.

    Ten eerste de keyboards. Zit er veel verschil tussen? Heb via Google deze image gevonden waar de Engelse en Amerikaanse keyboards op staan. Neem aan dat wij hier de Engelse gebruiken? Zit volgens mij dus niet veel verschil tussen dan alleen het verschil rond de Enter toets en dat de toetsen voluit zijn geschreven?

    [​IMG]

    Verder hoe zit het met de disc-drive? Staat die op regio 1 of 2 ingestelt? Heb gelezen dat de drive pas op een regio wordt gestelt als je de eerste cd erin stopt. Heb nooit een Mac gehad, maar als je dan de installatie cd van OS X erin stopt komt de drive dan niet op regio 1 te staan? Of kan je daarna nog een keer van regio wisselen?

    De laatste, de taal van OS X staat op Engels in gestelt kan ik dat daarna nog naar Nederlands veranderen?

    Dit waren mijn vragen, zijn er verder mss nog dingen waarop ik moet letten?
     
  20. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Regio is alleen met film dvd's lijkt mij. Software is niet regiogebonden.

    Gekochte macbook moet je officieel aangeven @ schiphol en dat kost je geld. Doe je het niet en wordt je er toch tussenuit gepikt krijg je ook nog eens een boete er bovenop.

    Daarnaast zal je een andere adapter moeten halen voor je macbook denk ik.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina