1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Problemen met je Xbox 360? Defect? Bekraste DVD's en Kassa [deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 10 apr 2008.

?

Hoe lang heb jij moeten wachten op je Xbox?

  1. Minder dan 1 week

    15,8%
  2. 1 week tot 2 weken

    37,4%
  3. 2 weken tot een maand

    15,8%
  4. langer dan een maand

    4,7%
  5. Ik heb mijn Xbox gelukkig nooit hoeven op te sturen

    26,3%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Scarrrr

    Scarrrr Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    oke update:

    Nogmaals gebelt, en het verhaal van gta uitgelegd, uiteindelijk bij rockstar terecht gekomen, die me weer terugwezen naar microsoft.

    Dus bij MS zeggen ze:

    "ja de enige optie is nu om hem te laten reparen voor 90euro, of anders niet"

    Nou enfin ik zeg: - " stuur maar die stickers "

    " ja dan heb ik uw creditcardgegevens nodig "

    - " sorry maar ik heb geen creditcard "

    " ow ja, dan houdt het op, dan kunnen we niks doen "


    Dus nu zit ik hier met een dode xbox360, en microsoft weigert gewoon om hem te repareren. Garantie is niet meer geldig omdat ik niet de eerste eigenaar ben.
    Ik kan er niks aan doen, het is een bekende fout bij hun, "een standaard hardware fout" noemen ze het. Maar alsnog niks!

    Nou ik heb 't nu al gehad met MS, vanavond gaat er nog een rits klachten de deur uit.
     
  2. Mastat

    Mastat Active Member

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    10
    Ze kunnen zeggen wat ze willen in hun voorwaarden, maar garantie is gewoon overdraagbaar. Heb je geen rechtsbijstandverzekering die je erop kan zetten?
     
  3. Scarrrr

    Scarrrr Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    volgens hun is de garantie niet overdraagbaar en ze verwijzen idd naar hun voorwaarden..

    hoezo zou die wel overdraagbaar zijn volgens jou?
     
  4. Mastat

    Mastat Active Member

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    10
    Een garantie geeft de eigenaar van een product het recht om iets te vorderen, wanneer het defect is. Het burgerlijk wetboek bepaald dat deze vorderingsrechten overdraagbaar zijn, tenzij de wet zich daar tegen verzet. Het gaat hier om regelend recht. Echter een verkoper die in zijn algemene voorwaarden stel dat de garantie of andere vorderingsrechten niet overdraagbaar zijn, beperkt de inhoud van de overeenkomst. Nu dit op de grijze lijst staat is een dergelijk beding onredelijk bezwarend voor consumenten. (3:6 BW, 3:83 BW en 6:237 sub e BW)
    Garantie zit op het product, niet op de koper of verkoper.

    Dit kon ik voor je vinden.
    MS kennende krijg je het niet voor elkaar, als je mailt verwijzen ze je door naar de helpdesk en als je die belt houden ze toch vol, omdat je niet langs kan gaan om stennis te schoppen.

    Ik zou zeggen bel of mail de verkoper en vraag of hij/zij hem wilt aanmelden voor reparatie.
     
  5. Scarrrr

    Scarrrr Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    oke oke dankje, maar zoals je al vermoed denk ik ook dat MS niet snel zal toegeven.

    Over de verkoper benaderen, wat als die gene nou niet meer is?
     
  6. Mastat

    Mastat Active Member

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    10
    Dat zou ik ook niet weten, dan wordt het betalen vrees ik........
     
  7. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    @ Scarrrr: exact zelfde probleem had ik met de xbox van het broertje van mijn virendin.
    Die had hem ook 2e hands van marktplaats. ook gebeld, nee sorry gen garantie etc etc.

    Dus eerste eigenaar opgebeld.
    Telefoon nummer gevraagd,
    adres, emailadres etc.

    MS gebeld op de naam van die jongen en je adres veranderen.
    Twas gelukt, hij heeft nu zn xbox laten repareren gratis met nu een BenQ drive etc.

    Tis btj oplichterij, maar dat MS geen garantie geeft is belachelijk vonden wij.

    Sucecs ermee, het was een peace of cake
     
  8. MasterApu

    MasterApu De klassieker

    Berichten:
    1.580
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is ook absoluut belachelijk dat je € 15,00 moet betalen voor een kapot spel, al wil je deze vervangen door een nieuwe. Aangezien het spel kapot is gegaan door een productiefout van MS.
     
  9. Rebel8319

    Rebel8319 XBW Addict

    Berichten:
    2.784
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds vandaag dat ik steeds na een tijde spelen "disc unreadeble" krijg .. ik heb de disc al schoongemaakt ( meerdere keren) en ook al onder de warme kraan gehouden.. maar niks helpt.

    Wat kan ik hieraan doen , ubisoft bellen ?
     
  10. snake88

    snake88 Active Member

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou Microsoft maar proberen ;)

    Ik kreeg dat steeds vaker en ook in het dashboard stond dan open tray en unplayable disc. Op laten sturen, vrij snel terug en hij staat nu al weer een week perfect te draaien.

    Op het papiertje stond moederbord vervangen, maar ik neem toch aan dat ze een nieuwe drive geplaatst hebben. Doet het nu weer goed.

    Vind de service van MS trouwens top. De 360 is bij mij steeds vrij snel terug gekomen en ook de reparatiestatus en waar de doos is kunnen zien (was er nog niet toen ik in december mijn 360 opstuurde)is handig.
     
  11. Rebel8319

    Rebel8319 XBW Addict

    Berichten:
    2.784
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar het ligt voor mij puur aan de disc van Rainbow six Vegas 2 !

    want andere games hebben het niet .. moet ik dan alsnog naar MS bellen ?
     
  12. snake88

    snake88 Active Member

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah so, dan zou ik terug naar de winkel en eerst proberen op een andere 360.

    Water lijkt me ook niet zo verstandig, wordt het alleen maar erger. Je kan proberen de disc ergens te laten polijsten of voorzichtig met tandpasta schoon te maken. Schijnt te werken, maar zou het persoonlijk niet doen.

    Maar als er haast geen krassen op zitten, zou ik gewoon naar de winkel terug gaan of Ubi bellen. Dan moet het de disc zelf wel zijn.
     
  13. ibrahim006

    ibrahim006 Active Member

    Berichten:
    324
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren met forza kreeg ik rare gekleurde streepjes op mij beeld..... is dat erg? En Als mijn xbox is aangelosten op een TV krijg ik zwart/wit beeld... op mijn TFT scherm doet ie het goed... waar kan het aan liggen? Kabel?
     
  14. Technoob

    Technoob You're depressing

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    4
    Misschien een beetje raar probleem maar mijn discdrive van m'n 360 gaat steeds vanzelf open en dicht en het lampje binnen de ring blijft knipperen. Zeker WEER opsturen naar meine Freunde in de reparatiekeet van MS?
     
  15. HELLYEAH!

    HELLYEAH! Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    ROD:mad: console binnen 8 dagen terug!!
    Nu kan ik gta 4 gaan spelen...goede service
    Helpdesk medewerkers waren ook ok, alleen op een persoon na die was wat arrogant...
    wat vinden jullie van ze??
     
  16. MasterApu

    MasterApu De klassieker

    Berichten:
    1.580
    Leuk Bevonden:
    0
    Vorige week vrijdag was mijn xbox360 opgehaald. Vandaag is hij weer terug gekomen. Niets te klagen tot nu toe, redelijk snelle behandeltijd. Nu hopen dat ik niet opnieuw problemen krijg met mijn xbox 360. Op de brief trouwens wordt er velmeld: Following examination by our failure analysis technicians your XBOX was found to have a problem with the:
    Power Supply
    DVD Drive
    Controller Ports
    Mother Boards
    Other

    Alleen hebben ze niks aangekruisd.

    Een vraagje: Als je een beschadigd spel opstuurd i.v.m. krassen, moet je er dan postzegels op doen. Aangezien ik in dat geval Gears of War net zo goed nieuw kan kopen.
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2008
  17. ibrahim006

    ibrahim006 Active Member

    Berichten:
    324
    Leuk Bevonden:
    0
    BTW. Ik controleer nu mijn garantie...

    # Status van de garantie: Valt niet meer onder de garantie
    # Verlopen van de garantie: 5/15/2008 7:59:59 PM


    Heb ff mijn bon erbij gepakt:

    Aankoopdatum: 07/11/06

    De xbox die ik nu bezit, heeft niet de serienummer die ik als eerst had.
    Ik heb een andere xbox gekregen bij mijn 1e Ring Of Death...

    Microsoft sucks :thumbs:
     
  18. Shizzel

    Shizzel Guest

    Pff, wil ik even met wat gekloot de Ninja Gaiden II demo te downloaden, krijg ik de 3 rode lampjes. Ik heb besloten hem toch maar op te sturen, ik kan ook niet met handdoeken blijven klooien :9.

    Wel bagger dat je nu eerst moet wachten op een doos die toegestuurd wordt, heb van de vorige reparatie de doos nog liggen.
     
  19. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    dit kun je dus zeker wel zeggen bij de helpdesk he. want jij hebt dan eigenlijk nog 2 maanden garantie.
     
  20. Shizzel

    Shizzel Guest

    Pff, denk ik net dat ik niet op het doosje hoef te wachten omdat ik de labels al heb, hoor ik via de helpdesk dat je de voeding bij een 2de reparatie moet meesturen; dan past hij dus niet meer in het repair-doosje.
    Denk dat ik nu maar wacht op het nieuwe doosje dat ik toegestuurd krijg.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina