1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PC op LCD TV aansluiten

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Hydroholic, 17 feb 2008.

  1. Hydroholic

    Hydroholic * HaRdCoRe 4 LiFe *

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een 40'' Sony Bravia Full HDTV met een 15 pins vga aansluiting voor de pc. Mijn pc is een Dual Core E6750 (2,6 ghz), 2 GB DDR 2 geheugen, Geforce 8800 GTS (640MB) videokaart en nog veel meer. Ik wil mij pc op mijn tv aansluiten met een HDMI - DVI kabel van Profilgold. Ik heb het namelijk al geprobeerd met een 15 pins vga kabel, maar dan kan ik mijn resoluties niet hoog zetten omdat ik denk dat het door de vga kabel/ingang komt die dit niet aankan. Mijn vraag is dus of dit met een HDMI/DVI kabel wel kan. Deze kabels zijn behoorlijk prijzig, maar wel van zeer goede kwaliteit en wil niet hebben dat ik een dure kabel koop en dan het zelfde probleem heb. Ik hoop dat iemand mij kan helpen met deze vraag:confused:
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Hou er wel rekening mee dat je een Category2 HDMI-kabel moet hebben.
    Deze kabels ondersteunen (1920x1080) 1080p en hoger.

    De normale standaard Cat1 HDMI-kabel gaat maximaal maar tot 1080i.

    De maximale resolutie van de VGA-ingang moet in de manual van de Sony staan.

    Vergelijk ook even de verschillende resolutie's + Freq van de videokaart met die van de LCD.
    De LCD's zijn behoorlijk kieskeurig wat betreft de resolutie + Freq.
    Alles wat hiervan afwijk zal een zwart-beeld geven.
    Er zijn merken die bij 1hz verschil al problemen gaan geven.
     
  3. Hydroholic

    Hydroholic * HaRdCoRe 4 LiFe *

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit zijn de resolutie's + Freq van mijn videokaart:

    Maximum refresh rate - 240Hz

    Maximum VGA Resolution - 2048 x 1536 @ 85Hz, 32-bit color

    Maximum Dual-Link - 2560 x 1600 @ 60Hz, 32-bit color
    DVI Resolution

    Maximum HDTV Out - 1920 x 1080 (1080i)
    (Component) Resolution

    Maximum TV Out - 720 x 480 (480i)
    (S-Video) resolution

    Als ik dus een HDMI/DVI kabel haal dan heb ik een max. resolutie van 2560 x 1600?

    heb ik hiermee dan een vol beeld en niet zoals met VGA een klein beeld in het midden?

    de kabel die ik wil gaan halen is van Profigold en dit zijn de spec. van die kabel:

    - 99,96% OFC
    - Superior screening
    - Flexible strain relief design
    - 24k Gold plated conductors

    Ik weet niet of dit Cat.1 of Cat. 2 is.
     
    Laatst bewerkt: 17 feb 2008
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Welke Sony FullHD heb je ??

    Als ik kijk naar de speqs van de 40W3000 dan ondersteund deze 1920x1080 (60hz) via de PC-in.

    Je kan de videokaart wel zetten op 2560x1600 maar de LCD ondersteund maximaal maar 1920x1080

    De dure merken ondersteunen meestal zonder problemen 1920x1080.
     
  5. Hydroholic

    Hydroholic * HaRdCoRe 4 LiFe *

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de KDL40W2000
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De VGA van jouw LCD ondersteund maximaal maar 1360x768.

    De HDMI kan maximaal een signaal verwerken van 1920x1080 (FullHD).

    Op de verpakking en mantal van mijn Oehlbach HDMI-kabel staat ook geen Cat1 of Cat2.
    Maar volgens de site is 1080p over deze kabel helemaal geen probleem.
     
  7. Hydroholic

    Hydroholic * HaRdCoRe 4 LiFe *

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    dus dan moet het geen probleem zijn om een HDMI/DVI kabel tussen de pc en tv aan te sluiten en op vol beeld te gamen of internetten? Ik bedank je in ieder geval voor de reacties :thumbs:
     
  8. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    Ik haak ff op dit topic in.

    Ik heb een philips 37PFL7662. Ik heb deze via de dvi met een dvi-hdmi kabel aangesloten op de hdmi poort.

    Volgens de philips site zou ik dus full-hd contact via de pc moeten kunnen afspelen.

    Mijn monitor kan maar tot 1440x900.

    Mijn videokaart kan makkelijk full-hd resolutie aan.

    Ik heb een full-hd sample gedownload.. die speelt ie dus wel af op mijn pc-monitor(1440x900 resolutie)

    Dat is toch vreemd? Of mis ik iets!?

    heb trouwens nog een oude 720/1080p samples site van Ms http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/musicandvideo/hdvideo/contentshowcase.aspx
    Als iemand nog andere relaxte samples heeft, laat ff weten.
     
    Laatst bewerkt: 19 feb 2008
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De maximale computer-resolutie via HDMI is bij de Philips maar 1024x768

    [​IMG]
     
  10. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    dit staat op de site:

    http://www.consumer.philips.com/con...guage_nl/_productid_37PFL7662D_12_NL_CONSUMER

    Bij video staat dus wel 1080p, zou het daar niet mee te maken hebben!?

    Ik kan ook echt de pc resolutie voor mijn 2e monitor instellen op 1920x1080. Bij mijn hd ready samsung krijg ik dan gewoon geen beeld "no signal". Bij deze philips dus wel!

    Lijkt me stug dat de tv dit dan weer downsampled naar 1024x768
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Op bladzijde 47 van de gebruiksaanwijzing staat toch duidelijk dat de Philips een pc-resolutie heeft van 1024x768.

    Bij de 47PFL9632 staat dat deze een computer-resolutie van 720p , 1080i en 1080p ondersteund via HDMI.

    Philips is niet echte duidelijk wat wel en niet mogelijk is !!
     
  12. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    Ik heb t allemaal nog ff getest:

    Ik kan gewoon TOT full-hd instellen voor de pc op tv.

    MAAR! Het beeld is pas echt goed bij 1024x768. Daarboven krijg je bepaalde problemen, bij 720p wel goed leesbaar maar je mist stukken van je plaatje(of in mijn test webbrowser). Bij 1080p niet goed leesbaar en wederom vallen er stukken webbrowser weg.

    De philips tv geeft automatisch aan welke resolutie signaal binnenkomt. Hij gaf ook echt aan 720p/1080p.

    Dan toch denk ik het belangrijkste, film kijken.
    Zelfde problemen als hierboven met het missen van stukken beeld.(dit maal in windows mediacenter, en tijdens de films zelf) MAAR de 1080/720 films worden wel afgespeeld! En de 1080p film versie is stukken scherper/helderder als de normale dvd versie..

    Weet niet of je dan echt full-hd film kijkt, of dat het dan gedownsampled wordt??
     
  13. 9Huntelaar9

    9Huntelaar9 PSN: Ch1merA1989

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    0
    hallotjes
    ik heb ff een probleempje met het aansluiten van mijn pc op mijn HDTV
    ik heb op mijn pc 2 DVI aansluitingen, op 1 staat gwn mijn monitor en op 2 wil ik dus mijn Samsung 37M87 aansluiten. nu heb ik dit gedaan via een DVI-HDMI kabel. nu heb ik alleen maar beeld op beide schermen wanneer ik mijn opstart, en dit valt dan halverwege uit:confused: weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Kijk even naar de resolutie van de 2e DVI-poort.
    Ik vermoed dat de resolutie en/of de frequentie niet door de HDTV wordt ondersteund.
     
  15. 9Huntelaar9

    9Huntelaar9 PSN: Ch1merA1989

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    0
    het is me gelukt!:) door naar de NVIDIA Control Panel te gaan, en bij beeldschermconfiguratie het scherm aan te zetten.
    alleen het is niet mogelijk om beide schermen te gebruiken, weet iemand mischien of dat wel mogelijk is?
     

Deel Deze Pagina