1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 11]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pegas, 5 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik zou hem in ieder geval persoonlijk gaan bekijken en ophalen. Niet via de post.
     
  2. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Dat zowiezo, en ff een uurtje bij hem zelf uitproberen voor je alles mee neemt. You never know ;)
     
  3. Toomzor

    Toomzor Active Member

    Berichten:
    340
    Leuk Bevonden:
    0
    Jongens, ik denk dat ik ervoor ga!

    Thanks \o/

    ps: ik laat jullie horen hoe en wat :D
     
  4. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Succes ermee!
     
  5. tha messenger

    tha messenger limited

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik kan wel wat advies gebruiken denk ik. Met het oog op een paar releases zit ik eraan te denken om een nieuwe pc te kopen. Qua budget zat ik te denken aan 500 - 800 euro. Ik wil hem dus voornamelijk gaan gebruiken voor games, ervanuit gaande dat zo'n pc ook wel office en internet surfen aankan. Het enige vrij nieuwe wat in me huidige pc zit is de videokaart, de Asus EAX1600Pro. Maar volgens mij komt deze kaart ook alweer tekort. Kan iemand mij vertellen wat van belang is bij het samenstellen van een nieuwe pc? Ik heb er niet al te veel verstand van, maar dat zullen jullie wel vaker horen.
     
  6. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Het belangrijkste is om de onderdelen goed op elkaar af te stemmen. Als je een videokaart koopt van €500,- en en processor van €30,- heeft dat natuurlijk geen zin, dan is de processor te langzaam en vormt een bottleneck voor je PC. Dit gezegd hebbende kan je beter je gaan verdiepen in de wereld van hardware voor je een PC gaat kopen. Lees wat internetsites (hardware.info, bouweenpc.nl, tweakers.net) en de fora, en ga dan voorzichtig zelf wat samenstellen. Dit kan ook aan de hand van de best buy guides (alle eerder genoemde sites hebben deze), en daarna kunnen wij je wel verder op weg helpen bij het maken van de juiste keus!
     
  7. tha messenger

    tha messenger limited

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    2
    Thanx, ja ik ga me er eerst wel even in verdiepen ja. Of ik laat het over aan een vriend van me die er wel verstand van heeft. Maar het lijkt me wel handig om er wat meer van af te weten, bedankt voor de links in ieder geval.
     
  8. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Ik ben opzoek naar een reepje van 1GB, er zit al een reepje van 1GB in mijn pc. Deze hebben ze bij de computershop erin gezet. Nu wil ik er nog een reepje bij maar ik weet gewoon niet wat ik moet nemen.

    Wie kan aan de hand van onderstaand plaatje een goed reepje voor me zoeken? Met link:9

    [​IMG]
     
  9. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Het is het beste (en gebruikelijk) om precies hetzelfde geheugen nog een keer te kopen.
    Je kan cpu-z gebruiken om te kijken wat voor merk en type je hebt, bij de SPD tab.

    Als je daar niet uitkomt kan je altijd je geheugen uit je moederbord halen en daar staat meestal ook wel type en merk op (tenzij je merkloos hebt).

    Edit: staat misschien ook wel bij het geheugendeel van Everest.

    Succes.
     
  10. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Wat ik niet zo snap dat de 8 serie Nvidia eerst gewoon iets van 800 euro koste, en nu ongeveer 150 euro. En de 9 serie zelfs nu verkocht word voor 110 euro, ik zou me goed genaait voelen als ik een kaart van 800 euro had gekocht een jaar geleden, en die nu voor 150 ligt... zakken die prijzen nou echt zo snel?
     
  11. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    €800 is een beetje overdreven, maar een jaar geleden waren ze wel €500 idd, en nu zijn ze 150 omdat ze hopeloos verouderd zijn. Als je het topmodel van nu hebt (GTX 280, €575), daarbij stelt je oude €500 kostende 8800GTX niks meer voor...

    Het is opzich wel relaxed, als je een jaar wacht krijg je de oude topkaarten voor een prikkie... :)
     
  12. (Smart)ass

    (Smart)ass Active Member

    Berichten:
    2.084
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had 4 jaar geleden zelf voor 500€ euro de ati x800 pro gekocht.
    Alleen deze bleef toch wel een poosje, 2 jaar dacht ik. 300 €
    Hele goede kaart toen. Maar nooit meer dat ik ooit zoveel geld uit ga geven aan een videokaart.
     
  13. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Precies, maar de 9 serie is nog goedkoper dan de 8 serie terwijl ze op dezelfde snelheid lopen maarja zal wel goedkoper matriaal zijn gebruikt. Ik haal binnenkort wel een 9 serie kaartje voor 110 euro bij Paradigit.
     
  14. tha messenger

    tha messenger limited

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb 1022MB werkgeheugen en dit is net even wat te weinig om een aantal spellen vloeiend te spelen. Nu wil ik er dus 1 gb bijkopen, alleen ik heb geen idee waar ik moet zoeken en vooral ook wat ik moet zoeken. Hoe kom ik erachter wat er op mijn moederbord past en wat gaat werken? En wat is qua prijs/kwaliteit dan het beste en waar kan ik dat het beste kopen? Zo dat zijn een boel vragen.
     
  15. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Het is het beste (en gebruikelijk) om precies hetzelfde geheugen nog een keer te kopen.
    Je kan cpu-z gebruiken om te kijken wat voor merk en type je hebt, bij de SPD tab.

    Of je kan gewoon 2x 1GB Kingston geheugen gaan kopen, dat is qua prijs/kwaliteit de beste keus. Je moet alleen rekening houden met de snelheid, als je specs van je meoderbord opzoekt kan je wel zien hoeveel mhz geheugen max is voor je moederbord, en dan moet je gewoon dat kopen..
     
  16. tha messenger

    tha messenger limited

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    2
    Via cpu-z zie het volgende:

    [​IMG]

    Waar kan ik zien hoeveel extra MB RAM er nog bij kan dan? En ik zou dan van het merk Apacer moeten nemen? Is het niet mogelijk om nog 1 gb Kingston aan te sluiten? Dit hangt ook van de snelheid af toch?
     
    Laatst bewerkt: 26 jun 2008
  17. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Als je 't model van je moederbord Googled kom je erachter dat je DDR2 533/400mhz kan hebben. Via de tweakers.net pricewatch kom je er dan achter dat dit de beste oplossing is voor je (€20): http://www.empc.nl/index.php?id=10&ProdId=14715

    Je hebt alleen een beetje pech want PC2-4300 is nou net een niet veel gebruikte soort, en is dus duurder. Je kan nog beter die Apacer module wat er nu inzit eruit halen en 2x deze bestellen (2x €12): http://geheugenmodules.centralpoint...K/1024mb-533mhz-ddr2-dimm-non-ecc-cl4-/?ref=1

    Dan weet je zeker dat je goed zit..
     
  18. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Voor school heb ik een IDE harde schijf moeten kopen, deze heb ik hier naast mij liggen. Gezien het feit dat ik deze harde schijf pas in februari 2009 weer nodig heb, denk ik erover om hem in mijn PC te zetten. Mijn vraag is of ik dit makkelijk doe en, hoe:9

    O-)
     
  19. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Best simpel. Kast openschroeven, dan zie je waarschijnelijk je andere Harddisk in een "rekje zitten". Daar schuif je jouwe bij, twee schroefjes erin. Dan je IDE kabeltje aan je moederboard aansluiten (mits er twee IDE aansluitingen zijn, en je een kabeltje hebt).
     
  20. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ligt eraan, als je nu SATA schijven in je PC heb moet je je IDE kabel van zolder halen, en die plug je gewoon in je mobo en dan het andere einde in je HDD. Let er wel op dat de jumpers op de hardeschijf op SLAVE staan, en niet op Master, anders heb je heel je windows overhoop liggen want dan weet ie niet wat ie ermee aanmoet :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina