1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PC Hardware Helpthread

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door ProXi, 25 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Bij 92C is de CPU al overleden hoor ;)
    Speedfan werkt ook niet lekker op mijn Acer Laptop.

    De fan's kan je wel horen draaien ??
     
  2. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik zou hem opsturen zolang je nog garantie hebt.
     
  3. Marciiano

    Marciiano Active Member

    Berichten:
    285
    Leuk Bevonden:
    4
    Draai ook Speedfan op een Acer weet niet wat ik beter kan draaien ?
    Hoor wel wat blazen maar daar blijft het bij. Heb hem week geleden opnieuw geïnstalleerd maar sindsdien heb ik het ook, daarvoor niet dus ben nu allemaal drivers downloaden voor me laptop van Acer
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De fan's bij Acer worden niet door Windows aangestuurd maar door de firmware (BIOS) van het moederbord.
    Download en installeer eens de laaste versie van de BIOS !!!

    De temp van mijn AMD64 ligt nu rond de 32 graden en de fan's draaien heel langzaam (bijna niet hoorbaar).
     
  5. Marciiano

    Marciiano Active Member

    Berichten:
    285
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb nu net mijn bios versie van V1.27 naar V1.40 gedaan hij voelt nog wel warm aan maar hoop dat het minder word door deze upgrade en anders bel ik morgen Acer gewoon op.
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Een laptop kan de warmte heel lang vasthouden.
     
  7. Marciiano

    Marciiano Active Member

    Berichten:
    285
    Leuk Bevonden:
    4
    Het word in ieder geval al minder dus dat is al mooi bedankt voor de tip Melbuuln.
     
  8. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Heey jongens, heeft iemand van jullie ervaring met het programma Auslogics SpeedBoost?

    Zo ja, bevalt dat goed?
     
  9. Eman

    Eman SuperCharged

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds kost een nieuwe CPUcooler, de thermalright Ultima-90. Ik heb hier een kleine vraag voer echter. Op de backplate van de cooler zaten twee 1 mm dikke plastic strips, juist op de delen van de backplate die het moederbord raken.
    ik heb deze strips er toen afgetrokken, aangezien ik dacht dat ze dienden ter bescherming van die delen van de backplate. Hoe langer ik erover nadenk hoe onzinniger dat lijkt... Mijn Q6600 blijft echter rond de 47° iddle zweven. Dat is 7° koeler dan de standaard cooler, maar ik had wel wat meer verwacht. Kan het zijn dat de druk op de CPU minder is doordat die plastic strips er eigenlijk tussen moesten zitten? :) bedankt!
     
  10. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ze moesten er idd eigenlijk op blijven, maar dat is meer om evt kortsluiting te voorkomen, omdat nu metalen delen je moederbord raken, en met die plastic dingen niet. Maar verder hoort het in principe niet uit te maken qua graden e.d.
     
  11. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb een andere vraag over een acer laptop: de Aspire 8920G.

    Het valt me namelijk op dat mn cinetouch (zon multimediapaneeltje aan de linkerkant. Voorbeeld: http://www.laptopshop.nl/product/51818/acer-aspire-8920g-934g64bn.html) nergens mee op reageerd (dus volume, "hold" etc doen niets meer).

    Kan het zijn dat ik iets heb gedeinstalleerd wat dit aanstuurde? Zo ja, waar kan ik zon drivertje weer vinden? Of is het gewoon een optie die per ongeluk is uitgezet?

    Thanks!
     
  12. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
  13. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Zit nu net achter de PC en ik merk in eens dat er iets op het scherm zit (misschien vuil) wat ik gewoon niet van het scherm af krijg. Kleine puntjes lijken het wel, echt vaag. Als ik er met een schoonmaak doekje overheen ga (speciaal voor schermen) blijven ze even weg en dan komen ze weer terug.

    Zelf dacht ik aan dode pixels, iemand enig idee wat het is? Een foto maken zal lastig worden, ze zijn nogal klein.
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb je geen vergrootglas in huis ?
    Hiermee zie namelijk zo of het om vuil gaat of toch een dode pixel.
     
  15. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Top idee! Hier beneden ligt er ergens vast en zeker één.
     
  16. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
  17. Stealth TBH

    Stealth TBH Active Member

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb dus sinds gister een probleem met mijn computer. Als ik hem aan wil zetten gaan de lampjes voor op de kast 1 seconde aan en dan weer uit. Ook heb ik in de kast gekeken, en de fan van de cpu cooler en de voeding gaan heel even draaien.

    Ik heb pas de cooler van de cpu vervangen omdat ik met Hardware monitor had gezien hoe heet deze werd. Na installatie van een arctic freezer pro 7 kwam hij op wat aangenamere temperaturen. De cooler kwam wel net tegen een heatsink van het moederbord.

    Wat kan dit zijn voeding of ?
    Lijkt me als een voeding dood is dat hij ook niet die fans meer aanslingert.
     
  18. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ook koelpasta vervangen?
     
  19. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had precies hetzelfde probleem, lampjes brandde 1 seconde en fans gingen aan. Toen bleek mijn moederbord dood te zijn.
     
  20. Stealth TBH

    Stealth TBH Active Member

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    2
    Yep arctic silver 5

    Maar het is al verholpen. Tijdens het installeren de grote groep kabels opnieuw bij elkaar gebonden daarbij z'n stroomkabeltje van 6 pinnetjes van het moederbord losgetrokken. 8)

    Toch bedankt voor de snelle reply's.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina