probleem beeld

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door franssen00, 3 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. franssen00

franssen00 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    HAllo ik heb het volgende probleem ik heb een xbox 360 aangesloten op een Full HD tv met de orginele kabel bij sommige games bv:confused:aints row,Dark Sector,Crash of the titans enzovoort heb ik problemen met een soort doorzichtbare strepen door het beeld horizontale als je rap met je camera beweegt dan wordt het scherm even in lagen verdeeld zal ik zo zeggen . dus krijg je eigenlijk een soort lijnen op je scherm heel even dat het beeld even niet gelijk meer is zo even in lagen verdeeld is minder dan een seconde aleen als je beweegt bij die bepaalde spellen
    bij andere games die ik bezit heb ik hier totaal geen last van niets

het is moeilijk uitteleggen hopelijk snappen julie mijn uitleg die soort lijnen komen ook voor op pc bij games zoals crysis enzo

2. capullo

capullo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is denk ik screen-tearing.( die spellen die jij beschrijft heb ik immers zelf niet)
    Dat komt omdat die spellen geen V-Sync aan hebben staan.

V-Sync zorgt voor frame synchronisatie.

Een beeld wordt opgevolgd door een ander beeld maar het kan hierbij wel eens gebeuren dat de beelden niet juist afwisselen waardoor het lijkt alsof je scherm in het midden verticaal scheurt (het bovenste gedeelte is iets anders als het onderste gedeelte van het scherm) ook wel 'screen-tearing' genoemd.

V-Sync zorgt ervoor dat de frames elkaar wel juist opvolgen zodat je niet met flikkeringen of screen-tearing te maken hebt

Laatst bewerkt: 3 jun 2008
  3. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    ik hab alleen saints row van de drie, en als je dan naar options gaat kun je ergens de V-Sync aanzetten, maar er staat bij dat de frameratie aangetast kan worden, maar dat is dus niet altijd zow.

4. franssen00

franssen00 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dus het licht puur aan de games zelf ?? bij medal of honor airborn en just cause heb ik dit ook wat bee sommige spellen zie je het echt hard en sommige minder wat kan ik hieraan doen dan ?

5. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0

Ziet het eruit zoals op het bovenste plaatsje?

6. franssen00

franssen00 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja zoiets ongeveer aleen wat minder dan hangt van spel tot spel af

7. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Aangezien je op een Full HD tv speelt, neem ik aan dat je je 360 hebt ingesteld op 1080p, het probleem is dat Saints Row geen 1080p signaal ondersteund, waardoor het waarschijnlijk in 1080i weergegeven wordt..

Dit betekent, citaat van HDTV topic:

De oplossing is dus om je Xbox 360 op 720p in te stellen, wanneer je een game speelt die geen 1080p ondersteund.

8. franssen00

franssen00 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb het ook al op 720p gezeg en gwn op tv maar heb ik dit ook bij

9. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Dan weet ik het niet =(

10. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben absoluut geen expert in dit, dus deed maar een gokje. Het is toch de V-Sync zoals Capullo zegt, door middel van een update is het mogelijk dit in te schakelen. Deze krijg je wanneer je verbinding maakt met Xbox Live.

Edit: Dit geld voor zover ik weet alleen voor Saints Row.

Laatst bewerkt: 3 jun 2008
  11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina