WiFi in het buitenland

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Doelie, 22 jun 2008.

  1. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Yoo,

    Ik had een vraagje over het bereik van WiFi in het buitenland. Wij hebben een huis in spanje en we willen daar draadloos internet hebben. We hebben het op dit moment dus nog niet en er zijn geen hotspots waarmee ik kan verbinden of andere netwerken.

    Het is zo dat we wel Nederlandse tv kunnen ontvangen doormiddel van een satelliet dus ik dacht "misschien kan ik ook internet via de satelliet ontvangen"
    maar is dit mogelijk? Wat voor een randapparatuur heb ik nodig?

    Het is zo dat we daar niet elke dag van het jaar zitten dus als we bijvoorbeeld een jaar abbo moeten afsluiten is dit niet een oplossing

    Alvast bedankt! :)
     
  2. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Je hebt wel internet via de Satteliet, alleen zijn er heel weinig aanbieders. Moet je maar ff googlen daarvoor ;)
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    1. Sateliet ontvanger met ingebouwde LAN aansluiting (Download).
    2. Een normale telefoon-aansluiting (Upload).

    Info is van 24-02-2006.
    Satelliet Internet werkt via de satellietschotel. Er wordt een nieuwe schotel geïnstalleerd met twee ontvangers: één voor het tv-signaal en één voor het internetverkeer. Men kan dus gewoon tegelijkertijd internetten en tv kijken. Satelliet Internet biedt een downloadsnelheid die circa 10x sneller is dan een inbelverbinding via de telefoonlijn.

    Het internetaanbod van CanalDigitaal en QuickNet is gebaseerd op een oplossing, waarbij de satelliet wordt gebruikt voor het downloaden en een mobiele telefoon (GPRS) of een vaste-telefoonlijn voor het uploaden.

    Satelliet Internet komt beschikbaar in twee pakketten: Satelliet down/GPRS up (€ 59,- per maand) en Satelliet down/inbellen up (€ 45,- per maand). Beide pakketten bestaan uit 3 mailboxen en een homepageruimte van 50 MB, een satellietschotel en een satellietmodem. De installatiekosten bedragen zo'n honderdvijftig euro.
     
  4. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Kosten liggen wel erg hoog als je kijkt naar hoe vaak we daar zijn. Is er geen goedkopere oplossing?

    Melbuuln super bedankt voor de info trouwens!
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Is het niet mogelijk om het internet te delen met de buren ???
     
  6. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Mm dat is wel een goed idee, ook al hebben ze geen internet maar als we met zn alle betalen (we zijn met 6 nederlandse gezinnen dus 6 huizen op de berg) dan kunnen we de kosten dus delen!
     
  7. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    In spanje heb je wel vodafone umts dekking..
     
  8. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Je bedoelt zon kaart die je in je laptop schuift? Mijn Macbook heeft niet zon grote gleuf zeg maar
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Er bestaan ook wifi-kaarten met een USB-aansluiting.

    Zou eerst maar informeren wat de kosten zijn want mobielinternet is in het buitenland niet goedkoop.
     
  10. eerikjansen

    eerikjansen rolator

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Als er gewoon een bedraade telefoon verbinding aanwezig is kan je kijken of het mogelijk is om daar gewoon een adsl verbinding te krijgen. Als het technisch mogelijk is en je dus niet tever van de centrale zit lijkt mij dat de goedkoopste oplossing. Vervolgens zet je daaraan een draadloze router zodat je 'wifi' kan gebruiken.

    Om de kosten te besparen kan je dit natuurlijk weer delen met de buren
     
    Laatst bewerkt: 27 jun 2008
  11. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Is in dat geval simpelweg inbellen geen betere(goedkopere) oplossing...?
     

Deel Deze Pagina