GTA IV Veroorzaakt ''Problemen'' Op Xbox 360

Discussie in 'Algemeen' gestart door loeno, 4 mei 2008.

1. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    nergens last van , misschien 1x vastgelopen maar dat was nix

2. JowieNL

JowieNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Net GTA4 gekocht, en bij het begin kan hij hem al niet meer lezen?? :confused: melding van clean disc dus..
    Gelijk na het rockstar logo al, meer mensen hier last van gehad?? Breng hem morgen meteen terug naar de winkel...

3. Cryton NL

Cryton NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog noooit ergens last van gehad i.v.m de cd van GTA IV.
    Heb het spel als vanaf de releasedate dus ik ben benieuwd of dit wel waar is...

4. Cybermaxxx

Cybermaxxx It just a game!

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn xbox360 heeft Ring of Death gekregen thanks to GTA IV. Het begon met veel vastlopers, tot dat ik hem na een vastloper aanzette en er drie rode lampjes knipperde :)

5. Cryton NL

Cryton NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb ik ook wel eens gehad, check eerst of de kabel er goed inzitten en als het goed is kan je hem later gewoon weer aanzetten.

6. Cybermaxxx

Cybermaxxx It just a game!

Leuk Bevonden:
    0
    Ja of niet..8)
    Was gewoon RoD, moederboard kapot heb inmiddels me nieuwe :)

7. Megaladon

Megaladon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan GTA 4 nu helemaal niet meer opstarten. Zodra ik de dvd erin doe hoor ik de speler flink draaien en krijg ik direct een zwart beeldscherm en even later de melding clean disk. Ik kan de dvd opsturen en een nieuwe krijgen maar ik moet wel ff 10 euro in de envelop doen voor administratiekosten en het terug sturen van een nieuwe game.

8. Probailer2

Probailer2 Casual gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk niet dat het aan het spel zelf ligt, maar aan de console.
    De XBOX 360 heeft dan wel een mooi design, maar de hardware is niet echt perfect.
    De console wordt snel warm, heeft veel last van happeringen en discerors.
    Voor het snel warmlopen heb ik mss een handige tip: verhoog je 360 door onder de rubbere pootjes iets stevigs te leggen met een hoogte van minimum 2cm.
    Hierdoor kan de warme lucht beter weg, ik merk duidelijk dat mijn 360 er beter door werkt en minder snel warm loopt :)

9. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Hier ook problemen met GTA 4. Hij loopt zeker 1 keer per dag vast. Dat is of met een foutmelding over een vieze disc (die dus niet vies is), of gewoon een zwart scherm en helemaal geen reactie meer. Je hoort vooraf aan het vastlopen wel wat klikjes uit de dvd drive.

Zo ben ik dus net een mooie gele sportwagen kwijtgeraakt. :mad:

De xbox uit en aanzetten is de oplossing, waarna je het spel gewoon weer kan opstarten. Zelfs zonder dat je disc er uit is geweest.

De demo van BF Bad Company kan ik wel gewoon lang spelen zonder problemen, maar dat is natuurlijk zonder gebruik van de DVD drive.

Halo 3 en (kuch) Viva Pinata zijn ook wel eens vastgelopen, maar niet zo vaak als GTA4.

Ik heb niet zo'n zin in een refurbished 2de hands xbox, maar continu vastlopers zijn ook niet leuk.
    Is dit een stervende Xbox360 of is dit "normaal" voor GTA4?

10. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    klinkt als een stervende xbox..

11. lightchaser

lightchaser Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    GTA

Ik heb mijn xbox 360 nu al bijna een week en speel er bijna elke dag de hele dag op8), ook gta 4 en ik heb nergens problemen mee wel is assasin´s creed 1 keer vastgelopen maar dat was gewoon opnieuwopstarten.

12. Hawkins

Hawkins Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn xbox was twee maanden geleden wel verrot gegaan tijdens het spelen van GTA. Eerst tijdens het laden van een savegame een vastloper gehad. Daarna opnieuw opgestart en weer een aantal vastlopers. Na 4x de xbox aan en uit te hebben gezet, liep hij bij het intro filmpje van de xbox vast met een raar geluid. Daarna kreeg ik RROD.

Microsoft opgebeld en probleem uitgelegd, werd de volgende dag opgehaald en precies een week later had ik de xbox weer terug. Ik had mijne gemerkt om te zien of ik wel mijn eigen terugkreeg en dat was zo (hoorde nog wel eens dat je gewoon weer een andere gerepareerde terugkreeg namelijk). Maargoed er bleek uiteindelijk een nieuwe disc drive in te zitten, zat in elk geval een folie over me drive en hij zag er nieuw uit. Dus inderdaad een verotte disc drive zorgde voor de vastlopers. Of het helemaal door GTA komt lijkt me aan de ene kant sterk. waarschijnlijk gebeurd het sneller dat je drive naar de hemel gaat omdat je drive al gaar is of verouderd. Als je dan zware spellen als GTA gaat spelen, versnelt dat het proces denk ik. Dus een zwaar spel draagt er in die zin wel aan bij, dat het snel duidelijk wordt dat je drive verrot is/gaat

13. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Ik speel al 2 jaar dagelijks op mijn XBox. Ook wel sessies van rond de 5 uren. Heb eigenlijk nog nooit een vastloper gehad, zover ik me kan herinderen.

Nu moet ik wel zeggen dan mijn XBox van de release wel stuk is gegaan. Naar de DimPlus geweest en direct een nieuwe mee gekregen. Daarop: zie bovenstaande :p.

14. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Hm.. ik heb nu al twee keer gehad dat hij vastliep bij het teruggaan van een multiplayergame naar de SP.

15. Budje

Budje Arnhem 1

Leuk Bevonden:
    0
    vastlopen doet die hier steeds meer maar niet met een bepaalt spel, zal wel aan die gare xbox liggen hoop dat die nog ff meegaat .
    Moet wel zeggen als de wind uit het oosten komt is het het ergst LOL

16. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Dit gerucht heh, slaat eigenlijk toch helemaal nergens op. Denk er eens over na, dit gerucht is er sinds de release. Maar als je bedenkt dat weet ik veel, stel 10 miljoen exemplaren zijn verkocht, en in de eerste week van de release word het spel door iedereen 3 uur per dag gespeeld. Dan moet er in die tijd toch gewoon een xbox zijn die het begeeft, dat heeft toch niets met de game te maken.

17. Mark T

Mark T Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb nu 2 dagen geleden GTA 4 en Ninja Gaiden 2 gekocht, eerst gta erin gestopt, kreeg ik dus een dirty disc error, opnieuw geprobeerd, en sinds dien blijft hij hangen op het zwarte scherm met al die witte letters in het begin.
    dvd eruit gehaalt, zit er een grote ronde kras op een cm van het midden.
    en bij het spelen van ninja gaiden loopt hij in chapter 5 ergens in et midden ook vast, en ook diverse krassen op de dvd, maar wel allemaal in hele cirkels, komt dit door de lens ofzo?:confused:
    edit: nu start hij beiden spellen niet meer, maar geen rode lampjes gezien :confused:

Laatst bewerkt: 11 jul 2008
  18. Sognare

Sognare Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  19. Mark T

Mark T Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik zie nu dat de BenQ de beste lezer zou zijn, maar die heb ik erin zitten, en die maakt bij mij dus ook krassen, maar ik zal morgen microsoft maar eens gaan bellen

20. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Ken zelf ook dit probleem maar met een andere game,maar de eerste 360 die ik heb gehad kon Forza 2 niet goed afdraaien met vastloop problemen en onder het racen de banen soms niet doorladen.
    Nu ik de 2de 360 niew heb heb ik geen problemen met de game,maar wat ik er zelf van denk is omdat de 360 een rare onstabieliteit heeft dat het probleem ligt bij de cd rom zelf.
    Of dat de ventilators hun werk niet goed doen bij sommige exemplaren van de 360,eigenlijk heel overdreven maar bij aankoop kunnen ze al beschadigt zijn zo gevoelig blijkt de 360 wel te zijn.
    Erg vervelend maar soms vraag ik me af hoe het in de winkel eraan toegaat met stapelen,want volgens mij hebben de meeste die daar werken geen benul hoe gevoelig het aperaat kan wezen.

Deel Deze Pagina