Xbox 360 VGA cable

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door ZenithWarrior, 30 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ZenithWarrior

ZenithWarrior Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Alweer een vast erg domme vraag, maar toch: ik heb sinds vandaag een Philips 32 PFL5522 aangeschaft, deze is hd ready. Hierbij heb ik een samsung digitale kabelontvanger (DCB-H360R). Ik heb mijn 360 hierop aangesloten, en dit lukte zowaar. Alleen nu kan hij alleen 420p ontvangen, bij 720 krijg je blauw beeld en springt hij weer terug. Op 420 vind ik het beneden peil,erg blurry effect en slecht beeld. Verder met tvkijken werkt de t.v prima, en kan hij makkelijk 720/1050p aan. Ik heb nu dus een VGA HD AV connecter gekocht, maar de gebruiksaanwijzing is werkelijk RUK. Ik ben totaal a-technisch, en kom werkelijk niet uit waar ik welke kabel in moet stoppen.. Wie weet wél hoe ik toch via 720 of 1050p kan spelen, of de kwaliteit kan verbeteren? Bij 50 pal had hij trouwens beter beeld dan 60 pal...alleen veel games ondersteunen die blijkbaar niet...Iemand die weet hoe ik toch goed beeld krijg?

Laatst bewerkt: 30 jun 2008
  2. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ok, als je je Xbox op de decoder aansluit, doe je dit waarschijnlijk via de scart-kabel? De scartkabel is ouderwets en kan geen HD-signaal doorgeven. Als je HD-beeld hebt, heb jij twee opties:
    - De Component-kabel. Aan de standaard kabel die bij je xbox zat, hangen ook nog rode/groene/blauwe tulpstekkers. Deze kunnen wel HD-beeld doorgeven. Let wel op, er zit een schakelaartje op het begin van die kabel, daarmee kun je wisselen tussen TV (de gele tulpstekker) en HDTV (de rood/groen/blauwe).
    - Je pas aangeschafte VGA kabel.

Ik weet niet waarom jij je Xbox übaerhaupt op je decoder wilt aansluiten? Het is toch veel makkelijker om hem direct op je tv aan te sluiten? Je moet achter op je tv zoeken naar de aansluitingen waarop je stekkers passen. Waarschijnlijk staat het er zelfs met stickers bij "Component In" of "VGA In".

3. ZenithWarrior

Leuk Bevonden:
    0
    En nee, de kabel is ungeplugt in de scart van de t.v, hoewijl het wel mogelijk was om hem in die van de decoder te doen. Ik kom er net achter: t.v ondersteunt geen VGA. Andere opties?...Dus ik moet de gele/witte uit dat grijze ding halen en vervangen door de groene en blauwe? Of moeten ze los (zonder grijze ding) in de t.v? Sorry, maar ik ben er totaal niet handig mee. Het knopje (HD-TV) had ik al gevonden, maar bij hd blijft het beeld blauw. Wel heb ik geluid bij 720p. Is het nog wel een mogelijkheid om alsnog goed beeld te krijgen, want wat ik nu heb is dieptriest voor zo'n t.v.

4. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ok, de standaard kabel heeft de volgende 3 "setjes" tulpstekkers:
    - Geel: TV-video, lage resolutie
    - Rood/wit: Audio, stereo
    - Rood/groen/blauw: HDTV-video, hoge resolutie.
    Je moet dus inderdaad die gele vervangen door de rood/groen/blauwe. Deze tulpstekkers kunnen direct achterin je tv. Daar hoeft geen enkel ander apparaat tussen te komen. Let er dan wel op dat je de juiste kleur tulpstekker in juiste plug doet. Waarschijnlijk komt de Xbox dan wel op een ander extern kanaal op je tv, dus dan moet je even zappen tot je hem vindt.
    Ik heb overigens geen idee wat je bedoelt met dat "grijze ding".

5. ZenithWarrior

Leuk Bevonden:
    0
    Dat grijze ding is hetgene waar die drie gekleurde pinnetjes inzitten. Maar hij moet nu wel op tv staan, en niet op hd-tv neem ik aan?

6. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Aaah, ik denk dat je het scartblok bedoeld. Die moet je niet gebruiken. In het scart-blok kunnen alleen de gele stekker voor video en de rood/witte voor audio. Je moet de rood/blauw/groene direct aansluiten op je tv. Als het goed is zijn daar speciale aansluitingen voor op je tv. :)

7. ZenithWarrior

Leuk Bevonden:
    0
    Haha,dat inderdaad. Hij werkt nu iig goed, goede kleuren en duidelijk beeld op 720p. Niks te klagen, maar op 1050p is het niet mogelijk of wel? (sommige zenders doet hij wel op 1050p) Of heb ik dan een hd kabel nodig? Iig bedankt al voor de moeite, ik kan tenminste weer fatsoenlijk gamen\o/

8. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Je hebt een HD Ready tv dus het maximale wat je kan halen is 720 p (dacht ik).
    1080p is alleen bij Full HD

9. ZenithWarrior

Leuk Bevonden:
    0
    Hm, maar door de decoder Samsung (DCB-H360R) zou ik deze wel kunnen ontvangen (als ik het goed gelezen heb). Ook zie ik wel eens bij een zender 1080p- 16:/9 (bijvoorbeeld Eurosport HD, Discovery HD) staan, dus nu twijfel ik...iemand die dit wel zeker weet?

10. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ja, Hybridtheory heeft gelijk. Een HD-Ready tv kan geen 1080p aan, alleen 720p.

Maar je probleem is nu opgelost. Dan gooi ik deze thread op slot. Als je verder nog vragen hebt, wil ik je ze verzoeken om te stellen in een van de bestaande topics. Zo heb je hier het HDTV topic maar je kunt ook eens boveaan bij de stickies kijken naar het Xbox 360 Algemene Vragen Topic. :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina