1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Laptop advies

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Shriko, 22 mrt 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb >14 jaar gewerkt met Windows en de stap naar de Mac was voor mij 2 weken geleden dan ook behoorlijk groot.
    De OS van de Mac is wel vele malen stabieler dan bij mijn Laptop met Vista.

    De Mac en Laptop (Vista) staan dan ook gebroederlijk naast elkaar op mijn bureau.
    Want zonder Windows kan ik nog helemaal niet.
     
  2. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    [​IMG]
    Gewoon even een vraagje tussendoor: Heeft iemand hier ervaring met de HP Pavilion dv9880/90?

    Ik heb binnen korte tijd een laptop nodig en aangezien ik zeer goede ervaringen heb met HP, kijk ik niet eens verder en neem ik een HP. Ik had liever nog XP (pro) gezien i.p.v. Vista, maar goed m'n oog viel dus op een van deze twee. Niet alleen vanwege het supermooie design, maar de specs. spreken me ook wel aan. Games ga ik er niet eens op spelen, maar het wordt met name foto-/videobewerking, scripting en internet.
     
  3. steeze

    steeze Active Member

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf een HP Pavilion DV6318EA, werkt perfect bij mij. In het begin loopt alles vloeiend en snel. Maar na een paar maanden gaat het wat traagjes beginnen te werken. Maar ik heb ook 1 gb. Dus als ik jou was zou ik gewoon voor een Pavilion gaan met 2-3gb geheugen, ze zien er goed uit, en zijn ook niet echt prijzig. Enigste minpunt is wel dat mijn accu na 1 uur en 45 min al leeg is. Als je daar mee kan leven, zou ik gewoon een HP halen.
     
    Laatst bewerkt: 13 jul 2008
  4. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    http://kieskeurig.nl/product/2D78040B00E03CBAC1257426004D9D1A.htm



    Partnumber 867-40-954
    Type laptop laptop PC
    Type processor Mobile AMD Turion 64 X2
    Uitvoering TL-64
    Kloksnelheid 2200 MHz
    Intern geheugen 4096 MB
    Intern geheugen (max.) 4096 MB

    Beeld
    Beeldscherm type TFT
    Beeldscherm grootte 17 inch
    Beeldscherm resolutie 1440 x 900
    Videokaart type NVIDIA GeForce 8600M GT
    Videogeheugen 512 MB DDR3, tot 1280 MB gedeeld
    Model videokaart videokaart
    Ingebouwde webcam

    Geluid
    Geluid stereo onboard
    Luidsprekers intern

    Opslagmedia
    Opslagcapaciteit 250 GB
    Snelheid harde schijf 5400 rpm
    Media station DVD±RW DL, cardreader

    Overige bijzonderheden
    Aansluitingen Bluetooth, ethernet, Gigabit ethernet, FireWire 400 (IEEE 1394), IR, modem, TV-out, USB 2.0, Wireless LAN
    PC card
    ExpressCard slot
    Accu 6 cells Li-Ion
    Besturingssysteem Windows Vista


    Kleur(en) zilver/grijs
    Introductie model 2008

    Heeft iemand miss ervaring met die laptop van acer?

    de goedkoopste prijs is 725 euro, is het een beetje goeie laptop voor gamen/downloaden via wireless netwerk en dvds bekijken?
     
  5. Amblydoras

    Amblydoras Active Member

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    ik zoek een laptop die ik zo´n beetje iedere dag op school zal moeten gebruiken. o.a. voor Autocad, word, excel, photoshop.
    Ik wil ook gewoon kunnen werken met bijv word terwijl ik op een aantal sites zit te kijken zonder dat ik iedere keer moet zitten wachten.

    Verder zal ik de laptop misschien gebruiken voor het maken, bewerken en afspelen van muziek.

    De laptop moet minimaal n werkgeheugen hebben van 2048 mb (liever natuurlijk 3000 of 4000 i.v.m. de zware programma's) een scherm van 15,4 inch en een mooi uiterlijk hebben. Van processors e.d. heb ik niet zoveel verstand:9

    Mijn budget ligt rond de 700a800 euro.

    E.v.t. gamen zou leuk zijn maar niet noodzakelijk

    Ik heb ook al zitten kijken naar een Acer 5920G, maar lees af en toe wat negatieve dingen over dat merk. Hoewel met dit toch wel n goed ding lijkt.

    Wat raden jullie me aan?:)
     
    Laatst bewerkt: 15 jul 2008
  6. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5

    Ik vroeg me af bij een soortgelijke laptop ;)

    acer aspire 7520g-604g25bi

    http://kieskeurig.nl/product/2D78040B00E03CBAC1257426004D9D1A.htm

    Kan iemand mijn vraag beantwoorden aub, kwil em miss vandaag al bestellen *)
     
  7. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Acer is niet slecht hoor, dat modelletje van Caspers link kan ej zelfs nog aardig op gamen!
    Kopen die zooi :+
     
  8. 9Huntelaar9

    9Huntelaar9 PSN: Ch1merA1989

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    0
    halloooo mensen!!

    ik wil een beetje ruimte in mijn kamer maken, en dus mijn bureau met pc de deur uit te smijten en een notebook te nemen.
    nu is mijn vraag of jullie advies hebben voor een notebook. ik wil het liefst niet inleveren op kwaliteit ten opzichte van mijn desktop, het liefst er zelfs overheen. deze heeft de volgende specs: core 2 duo 6600 @ 2,4. 2048 mb intern geheugen, nvidia geforce 7950 gx2 1024 mb en 300 gb hdd 5400rpm.
    en ik heb het liefste een Asus.
    nu zag ik een lkkre aanbieding bij mycom, de ASUS X50SL, core 2 duo t2370 @ 1,73, 3 gb intern geheugen, 250 gb hdd 5400rpm, ATI Mobility Radeon HD3470 256 mb voor €653,-
    deze lijkt mij goed, op de videokaart na dan.
    zijn er mensen die mij kunnen helpe?
    alvast bedankt!!:thumbs:
     
  9. DuttY_r0cks

    DuttY_r0cks Ninja Gaiden 2

    Berichten:
    1.162
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb gister voor 799 euro deze sony vaio gekocht
    eigenlijk zonder enige research had gewoon een mooie laptop nodig waar ik gewoon op kon internetten en muziek en veel muziek op kan draaien
    en doet tot nu toe alles goed
    alleen de accu is al na 2uurtjes al leeg

    wat vinden jullie van de prijs heb ik te veel of gewoon de juiste prijs ervoor betaalt
    en issie nog wel goed de laptop volgens de kenners hier

    http://www.kieskeurig.nl/product/59E15C12653DB9B3C1257451004B38B1.htm
     
  10. x-factor

    x-factor Xbox Guru

    Berichten:
    433
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Dutty Rocks: is een mooie laptop voor een mooi prijsje. Zeker een Vaio voor zo weinig geld is niet slecht! Persoonlijk vind ik de processor net wat te langzaam en het scherm van 15.4 vind ik ook te groot voor een laptop.

    Alhoewel de grootte van het scherm natuurlijk zeer persoonlijk is en bijna alle laptop's in dat formaat geproduceerd worden.

    Gisteren heb ik zelf een 13.3" notebook besteld, de Dell XPS M1330.
    Dit is een lekkere kleine en lichte notebook, dus ideaal om mee te nemen naar de universiteit.

    Na de nodige kortingen via coupons heb ik er 879,79 euro voor betaald. Hieronder de specs:


    13.3" WXGA (1280x800) Display with TrueLife
    XPS M1330 CORE 2 DUO T8100 2.10GHz,800,3M
    Memory Dual Channel 4.0GB (2x2048) 667 MHz DDR2 SDRAM
    Hard Drive 320GB SATA (5400rpm)
    128 MB NVIDIA GeForce 8400M GS
    Primary 6-cell 56WHr Li-Ion Battery
    Intel® Next-Gen Wireless-N Mini-PCI Card, EUR
    Biometric Fingerprint Reader
    2.0 mega pixel Camera
    8xDVD+/-RW Slim Slot-Load Drive, including SW
    European - Dell TrueMobile 355 internal Bluetooth Module
    Dutch - Vista Home Premium (32Bit OS)

    Normaal kost deze configuratie dus 1099 euro. Na de nodige kortingen die ik op internet gevonden heb, betaal ik dus nog maar 879,79. Geen slechte deal lijkt me dus. :D
     
  11. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Hoop dat je hem niet al te snel nodig hebt. Ik wacht al vanaf de eerste juni. Geschatte leverdatum is uitgesteld naar augustus.
     
  12. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Voor mijn komende opleiding Journalistiek heb ik een laptop nodig. Nou ben ik in principe een grote leek op dit gebied. Ik zoek een degelijke laptop met een lekkere batterijduur, hij mag lekker snel zijn en genoeg hardeschijf ruimte hebben, een aardige geluidskaart zou ook mooi meegenomen zijn maar is niet noodzakelijk. Hij is niet bedoeld voor gamen e.d., al zal er heus wel eens een spel op gespeeld worden. Prijsindicatie, rond de 800 euro. Wie o wie geeft mij advies? ;)
     
  13. x-factor

    x-factor Xbox Guru

    Berichten:
    433
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb jij ook de m1330 besteld? En welke accu heb je?

    Ik heb wel iets gehoord over de lange levertijd van de 6-cells accu. Deze bedraagt volgens de website van Dell op dit moment 20 dagen. Vandaar dat de 9-cells accu nu voor dezelfde prijs te verkrijgen is.

    Nadeel van die 9-cells is echter dat hij drie centimeter uitsteekt en dat hij de laptop een beetje omhoog duwt.
     
  14. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
    hallo

    ik heb de asus F3SG serie gekocht en heb hem laten downgraden naar XP(door de winkel). Tot mijn verbazing werkt mijn geluid niet. Wanneer moet je dat piep geluidje horen, het is me nog niet opgevallen, alhoewel ik wel meen hem gehoord te hebben de 1e keer toen ik hem opstarte.

    Iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

    Terug gaan naar de winkel is geen optie, aangezien ik in Perth zit en de winkel in Sydney gevestigd is.
     
  15. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb zelf de Vostro 1510 besteld, zelfde probleem.
     
  16. Mr Xen0

    Mr Xen0 Active Member

    Berichten:
    1.250
    Leuk Bevonden:
    0
    Start > Uitvoeren > dxdiag
    En kijk even wat voor geluidskaart je hebt, dan op google zoeken of hier vragen voor drivers. Als je een on-board geluidskaart hebt wordt het iets moeilijker maar is nog te doen, had het probleem zelf ook.
     
  17. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik wil een laptop gaan kopen, van ongeveer 800-1000 euro. Ik wil er graag een beetje op kunnen gamen, veel op wireless interetten en een goeie wireless internet verbinding.
    Zelf heb ik al een beetjel open kijken en deze laptops leken mij erg goed:

    Acer Aspire 7520G-604G25Bi
    http://kieskeurig.nl/product/2D78040B00E03CBAC1257426004D9D1A.htm

    Toshiba Satellite P300-13M
    http://kieskeurig.nl/product/1A159726DFB1EAB8C1257425004104E7.htm

    Beide zijn erg goed volgens mij en hebben goeie reviews en een aantrekkelijke prijs, alleen 1 heeft een ati videokaart de andere een gforce
    Vinden jullie die laptops aanraders? of kennen jullie een betere? en als ze aanraders zijn.. welke van de 2 is dan beter en waarom?

    Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!!


    iemand aub?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 jul 2008
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb nu 1 jaar een Aspire 9302 , en werkt er nog dagelijks met veel plezier er mee.
    De AMD64 2.2Ghz doet perfect zijn werk.

    Geheugen wel verhoogd naar 2GB want 1GB is te weinig.
     
  19. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5

    niemand die me wat advies wil geven :{ ??

    niemand :confused:=(??
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 aug 2008
  20. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Als je wilt gaan gamen, kiezen de meeste mensen toch voor de laptop met de Geforce kaart.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina