1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Asus Eee PC

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door iOcat, 26 jul 2008.

  1. iOcat

    iOcat ;=- POW!

    Berichten:
    2.968
    Leuk Bevonden:
    7
    [​IMG]


    Korte samenvatting over de Eee PC.​


    Asus dicht de kloof tussen een pda en een subnotebook. Dit uiterst compacte, notebookje is eenvoudig in gebruik en goedkoop. Zo is het niet alleen voor iedereen, maar vooral ook voor overal. In de Verenigde Staten al het meest gevraagde kerstcadeautje. Met een Eee PC mag je gezien worden.

    Een honderd dollar pc is het niet, maar Asus heeft wel een bijzonder product, met zijn Eee PC vanaf inmiddels 249 euro! Een super eenvoudig en compact notebookje van nog net geen kilo en de afmetingen van een half A4-tje.

    Linux en Windows XP

    De Eee PC is te verkrijgen met Linux of Windows XP als besturingssysteem.

    Het is gedurfd om een product uit te brengen dat moet concurreren met alle (ms windows) pc's en laptops die er al zijn. Asus is er echter wonderlijk goed in geslaagd de juiste combinatie te vinden tussen hard- en software.
    De Eee PC heeft een besturingssysteem gebaseerd op Linux en heeft een uiterst eenvoudige bediening, die veel overeenkomst vertoont met Windows. De toepassingen zijn gegroepeerd en toegankelijk via tabbladen. De Linux versie van de Eee PC doet wat hij doen moet op een eenvoudige overzichtelijke manier zonder overbodige toeters en bellen en moeilijk te doorgronden eigenaardigheden.

    De Windows Editie van de Eee PC zal als een van de laatste PC's zijn die nog geleverd gaan worden met Windows XP home editie.

    Prijzen Eee PC

    • Asus Eee PC 4G Linux - 249,-
    • Asus Eee PC 900 Linux - 349,-
    • Asus Eee PC 901 Windows XP - 399,- *
    * Release over ongeveer 2 weken


    De Eee PC's die in op de markt zijn, en die nog moeten komen.​


    Asus Eee PC 700 Series


    [​IMG]
    Asus Eee PC 4G​


    - In Nederland verschenen! -

    Mobiliteit & Betrouwbaarheid
    • Met 7" en een gewicht van slechts 0,92kg, kunt u de Eee PC overal mee naar toe nemen.
    • Stoten en schokken zijn geen probleem meer. Een betrouwbare solid-state disk levert u ongeëvenaarde anti-schok bescherming en betrouwbaarheid.
    • Stroomefficiënt ontwerp biedt onderweg langere gebruiksduur.

    Gemak & Technologie
    • Dankzij een snelle opstarttijd staat de Eee PC altijd klaar om in actie te komen.
    • Geen technische handleiding nodig dankzij de speciaal ontworpen, gebruiksvriendelijke en intuïtieve grafische interface.

    [​IMG]

    Werk & Connectiviteit
    • U bent altijd verbonden via ingebouwde WiFi 802.11 b/g, die automatische detectie en internetverbinding biedt op elke hotspot.
    • De Eee PC komt inclusief documenten en e-mail software, plus een suite van andere productiviteitssoftware om u onderweg bij te staan.
    • Upload foto’s en video’s en deel ze direct op Flickr of YouTube zonder te hoeven wachten tot u thuis bent.

    Media & Entertainment

    • Geniet van muziek en video’s met uitgebreide ondersteuning voor een brede reeks digitale multimedia.
    • Log in bij Skype of een ander netwerk, en maak verbinding met vrienden, overal en altijd.
    • Ruim die kabelwarboel op dankzij de ingebouwde kaartlezer, camera, speakers en microfoon.

    Specificaties

    * Processor: Intel Celeron M ULV 900MHz
    * Graphics: Integrated Intel GMA 900 GPU
    * Storage: 4GB of Flash-based storage (SSD)
    * Memory: 512MB of DDR2 RAM (667MHz)
    * OS: Xandros Linux (Asus customized) or Microsoft Windows XP Home Edition
    * Screen: 7-inch screen with 800 x 480 resolution
    * Ports: 3 USB 2.0, 1 VGA monitor out, headphone jack, microphone input, SD card reader (SDHC compatible), Kensington lock slot, Ethernet 10/100
    * Webcam (0.3 MP)
    * Battery: 4-cell 4400 mAh 7.4V Li-Ion (rated at 2.5 hours)
    * Wireless: 802.11b/g Atheros
    * Input: Keyboard and Touchpad
    * Weight: approximately 2 lbs with battery, 2.5 lbs travel weight with AC adapter.
    * Two-year warranty


    - Niet officieel verschenen in Nederland -

    - Eee PC 2G Surf
    - Eee PC 4G Surf
    - Eee PC 8G

    Eeepc.asus.com/700.Serie


    Asus Eee PC 900 Series


    - In Nederland verschenen! -
    [​IMG]
    Asus Eee PC 900​


    Review Asus Eee PC 900



    - Nog niet verschenen in Nederland (over een paar weken ongeveer! -

    Eee PC 901

    [​IMG]



    - Nog niet uitgebracht -

    Eee PC 904HD
    [​IMG]


    Eee PC 1000HD

    Eee PC 1000H

    Eee PC 1000



    Links

    The Official Asus Eee PC Site .Com
    The Official Asus Eee PC Site .NL

    Gameslijst voor EeePC 4G

    http://wiki.eeeuser.com/list:games



    Eee PC Youtube Video's


    Eee PC 4G Review with Windows XP


    Eee PC 901 First Looks


    Eee PC Gaming

    [GT]<object classid="clsid:d27cdb6e-ae6d-11cf-96b8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=8,0,0,0" id="gtembed" width="480" height="392"> <param name="allowScriptAccess" value="sameDomain" /> <param name="allowFullScreen" value="true" /> <param name="movie" value="http://www.gametrailers.com/remote_wrap.php?umid=178016"/> <param name="quality" value="high" /> <embed src="http://www.gametrailers.com/remote_wrap.php?umid=178016" swLiveConnect="true" name="gtembed" align="middle" allowScriptAccess="sameDomain" allowFullScreen="true" quality="high" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash" width="480" height="392"></embed> </object>[/GT]
    Halo and Unreal Tournament 2004 on Asus EeePC

    GTA Vice City op een Asus Eee PC 4G
    Asus Eee PC 710 gaming ( Warcraft 3, Max Payne 2, Trackmania Nations, GTA Vice City, UT 2003 )


    Jedi Knight II: Jedi Outcast on Asus Eee 901


    Gamen gaat dus ook fantastisch op de Eee PC!
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2008
  2. EXCEDO

    EXCEDO :)

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    zou wel es willen weten hoe ze vice city erop hebben gekregen:+ (zo te zien met een hdd)
    en hoe zou je dan op de xp versie dan een antivirus kunnen zetten die je in de winkel heb gekocht?
    maar zat er dus van de week erover te denken dat ik de EEE pc 900 te kopen met linux maar kan dus beter wachten op de EEE pc 901
     
  3. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    ik werk in een pc winkel, en de eeepc`s vliegen echt als warme broodjes de deur uit. Geweldig apparaat en ontzettend jammer dat ik geen geld over heb.

    Linux lekker der oplaten, als je perse xp wil moet je gewoon de preloaded xp eeepc kopen. Want hij word er imo niet beter op met xp. (je moet zoiezo werken met streamlined versions) Linux werkt gewoon snel en out of the box. De potentie is iig ubergroot
     
  4. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Dit lijkt me zo handig voor school! Gewoon een lekker compacte laptop in je tas, die ook nog is bijna niets weegt. Je hebt gewoon alles bij de hand. Ik ga me is verdiepen in de verschillende soorten die er zijn (of nog komen), met de bijbehorende prijzen :9
     
  5. iOcat

    iOcat ;=- POW!

    Berichten:
    2.968
    Leuk Bevonden:
    7
    Dit zijn de voordelen van de Eee PC 901 tegenover de 900.

    - Nieuw design
    - Intel Atom Processor
    - Bluetooth ingebouwd
    - WLAN: 802.11 n in plaats van 802.11b/g
    - SSD 12GB in plaats van 12GB (4GB built-in + 8GB flash) SSD
    - Dolby Sound Room Certified Stereo speaker in plaats van HD audio / built-in speakers
    - 6600 accu in plaats van 4400!

    Vooral de betere accu en de nieuwe processor maken het interessant om te wachten. Als het goed is kun je straks bij normaal gebruik en wifi aan zo'n 4 en half uur mee bezig zijn voordat de accu helemaal leeg is.

    Om programma's te installeren kun je bijvoorbeeld een externe DVD drive gebruiken :)

    De release datum van de Eee 901 Linux is voor Nederland nog niet bekend.

    Ik ga zelf voor de Windows XP versie van de 901. Ik heb al veel met Xandros (OS Linux) gewerkt en wil zelf liever Windows XP erop hebben IVB met bijvoorbeeld gamen. Xandros is heel makkelijk op een USB stick of een SD kaartje te installeren. Dan heb je dus beiden op je Eee PC staan :D
     
  6. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Waneer komt die 901 uit dan? Want op Dixons.nl staat hij al. Of is dit een andere?
     
  7. iOcat

    iOcat ;=- POW!

    Berichten:
    2.968
    Leuk Bevonden:
    7
    Klopt dat is hij :)

    Het wordt dus deze week, of volgende week. Maar ik denk zelf ook al dat hij deze week geleverd wordt. Met een beetje geluk heb ik hem dinsdag. Als het maar wel een zwarte is :cool:
     
  8. EXCEDO

    EXCEDO :)

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoiezo ga Ik de 901 halen vanwege de atom processor en natuurlyk ook voor de langere batteryduur en iets dat je waarschynlyk bent vergeten,dat is natuurlyk de werkgeheugen van 512 mb naar 1 gig
     
  9. iOcat

    iOcat ;=- POW!

    Berichten:
    2.968
    Leuk Bevonden:
    7
    Nee dit ben ik niet vergeten. Wat ik vergeleek de 901 met de 900. En beiden hebben ze 1GB DDR2 werkgeheugen. :)

    Ik stop er zeker nog een 1GB kaartje bij.. voor het gamen lijkt me 2GB werkgeheugen wel handig. En misschien dat ik er in de toekomst toch nog Vista op zet. :cool:
     
  10. High 5

    High 5 _/_/_/

    Berichten:
    172
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb uit nieuwsgierigheid de kleinste gekocht voor 250 euri.
    Heel leuk apparaatje wat helemaal tot zijn recht komt voor simpel pc-werk op/in de tuin/strand/terras/trein/tijdens het bungiejumpen.
    Geen krachtpatser maar het heeft echt alles aan boord voor dagelijks werk.
    Een echte aanrader, ik ben er in elk geval aan gehecht geraakt.
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Twijfel nog tussen de Asus EEE PC en de Acer Aspire One.

    Over 1 ding twijfel ik niet meer en dat is de OS die wil gebruiken.
    Wil Ubuntu Linux gebruiken.

    Vind de aanwezige Linux versie teveel uitgekleed.
     
  12. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Laatst bewerkt: 27 jul 2008
  13. iOcat

    iOcat ;=- POW!

    Berichten:
    2.968
    Leuk Bevonden:
    7
    Deze heb ik eerst ook op het oog gehad, alleen een groot nadeel vind ik dat je toch met een harde schijf zit in plaats van een SSD flash memory. Hierdoor word hij zwaarder, en is hij ook nog gevoeliger voor stoten.

    Ook wordt er bij de Wind een zwakkere accu meegeleverd.

    Het voordeel van de Wind tegenover de 901 is het toetsenbord. Alleen is dat waarschijnlijk een kwestie van wennen. De Wind heeft daarnaast wel een veel kleinere muis trackpad.
     
  14. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Och 1.8 of 2.5" hdd's kunnen veel hebben en wegen ook vrij weinig. Daarnaast een stuk grotere capaciteit..
     
  15. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    als mijn huidige laptop het begeeft ga ik overstappen op een Wind / Eee PC, goedkoop, portable, en ik heb thuis nu een dikke PC staan, dus k hoef 'm niet meer als desktopvervanger te gebruiken :)
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Mijn dikke pc heb ik een aantal weken vervangen door een Mac en ik ben daar zeer tevreden over.
    Voor het downloaden en Autocad maak ik gebruik van mijn laptop , maar wil er nog een 2e kleinere netbook erbij hebben.

    Een grote HDD in de Netbook vind ik niet belangrijk , maak liever gebruik van een USB-stick of SD-kaart.
    Wat wel belangrijk is is de levensduur van de accu.
    Van een apparaat zonder draaiende delen mag je toch een levensduur van >4 uur verwachten.

    Persoonlijk gaat mijn voorkeur toch uit naar de Acer Aspire One.
    Bij de MM staan de Acer en Asus tooch naast elkaar , al er volgende week even mee gaan spelen.
     
  17. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ik ben ook PC gamer, dus Mac komt er bij mij niet in ;)
     
  18. EXCEDO

    EXCEDO :)

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    1000h is inmiddels al te koop hier in rotterdam en eindhoven voor maar 450 euro 50 euro duurder voor een inch grotere scherm en 1 gig werkgeheugen meer dan de 901 maar heeft wel een 80 gig hdd maar is dus niet een ssd dus zal de energieverbruik wel ietsjes omhoog gaan;)
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2008
  19. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Binnenkort toch ook maar over gaan tot de aanschaf van een 900 of 901. Heb dan al wel een MacBook, maar het is altijd wel relaxed om iets mee te nemen dat niet veel weegt en toch Windows XP native draait. Het blijven relaxte dingen.
     
  20. Juss360

    Juss360 Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe zit dat eigenlijk met andere progamma's?
    kan ik MSN bijvoorbeeld wel installeren, of sommige spellen?
    ik ben dan niet van plan om op xp over te schakelen.

    en qua muziek en films? kan ik die wel via een usb-stickje afspelen op de eee?
     

Deel Deze Pagina