Over S-Video

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door $$$$$, 14 apr 2002.

1. $$$$$

$$$$$ El Mic-nificent

Leuk Bevonden:
    0
    wat heb je nodig voor een s-video (behalve je tv:9 ) want ik heb namelijk 2scart ingangen (eentje voor rgb + eentje voor av)

1)kun je die s-video kabeltjes op je scart aansluiten?

2)(en nu komt m'n grote prob) als ik aan het spelen ben dan zie ik van die lijntjes en vooral op donkere plaatsen zoals die moeras lvl bij halo;

----------------
    ~~~~~~~~~~~~~~
    ~~~~~~~~~~~~~~
    ~~~~~~~~~~~~~~
    -----------------

weten jullie of ik m.b.v. s-video beter beeld krijg dus zonder die lijntjes want die zijn zwaar irritant

alvast bedankt

2. Dabo

Dabo Guest

Die lijntjes horen daar.

3. $$$$$

$$$$$ El Mic-nificent

Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij niet want ik gebruik nu de scart kabel die ik bij mijn Xbox heb gekregen. Ik heb ook nog een DC en daar zie ik ook nog van die lijntjes dus..........

4. CyberMonkey

CyberMonkey Proud xbox-owner

Leuk Bevonden:
    0
    Als bij je dc dat ook gebeurt ligt het duidelijk bij je tv zou ik zo zeggen...
    En ja je kan svideo=>scart blokjes kopen maar als het probleem aan je tv ligt zie ik niet wat er dan aan verholpen kan zijn.
    Geeft de composietaansluiting ook problemen?

5. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Dabo = Ban. Ben het zat

6. $$$$$

$$$$$ El Mic-nificent

Leuk Bevonden:
    0
    composietaansluiting? sry, ik weet niet wat het is maar weet iemand hoe het verholpen kan worden, want het is echt niet te spelen.:'-(

(zie je al die mooie pics over die vette spellen en wanneer je aan het spelen bent die je overal van die lijntjes)

7. CyberMonkey

Leuk Bevonden:
    0
    Dat gele rondetje, tesamen met een rode en een witte.
    dus de gewone uitgangen van die xboxkabel, zonder dat scartblokje. Ik veronderstel dat je tv die wel heeft?

8. $$$$$

$$$$$ El Mic-nificent

Leuk Bevonden:
    0
    nee ik heb alleen een scart ingang....

dus wat moet ik doen?

9. CyberMonkey

Leuk Bevonden:
    0
    sleep uw xbox naar een vriend en kijk of je daar nog altijd strepen hebt.
    zo ja, nieuwe tv :)
    zo niet, xbox gaan wisselen...

10. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Weet je ik wordt eigenlijk heel moe van die technische dingen. Lekker gamen is mijn advies.

Laatst bewerkt: 14 apr 2002
  11. $$$$$

$$$$$ El Mic-nificent

Leuk Bevonden:
    0
    dan wordt het een redant vga-adapter

12. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb laatst wat "onderzoek" gedaan naar "Scart".
    Scart voorziet in zowel S-Video als RGB. Wanneer jij dus een S-Video kabel aan je Xbox hebt hangen en daar een scart-verloop bij hebt, dan kun je die op de Scartaansluiting van je TV aansluiten die S-video ondersteunt. Wanneer je dan het S-video kanaal kiest, moet je goed beeld hebben. Wanneer het er slechter uitziet dan de standaard manier, dan komt het beeld niet dus goed over.
    De standaard manier is via "Composite", oftewel de standaard kabeltjes die bij je Xbox zaten, met het gele, rode, en witte tulpstekkertje en de scart-verloop-stekker erbij. De Gele is dan je composite-video signaal en de andere twee zijn voor stereo geluid.
    Ik neem aan dat jij een aparte S-video kabel hebt gekocht voor jouw Xbox. Ik weet niet of daar al een Scart stekker bij zit om het S-video stekkertje op aan te sluiten. Soms zit er op de voorkant van je TV ook een S-video ingang.

