1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 11]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pegas, 5 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fingon NL

    Fingon NL Active Member

    Berichten:
    449
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij welke site bestel je dat?
    En ik kan zelfs met mn 7300 GS CoD4 spelen :p
     
    Laatst bewerkt: 7 jul 2008
  2. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Azerty is die bestelling bij.. zeer goede winkel :)
    BTW, neem Samsung F1 640GB schijven! 320GB per platter, 2 platters (nu heb je 250GB per platter en ook 2 platters), maar zoals je ziet heb je dan hogere dichtheid = snellere schijf = snellere pc :+
     
    Laatst bewerkt: 7 jul 2008
  3. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Inderdaad. Die schijf is €2,68 duurder, maar dan heb je wel een snellere HD met nog 140GB extra.
     
  4. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    mag ik dit wel posten hier? Zoniet verwijderen mag :+ Weet niet precies of dit een onderdeel is van ene pc: Gaat om deze monitor

    Nieuw mooi 22 inch tft scherm van LG-W2252TQ-PF
    Specificaties:
    Colour : 16.7 million colours
    Size Horizontal/Vertical :
    Point Size : 0.282 x 0.282
    Resolution : 1680 x 1050
    Brightness : 300 cd/m²
    Contrast : 10000 : 1
    Viewing Angle Horizontal/Vertical : 170 / 170
    Waiting Time : 2ms
    Video Inlets/Type : 15-pin D-SubDVI-D digital input (compatible with HDCP)
    Frequency Page : Horizontal: 30 to 83 kHzVertical: 56 to 75 kHz
    USB Hub :
    Audio Loudspeakers :
    Max. Consumption : 40 watts
    Size : 519 x 429.6 x 220 mm
    Weight : 4.4kg

    Is die nog wat? Kan hem krijgen voor 250....
     
    Laatst bewerkt: 7 jul 2008
  5. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben een beetje aan het rondkijken wat een goede vervanger zal kunnen zijn voor mijn huidige desktop welke alweer 3 jaar oud is. (3500+, 6800GT, 1GB Staat te koop, dus PM mij bij interesse ;))

    Er hoeven geen spellen gespeeld te kunnen worden, daarvoor heb ik een xbox ;). Gewoon een beetje deftig systeem die zonder haperen een HD film (1080p) kan weergeven. Ook het leechen van nieuwsgroepen, quickparren en in/uitpakken moet snel gaan. Daarnaast functioneert hij als mediaserver waar ik via de 360 films e.d. vanaf stream. En hij moet ook nog eens zo stil mogelijk zijn.

    Met andere woorden; een allround systeem welk 'onhoorbaar' is. :D

    [​IMG]

    Zou dit een mooi systeem kunnen zijn? (de hardeschijf is 1TB, is weggevallen op het plaatje zie ik...) Ik twijfel nog een beetje over 2 onderdelen:
    - Als intern geheugen heb ik gekozen voor 4GB 1000mhz. Ik weet niet of het heel erg veel voordeel heeft tov 800mhz, maar het kost maar enkele euro's meer dus ik dacht hoe sneller hoe beter :9
    - Videokaart is een passief gekoelde 9600GT. Had misschien liever een 8800GT gehad, maar die is nagenoeg niet passief gekoeld te krijgen...

    Graag ontvang ik commentaar :)
     
    Laatst bewerkt: 7 jul 2008
  6. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Waarom wou je liever een 8800GT?
     
  7. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Als ik een pc wil samen stellen welke op websites kan ik het beste kijken/samenstellen?

    Met de beste prijs/kwaliteit/al die gebruikelijke troep :p.
     
  8. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    azerty en alternate zijn goeie websites met goedkope prijzen.
     
  9. Muramasa

    Muramasa PS4 Gamer

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou zelf gaan voor Coolprices als je echt lage prijzen zoekt. De service is ook goed.
     
  10. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 8 jul 2008
  11. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
  12. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ben al een ruime tijd desktoploos :+, dus wil weer eens kijken voor een nieuw systeempje. Ik heb alleen nog niet de tijd genomen om alles na te zoeken e.d., maar ik zit tot zover aan het volgende te denken:
    • moederbord: GigaByte X48-DQ6 / GigaByte X48-DS5 (verschil zit 'm volgens mij alleen in twee extra eSATA2 aansluitingen?)
    • processor: Intel Core 2 Duo E8400
    • geheugen: OCZ 4 GB DDR2-1000 Kit, XTC Platinum
    • videokaart: Sapphire HD4870
    • hdd: Samsung SpinPoint F1 640 GB
    • voeding: Cooler Master Real Power M850

    Ik zal de pc hoofdzakelijk gebruiken voor een spelletje, foto-videobewerking e.d.

    Wat het geheugen betreft, DDR3 is volgens mij nog niet zo heel erg interessant t.o.v. de 'betere' DDR2 modules? (rond dezelfde snelheid tenminste?) Ben niet van plan om te gaan oc'en btw.

    Aangezien ik m'n tv (40") als scherm zal gebruiken is het misschien aan te raden om twee 4870's in CF te draaien?

    De Samsung Spinpoints komen goed uit de testjes, dus zat te denken om een aantal 640 GB's in een RAID array te plaatsen. OS en data gescheiden zeg maar. 2x 640 GB RAID 0 voor het OS, en 2x 640 GB RAID 0 voor data? Of wellicht 3x 640 GB en dan draaien in matrix RAID (xx GB in RAID 0 en xx GB in RAID 5)? Aan de andere kant is RAID 0 ook weer niet zo heel erg 'veilig', en voegt het wel iets toe m.b.t. de snelheid om een OS op te draaien t.o.v. één WD (Veloci)Raptor? Die schijven zijn qua toegangstijd weer een stuk sneller dan de Samsung F1, wat op zich ook wel weer wenselijk is. 8) Iemand misschien een tip of alternatieve oplossing hiervoor? :)
     
  13. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Mooi systeempje en als je tv Full HD is dan kan het wel eens handig zijn om in CF te gaan draaien.

    DDR3 is momenteel nog niet zo interessant want zoveel sneller is het niet, zeker niet zoveel sneller dat het de meerprijs rechtvaardigd.

    Ik zou voor het OS gewoon 1 snelle HDD (zo'n VelociRaptor of misschien een SSD?) nemen. 2x640GB lijkt me gewoon te veel/nutteloos voor het OS en eventueel programma's en RAID 0 geeft toch bijna geen snelheid winst bij het laden van het OS (of was het zelfs trager? Weet het niet meer zeker.). Voor data storage mag je nemen wat je wil (al zou ik persoonlijk nooit voor Raid 0 gaan) :+.
     
  14. Eman

    Eman SuperCharged

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Die 40" TV trekt je HD4870 gemakkelijk, dus een extra HD4870 zal niet nodig zijn. Als je TV echter Full HD is zou je misschien kunnen overwegen om bijvoorbeeld 2 keer een HD4850 te nemen, die trekt dat of als je het geld hebt 2 keer een 4870 natuurlijk.
    Ook verbaas ik me een beetje over je zware voeding, een goede 600W is al zeer veel voor een hedendaags systeem. Tenzij je QuadCF gaat draaien o.i.d. zou ik 30 euro besparen een 600W kopen... Als je echt meer wilt 700, maar ik denk echt dat 850 W overkill is. Ik kom als ik alle TDP's optel een kleine 500W uit... Als je dan nog 100 W overschot neemt dan hebje een 600W voeding. Zie aanpassing in je post :)
    Verschil tussen DS5 en DQ6 zat volgens mij ook in de koeling... Iets met een extra heatpipe ofzo?
    SSD's kosten vandaag nog vrij veel, ondanks dat er veel prijsdaling zijn. Als je het zou overwegen, wacht dan nog een half jaar en steek hem er dan bij. Misschien bespaar je dan 300 euro.

    Succes ermee iig :)
     
  15. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet het niet precies. Maar in mijn achterhoofd heb ik altijd gedacht dat een 8800GT 'de beste' keus is vwb prijs/kwaliteit. Maar jij suggereert dus dat een 9600GT beter is? Klinkt mij eigenlijk ook wel logisch in de oren. Ik denk daarom dat het toch een 9600GT wordt. Als hij iig maar passief gekoeld is. Of is er nog een betere passief gekoelde kaart van rondt de 125 euro te krijgen?
    En het aantal Mhz dan? Stel ik neem DDR2 van 1000mhz (max wat het moederbord aankan) is dat dan echt merkbaar sneller dan 800 mhz (de meest gangbare snelheid?). Hier kan ik niet ehct duidelijkheid over vinden. In de Tweakers best buy guide (aanrader om te lezen trouwens!) wordt voor het high-end game systeem gekozen voor 800mhz terwijl voor het workstation gekozen wordt voor 1000 mhz. Ik zou het eerder andersom verwachten, of beiden 1000mhz, als het echt veel sneller is? :confused:

    ----------------------

    Een P5Q moederbord is verder wel een goede keus? Als ik het goed heb is deze ook passief, dus geruisloos. Mijn huidige is ook een ASUS, dus heb ik weer voor een ASUS gekozen. MSI heeft geen SPDIF op zijn moederborden zitten van dezelfde prijsklasse. Dan heb je nog Gigabit, Abit, Foxconn, Assrock. Er zijn zo veel moederborden, ik zie door de moederborden het bos niet meer! :+

    Om even terug te komen op het raid 0 verhaal. Op dit moment heb ik 2 seagate schijven van 160 gb in raid 0 draaien. Hier op heb ik het OS en andere programma's geinstalleerd. Wat betreft het opstarten e.d. merk ik geen merkbaar verschil in vergelijking met bv mijn laptop. Maar zodra ik ga quickparren of grote bestanden ga uitpakken is het wel degelijk merkbaar! Gaat ruwweg 2x zo snel. Dus voornamelijk bij hardeschijf intensieve taken is het merkbaar sneller. Het grootste nadeel is inderdaad wel, dat als 1 van de schijven kapot gaat je de data van de andere schijf ook 'kwijt' bent. Maar ja, hoe vaak gaat een schijf nou kapot tegenwoordig.... En daarnaast staat er toch alleen het OS op dus die mag van mij best kapot gaan. Voor een Data schijf zou ik idd geen raid gaan gebruiken... ;)
     
  16. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    DDR3 is nog gewoon zonde van je geld als je kijkt wat je ervoor moet neerleggen. En je moet ook nog weer een speciaal moederbord kopen die DDR3 ondersteund.
    Het verschil tussen 800MHz en 1000MHz zal wel verwaarloosbaar wezen, qua extra prijs wat je ervoor moet betalen dus is het niet gek dat de Tweakers BBG voor de eerste kiest.
     
  17. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Het verschil tussen 1000 Mhz en 800 MHz geheugen ga je niet merken als je niet gaat oc'en. De hoogste FSB is momenteel 1600 MHz en om het geheugen dan 1:1 te laten lopen met je CPU heb je 800 MHz nodig :). Dus als je zeker bent dat je niet gaat oc'en ben je niets met geheugen van 1000 MHz.

    Arjan, misschien dat jij dan ook maar beter pc6400 neemt? :+
     
  18. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Nog bedankt voor de reacties! :cool: Ik heb gisteren de nieuwe onderdelen gekocht, dit is 't geworden:

    - Gigabyte X48-DS5
    - Intel Core 2 Duo E8400
    - Corsair 4GB PC6400
    - WD Velociraptor 300GB
    - 2x Sapphire HD 4870
    - Antec P182 behuizing
    - Tagan TG800BZ (800W)

    Het gaat inderdaad om een full hd scherm, dus zodoende toch voor twee 4870's gegaan. Wat de voeding betreft heb ik van de CM afgezien omdat deze te groot was voor de behuizing. Qua vermogen inderdaad overkill, maar aan de andere kant heb ik liever wat overhead ivm toekomstige upgrades :+

    Alleen pakt het moederbord uit zichzelf de cpu en het geheugen niet goed. De multiplier stond te laag ingesteld waardoor de cpu op 2,6GHz draaide. Ook stond het voltage van het geheugen te laag waardoor ie niet de snelste timings kon pakken. Gelukkig allemaal op te lossen door zelf alles goed in te stellen.

    Ik heb nog geen tijd gehad om alles uit te proberen, heb alleen Crysis even gespeeld en die loopt soepeltjes op 1080p op de hoogste instellingen. Merk alleen geen verschil in Crysis tussen Crossfire aan of uit? Misschien nog even wachten op de officiele 8.7 drivers.
     
  19. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Daar noem je nu eens een game (van het Nvidia "Meant to be played" brand) dat nu eens een bar slechte CF ondersteuning heeft.

    Je had misschien beter gewacht tot begin augustus, want dan komt de 4780 X2 uit. Deze is een scheet beter dan de 4780 in CF (en wellicht ook een scheet goedkoper) :+.
     
  20. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Hehe, ik had al zo'n vermoeden toen ik dat logo voorbij zag komen. :+ Had al e.e.a. gelezen over de 4870x2, mja anders blijf je alles maar uitstellen. :cool:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina