1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Alone in the Dark 5

Discussie in 'Algemeen' gestart door Wooffa, 4 mei 2006.

  1. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Tot episode 7 heb ik niet echt moeite met de weg zoeken of puzzels oplossen (laatste episode ga ik vanavond doen denk ik), maar het is natuurlijk vervelend als je het ff niet kan vinden. Wat vaak helpt is een paar uurtjes wat anders doen, en als je het weer aanzet vindt je de oplossing of de weg vaak veel sneller dan je dacht :)
     
  2. tracks789

    tracks789 Active Member

    Berichten:
    377
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zit in chapter 3 halverwege vast in die sewers dan moet je met die zaklamp lopen maar ik kom steeds niet verder ik heb geprobeerd om te rennen maar halverwege zak ik steeds in die zwarte grond hoe kom ik hier voorbij ik heb gezocht voor andere route maar kan die niet vinden
     
  3. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja dat zwarte spul is kut! Je moet blijven proberen, je zaklamp zo veel mogelijk naar beneden richten, en goed kijken waar je kan lopen. Zometeen kom je bij nog een stukje, maar daar kan je het best met een brandende stoel doorheen lopen. Succes!
     
  4. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Een klein kickje, maar ik had zojuist een moment in de game waarvan ik dacht: als je nou één ding mag noemen waarom het spel zo leuk is dan is dit het wel.

    Spoiler mbt het zoeken van Roots of Evil in 7.4
    Ik was dus op zoek naar die Roots of Evil, en ik moest een keldertje in. De vorige roots waren vrij simpel, en waren niet zozeer puzzels alswel kill alle humanz die daar rondlopen en verbrandt de Root. Enfin, in dat keldertje moest je dus eerst een glowstick naar beneden gooien, omdat er van dat zwarte spul lag. Dat gedaan klom ik naar beneden, met nog wat glowsticks de weg vrij gemaakt naar een kamertje met een grote machine, en de Root die ik zocht ergens achter een scherm waar ik dus niet bij kon. De machine kon je aan- en uitzetten, waardoor 2 grote voorwerpen (geen idee wat het moest voorstellen 8)) ronddraaiden en langs de Root kwamen. Simpel dus, je plakt een flesje tegen zo'n ding aan, laat hem ronddraaien, en schiet op het goede moment je fles kapot.

    Niet dus, want die dingen draaiden rond, en op het moment dat ik wilde schieten kon ik m'n flesje niet meer vinden. Ja kut, hoe dan? Na een paar verwoedde pogingen kwam ik erachter dat een molotovcocktail misschien wel zou werken. Dus ik proberen hem goed te timen, zodat hij precies explodeerde als hij langs de Root kwam. Het was uiteindelijk nog veel simpeler. Je kon de machine gewoon stilzetten 8).

    Dit soort puzzels maken het spel imo leuker, en geven je het gevoel dat jij zelf in staat bent geweest zoiets te bedenken. Ok, het was dan niet zo heel lastig, maar het was een goede combinatie van vaardigheden die je door het hele spel heen hebt gebruikt. Net nu ik dacht dat het zoeken van Roots saai was... :9
     
  5. DraiMeister

    DraiMeister I am the Night

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    0
    was nog aan het twijfelen deze game te kopen, maar las vandaag op gamersnet dat ik de game gewonnen had. ben benieuwd. \o/
     
  6. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Congratulations:thumbs:
     
  7. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Gefeliciteerd :) Laat je verrassen, hij is echt heel leuk *)
     
  8. DraiMeister

    DraiMeister I am the Night

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    0
    heeft de game een beetje goede replaywaarde? of speel je nu niet meer?
     
  9. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Nee, het is een verhaal, en je kan nog wat achievements gaan halen maar daar kan je gewoon de desbetreffende episodes voor laden. Ik ga hem persoonlijk wel vaker spelen, maar dat slaat eigenlijk nergens op :+
     
  10. DraiMeister

    DraiMeister I am the Night

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    0
    Game vandaag voor het eerst gespeeld. Wat betreft de besturing bent ik het met de meeste reviews eens. Graphics zijn zeer goed. Maar op de één of andere manier heeft de game mij nog niet weten te overtuigen.
    Naar mijn mening GEEN must-buy. Gelukkig heb ik 'm gewonnen...
     
  11. BLACKHAWK EM

    BLACKHAWK EM Target Theory

    Berichten:
    982
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb daar gewoon een paar flares op dat spul geflikkerd om een pad door het midden te verlichten tot die ladder.... Werkte perfect!
     
  12. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    ik vond het een geweldig spel, heb em gekocht en elk moment van genoten..
    Voor mij een must-buy

    Nu tijd voor wat frisse lucht buiten, beetje teveel gegamed laatste dagen :lol::lol::9
     
  13. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja klopt, bij de laatste stukjes deed ik het inderdaad ook met glowsticks of flares, werkte veel beter :)
     
  14. SHiZ NL

    SHiZ NL Active Assassin

    Berichten:
    5.404
    Leuk Bevonden:
    1.092
    hopelijk vandaag de game binnen, was maar 35 eruo bij zuiderparkgames :D
     
  15. DraiMeister

    DraiMeister I am the Night

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik het makkelijkst die Zombie's (Ik weet; er zijn geen zombie's in deze game, maar ik weet niet hoe ik ze anders moet noemen) versla?
    Ik weet dat er heel veel opties zijn, maar welke zijn dit? Vaak knal ik een heel magazijn leeg en dan zijn ze nog niet neer...
     
  16. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Tot nu toe is het mij gelukt ze met een langwerpig voorwerp dat niet te snel breekt op de grond te meppen. Als ze eenmaal liggen, houd je ze op de grond. Ook al zijn ze niet bewusteloos of uitgeschakeld, als ze dood zijn moet je naar first-person switchen en naar een vuur rennen. Dan een brandbaar voorwerp in de hens zetten, en je tegenstander er één rake klap mee verkopen. Als ie in de brand gaat, verdwijnt ie.
     
  17. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Precies, in de fik zetten is de enige manier. Vuurkogels zijn het makkelijkst, als je ze op hun weak spot raakt :)
     
  18. DraiMeister

    DraiMeister I am the Night

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe weet je wat hun weakspot is dan en heb je aan één vuurkogel dan genoeg???
     
  19. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Vaak hebben ze 2 weakspots die je allebei moet raken. En je kunt ze zien als je spectral vision hebt, oftewel je moet een paar (weet niet hoeveel, misschien maar 1) Roots of Evil kapot knallen. In ieder geval zijn het 2 lijnen door hun lichaam heen, en meestal niet op hun hoofd, dus headshots zijn zinloos wat dat betreft. Je ziet het ook als je ze goed geraakt hebt, dan gaat die hele lijn branden. Succes! :)
     
  20. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik heb een vraag:

    Er zijn bepaalde speelstukken waar de grond/vloer/bodem bedekt is met een zwart goedje. Ik weet dat ik het met licht kan verdrijven, maar er totaal aan ontsnappen is mij nog nooit gelukt! Om verder te komen heb ik wat stukjes overgeslagen, maar dat wil ik helemaal niet. Wat is dus de truc? Als ik met mijn zaklamp schijn word ik vaak toch gegrepen, snap niet hoe!
    Ook omdat ik een stuk overgeslagen heb, heb ik nu helemaal geen spullen. Enkel mijn pistool met 8 kogels, een zaklamp met meer één batterij en een aansteker. En dat terwijl ik net het terug het park in ben, helemaal vrij. Maar zonder iets in handen kan ik geen vijanden verslaan!
     

Deel Deze Pagina