Ik heb een Sony TV, met 2x Scart. 1 met RGB ondersteuning, de andere met S-video. Ze ondersteunen beiden Composite signalen.
    Mijn DVD speler stuurt ook RGB signalen mee over de scart, maar omdat de Xbox al op de RGB scart aansluiting van mijn tv zit, zit de DVD noodgedwongen op de S-video aansluiting. Dit is geen probleem wanneer ik het gewone composite kanaal op de tv kies wat bij die scart aansluiting met de DVD hoort. Maar wanneer ik toch het S-video kanaal kies op de TV, welke dus eigenlijk niet gebruikt wordt omdat de DVD RGB doorstuurt, zie ik wel een beeld, maar het ziet er echt zwaar verrot uit.

Je kunt overigens niet tegelijkertijd S-video en RGB op 1 scartaansluiting gebruiken.

Wanneer je alles aangesloten hebt zoals het hoort, alles ingesteld hebt zoals het hoort, en naar het juiste kanaal op je TV zit te kijken, en je ziet toch nog een slecht beeld, dan zou het aan je kabel kunnen liggen, aan je TV of aan je Xbox.

Kijk wel goed of je het juiste kanaal op je TV hebt gekozen, soms schakelt de TV wel automatisch om, maar dat is dan niet altijd naar het juiste kanaal

Ik hoop dat het bovenstaande verhaal een beetje duidelijk is en dat je er verder mee komt...

*Edit*

Sorry, ik had je post niet goed gelezen. Je hebt helemaal nog geen S-video. Dan neem ik aan dat je S-video wilt omdat de DVD al de RGB-scart aansluiting gebruikt?
    Je hebt dus een probleem met de standaard meegeleverde kabel? Heb je al gekeken hoe het eruit ziet als je toch de scart aansluiting gebruikt waar nu de DVD op zit? Je moet de DVD er dan eventjes afhalen natuurlijk... En heb je al een andere ingang geprobeerd, soms heeft de TV of video aan de voorzijde een aansluiting voor composite video (het gele stekkertje)

Wanneer je de Xbox via RGB aan kunt sluiten zou ik dat aanraden, dat geeft de beste kwaliteit. Als je dan de Advanced Scart Cable koopt, kun je evt. ook gelijk dolby digital 5.1 gebruiken, maar dan moet je wel een versterker hebben die dat aankan.

Laatst bewerkt: 14 apr 2002
  13. $$$$$

$$$$$ El Mic-nificent

Leuk Bevonden:
    0
  14. $$$$$

$$$$$ El Mic-nificent

Leuk Bevonden:
    0
    uhhh ken iemand mij nog helpen

thank you very much:p

15. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Ok, alles even op een rijtje... de eerste is een RGB kabel, maar dan zonder optische uitgang voor dolby digital.
    Tweede is een scartstekker waar je stereo geluid, S-video (en ik denk ook Composite video) ingangen/uitgangen hebt, afhankelijk van het schakelaartje.
    Derde is een Xbox kabel met s-video en stereo uitgang.

De combinatie die je voorstelt zou kunnen, je hebt dan bijna hetzelfde als wat er al bij je Xbox zit, maar dan met S-video. Theoretisch moet de beeldkwaliteit beter zijn dan met de standaard kabel, behalve wanneer de kwaliteit van deze kabels zo slecht is dat het alleen maar erger wordt. Maar dat weet je pas als je ze binnen hebt.

Wanneer je TV dus een scart ingang heeft die S-video ondersteunt, dan kun je met deze kabel de juiste verbinding realiseren.

Laatst bewerkt: 17 apr 2002
  16. $$$$$

$$$$$ El Mic-nificent

Leuk Bevonden:
    0
    ok maar ik heb die lijntjes (zie eerdere posts) bij alle scart kabels en vroeg ik me af of die met s-video weg gaan want het is een andere signaal die door je scart gaat toch?

17. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Is het niet je TV IN gang dan?

18. $$$$$

$$$$$ El Mic-nificent

Leuk Bevonden:
    0
    nee want het gaat via een converter je scart in

19. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Dus altijd nog te maken met een misschien kkapot av kanaal?

20. $$$$$

$$$$$ El Mic-nificent

Leuk Bevonden:
    0
    kapot, niet echt maar ik heb 2 ingangen (scart)
    1)avTerminal (AV-1)
    2)scart Peritelevision (RGB)

en bij allebei zie ik lijntjes. zelfs op de psx en de dc!!!

ik heb er al die tijd mee moeten leven

Deel Deze Pagina